Otwarty przez: szynszyl 7 Kwi 2009, 18:25 |
[MK3] Kolo pasowe w silniku 1,1 |
Autor |
Wiadomość |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 6 Kwi 2009, 12:48 [MK3] Kolo pasowe w silniku 1,1
|
|
|
Pytanie być może banalne lecz musze odkręcić koło pasowe te co jest z boku silnika te główne bo pasek w fiescie juz się zerwał 2 razy i co zauważyłem, że koło w jednym miejscu jest cieńsze chodzi o ściany koła (tzw prowadnice) i być może to jest wina zrywania paska. Ciekaw jestem tylko dlaczego akurat w tym miejscu jest cieńsze czy to tak ma być czy coś sie uszkodziło? |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
Ostatnio zmieniony przez kazi 7 Kwi 2009, 20:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 6 Kwi 2009, 14:21
|
|
|
pytanie wcale nie takie banalne... w jednym warsztacie mierzyli się z moim kołem pasowym 1.5h ale odkręcili (2 klucze pneumatyczne, rurka), w innym (BTW takim który się szczyci specjalizacją w Fordach) nie dali rady.
sposób domowy jest taki, że bierzesz solidny klucz 19, zakładasz na śrubę, zapierasz go w taki sposób żeby po zakręceniu silnikiem odkręcał śrubę i kręcisz rozrusznikiem (tylko auta nie odpal bo będzie latające kółko - dla pewności wyjmij wtyczkę np. z czujnika położenia wału - wtedy nie ma iskry i auto nie odpali)
a co do paska, to sprawdź pompę wody (i ewentualnie alternator) czy się nie blokują... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Tomto
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 34 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 6 Kwi 2009, 19:57
|
|
|
Wrzuć jedynkę, niech druga osoba naciśnie na hamulec nożny, a Ty w tym czasie spróbuj odkręcić śrubę - powinna się dać odkręcić (u mnie się odkręciła). |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 6 Kwi 2009, 20:21
|
|
|
jak nie da rady metoda co zaproponował lbidżej, to podjedź na jakiś lepszy zakład oponiarski i ci porządnym pneumatem odkręcą raz dwa;) potem kluczem dokręć i do domu;)
BTW. Raz robiłem rozrząd w VW T4 i nie mogłem odkręcić koła pasowego podjechałem do zajezdni MPK gdzie mieli duuuży klucz udarowy do okręcania kół w autobusach i dopiero dało rade... |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 6 Kwi 2009, 22:10
|
|
|
jutro to zrobie ale jeszcze pytanie zeby nie kręcić w złą stronę w którą sie odkręca ? normalnie? w lewo? |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 6 Kwi 2009, 22:25
|
|
|
z tego co pamiętam normalnie - przeciwnie do wskazówek zegara |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 6 Kwi 2009, 22:51
|
|
|
dobra dzieki jutro postaram sie to odkrecic mam nadzieje ze skutecznie i nic się nie urwie |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
 |
kenczorf

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 7 Kwi 2009, 02:52
|
|
|
hmm ciekawe sposoby...ja u siebie wykrecilem rozrusznik...poprzez powstala dziure zablokowalem kolo pasowe (wystarczy wsadzic tam jakis solidny klucz), zeby sie wal nie krecil i wtedy juz spokojnie mozna srubke odkrecic
BTW 1.5h w serwisie od Forda? Mi to zajelo 30 min a trzeba wziasc poprawke na to, ze byla to pierwsza rzecz, jaka zrobilem przy jakimkolwiek aucie pomijajac wymiane swiec |
_________________ Cichociemna
 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 7 Kwi 2009, 06:14
|
|
|
kenczorf 1.5h zeszło w jednym warsztacie w Radomiu, w tym "serwisie" (BTW, nazywa się ABC Focus, w Krakowie - NIE POLECAM) popróbowali i stwierdzili że nie umieją |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
kenczorf

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 7 Kwi 2009, 06:22
|
|
|
ja tez nie umialem...ale wywalilo mi tam simmering i pol godzina przejazdzka po miescie to koszt dwoch litrow oleju Ktos na forum mi podpowiedzial i polecam...bardzo dobry i szybki sposob. Ja bylem wtedy nemo jesli chodzi o auta no ale odkrecic rozrusznik to nie problem...powstaje dziura i sa tam zeby kola...wsadzasz cos twardego blokujesz i po sprawie A ty jak bidżej, sie z tym uporales? |
_________________ Cichociemna
 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 7 Kwi 2009, 06:25
|
|
|
kenczorf, ci w Radomiu wymienili ale ciekło dalej (trochę mniej), pojechałem do tych z Krakowa, ale jak stwierdzili że nie umieją to chwilowo olałem - przestało puszczać jak parę dni później kosiarkę mocniej przegoniłem po trasie |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
|