| 
		[MK3] Wymiana przedniego uszczelniacza wału | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 kovalek  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`89 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1/55KM 
                  Imię: Leszek 
                  Wiek: 40  Dołączył: 09 Lip 2008 Posty: 74 Skąd: Gorzów Wlkp. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Maj 2009,  07:24   [MK3] Wymiana przedniego uszczelniacza wału
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ostatnio gdy wjechałem na kanał, zauważyłem iż miska od strony rozrządu jest troche opryskana olejem. Niewiele, ale jednak. Jak się domyślam to poszedł przedni uszczelniacz wału korbowego
 
 
Czy trudno go wymienić samemu (kanałem dysponuje). Z tego co czytałem to jakiś specjalny przyrząd jest potrzebny do zdjęcia/założenia simmeringu. Da się to zrobić bez tego przyrządu? No i może być problem z odkręceniem koła pasowego (ale na to też są pewnie sposoby). Jakieś wskazówki będą bardzo cenne. | 
             
						
				_________________ pozdrawiam
 
Leszek Kowalski
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Maj 2009,  07:31   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | z tego co patrzyłem jak u mnie wymieniali, to żadnych specjalnych przyrządów nie używali. stary uszczelniacz ściągnęli czymkolwiek, nowy nabity chyba przez jakąś tulejkę żeby równo wszedł... | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 luk-90  		  
		 
         Prince of Tor Kielce 2014
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: SuperS 
                  Silnik: ST 170 
                  Wiek: 35  Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2600 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Maj 2009,  14:13   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A tak z mojej strony pytanie, ile może kosztować wymiana(czesci + robocizna) uszczelaniaczy skrzyni biegów i wału?? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Maj 2009,  14:30   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | wału o ile chodzi o stronę rozrządu tzw przedni to ok 80 100 . podobnie wymiana uszczelniaczy na półosiach . Z tego co pamiętam to org ford uszczelniacz półosi wychodził niecałe 40 zł za szt , przedni silnika ok 50 zł ale bywają i tańsze . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jackrzec  		  
		 
         Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`12 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.25Duratec/82KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 51  Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Maj 2009,  18:01   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | wału o ile chodzi o stronę rozrządu tzw przedni to ok 80 100 . podobnie wymiana uszczelniaczy na półosiach . Z tego co pamiętam to org ford uszczelniacz półosi wychodził niecałe 40 zł za szt , przedni silnika ok 50 zł ale bywają i tańsze . | 	  
 
Dokładnie! A poco masz płacić za wymianę, skoro wystarczy ci dobra odgięta 19... Może być tylko problem z zablokowaniem wału. | 
             
						
				_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,--> 
 
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kovalek  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`89 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1/55KM 
                  Imię: Leszek 
                  Wiek: 40  Dołączył: 09 Lip 2008 Posty: 74 Skąd: Gorzów Wlkp. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Maj 2009,  19:07   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Wolałbym zrobić to sam niż dać 50zł za kilka minut roboty w warsztacie. Pytanie tylko czy dam rade prawidłowo włożyć nowy uszczelniacz i go nie uszkodzić. Jak głeboko on wchodzi? Najgorsze że dostęp jest kiepski no i odkręcenie koła pasowego może być trudne :( | 
             
						
				_________________ pozdrawiam
 
Leszek Kowalski
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 megabajt  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: FX 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 128 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Maj 2009,  00:11   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Rysiek zobacz czy pasek rorzadu nie jest w oleju, jak jest to kaplica i trzeba go zmienic bo peknie. W moim przypadku również wydawało się że to tylko uszczelniacz wału a po sciagniecu osłony paska rorządu okazało się że cieknie również z wałka z klawiatury;] Mój koleś miał podobna sytuacje w oplu benzynie i pasek przez olej zamiast wytrzymac 60 000 wytrzymał 15 000 i pękł.
 
Czasem lepiej zapłacić fachowcowi.Wszystko jest proste jak się wie:D | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Maj 2009,  07:18   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | megabajt, w 1.1 rozrząd jest na łańcuchu, schowany w silniku. a wymiana tego uszczelniacza to nie jakaś potężna filozofia, chociaż wypadałoby wiedzieć co się robi... | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 nexia145 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Wrz 2009,  16:44   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam i odświeżę ciutkę.Podczas wymiany tego uszczelniacza jest konieczne spuszczanie oleju?I jeszcze pytanko czy zna ktoś z kolegów wymiary tego uszczelniacza?W ford sklep nie znalazłem tej częsci    Pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Wrz 2009,  17:12   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               oleju spuszczać nie trzeba. wymiary: 52x35x8 (śr zewn./śr. wewn/szerokość) - to są wymiary uszczelniacza Goetze który mam w ręku.
 
 
na ford.sklep.pl szukałeś coś słabo: KLIK - co ciekawe, tam wymiary są: 52.3x36.5x8, uszczelniacz Reinz. | 
             
						
				_________________ www.twojrobot.blogspot.com | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 nexia145 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Wrz 2009,  17:31   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzięki Ci bardzo za odp.Jeszcze jedno pytanie nasunęło mi się czytając.Odnośnie koła pasowego i jego ponownego montażu    Mam na myśli znaczek na kole i czy jest możliwość założyć je inaczej niż  było?Wiecie o co mnie kaman    Tam jest klin jeden czy wieloklin jakiś? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 nexia145 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Wrz 2009,  17:37   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | bidżej napisał/a: | 	 		  | 52.3x36.5x8, uszczelniacz Reinz. | 	  No to znaczna różnica szczególnie wew wymiaru niz podałeś Bidżej.Teraz juz nie wiem   A za klinek dzięki | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |