[MK3] Skrzynia z diesla do silnika benzynowego |
Autor |
Wiadomość |
olo_2026
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 37 Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 87 Skąd: wąwolnica
|
Wysłany: 6 Sty 2010, 12:49 [MK3] Skrzynia z diesla do silnika benzynowego
|
|
|
Mam pytanie czy skrzynia z diesla, mianowicie turbo disla escorta, nada sie do 1.8 16V ?
Pewna osoba powiedziała, że skrzynia z disla jest bardziej wytrzymała (mechanizm różnicowy). Oraz że biegi będą dłuższe od orginalnej.
Jeżeli ktoś eksperymentował to proszę o jakieś informacje. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 6 Sty 2010, 12:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
pietrucha24
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 80 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Sty 2010, 13:10
|
|
|
Biegi będą dłuższe ale samochód nie będzie rozpędzał się już do maksymalnej prędkości jak na oryginale. Tak mi się wydaje. |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 6 Sty 2010, 15:00
|
|
|
biegi bedą jak pod 8v a nie 16v, a sama skrzynia jest długa wiec auto dużo straci na przyspieszeniu. Sama wytrzymałość jest taka sama. Szczerze nie polecam do silników N/A. do silników Turbo z mocą 250KM+ jak najbardziej żeby znaleść trakcję |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Darekmk3

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 40 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 6 Sty 2010, 15:13
|
|
|
ja tez zawsze myslalem i widzialem ze skrzynia z diesla jest dluzsza a w fiescie od mlodej przy 100km/h na 5biegu jest 3000obr/min co wedlug mnie jest czyms bezsensownym w wolnosącym dieslu z 99r .... i moze podlial bym sie pod temat ktora skrzynia z jakiego diesla bedzie na 5 biegu najdluzsza... ? ponoc 1.6d z mk2 jest najdluzsza?
pozdro i dzieki za info |
_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 6 Sty 2010, 15:27
|
|
|
tak z mk2 1,6D ma najdłuższy dyfer |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
olo_2026
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 37 Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 87 Skąd: wąwolnica
|
Wysłany: 6 Sty 2010, 15:53
|
|
|
PumaRST napisał/a: | biegi bedą jak pod 8v a nie 16v, a sama skrzynia jest długa wiec auto dużo straci na przyspieszeniu. Sama wytrzymałość jest taka sama. Szczerze nie polecam do silników N/A. do silników Turbo z mocą 250KM+ jak najbardziej żeby znaleść trakcję |
czyli skrzynia od disla w benzynie jest o kant h..... rozbic |
|
|
|
 |
Miły

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 6 Sty 2010, 16:14
|
|
|
Cytat: | tak z mk2 1,6D ma najdłuższy dyfer |
ale też chyba gorsze przyspieszenie... miałem okazje jechać z MK1, skrzynia od 1.6D ale silnik 1.8D... i było widać że słabszą moc... jeśli to można nazwać mocą... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 7 Sty 2010, 08:56
|
|
|
Miły napisał/a: |
ale też chyba gorsze przyspieszenie... miałem okazje jechać z MK1, skrzynia od 1.6D ale silnik 1.8D... i było widać że słabszą moc... jeśli to można nazwać mocą... |
coś za coś |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
olo_2026
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 37 Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 87 Skąd: wąwolnica
|
Wysłany: 7 Sty 2010, 10:12
|
|
|
chciałem mieć długie biegi. wdaje mi sie, że na orginalnej są one nieco za krótkie
i auto pracuje na dużych obrotach
kolega zrobił tak na rajdy w peugocie i stwierdził , że skrzynia jest bardziej wytrzymała |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 7 Sty 2010, 10:38
|
|
|
no to zrób. Pytałeś o rade/info i je dostałes, ale skoro chcesz to cały temat nie ma sensu. Bedzie bardzo długa moc w okolic 100KM - wiecej tam pewnie nie zostało - bedzie stanowczo za mała. Przy takim silniku to sie raczej szuka krutszej skrzyni żeby szybciej sie wkrecał = szybciej przyspieszał a nie dłuższej która to auto spowolni |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Darekmk3

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 40 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 8 Sty 2010, 22:59
|
|
|
Miły napisał/a: | Cytat: | tak z mk2 1,6D ma najdłuższy dyfer |
ale też chyba gorsze przyspieszenie... miałem okazje jechać z MK1, skrzynia od 1.6D ale silnik 1.8D... i było widać że słabszą moc... jeśli to można nazwać mocą... |
tak Miły ale przy 90km w dieslu orginal bedzie za krotki... a auto 70%przebiegu robi trasy wiec lepsza bedzie dluzsza skrzynka
Marcin dzieki za odpowiedz pozdro |
_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 8 Sty 2010, 23:25
|
|
|
A może chce ktoś moją skrzynię? Hehe.
1,3,5 bieg z 1.8D
2,4 z 1.6D |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 00:13
|
|
|
kamil wolski napisał/a: | 1,3,5 bieg z 1.8D
2,4 z 1.6D | :yyy: A wałek wejściowy w skrzyni nie jest w jednym kawałku? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 12:46
|
|
|
Mnie nie pytaj, nie ja to robiłem |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
Bober
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Wiek: 42 Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 18:17
|
|
|
Jest to nierealne co piszesz wszystkie biegi czuli kola zebte sa takie same jak we wszystkich skrzynich ja u siebie mam kola z 1.8D i synchronizatory z benzyny 1.8 16v , bo kola byly bardzo ladne nie tak jak moje a przelozenie glowne ustala dlugosc biegow jak i kolo talezowe. I sam mailem z pocztku skrzynie z 1.8D w mojej starzle to strasznie mulasta byla chociasz milem juz wtedy 170km po zmianie na 1.8 16v jest kozak tak to w moim odczuciu jest Pozdrawiam |
_________________ NAJSZYBSZA FIESTA W POLSCE
23.08.09 Kamien Slaski ET-14.1
08.05.10 WST Bemowo ET-14.0
19.06.11 SSS Sosnowiec ET-13.2
 |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 19:19
|
|
|
To mi mówił Fordon że zmieniał. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 19:43
|
|
|
Jest tak poskladana bo mialem 2 skrzynie jedna uszkodzona z 1.6D i druga z 1.8D ktora przyjechala na aucie, obie byly rozlozone i z 1.6 przelozone sa zebatki oraz synchronizatory na 1, 3 i 5 natomiast reszta zostala z 1.8D lacznie z dyfrem...
Zabawne jest tez to iz ta skrzynka pozwala na:
1-40
2-60
3-90
4-120
5-180
o dziwo jak mialem ta z 1.6D wczesniej w TD to na 1 moglem ciagnac do 60 na 1, 2 do 80, 3 110, 4 cos kolo 150...
Gosc z ktorym skladalem skrzynie sam powiedzial ze powinno to przedluzyc te biegi ze wzgledu na inne przelozenia... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bober
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Wiek: 42 Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 20:41
|
|
|
Fordon, Jak przelozenie masz walek glowny i on odpoiada za przelozenie no chyba ze walek a kolo talezowe jest inne moim zdniem to niemozliwe bo wtedy by to nie gralo bo kola s takie same bynajmiej w 1.8D i 1.6 8v jak i 1.8 16v wiec biegi te same gdzies mam poruwnanie walkow moich to wzuce jak znajde pozdro |
_________________ NAJSZYBSZA FIESTA W POLSCE
23.08.09 Kamien Slaski ET-14.1
08.05.10 WST Bemowo ET-14.0
19.06.11 SSS Sosnowiec ET-13.2
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 21:57
|
|
|
Bober napisał/a: | wszystkie biegi czuli kola zebte sa takie same jak we wszystkich skrzynich | Rożne skrzynie od rożnych silników mają rożne przełożenia na poszczególnych biegach,,, nie wiem konkretnie jak w tych 2 przypadkach, może faktycznie sa takie same,,, dwa wałek wejściowy skrzyni jak pamiętam jest w jednym kawałku i pracujące z nim koło na drugim wałku możesz zmienić jedynie na takiej samej wielkości, bo inaczej nie przypasujesz, czyli generalnie nie zmienisz przełożeni np. 2 biegów |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 10 Sty 2010, 19:52
|
|
|
oprócz dyfra w skrzyniach 1,6 i 1,8D różnią sie tylko 2 pierwsze biegi, później jest to dokladnie to samo. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
|