[MK3] Swap z 1.0 na 1.6 16v z Escorta MK6 |
Autor |
Wiadomość |
Darekmk3

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 41 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 24 Mar 2009, 08:43
|
|
|
Pele napisał/a: | Dzięki, postaram się wypoziomować Rozrząd wymienię jak dozbieram kasę Jeśli chodzi o mocowania, to blok trzyma się na łapie z Escorta, a łapy pod skrzynią są od Fiesty, w tym silniku były otwory na śruby dopasowane do mocowań Fiesty i przykręciłem je do belki tak jak był 1.0, zdjęcia pokażę jak dorwę aparat
Darekmk3, Ty masz 1.6 wsadzony przez fabrykę ? Mógłbyś podesłać zdjęcia jak trzyma się ten silnik w oryginale ?
Dzięki wszystkim za rady i miłe słowa
Pozdro |
pewnie na forum o swapach jest wiec jak poszukasz to tez znajdziesz,ale po poludniu jak wroce z garazu to zapodam Ci
pozdro |
_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji |
|
|
|
 |
Daras84
King of Bednary 2011


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 24 Mar 2009, 08:47
|
|
|
Fordon ja tez posadzilem rs2k na orginalnej poduszce z escorta i tylko na jednej poduszce, jesli trzymalo sie w escorcie to po co zakladac dodatkowa przednia jak to jest z fiescie zetec. |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
 |
Darekmk3

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 41 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 24 Mar 2009, 08:54
|
|
|
Daras84 napisał/a: | Fordon ja tez posadzilem rs2k na orginalnej poduszce z escorta i tylko na jednej poduszce, jesli trzymalo sie w escorcie to po co zakladac dodatkowa przednia jak to jest z fiescie zetec. |
Dariusz ale tą poduche wzmacniales klejem do szyb ? czy ori wsadzales ?
wiem ze sie trzymalo bo mi poakzales to wtedy, tylko z tym ze escort jest na 3 poduchach ok ale zwroc uwage ze z poduchy od pasa przedniego idzie taki drazek ktory jest przykrecony do przodu silnika- jednak on troche w escorcie stabilizuje prace silnika, a pomine szczegol ze w escorcie te poduszki nie wytrzymuja za duzo....
pozdro |
_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji |
|
|
|
 |
Daras84
King of Bednary 2011


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 24 Mar 2009, 17:35
|
|
|
no wzmocnilem klejem, ale wiesz tu masz 1,6 a nie 2,0 wiec spokojnie starczy |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
 |
Darekmk3

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 41 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 24 Mar 2009, 23:47
|
|
|
Daras84 napisał/a: | no wzmocnilem klejem, ale wiesz tu masz 1,6 a nie 2,0 wiec spokojnie starczy |
ale przy 1.6 w escorcie mi nie wytrzymaly tez dopoki tez nie wzmocnilem klejem , wiec jedna rada aby tak w razie co zalał ją klejem do szyb a na pewno nie zaszkodzi |
_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 3 Kwi 2009, 11:15
|
|
|
Fordon napisał/a: | :yyy: nie gadaj ze osadziles ten silnik na lapie z escorta... przeciez essi nie ma przykrecanej lapy przez podluznice... bynajmniej nie MK6... pokaz dokladniejsze foto... |
Osadziłem go na podłużnicy, na łapach z Fiesty, foto tylko jednej poduchy, bo do drugiej nie mam dojścia żeby zdjęcie zrobić
Jedynie blok trzyma się na łapie z Escorta, musiałem jedynie wywiercić dziurę obok, bo na oryginalnych dziurach silnik krzywo siedział.
Darekmk3 napisał/a: |
ale przy 1.6 w escorcie mi nie wytrzymaly tez dopoki tez nie wzmocnilem klejem , wiec jedna rada aby tak w razie co zalał ją klejem do szyb a na pewno nie zaszkodzi |
Klej do szyb wezmę pod uwagę Dzięki
Pozdro |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 3 Kwi 2009, 14:31
|
|
|
O matko ale ta skrzynia zaje***a olejem.... silnik tez widze ze nie jest suchy a buda ma troche rudej w komorze...
A ja glupi caly silnik szorowalem, do tego komore oraz skrzynie i tylko po to zeby wiedziec czy nie wystepuje gdzies wyciek oraz czy buda jeszcze sie trzyma...
Ogolnie no fajnie ze auto poskladane jest jakos ale dziwie sie tylko ze nie zmieniales nic z elementow eksploatacyjnych przy silniku czy tez skrzyni.
Heble masz 1.0 nadal ?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 3 Kwi 2009, 18:45
|
|
|
Spokojnie Jeszcze jej nie poskładałem Teraz dopiero ją rozbieram żeby elektrykę podłączyć A na hamulce przyjdzie dopiero kolej
Pozdro |
|
|
|
 |
jokerkb [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Kwi 2009, 00:39
|
|
|
Pele a katalizator zabrałeś też razem z tym silnikiem? |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 18 Kwi 2009, 22:28
|
|
|
jokerkb, katalizator jest
Dzisiaj Fiesta przeżyła chyba szczyt rozebrania Instalację założyłem do końca, stwierdziłem że przełożę wszystkie kable, łącznie z instalacją do lamp tylnych. Skrzynki bezpieczników różnią znacznie więc przełożyłem wszystko. Wtyczki wszystkie pasują, ale jak podepnę aku to się dowiem co dokładnie świeci Teraz nadszedł czas na składanie wszystkiego do kupy. Mam problem ze skrzynką bezpieczników bo Escortowska jest o wiele większa od Fiestowskiej i sie za bardzo nie mieści
Zdjęcie poglądowe Po odkręceniu plastików moim oczom ukazała się goła blacha ... tak sobie myślę coby poupychać "maty wygłuszające" z Escorta
Fiesta wyposażona zostanie jeszcze w kierownicę z Escorta i wajchę ręcznego bo Fiestowska taka biedna jest I najprawdopodobniej elektryczne szyby
Pozdro |
|
|
|
 |
jokerkb [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Kwi 2009, 01:10
|
|
|
oooo devil w prawdzie każdy sposób jest dobry byle był skuteczny
dobry pomysl z tą elektryką
a wydech zmieniasz na ten od 1.6 czy stary zostawiasz? :patyk: |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19 Kwi 2009, 11:45
|
|
|
Wydech zmieniam na ten z 1.6, oczywiście po "drobnych" przeróbkach
A jeśli stary zostawię to coś się stanie ??
Pozdro |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 19 Kwi 2009, 15:54
|
|
|
Pele napisał/a: |
A jeśli stary zostawię to coś się stanie ??
Pozdro |
Porównaj srednicę rur . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
jokerkb [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Kwi 2009, 17:53
|
|
|
róznica w średnicy ale ja jezdziłem przez pół roku jeszcze na starym żadnej różnicy nie wyczujesz poza tym że bedzie troche głosniej w samochodzie ale powoli zmieniam na 1.6 |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 19 Kwi 2009, 17:59
|
|
|
jokerkb, - nie mówimy o odczuciach poworzącego , tylko o wpływie wydechu o złej średnicy na silnik . Nie twórz nowej fizyki . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20 Kwi 2009, 21:42
|
|
|
Ok, wydech przerobię i zamontuję ten z 1.6, dzięki
Dzisiaj podpiąłem na chwilę aku, tak jak się spodziewałem świeci co innego niż powinno Zamiast stopu świecą kierunki, kierunkowskazy wogóle nie działają, awaryjne działają tylko na wyłączonym zapłonie i na dodatek miga przeciwmgielne i wsteczny, z przodu cyrk na maxa ... mijania nie świecą, na długich tylko lewy kierunkowskaz, prawa postojówka świeci dobrze, natomiast lewa świeci a po włączeniu kierunku mryga, no ogólnie cyrki tam się dzieją jutro będę z tym walczył
Z tego co się zorientowałem to Fiesta Futura miała fabrycznie silnik 1.6 16v, zapytanie mam co do zegarów, bo z tego co zauważyłem to kontrolki od ręcznego, ładowania i oleju (żadna czerwona) nie świeci, czy zegary z Futury są takie same jak w zwykłej MK3 i czy ewentualnie przypasowały by do mojej Fiesty ? A jak nie to upcham zegary z Escorta
Pozdro |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 20 Kwi 2009, 21:51
|
|
|
Kolego kazda fiesta ma tak samo ulozone piny od zagarow, jest tez opis calej kostki zegarow MK3 oraz MK4 ( w twoim przypadku MK4 bo masz pelna instalacje z essiego)
da rade zaadoptowac cale zegary z essiego do deski MK3 i je podlaczyc.
Elektryka i w niej podwieszone tematy tam masz skarbnice wiedzy robie taki sam swap wlasnie ale z MK7 essiego do MK3 ale wiazke silnika tylko bede zabierac do Fiesty reszta zostaje seria z 1.3i |
_________________
 |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20 Kwi 2009, 22:05
|
|
|
No kostka do zegarów pasowała, ale zastanowiło mnie to że żadna kontrolka nie świeci. Myślałem że piny są w innych miejscach, ale skoro są wszędzie takie same to będę kombinował. A zegary z Escorta przemyślę Są bardziej kwadratowe i trochę większe więc bez cięcia się chyba nie obejdzie, ale jeszcze nie próbowałem ich dopasować.
Też brałem pod uwagę przełożenie tylko wiązki silnikowej i pozostawienie reszty, ale różnica pomiędzy skrzynkami bezpieczników Fiesty i Escorta jest duża i wydawało mi się że trudno by było pogodzić te różnice
Pozdro |
|
|
|
 |
jokerkb [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Kwi 2009, 16:02
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | jokerkb, - nie mówimy o odczuciach poworzącego , tylko o wpływie wydechu o złej średnicy na silnik . Nie twórz nowej fizyki . |
o majgad twoją wypowiedz jest bardziej rozwinieta od poprzedniej bo w poprzedniej twojej wypowiedzi nie zauważywlem zebys opisał wpływ złej srednicy wydechu na silnik... ja przynajmniej opisałem koledze o swoich doświadczeniach ale wtedy sie uaktywniła twoja |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 16 Maj 2009, 17:39
|
|
|
Witam po krótkiej przerwie
Potrzebuję pomocy z rozpoznaniem jednej rzeczy, a mianowicie:
Co to jest, w którym miejscu powinno się znajdować, do czego powinna iść wtyczka podłączona do tego i gdzie mają być podłączone te dwa wężyki co z tego wychodzą ?? Poszukałbym na forum ale nie mam pojęcia jak to się nazywa
I druga sprawa. Pochłaniacz par paliwa. Na zdjęciu zaznaczyłem cyferkami kalka rzeczy:
1 to jest elektrozawór
2 - wężyk który idzie do zespołu przepustnicy
3 - wężyk prowadzący do baku
Wyczytałem to z książki "Obsługa i naprawa" Escorta. Teraz pytanie, w którym miejscu wchodzi ten 2 wężyk do zespołu przepustnicy ?? Obejrzałem cały EFI i wszystkie miejsca dookoła i nie mogę znaleźć żadnej dziury na wężyk ...
I jeszcze z pochłaniacza par wychodzi drugi wężyk (ten ze znakiem zapytania ) z nim też mam problem, gdzie on powinien być podłączony ?? On wychodzi od góry i tak go tylko zawinąłem
Pozdro |
|
|
|
 |
|