Przesunięty przez: bidżej 20 Wrz 2010, 11:41 |
[MK3] Wymiana termostatu i czujnika temperatury wody |
Autor |
Wiadomość |
picio_18
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 40 Dołączył: 28 Sie 2004 Posty: 172 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 5 Kwi 2006, 13:19 [MK3] Wymiana termostatu i czujnika temperatury wody
|
|
|
Troche w tym temacie mechaniki troche elektryki ( i dużo wody ) ale zdecydowałem że wrzuce do elektryki ponieważ jest tutaj bardzo miły moderator szynszyl który już przekleił pare moich tematów do "Ważnych" i dlatego wiem że tutaj napewno nie zginą!!
WYMIANA TERMOSTATU ORAZ CZUJNIKA TEMPERATURY WODY
Jeszcze trochę info o wymianie termostatu |
_________________ MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY
MOJE HOBBY |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 28 Sty 2011, 19:09, w całości zmieniany 10 razy |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 5 Kwi 2006, 15:06
|
|
|
jak widac na zdjęciu nie mam teraz czasu na merytoryczna ocene tego materiału.. zebym nie zapomniał to przykleję.. ale kurcze nie lubie linków z innych serwerów, bo czasem nie ma do nich dostepu. |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
tobik [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Lut 2008, 13:42 czy to napewno termostat
|
|
|
u mnie od niedawna jest właśnie zupełnie coś innego.
gdy stoję troszkę dłużej niż długość jednych świateł na skrzyżowaniu to dosyć szybko rośnie mi temperatura i to tak ze kiedyś czekałem na kogoś z jakieś 20 min i temperatura urosła mi aż do no 0 w napisie NORM, a jak tylko ruszyłem to zaraz spadła. co to może być? |
|
|
|
|
sebadelta
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 44 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 29 Skąd: radom
|
Wysłany: 14 Mar 2008, 22:14
|
|
|
to czyli jak sprawdzisz czy termostat jest dobry ? co się będzie działo jak jest zły?u mnie wskazówka nigdy wysoko nie podnosi się no za kwadracik |
|
|
|
|
lpodkanski [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Mar 2008, 10:11
|
|
|
sebadelta napisał/a: | to czyli jak sprawdzisz czy termostat jest dobry ? co się będzie działo jak jest zły?u mnie wskazówka nigdy wysoko nie podnosi się no za kwadracik |
podłącz fieste pod kompa to ci powie czy termostat jest dobry. albo wykrec go wez do domu i zacznij go gotowac w wodzie to wtedy bedziesz wiedzial czy jest dobry przy niecałych 90 stopniach powiniensie otwierac |
|
|
|
|
clain [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Mar 2008, 02:10
|
|
|
sebadelta napisał/a: | to czyli jak sprawdzisz czy termostat jest dobry ? co się będzie działo jak jest zły?u mnie wskazówka nigdy wysoko nie podnosi się no za kwadracik |
U mnie jest własnie podobnie :/ Ostatnio znajomy mi powiedział ze przez zepsuty termostat spalanie jest większe, bo cos tam "duzy obieg" czy cos takiego , a u mnie temperatura tez raczej nie wychodzi poza biały kwadracik, ostatnio jak się zrobilo cieplej to podeszło do M w napisie NORM a w innych autach temperatura zazwyczaj jest w polowie wskaźnika :/ I jestem teraz zagubiony :/ |
|
|
|
|
Greg
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Grzesiek
Wiek: 38 Dołączył: 27 Maj 2007 Posty: 56 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 16 Mar 2008, 07:53
|
|
|
clain napisał/a: |
U mnie jest własnie podobnie :/ Ostatnio znajomy mi powiedział ze przez zepsuty termostat spalanie jest większe, bo cos tam "duzy obieg" czy cos takiego :9: , a u mnie temperatura tez raczej nie wychodzi poza biały kwadracik, ostatnio jak się zrobilo cieplej to podeszło do M w napisie NORM a w innych autach temperatura zazwyczaj jest w polowie wskaźnika :/ I jestem teraz zagubiony :/ |
No zgadza się. Jest tak, ale też nie ma co liczyć na cuda. Mnie spalanie po wymianie termostatu poprawiło się o tyle, że przy pełnym tankowaniu gazu robię 420 - 450 kilometrów (gaz.. ~32litry). Wcześniej robiłem 380 - 410. Cudów nie ma, ale samopoczucie zawsze lepsze. Wskazówka ciągle w okolicach O-R.
A wentylator się nie kręci. Próbowałem na ktrótko, ale tylko przy wtyczce. Muszę sprawdzić jeszcze czy w ogóle się kręci bezpośrednio od aku, czy może gdzieś na kablach coś mam. |
_________________ MK4 1.25 75KM, MK3 1.1i 50KM + LPG |
|
|
|
|
clain [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Mar 2008, 13:26
|
|
|
Czyli jednak termostat trafiony ? myslalem ze powinno byc a okolicach tego białego pola :/ No to trza się do sklepu udac |
|
|
|
|
asia1209 [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Kwi 2008, 21:07
|
|
|
witam mam taki problem ze swoja fiestka od pewnego czasu gdy jezdze dosyc dlugo fiestka zaczynaja mi starsznie spadac obroty silnika i samochod gasnie, zdaza sie to najczescie na swiatlach i zmianie biegu na mniejszy. bylam na diagnostyce i znalaz mi blad ze czujnik temperatury cieczy chlodzacej jest zepsuty a drugi blad jaki wyswietlilo to czujnik polozenia pedalu przyspieszenia A ponizej zakresu POMOCY |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 5 Kwi 2008, 21:10
|
|
|
asia1209, zainteresuj sie glownie tym drugim. poszukaj na forum jako czujnik polozenia przepustnicy lub w skrocie cpp |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
andrzej.p [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Paź 2009, 22:00 Re: czy to napewno termostat
|
|
|
tobik napisał/a: | u mnie od niedawna jest właśnie zupełnie coś innego.
gdy stoję troszkę dłużej niż długość jednych świateł na skrzyżowaniu to dosyć szybko rośnie mi temperatura i to tak ze kiedyś czekałem na kogoś z jakieś 20 min i temperatura urosła mi aż do no 0 w napisie NORM, a jak tylko ruszyłem to zaraz spadła. co to może być? |
Mam podobne objawy, u mnie temp. wchodzi czerwone!!! Tylko gdzie jest tem cholerny termostat??
Też tak myślałem, aż za radą mądrego mechanika wymieniłem chłodnicę. Wszystko cudownie ustąpiło i teraz na zimę będę chyba musiał nieco ją przysłonić ponieważ silnik się nie dogrzewa. Nową chłodnicę kupiłem za 150 pln. |
Ostatnio zmieniony przez andrzej.p 13 Lis 2009, 21:09, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 8 Paź 2009, 22:52
|
|
|
W Twoim silniku tak jak na tym zdjęciu. Dostęp do niego najłatwiejszy poprzez wyjęcie lampy.
|
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
mateusz999
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 28 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: poznań
|
Wysłany: 13 Lis 2009, 18:17
|
|
|
Ja tak tylko w nawiasie dodam co do poradnika że silnik się sam nie odpowietrza tylko ściąga się rurkę z głowicy taka malutka i się samo w 10sec odpowietrza "czekamy aż silnik sam sie odpowietrzy" ?? co to ma być |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
mateusz999
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 28 Lip 2009 Posty: 31 Skąd: poznań
|
Wysłany: 14 Lis 2009, 16:47
|
|
|
Niech i tak będzie
Napisze tu jeszcze wymianę termostatu w 1,4 na przykładzie 73konnej wersji.
Co potrzeba:
Klucz 10 płaski jak i nasadkę, niestety jakaś małą bo nie dojdziemy do 1 śruby.
Płaski śrubokręt taki nie za duży nie za mały.
Kawałek papieru ściernego coś w okolicach 100.
Nowy termostat i 2 uszczelki gumowa i papierowa.
Termostat jest po otwarciu maski po prawej stronie. Do obudowy termostatu wchodzi duża gumowa rura oraz 1 mała. Termostat w 1.4 jest wkręcony bokiem do silnika. Obudowę trzymają 3 śruby dziesiątki wystarczy je odkręcić i pociągnąć lekko za obudowę. Naszym oczom ukaże się termostat który trzyma się na metalowej spince, wystarczy ją podważyć i sama wyjdzie. Wyciągamy termostat stara uszczelkę, wkładamy wszystko nowe czyścimy łączenie silnika z obudową termostatu zakładamy nową uszczelkę na to łączenie i skręcamy wszystko do kupy. PS. nie zapomnijcie wcześniej spuścić płynu z chłodnicy |
|
|
|
|
daro_zory
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 117 Skąd: Żory
|
Wysłany: 16 Lis 2009, 18:42
|
|
|
Witam! Ja w swojej MK3 1.1 z '93 roku zauważyłem następujący problem: przekaźnik od wentylatora chłodnicy jest cały czas załączony. Cały czas, tzn. od razu po włączeniu zapłonu, niezależnie od temperatury silnika. Sam wentylator jest chyba ok, bo normalnie jest wyłączony, a jedynie parę razy zdarzyło się, że się załączył. Wtedy jednak zauważyłem coś co mnie zdziwiło. Przy pracującym wentylatorze, wyłączyłem silnik i co ? Wentylator również przestał pracować. Moim zdaniem to niepoprawne, bo przecież wentylator powinien chłodzić przegrzany silnik nawet, gdy jest on wyłączony. Dodając do tego fakt, że temperatura silnika zazwyczaj sięga literki M na zegarze, a wentylator załącza się na literce R, obawiam się, że to będzie termostat, czujnik temperatury, albo i to i to. Wolałbym jednak przeczytać porady bardziej doświadczonych użytkowników ode mnie |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Lis 2009, 21:10
|
|
|
1. Wentylator nie przekaźnika jak pamiętam
2. Wentylator se pracował po wyłączeniu silnika,,, w polonezie, a nie w Fordzie
3. Dlaczego w polonezie jest głupio - silnik zgaszony, nie pracuje pompa wody, wentylator żre prądu sporo a dmucha w chłodnice która chłodzi w około minuty,,, pracuje 10 kolejnych zupełnie jałowo. Po chwili od zgaszenia (silnik gorący, chłodnica chłodna) zapalasz auto i silnik ma szok termiczny. A tak to sobie wszystko stygnie równo w swoim tempie.
4. Co masz nie tak z tą temperatura? Wchodzi Ci na czerwone czy nie dochodzi do pola NORM czy szukasz dziury w całym? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
daro_zory
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 117 Skąd: Żory
|
Wysłany: 16 Lis 2009, 21:56
|
|
|
1. Fakt, nie wiem dlaczego coś mi się pokręciło z tym przekaźnikiem :/
3. Słusznie. A jak wytłumaczysz to, że w najnowszych Mercedesach, BMW czy Audi wentylator działa po wyłączeniu silnika ? Producenci sami pogarszają swoje produkty ? Chyba, że dodatkowo jest uruchomiona pompa wody, to rozumiem.
4. Poprostu wydaje mi się, że temperatura jest za niska, bo w innych samochodach osiąga conajmniej połowę skali. Odpowiedź zapewne będzie brzmiała: "To jest Ford", więc dalej nie ingeruję. |
Ostatnio zmieniony przez daro_zory 16 Lis 2009, 22:15, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 16 Lis 2009, 22:00
|
|
|
daro_zory napisał/a: | Odpowiedź zapewne będzie brzmiała: "To jest Ford" | o NIEEEE do wymiany zestaw termostat (możliwie najwyższa temp. otwarcia - 92-95stC) + czujnik na zegary (w obudowie termostatu - zielona oprawka) i zobaczysz że wszystko wróci do normy |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Lis 2009, 22:22
|
|
|
daro_zory, 3. A i owszem, sam się zdziwiłem że coś takiego istnieje - dodatkowa elektryczna pompa układu chłodzenia,,, w dodatku drogie to :( szczęście że u mnie nie ma |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|