[MK3] Wymiana przedniego uszczelniacza wału |
Autor |
Wiadomość |
kovalek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Leszek
Wiek: 39 Dołączył: 09 Lip 2008 Posty: 74 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 19 Maj 2009, 08:24 [MK3] Wymiana przedniego uszczelniacza wału
|
|
|
Ostatnio gdy wjechałem na kanał, zauważyłem iż miska od strony rozrządu jest troche opryskana olejem. Niewiele, ale jednak. Jak się domyślam to poszedł przedni uszczelniacz wału korbowego
Czy trudno go wymienić samemu (kanałem dysponuje). Z tego co czytałem to jakiś specjalny przyrząd jest potrzebny do zdjęcia/założenia simmeringu. Da się to zrobić bez tego przyrządu? No i może być problem z odkręceniem koła pasowego (ale na to też są pewnie sposoby). Jakieś wskazówki będą bardzo cenne. |
_________________ pozdrawiam
Leszek Kowalski
 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 19 Maj 2009, 08:31
|
|
|
z tego co patrzyłem jak u mnie wymieniali, to żadnych specjalnych przyrządów nie używali. stary uszczelniacz ściągnęli czymkolwiek, nowy nabity chyba przez jakąś tulejkę żeby równo wszedł... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Maj 2009, 15:13
|
|
|
A tak z mojej strony pytanie, ile może kosztować wymiana(czesci + robocizna) uszczelaniaczy skrzyni biegów i wału?? |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Maj 2009, 15:30
|
|
|
wału o ile chodzi o stronę rozrządu tzw przedni to ok 80 100 . podobnie wymiana uszczelniaczy na półosiach . Z tego co pamiętam to org ford uszczelniacz półosi wychodził niecałe 40 zł za szt , przedni silnika ok 50 zł ale bywają i tańsze . |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 19 Maj 2009, 19:01
|
|
|
diodalodz napisał/a: | wału o ile chodzi o stronę rozrządu tzw przedni to ok 80 100 . podobnie wymiana uszczelniaczy na półosiach . Z tego co pamiętam to org ford uszczelniacz półosi wychodził niecałe 40 zł za szt , przedni silnika ok 50 zł ale bywają i tańsze . |
Dokładnie! A poco masz płacić za wymianę, skoro wystarczy ci dobra odgięta 19... Może być tylko problem z zablokowaniem wału. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
kovalek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Leszek
Wiek: 39 Dołączył: 09 Lip 2008 Posty: 74 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 19 Maj 2009, 20:07
|
|
|
Wolałbym zrobić to sam niż dać 50zł za kilka minut roboty w warsztacie. Pytanie tylko czy dam rade prawidłowo włożyć nowy uszczelniacz i go nie uszkodzić. Jak głeboko on wchodzi? Najgorsze że dostęp jest kiepski no i odkręcenie koła pasowego może być trudne :( |
_________________ pozdrawiam
Leszek Kowalski
 |
|
|
|
 |
megabajt
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 128 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21 Maj 2009, 01:11
|
|
|
Rysiek zobacz czy pasek rorzadu nie jest w oleju, jak jest to kaplica i trzeba go zmienic bo peknie. W moim przypadku również wydawało się że to tylko uszczelniacz wału a po sciagniecu osłony paska rorządu okazało się że cieknie również z wałka z klawiatury;] Mój koleś miał podobna sytuacje w oplu benzynie i pasek przez olej zamiast wytrzymac 60 000 wytrzymał 15 000 i pękł.
Czasem lepiej zapłacić fachowcowi.Wszystko jest proste jak się wie:D |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 21 Maj 2009, 08:18
|
|
|
megabajt, w 1.1 rozrząd jest na łańcuchu, schowany w silniku. a wymiana tego uszczelniacza to nie jakaś potężna filozofia, chociaż wypadałoby wiedzieć co się robi... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
nexia145 [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Wrz 2009, 17:44
|
|
|
Witam i odświeżę ciutkę.Podczas wymiany tego uszczelniacza jest konieczne spuszczanie oleju?I jeszcze pytanko czy zna ktoś z kolegów wymiary tego uszczelniacza?W ford sklep nie znalazłem tej częsci Pozdrawiam |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 6 Wrz 2009, 18:12
|
|
|
oleju spuszczać nie trzeba. wymiary: 52x35x8 (śr zewn./śr. wewn/szerokość) - to są wymiary uszczelniacza Goetze który mam w ręku.
na ford.sklep.pl szukałeś coś słabo: KLIK - co ciekawe, tam wymiary są: 52.3x36.5x8, uszczelniacz Reinz. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
nexia145 [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Wrz 2009, 18:31
|
|
|
Dzięki Ci bardzo za odp.Jeszcze jedno pytanie nasunęło mi się czytając.Odnośnie koła pasowego i jego ponownego montażu Mam na myśli znaczek na kole i czy jest możliwość założyć je inaczej niż było?Wiecie o co mnie kaman Tam jest klin jeden czy wieloklin jakiś? |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
nexia145 [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Wrz 2009, 18:37
|
|
|
bidżej napisał/a: | 52.3x36.5x8, uszczelniacz Reinz. | No to znaczna różnica szczególnie wew wymiaru niz podałeś Bidżej.Teraz juz nie wiem A za klinek dzięki |
|
|
|
 |
|