Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 9 Wrz 2010, 12:18 |
[MK1] Złom edition by DziDzia |
Autor |
Wiadomość |
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
Wysłany: 23 Kwi 2009, 23:26
|
|
|
Bartuś, przecie wkleiłem linka do tego zdjęcia
Coś w nich jest, ale mi jakoś nie podchodzą do tego auta..
ETAP VII
Kolorek:
[ Dodano: Pią Kwi 24, 2009 09:54 ]
ETAP VIII
No I nadszedł czas na składanie wszystkiego do kupy:
Zacieki:
EPILOG
Co zrobiłem to zrobiłem, co przeżyłem to moje.. Nikt mi tego nie zabierze..
Teraz już wiem, jak nie należy robić 'blacharki'...
pozdro |
_________________
Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Kwi 2009, 21:35
|
|
|
DziDzia napisał/a: | Na ból głowy póki co nie narzekam .. Albo już nie narzekam | Jasne, jasne, a swój swego pozna ja już przestałem się wypierać i jakoś tak zaczęto mnie mniej wytykać,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
Wysłany: 26 Kwi 2009, 10:35
|
|
|
ROZDZIAŁ 2
Układ hamulcowy by DziDzia
Na pierwszy rzut poszedł przód. Odkręcenie zacisków i tarcz nie było problemem… Problemem były tarcze i klocki.. Tak dla przypomnienia, tarcze pełne, grubość nominalna tarczy to 10,0 mm, a minimalna 8,7 mm . Moje miały mniej niż minimalna ..
Klocki.. No cóż… Materiał ścierny a i owszem był, ale za to jaki:
Dosłownie rozlatywały się w dłoniach …
No i pierwsze zakupy. Oprócz tarcz i klocków kupiłem zestaw montażowy klocków, reperaturki zacisków (średnica tłoka 48mm), nowe odpowietrzniki oraz elastyczne przewody hamulcowe na przód (stare były obficie popękane):
Przewody elastyczne (porównanie):
Tarcze, klocki i zestaw montażowy, odpowietrzniki:
Reperaturki:
I jeszcze pasta do tłoczków:
W tak zwanym między czasie zaciski i jarzma troszeczkę wyczyściłem (może nie troszeczkę, bo wyglądały – tu cytuje – jak nówki). Nie mam bladego pojęcia po co, ale pomalowałem to na czerwono:
Wyglądają fajnie …
Montaż:
Piaste wyczyściłem, a przed montażem tarcz psiknołem miedzią w spreju, co by się nie zapiekły:
I na aucie:
Tarcze powinny być przykręcone śrubką, która bardzo lubi się zapiekać i nie dać się odkręcić, więc jej nie ma, czyli „podziękowałem im za współpracę”.
Jeśli chodzi o przód to chyba tyle.
Następny do obróbki poszedł tył. No właśnie.
Po zdjęciu bębnów ukazał się taki oto widok:
W skrócie ujmując: Smród, bród i rdza , czyli dziękujemy za wspólnie przejechane kilometry ;
Nie bawiąc się w szczegóły : wszystko co się da poszło do wymiany.
Stary cylinderek (drugi wygląda znacznie gorzej):
Oczywiście podczas odkręcania przewody hamulcowego od cylinderków, te musiały się ukręcić – są nowe, miedziane.
Nowe cylinderki:
Oczywiście zakupiłem także nowe szczęki wraz z zestawem montażowym:
Na zdjęciu zestaw montażowy do fiesty mk2, który ma troszkę inne sprężynki. Pomyłka w sklepie + moje niedopatrzenie… Zestaw wymieniony na odpowiedni ;
I ciach, wszystko na swoje miejsce:
Szczerze mówiąc myślałem, że dłużej będę się babrał z tymi sprężynkami… Pomazałem też tą tarczę na czarno, tak co by odświeżyć ;
I całość wylądowała na swoim miejscu:
Brakuje jeszcze jednego elementu do kompletu:
Bębny wyczyszczone i….:
…i pomalowany , na swoim miejscu:
pozdro |
_________________
Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 26 Kwi 2009, 10:56
|
|
|
DziDzia a ten cylinderek w tylnych hamulcach w każdej babci jest tak dziwnie umieszczony z dołu/boku?? Jeszcze się z takim sposobem nie spotkałem.
Poza tym gratuluje zapału |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Kwi 2009, 11:07
|
|
|
luki86, tak, tak tam było, i żeby było weselej to mk1 i mk2 mają to do góry nogami względem siebie ułożone jak pamiętam. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
J@rek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Jarosław
Wiek: 40 Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 743 Skąd: WawaTeam/Wawer
|
Wysłany: 26 Kwi 2009, 13:26
|
|
|
No no no gratuluje zapału w ratowaniu babci |
_________________
|
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
Wysłany: 28 Kwi 2009, 09:55
|
|
|
luki86 napisał/a: | DziDzia a ten cylinderek w tylnych hamulcach w każdej babci jest tak dziwnie umieszczony z dołu/boku?? |
Ja osobiście nie wiem. Zrobiłem tak jak było
Z innych wymienionych pierdół:
- osłony przegubów (wszystkie cztery są nowe, chociaż stare były w jednym kawałku);
- końcówki drążków kierowniczych (też były całe, ale nowe to nowe.. Nie wiem kto sobie wymyślił, żeby na drążkach robić gwint calowy, ale za nakrętkami kontrującymi trochę się nachodziłem..);
- elastyczny wężyk paliwowy, stary nie był w najlepszej formie;
- uszczelki pod deklem zaworów i termostatu (ten kupiłem w ASO za całe 2.18pln )
- uszczelka w pompie paliwa (przez jedną mała uszczelkę, nie chciała pompować )
- filtr powietrza i oleju wraz z olejem
- świece, kable WN od DFa
Poza tym wyczyściłem gaźnik, pompę paliwa, pompę oleju, kolektor ssący (wygląda jak nówka ), cewka i obudowa termostatu podobnie, pomalowany dekiel zaworów.
pozdro |
_________________
Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29 Kwi 2009, 11:51
|
|
|
rozpisz to jeszcze mniej więcej cenowo Bardzo mi się podoba podejście i sam projekt |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
Wysłany: 1 Maj 2009, 00:24
|
|
|
van81 napisał/a: | rozpisz to jeszcze mniej więcej cenowo |
Szczerze mówiąc, to nie chce znać kosztów.. Już jakiś czas temu przestałem liczyć.. hehe
Dzisiaj pewna dama zmieniała miejsce swojego postoju (strasznie późno, ale co zrobić).. I straciła co nieco na wyglądzie..
CDN... |
_________________
Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 1 Maj 2009, 07:11
|
|
|
coś to kupił? |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 1 Maj 2009, 12:36
|
|
|
Laskosz napisał/a: | coś to kupił? | Części zamienne do swojej czarnej |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 1 Maj 2009, 16:52
|
|
|
a może drzwi by chciał odsprzedać? |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 4 Maj 2009, 22:53
|
|
|
DziDzia napisał/a: | Jak narazie nic nie jest na sprzedaż |
kolegi nie poratujesz? |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
Wysłany: 9 Maj 2009, 20:53
|
|
|
C.D.
Z tamtej damy coś wypadło.. Coś o pojemności 1117cm³...
Potem to coś zawitało w moim garażu... Zostało umyte.. Podmieniłem kilka części, czyli zlepek 1.1 i 0.9.. W sumie dwa i pół dnia roboty i mała czarna wyjechała dziś z garażu z nowym serduchem - BÓJCIE SIĘ WSZYSCY POTWORA
Przy okazji wymieniłem sworznie wahaczy.. Nowe to nowe, co się odwlecze to nie uciecze.. Tak jak śruby na których wisi silnik (mniej zmęczone życiem )..
Także ze zmianą silnika do zlotu się wyrobię ...
Poza tym zostało jeszcze kilka(set) pierdoł do ogarnięcia, takich jak:
- Porządnie wyregulowanie gaźnika,skrzyni (drążka), zapłonu;
- Tylna wycieraczka, spryskiwacz, podgrzewanie szyby;
- Światło przeciwmgłowe (tylne, działa, ale nie tak jak chcę);
- Prędkościomierz (już sam nie wiem co mam z nim zrobić :/ );
- Mała niespodzianka stylistyczna
- I wszystko to co trzeba jeszcze zrobić, a o czym jeszcze nie wiem... Jak np koła :(
[ Dodano: Sob Maj 09, 2009 22:57 ]
I jeszcze najważniejsze, czyli wrażenia. Jeśli chodzi o przyśpieszenie, to nie widzę większej różnicy w porównaniu z 0.9. Większa pojemność + dłuższa skrzynia = takie same (przynajmniej porównywalne) przyśpieszenie jak w starym zestawie.
Różnicę widać w prędkości.. Na tym zestawie można pojechać szybciej
pozdro |
_________________
Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 9 Maj 2009, 23:54
|
|
|
DziDzia napisał/a: | Z tamtej damy coś wypadło.. Coś o pojemności 1117cm³...
Potem to coś zawitało w moim garażu... Zostało umyte.. Podmieniłem kilka części, czyli zlepek 1.1 i 0.9. |
no popatrz też tak zaczynałem |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Maj 2009, 08:34
|
|
|
DziDzia napisał/a: | W sumie dwa i pół dnia roboty i mała czarna wyjechała dziś z garażu z nowym serduchem - BÓJCIE SIĘ WSZYSCY POTWORA | Co jest takie wesołe? Silniki rodziny 1,1 są bardzo zacne i wdzięczne w explatacji,,, Co jest co z którego silnika? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
Wysłany: 10 Maj 2009, 21:41
|
|
|
Laskosz napisał/a: | no popatrz też tak zaczynałem |
Już zaczynam się bać
JoeMix napisał/a: | Co jest takie wesołe? |
Nic.. Zamienił stryjek, 40 KM na 50KM
JoeMix napisał/a: | Co jest co z którego silnika? |
Z 0.9 są kolektor ssący z gaźnikiem, pokrywa zaworów, zawieszenie silnika (wymieniałam poduchy wcześniej), rozrusznik (są troszkę inne jakby kto pytał) i chyba tyle. Reszta jest z 1.1, łącznie z wydechem (nie dziurawym).
Kilka fotek z przed kilku dni:
?Tutaj pusto.. Znowu.. Silniczku, gdzie jesteś
AA... Tutaj.. hMmm.. Zrób hop do komory
Grzeczny silniczek
I jeszcze zafundowałem sobie takie cuś:
Poprzednie odpadło, jak dotknąłem Mam nadzieje, że się nie przyda
Kilka fotek po kąpieli (przykurzyła się biedaczka w garażu):
I znów do garażu :(
pozdro |
_________________
Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 10 Maj 2009, 21:43
|
|
|
wywal ten hak i załóż atrapę aaa i zmień kolektor i gaźnik na ten od 1.1
[ Dodano: Nie Maj 10, 2009 21:44 ]
niedoczaiłem na fotach że masz atrapę |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
Wysłany: 10 Maj 2009, 21:49
|
|
|
Laskosz napisał/a: | aaa i zmień kolektor i gaźnik na ten od 1.1 |
A co Różnią się czymś Oprócz ilości syfu Kolektor uległ pewnej awarii.. Dlatego jest tak jak jest... Atrapę założyłem dopiero w garażu, dla tego nie ma jej na ulicy..
A z hakiem rzeczywiście mi odbiło
pozdro |
_________________
Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY |
|
|
|
|
|