kontrolka ładowania...świeci |
Autor |
Wiadomość |
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 27 Kwi 2009, 00:28 kontrolka ładowania...świeci
|
|
|
Po swapie mam nastepujący dziwny objaw:
Kontrolka ładowania jest zgaszona przy włączonym zapłonie, ale zaświeca się gdy uruchomię silnik. Czyli odwrotnie niz powinno być.
Sprawdzałem łądowanie, alternator ładuje normalnie (ok 14V) ale kontrolka się świeci.
Poza tym coś rozładowuje akumulator bo po nocy w garażu rano aku zupełnie był rozładowany
..jak ja niecierpię elektryki i jej niespodzianek
Może coś mechanik odwrotnie podłączył?
Wiecie co jest nie tak?
Z góry dzięki, pozdrawiam |
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
 |
|
|
|
 |
Founder

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: Adam
Dołączył: 12 Paź 2006 Posty: 17 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 27 Kwi 2009, 06:49
|
|
|
Witam,
Miałem takie same objawy u mnie, (nieprawidłowa praca diody i rozładowujący się akumulator) winne okazały się spalone diody na alternatorze.
Po wymianie wszystko działa.
Pozdrawiam |
_________________ 1.4L Duratec 16V EFI DOHC 59kW 80KM Viva X
 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Kwi 2009, 00:45
|
|
|
dokładnie uszkodzenie plusowej diody mocy jednej z trzech bądź trwałe zwarcie niebieskiego przewodu od kontrolki z plusem - rada odłącz kostkę od alternatora i zobacz czy kontrolka zgaśnie i nie pojawi się ani z ani bez włączonego kluczyka . jeśli masz 3 pinową kostkę sprawdź pod wieczkiem czy nie spadła izolacja z przewodów i nie robią się między nimi zwarcia . W przypadku wersji na oczka odłącz sam niebieski przewód i zobacz czy kontrolka zgaśnie .
Stan taki jest nie mile widziany gdyż non stop max prądem obciążony jest regulator napięcia i wirnik alternatora . Czasami dłuższe np 2 tyg tolerowanie takiego stanu rzeczy prowadzi do trwałych uszkodzeń alternatora i zwiększa znacznie koszty naprawy . |
|
|
|
 |
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 28 Kwi 2009, 09:16
|
|
|
dzięki chłopaki,
diodalodz sprawdzę tak jak jak pisałeś. (u mnie są 3 oczka)
pozdro |
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Kwi 2009, 10:02
|
|
|
czerwone pod złącze B+
niebieski pod złącze D+ |
|
|
|
 |
badger88 [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Kwi 2009, 12:46
|
|
|
Panowie u mnie też zaczyna lekko świecić ta kontrolka jak uruchomię silnik i dodaje gazu.
Nie znam się na tym w ogóle i prosiłbym o pomoc |
|
|
|
 |
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 28 Kwi 2009, 12:48
|
|
|
a pod W który podłączamy? drugi czerwony? czy ma byc wolny?
[ Dodano: Wto Kwi 28, 2009 19:26 ]
Problem rozwiązany.
Dwa kable czerwone pod "B+" , niebieski pod "D+", "W" pozostaje wolny.
I wszystko jest OK, pytanie tylko po co jest oczko "W"? kolesie od regeneracji rozruszników i altków mówili, że to generalnie do obrotka idzie
Dzięki za pomoc
Pozdro |
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Kwi 2009, 22:29
|
|
|
tak do obrotka ale w silnikach diesla . W w benzyniaku pozostaje pusty chyba że masz elektryczne wspomaganie ale to raczej dotyczy innych marek . |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.