Przesunięty przez: trzeci 28 Lip 2010, 17:33 |
[Mk4] Czyszczenie przepływomierza - poradnik |
Autor |
Wiadomość |
west
Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Wiek: 39 Dołączył: 06 Gru 2004 Posty: 96 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 17 Cze 2009, 22:38 [Mk4] Czyszczenie przepływomierza - poradnik
|
|
|
Witajcie!
Od kilku tygodni zauważyłem w moim aucie straszny spadek mocy. Auto na poszczególnych biegach osiągało maksymalne prędkości:
1- 30km\h
2- 60km\h
3- 80km\h
4- 100km\h
5- 140km\h
Podczas przyśpieszania gdy obroty wchodziły powyżej 3tyś obrotów na minutę silnik się dławił i przestawał przyśpieszać. Po postach przeczytanych na forum wywnioskowałem, że popsuł się przepływomierz. Pojechałem więc do sklepu w celu zakupu nowego - oczywiście nie kupiłem bo nie dam za część z ASO 800zł czy chociażby 360zł za marnej jakości podróbkę, którą jak to sam Pan sprzedawca nazwał - najlepiej założyć i sprzedać auto póki auto działa.
Postanowiłem naprawić przepływomierz osobiście, chociaż nasłuchałem się od znajomych, że i tak nic nie wskóram.
Materiały potrzebne do naprawy:
benzyna ekstrakcyjna - 5zł
Klucz Torx T-20 ( kupiłem komplet ) - 24zł
Waciki do uszu - każdy ma
Jednorazowe rękawiczki żeby się nie usmarować
Zaczynamy - krok po kroku:
- Podnosimy maskę
- Odkręcamy filtr powietrza ( cztery śruby "gwiazdki" )
- Odpinamy czujnik wpięty do filtra powietrza
- Odkręcamy obejmę na rurze dolotowej idącej od filtra powietrza
- Odpinamy wtyczkę od przepływomierza
- Wyjmujemy całość
- Odkręcamy rurę z przepływomierzem od filtra powietrza ( 2 śruby krzyżakowe )
- Z całością udajemy się do domu i nie śpiesząc się rozbieramy przepływomierz
- Kluczem T20 odkręcamy dwie śruby na przepływomierzu
- Pomału i delikatnie oddzielamy przepłyomierz od rury
- Przepływomierz drucikami do góry kładziemy przed sobą
- Teraz namaczamy wacik do uszu w benzynie ekstrakcyjnej i pomału nie śpiesząc się myjemy druciki z czarnego paskudnego osadu - na te dwa małe druciki zużyłem 10 wacików
- Myjemy do momentu kiedy waciki będą czyste
- Rurę możemy oczywiście również umyć ( u mnie była też dość brudna )
- Całość skręcamy w odwrotnej kolejności ze szczególną ostrożnością aby nie uszkodzić -drucików przy skręcaniu połówek przepływomierza
- Cieszymy się z dynamiki naszego auta
W moim przypadku auto dostało jakiegoś dzikiego szału, od momentu zakupu auto nie rwało się tak do przodu jak teraz. Silnik przestał kopcić a prędkość max to w tej chwili 160km\h - licznikowe oczywiście Nawet na drugim biegu potrafię zapiszczeć ;D
Mam nadzieję, że komuś się przyda - jeśli będzie taka potrzeba to mogę wrzucić fotki.
Cytat: | pozwoliłem sobie zmienić tytuł co by był bardziej chwytliwy dla szukajki - bidżej |
|
_________________ Mk3, `91 - 1,1 8V
Mk3, `95 - 1,1 8V
Mk4, Flair `97 - 1,3 Endura - E
Mk4, GT `99 - 1,4 16V Zetec-S
Mk6, Trend `03 - 1,25 16V Duratec
Mk7, Ghia `08 - 1,25 16V Duratec
Mk7, ST-Line '17 - 1.0 Ecoboost
Mk8, ST-Line '19 - 1.0 Ecoboost |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Sie 2010, 11:52, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
jarek_m

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Wiek: 40 Dołączył: 12 Cze 2009 Posty: 37 Skąd: WrocLove
|
Wysłany: 17 Cze 2009, 23:49
|
|
|
Dzięki! Gratuluję pazura |
_________________ Willing is not enough - we must do. Knowing is not enough - we must apply. |
|
|
|
 |
.:brazylia:. [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Cze 2009, 00:34 Re: [Mk4]Naprawa przepływomierza - poradnik
|
|
|
west napisał/a: | eśli będzie taka potrzeba to mogę wrzucić fotki. |
wrzuć wrzuć przyda się |
|
|
|
 |
Krzysiekkk
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39 Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 94 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18 Cze 2009, 00:50
|
|
|
Też poproszę o fotki |
|
|
|
 |
Luzak

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 132 Skąd: Miłosław
|
Wysłany: 20 Cze 2009, 18:24
|
|
|
No fajnie!
Chciałem przeprowadzić taki zabieg w mojej mk4, tylko że ja nie mam przepływomierza w obudowie filtra powietrza. Czy ktoś wie gdzie on jest w 1.25 zetec?? I czy wogóle można go przeczyścić? |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 20 Cze 2009, 19:05
|
|
|
Luzak, szukaj na rurze pomiędzy filtrem powietrza a przepustnicą. możliwe że go nie masz (nie wiem jak to było w tych ziutkach) |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Luzak

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 132 Skąd: Miłosław
|
Wysłany: 20 Cze 2009, 19:42
|
|
|
no właśnie w tym sęk, że do samej przepustnicy nie mam żadnego czujnika.
Zaczynam się zastanawiac czy wogóle przepływomierz jest gdziekolwiek zamontowany. |
|
|
|
 |
Krzysiekkk
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39 Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 94 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24 Cze 2009, 21:39
|
|
|
Luzak napisał/a: | Zaczynam się zastanawiac czy wogóle przepływomierz jest gdziekolwiek zamontowany. |
Nie masz, bo go fabrycznie nie bylo, od 11/98 nie montowano przeplywomierza w MK4 1,25 |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 24 Cze 2009, 21:51
|
|
|
Krzysiekkk napisał/a: | Luzak napisał/a:
Zaczynam się zastanawiac czy wogóle przepływomierz jest gdziekolwiek zamontowany.
Nie masz, bo go fabrycznie nie bylo, od 11/98 nie montowano przeplywomierza w MK4 1,25 |
hmmm... a ja wyczytałem że od 05.98 |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Krzysiekkk
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39 Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 94 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24 Cze 2009, 22:19
|
|
|
Nie dam sobie nic uciąć za to 11/98. W kazdym razie w pewnym momencie zaprzestano instalowac przepływki |
|
|
|
 |
yara
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 45 Dołączył: 15 Lis 2004 Posty: 40 Skąd: kraków
|
Wysłany: 28 Cze 2009, 13:38
|
|
|
Rzeczywiście zabieg trwał pół godziny a autko dostaję niezłego powera :yyy: |
|
|
|
 |
Krzysiekkk
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39 Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 94 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30 Cze 2009, 16:58
|
|
|
W końcu sam się wziąłem za przepływomierz, porobiłem fotki, jak by się ktoś bał to samemu robić, to niema czego się bać, bo to nic trudnego. Schemat postępowania zgodnie z tym co napisał West.
west napisał/a: | Materiały potrzebne do naprawy:
benzyna ekstrakcyjna - 5zł
Klucz Torx T-20 ( kupiłem komplet ) - 24zł
Waciki do uszu - każdy ma
Jednorazowe rękawiczki żeby się nie usmarować
Zaczynamy - krok po kroku:
- Podnosimy maskę
- Odkręcamy filtr powietrza ( cztery śruby "gwiazdki" )
- Odpinamy czujnik wpięty do filtra powietrza
- Odkręcamy obejmę na rurze dolotowej idącej od filtra powietrza
- Odpinamy wtyczkę od przepływomierza
- Wyjmujemy całość
- Odkręcamy rurę z przepływomierzem od filtra powietrza ( 2 śruby krzyżakowe )
- Z całością udajemy się do domu i nie śpiesząc się rozbieramy przepływomierz
- Kluczem T20 odkręcamy dwie śruby na przepływomierzu
- Pomału i delikatnie oddzielamy przepływomierz od rury
- Przepływomierz drucikami do góry kładziemy przed sobą
- Teraz namaczamy wacik do uszu w benzynie ekstrakcyjnej i pomału nie śpiesząc się myjemy druciki z czarnego paskudnego osadu - na te dwa małe druciki zużyłem 10 wacików
- Myjemy do momentu kiedy waciki będą czyste
- Rurę możemy oczywiście również umyć ( u mnie była też dość brudna )
- Całość skręcamy w odwrotnej kolejności ze szczególną ostrożnością aby nie uszkodzić -drucików przy skręcaniu połówek przepływomierza
- Cieszymy się z dynamiki naszego auta |
jak juz mamy wykręcony caly przepływomierz to potrzebujemy wkrętaka o takiej koncowce
Po odkręceniu dwóch wkrętów mamy taki oto widok
Brudne druciki:
A po czyszczeniu już tak wyglądają:
Dla ciekawskich, jak wygląda reszta przepływomierza:
Ja jakiejś wielkiej różnicy nie odczułem po wyczyszczeniu, jednak porównując zdjęcie sprzed i po czyszczeniu stwierdzam ze było warto poświecić te pół godziny i 3,80zł za 0,5l benyznki ekstrakcyjnej. No i satysfakcja z czegoś wykonanego własnoręcznie |
|
|
|
 |
fiesta209

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Patryk
Wiek: 35 Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 69 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 7 Lip 2009, 22:18
|
|
|
w mk3 jest tak samo umiejscowione i taki sam przepływomierz jest??? |
_________________
 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
fiesta209

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Patryk
Wiek: 35 Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 69 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 8 Lip 2009, 16:55
|
|
|
bidżej to co zrobić żeby go odmulić?? osiżgi na biegach ma podobne no i na wysokich obrotach - słaby.. filtry wymienione .. .. ale można coś jeszcze czy zmienić lub poczyścić żeby poczuć taką różnice?? świeczki? |
_________________
 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 8 Lip 2009, 23:09
|
|
|
na dzień dobry obejrzyj i ewentualnie wymień świeczki i kable, pomierz CPP (jak trzeba to zreanimuj), zatankuj wachy dobrej jakości, skontroluj wężyk od MAPa, sprawdź czy wydech nie przytkany |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
fiesta209

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Patryk
Wiek: 35 Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 69 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 9 Lip 2009, 08:29
|
|
|
co to za skroty... CPP MAP?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
fiesta209

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Patryk
Wiek: 35 Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 69 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 9 Lip 2009, 09:09
|
|
|
CPP to chyba komputer tak??? to jak go zreanimowac??? jest po stronie pasażena pod schowkiem |
_________________
 |
|
|
|
 |
szogoon

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 39 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Lip 2009, 09:34
|
|
|
CPP to czujnik położenia przepustnicy, a Wy panowie robicie OT w temacie o przepływomierzu, którego w silniku 1.3i z mk3 nie ma |
|
|
|
 |
11kuba11

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: kuba
Wiek: 40 Dołączył: 09 Lis 2009 Posty: 128 Skąd: Legnica/Lubin
|
Wysłany: 17 Lis 2009, 11:16
|
|
|
wiem ze moze wyjde na jakiegos kompletnego przygłupa ale poszedłem dziś do fiestki zeby dostać się do tego przepływomierza..jak w instrukci napisano odkreciłem filtr powietrza..odzcepiłem obejme na rurze dolotowej idacej od filtra i jakoś nigdzie czegoś co by taką przepływkę jka na zdjęciach przypominało nie widziałem!!!???
czy to możliwe zeby jej tam nie było??
bo na drugim koncu rury jest już tylko przepustnica a z tego jak rozumiem opis ta przepływka powina być przy puszcze z filtrem powietrza..
pomóżcie |
_________________
 |
|
|
|
 |
|