[MK3] Problem ze wskaźnikiem temperatury silnika |
Autor |
Wiadomość |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 2 Mar 2009, 17:53
|
|
|
Marcinowaty, jak masz późno otwierający termostat to nic dziwnego |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
fordzik502 [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Mar 2009, 22:18
|
|
|
Jeszcze raz proszę o odpowiedź na moje pytania..(przynajmniej cześć ) |
|
|
|
 |
MARO 124 [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Mar 2009, 22:44
|
|
|
dzieki za rade tak musze od czegos zaczac |
|
|
|
 |
reaktor

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Wiek: 45 Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 17 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 2 Mar 2009, 23:26
|
|
|
co do termostatu to prosta sprawa... Wykręcasz termostat wrzucasz do garnuszka i zagotowujesz wodę, wyciagasz z wody i obsewujesz czy się domyka wraz ze spadkiem temperatury ,powtarzasz jeszcze raz ta sama czynność.Jesli dziala to montujesz jesli nie to patrzysz w ksiazke serwisowa sprawdzasz z jaka temperatura powinien sie otwierac w przy twoim modelu silnika. |
_________________ 212 KM @ 345 Nm
Zużycie paliwa Średnio 15 l /100 km |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 3 Mar 2009, 10:20
|
|
|
Cytat: | U mnie w mk4 sprawa wygląda następująco, silnik rozgrzewa się dosyć szybko, po rozgrzaniu strzałka dochodzi do literki "O"(około 70 stopni)..dalej nie chce iść. |
To już bardzo mocno się ci nagrzewa. Mi jak nagrzał się do litery "o" to już wentylator się włączył. Mi ciepłe powietrze zaczyna się lecieć jak wskaźnik jest na granicy białego pola z polem "NORM", a gorące jak jest tak w 2/3 litery "M".
Tylko ja mam 100% rozwalony termostat ponieważ by samochód się nagrzał do litery "M" to muszę zakrywać całą chłodnice zostawiając małą szparkę żeby była lekka cyrkulacja powietrza. Oczywiści jak jest na dworze tak 0*c i mniej. Bo jak więcej to wystarczy zakryć połowę chłodnicy. Jak nie zakryje chłodnicy to silnik mi się nagrzewa do 1/2 tego białego pola i więcej nie chce.
Dlatego czy wymiana w MK3 termostatu jest skomplikowana. Czy trzeba będzie odpowietrzyć układ czy sam się opowietrzy.
PS. Jak nie wiecie czy zepsuł się wam termostat czy nie to zakryjcie chłodnice i sprawdźcie czy się wam silnik nagrzewa. Jeśli tak to walnięty termostat. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 3 Mar 2009, 10:38
|
|
|
Maki to nie jest dobry pomysł jak jest ok 0C na powietrzu.Termostat możesz sprawdzić czy dobry dotykając węży przy chłodnicy jak po 5-10 minutach(od uruchomienia silnika) są ciepłe to termostat walnięty Jak są zimne - powinien być dobry.Wtedy dla pewnościjak silnik będzie dobrze nagrzany zobacz czy węże są ciepłe -powinny być(termostat sprawny i otworzył do chłodnicy) |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 4 Mar 2009, 19:00
|
|
|
Cytat: | Maki to nie jest dobry pomysł jak jest ok 0C na powietrzu. |
A niby czemu.
Jak na razie nie mam czasu by zająć się termostatem więc sobie radze w ten sposób. |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 8 Mar 2009, 16:09
|
|
|
ja mam to samo ale zakryłem chłodnice kartonem, pomogło |
|
|
|
 |
Michał86

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Michał
Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11 Mar 2009, 19:18
|
|
|
Witam. Podlacze sie do tematu bo mam podobny problem z niedogrzaniem silnika. Patrzylem dzisiaj na termostat i...
Zeby go wyjac w mk4 trzeba zdejmowac alternator czy da rade jakos zwinną reka tam podejsc? Patrzylem z latarka od telefonu ale o ile dobrze widzialem to chyba trzeba |
_________________ http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Fiesta/18151 |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 11 Mar 2009, 19:45
|
|
|
to jest chyba normalne bo mi nawet w upały wskażnik unosił sie tylko nieco nad to białe pole |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.