Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Swap z 1.0 na 1.6 16v z Escorta MK6
Autor Wiadomość
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 41
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 24 Mar 2009, 08:43   

Pele napisał/a:
Dzięki, postaram się wypoziomować :) Rozrząd wymienię jak dozbieram kasę :-P Jeśli chodzi o mocowania, to blok trzyma się na łapie z Escorta, a łapy pod skrzynią są od Fiesty, w tym silniku były otwory na śruby dopasowane do mocowań Fiesty i przykręciłem je do belki tak jak był 1.0, zdjęcia pokażę jak dorwę aparat :-P

Darekmk3, Ty masz 1.6 wsadzony przez fabrykę ? Mógłbyś podesłać zdjęcia jak trzyma się ten silnik w oryginale ?

Dzięki wszystkim za rady i miłe słowa :-)


Pozdro :)

pewnie na forum o swapach jest wiec jak poszukasz to tez znajdziesz,ale po poludniu jak wroce z garazu to zapodam Ci

pozdro :)
_________________
mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 24 Mar 2009, 08:47   

Fordon ja tez posadzilem rs2k na orginalnej poduszce z escorta i tylko na jednej poduszce, jesli trzymalo sie w escorcie to po co zakladac dodatkowa przednia jak to jest z fiescie zetec.
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 41
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 24 Mar 2009, 08:54   

Daras84 napisał/a:
Fordon ja tez posadzilem rs2k na orginalnej poduszce z escorta i tylko na jednej poduszce, jesli trzymalo sie w escorcie to po co zakladac dodatkowa przednia jak to jest z fiescie zetec.


Dariusz ale tą poduche wzmacniales klejem do szyb ? czy ori wsadzales ?

wiem ze sie trzymalo bo mi poakzales to wtedy, tylko z tym ze escort jest na 3 poduchach ok ale zwroc uwage ze z poduchy od pasa przedniego idzie taki drazek ktory jest przykrecony do przodu silnika- jednak on troche w escorcie stabilizuje prace silnika, a pomine szczegol ze w escorcie te poduszki nie wytrzymuja za duzo....

pozdro
_________________
mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 24 Mar 2009, 17:35   

no wzmocnilem klejem, ale wiesz tu masz 1,6 a nie 2,0 wiec spokojnie starczy
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 41
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 24 Mar 2009, 23:47   

Daras84 napisał/a:
no wzmocnilem klejem, ale wiesz tu masz 1,6 a nie 2,0 wiec spokojnie starczy

ale przy 1.6 w escorcie mi nie wytrzymaly tez dopoki tez nie wzmocnilem klejem :) , wiec jedna rada aby tak w razie co zalał ją klejem do szyb a na pewno nie zaszkodzi :)
_________________
mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 3 Kwi 2009, 11:15   

Fordon napisał/a:
:yyy: nie gadaj ze osadziles ten silnik na lapie z escorta... przeciez essi nie ma przykrecanej lapy przez podluznice... bynajmniej nie MK6... pokaz dokladniejsze foto...


Osadziłem go na podłużnicy, na łapach z Fiesty, foto tylko jednej poduchy, bo do drugiej nie mam dojścia żeby zdjęcie zrobić :P


Jedynie blok trzyma się na łapie z Escorta, musiałem jedynie wywiercić dziurę obok, bo na oryginalnych dziurach silnik krzywo siedział.


Darekmk3 napisał/a:

ale przy 1.6 w escorcie mi nie wytrzymaly tez dopoki tez nie wzmocnilem klejem :) , wiec jedna rada aby tak w razie co zalał ją klejem do szyb a na pewno nie zaszkodzi :)


Klej do szyb wezmę pod uwagę :) Dzięki :)


Pozdro :)
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 3 Kwi 2009, 14:31   

O matko ale ta skrzynia zaje***a olejem.... silnik tez widze ze nie jest suchy a buda ma troche rudej w komorze... :9: :9:
A ja glupi caly silnik szorowalem, do tego komore oraz skrzynie i tylko po to zeby wiedziec czy nie wystepuje gdzies wyciek oraz czy buda jeszcze sie trzyma... :yes:
Ogolnie no fajnie ze auto poskladane jest jakos ale dziwie sie tylko ze nie zmieniales nic z elementow eksploatacyjnych przy silniku czy tez skrzyni.
Heble masz 1.0 nadal ??
_________________

 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 3 Kwi 2009, 18:45   

Spokojnie :-P Jeszcze jej nie poskładałem :) Teraz dopiero ją rozbieram żeby elektrykę podłączyć :-P A na hamulce przyjdzie dopiero kolej :)


Pozdro :)
 
 
 
jokerkb
[Usunięty]

Wysłany: 17 Kwi 2009, 00:39   

Pele a katalizator zabrałeś też razem z tym silnikiem?
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18 Kwi 2009, 22:28   

jokerkb, katalizator jest :)

Dzisiaj Fiesta przeżyła chyba szczyt rozebrania <8> Instalację założyłem do końca, stwierdziłem że przełożę wszystkie kable, łącznie z instalacją do lamp tylnych. Skrzynki bezpieczników różnią znacznie więc przełożyłem wszystko. Wtyczki wszystkie pasują, ale jak podepnę aku to się dowiem co dokładnie świeci :-P Teraz nadszedł czas na składanie wszystkiego do kupy. Mam problem ze skrzynką bezpieczników bo Escortowska jest o wiele większa od Fiestowskiej i sie za bardzo nie mieści :rotfl:



Zdjęcie poglądowe :-) Po odkręceniu plastików moim oczom ukazała się goła blacha ... tak sobie myślę coby poupychać "maty wygłuszające" z Escorta :-)

Fiesta wyposażona zostanie jeszcze w kierownicę z Escorta i wajchę ręcznego bo Fiestowska taka biedna jest :rotfl: I najprawdopodobniej elektryczne szyby :hihihi:


Pozdro :)
 
 
 
jokerkb
[Usunięty]

Wysłany: 19 Kwi 2009, 01:10   

oooo <wow> devil w prawdzie każdy sposób jest dobry byle był skuteczny :pop:
dobry pomysl z tą elektryką :fajka:
a wydech zmieniasz na ten od 1.6 czy stary zostawiasz? :patyk:
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19 Kwi 2009, 11:45   

Wydech zmieniam na ten z 1.6, oczywiście po "drobnych" przeróbkach :twisted:

A jeśli stary zostawię to coś się stanie ??


Pozdro :)
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 19 Kwi 2009, 15:54   

Pele napisał/a:

A jeśli stary zostawię to coś się stanie ??


Pozdro :)


Porównaj srednicę rur .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
jokerkb
[Usunięty]

Wysłany: 19 Kwi 2009, 17:53   

róznica w średnicy ale ja jezdziłem przez pół roku jeszcze na starym :hihihi: żadnej różnicy nie wyczujesz poza tym że bedzie troche głosniej w samochodzie ale powoli zmieniam na 1.6 :devil:
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 19 Kwi 2009, 17:59   

jokerkb, - nie mówimy o odczuciach poworzącego , tylko o wpływie wydechu o złej średnicy na silnik . Nie twórz nowej fizyki .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20 Kwi 2009, 21:42   

Ok, wydech przerobię i zamontuję ten z 1.6, dzięki :)

Dzisiaj podpiąłem na chwilę aku, tak jak się spodziewałem świeci co innego niż powinno :rotfl: Zamiast stopu świecą kierunki, kierunkowskazy wogóle nie działają, awaryjne działają tylko na wyłączonym zapłonie i na dodatek miga przeciwmgielne i wsteczny, z przodu cyrk na maxa ... mijania nie świecą, na długich tylko lewy kierunkowskaz, prawa postojówka świeci dobrze, natomiast lewa świeci a po włączeniu kierunku mryga, no ogólnie cyrki tam się dzieją :hahaha: jutro będę z tym walczył :-P

Z tego co się zorientowałem to Fiesta Futura miała fabrycznie silnik 1.6 16v, zapytanie mam co do zegarów, bo z tego co zauważyłem to kontrolki od ręcznego, ładowania i oleju (żadna czerwona) nie świeci, czy zegary z Futury są takie same jak w zwykłej MK3 i czy ewentualnie przypasowały by do mojej Fiesty ? A jak nie to upcham zegary z Escorta :-) :-)


Pozdro :)
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 20 Kwi 2009, 21:51   

Kolego kazda fiesta ma tak samo ulozone piny od zagarow, jest tez opis calej kostki zegarow MK3 oraz MK4 ( w twoim przypadku MK4 bo masz pelna instalacje z essiego)
da rade zaadoptowac cale zegary z essiego do deski MK3 i je podlaczyc.
Elektryka i w niej podwieszone tematy :) tam masz skarbnice wiedzy :) robie taki sam swap wlasnie ale z MK7 essiego do MK3 :) ale wiazke silnika tylko bede zabierac do Fiesty reszta zostaje seria z 1.3i
_________________

 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20 Kwi 2009, 22:05   

No kostka do zegarów pasowała, ale zastanowiło mnie to że żadna kontrolka nie świeci. Myślałem że piny są w innych miejscach, ale skoro są wszędzie takie same to będę kombinował. A zegary z Escorta przemyślę :-P Są bardziej kwadratowe i trochę większe więc bez cięcia się chyba nie obejdzie, ale jeszcze nie próbowałem ich dopasować.

Też brałem pod uwagę przełożenie tylko wiązki silnikowej i pozostawienie reszty, ale różnica pomiędzy skrzynkami bezpieczników Fiesty i Escorta jest duża i wydawało mi się że trudno by było pogodzić te różnice :)


Pozdro :)
 
 
 
jokerkb
[Usunięty]

Wysłany: 21 Kwi 2009, 16:02   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
jokerkb, - nie mówimy o odczuciach poworzącego , tylko o wpływie wydechu o złej średnicy na silnik . Nie twórz nowej fizyki .


o majgad twoją wypowiedz jest bardziej rozwinieta od poprzedniej ;/ bo w poprzedniej twojej wypowiedzi nie zauważywlem zebys opisał wpływ złej srednicy wydechu na silnik... ja przynajmniej opisałem koledze o swoich doświadczeniach ale wtedy sie uaktywniła twoja old :hahaha:
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16 Maj 2009, 17:39   

Witam po krótkiej przerwie :-P

Potrzebuję pomocy z rozpoznaniem jednej rzeczy, a mianowicie:



Co to jest, w którym miejscu powinno się znajdować, do czego powinna iść wtyczka podłączona do tego i gdzie mają być podłączone te dwa wężyki co z tego wychodzą ?? Poszukałbym na forum ale nie mam pojęcia jak to się nazywa ;-(

I druga sprawa. Pochłaniacz par paliwa. Na zdjęciu zaznaczyłem cyferkami kalka rzeczy:



1 to jest elektrozawór
2 - wężyk który idzie do zespołu przepustnicy
3 - wężyk prowadzący do baku

Wyczytałem to z książki "Obsługa i naprawa" Escorta. Teraz pytanie, w którym miejscu wchodzi ten 2 wężyk do zespołu przepustnicy ?? Obejrzałem cały EFI i wszystkie miejsca dookoła i nie mogę znaleźć żadnej dziury na wężyk ...

I jeszcze z pochłaniacza par wychodzi drugi wężyk (ten ze znakiem zapytania :hihihi: ) z nim też mam problem, gdzie on powinien być podłączony ?? On wychodzi od góry i tak go tylko zawinąłem :)


Pozdro :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.