[MK3] Problem ze wskaźnikiem temperatury silnika |
Autor |
Wiadomość |
snowboardwp
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Piotrek
Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 42 Skąd: dalewostok
|
Wysłany: 24 Lut 2009, 15:06 [MK3] Problem ze wskaźnikiem temperatury silnika
|
|
|
witam
mam problem ze wskaźnikiem temperatury , a mianowicie znajduje się maxymalnie na połowie białego kwadraciku przed litera M wogole nie wchodzi na napis NORM jakbyc powinno. wymienilem czujnik temperatury cieczy chlodzącej, dalej to samo, nie wiem za co sie zabrac dalej. termostat czy cos innego ? prosze o pomoc bo nie mam zileonego pojecia i z goy dziekuje. pozdro |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 24 Lut 2009, 15:17
|
|
|
skoro czujnik wymieniony, to najprawdopodobniej zdechł termostat.
sprawdź czy po odpaleniu silnika grzeją się od razu wszystkie rury dochodzące do obudowy termostatu - jeśli tak to jest zacięty i do wymiany. jak będziesz kupował (koszty podejrzewam rzędu 30pln) to weź od razu uszczelkę (parę pln).
[ Dodano: Wto Lut 24, 2009 15:19 ]
poszukałem z ciekawości, znalazłem coś takiego http://ford.sklep.pl/pl,p...178,diesel.html - koszt trochę większy niż myślałem |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
snowboardwp
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Piotrek
Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 42 Skąd: dalewostok
|
Wysłany: 24 Lut 2009, 15:34
|
|
|
okey, sprawdze dokladnie co i jak z tym termostatem, dzieki bardzo za porade. |
|
|
|
 |
Tomto
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 34 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24 Lut 2009, 20:01
|
|
|
Wątpię, żeby była to wina termostatu, gdyż u siebie też jakiś czas temu wymieniałem termostat (włożyłem oryginalny) i wskazówka dalej ledwo dochodzi do literki M, a samochód nawet w zimie szybko się nagrzewa w środku. Ponadto uszkodzony termostat (cały czas otwarty) powoduje, że silnik wolniej się nagrzewa, ale po dłuższej jeździe osiąga w końcu temperaturę bliską właściwej temperatury pracy i wtedy wskazówka na pewno podniosłaby się wyżej. Podobno większość fiest 1.1 tak ma. Oczywiście zerknąć na termostat nie zaszkodzi, a wymieniałbym gdyby faktycznie się okazało, że jest uszkodzony np. stale otwarty, nawet jak jest zimny - przy czym wystarczy żeby była nawet niewielka szczelinka i termostat do wymiany. |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 24 Lut 2009, 20:08
|
|
|
Tomto napisał/a: | uszkodzony termostat (cały czas otwarty) powoduje, że silnik wolniej się nagrzewa, ale po dłuższej jeździe osiąga w końcu temperaturę bliską właściwej temperatury pracy i wtedy wskazówka na pewno podniosłaby się wyżej. Podobno większość fiest 1.1 tak ma. |
no muszę Cię zmartwić, stary silnik raczej się nie zagrzeje, a fiesta 1.1 o której piszesz na 100% nie da rady - a to dlatego, że tak na prawdę jej chłodzenie w większości pochodzi z powietrza i tylko zamknięty termostat umożliwia jej osiągnięcie optymalnej temperatury. wiem bo sam to przerabiałem
powtarzam, jeśli czujnik jest ok i po sprawdzeniu wszystkie węże będą się grzać, to termostat do śmieci.
BTW, zapraszam do działu Frakcji Małopolskiej i na najbliższego spota |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24 Lut 2009, 20:25
|
|
|
bidżej napisał/a: | że tak na prawdę jej chłodzenie w większości pochodzi z powietrza i tylko zamknięty termostat umożliwia jej osiągnięcie optymalnej temperatury. wiem bo sam to przerabiałem |
A niedogrzany silnik-majonez pod wlewem i suchoty w zbiorniku (przedwczesne) |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
snowboardwp
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Piotrek
Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 42 Skąd: dalewostok
|
Wysłany: 26 Lut 2009, 17:52
|
|
|
rurka idąca do chlodnicy cieplutka robi sie po pewnym czasie. wiec termostat otwiera sie, badz jest stale otwarty. moze w weekend rozbiore i wymienie jak tak. |
|
|
|
 |
Lary

Model: Inne auto
Wersja: ST-Line
Silnik: Inny
Imię: Arek
Wiek: 34 Dołączył: 20 Lis 2008 Posty: 241 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Lut 2009, 20:25
|
|
|
eee moja fiona również wskazówką wchodzi jedynie na literkę M a ciepłe powietrze przy obecnej temperaturze bucha po około 3/4 minutach jazdy |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
Lary

Model: Inne auto
Wersja: ST-Line
Silnik: Inny
Imię: Arek
Wiek: 34 Dołączył: 20 Lis 2008 Posty: 241 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Lut 2009, 22:24
|
|
|
Nie wiem co... nie wnikam bo mam poważniejsze wydatki.... ważne że grzeje... to co licznik pokazuje jest mało ważne |
|
|
|
 |
Radkalkin

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: konrad
Wiek: 45 Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 157 Skąd: EL
|
Wysłany: 27 Lut 2009, 21:08
|
|
|
Lary napisał/a: | ważne że grzeje... to co licznik pokazuje jest mało ważne |
oj nie jeden by Ci powiedział, że ważne co pokazuje ;]
a wracając do tematu, ja mam podobny problem.
po kilku ruchach testowych obstawiam przewody.
tylko zabieram się za to jak pies za jeża.
[ Dodano: Pią Lut 27, 2009 21:09 ]
jest szybki sposób na sprawdzenie czy usterka jest między czujnikiem, a zegarami.
coś się do czegoś przytyka a potem inne coś do masy. wskazówka powinna się mocno wychylić.
ale o szczegółach nie pamiętam ;]
ktoś mądry niech się wypowie |
_________________ PUNKY RS -> ZOŁZA RS :]
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34771
http://barylski.daportfolio.com/
 |
|
|
|
 |
fordzik502 [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Lut 2009, 10:31
|
|
|
U mnie w mk4 sprawa wygląda następująco, silnik rozgrzewa się dosyć szybko, po rozgrzaniu strzałka dochodzi do literki "O"(około 70 stopni)..dalej nie chce iść. W czym może być problem? Może układ nie jest odpowietrzony? Wymieniony termostat(wadliwy kupiłem? może się zaciąć w połowie? tzn tak że trochę puszcza?) Na moje oko to tak właśnie wygląda;/ |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 28 Lut 2009, 10:34
|
|
|
fordzik502, jak jest chłodno i masz wcześnie otwierający się termostat (chodzi o temperaturę), to normalne i chwilowo nic nie poradzisz... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
fordzik502 [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Lut 2009, 11:24
|
|
|
Termostaty dzielą się na wcześnie i późno otwierające? Kupując w sklepie nie zwróciłem na to uwagi, sugerowałem się tylko modelem samochodu. A jeśli chodzi o zapowietrzenie? Może mieć wpływ? prawdopodobnie mam zapowietrzoną nagrzewnicę bo w środku leci zimne powietrze, chociaż pokazuje temp około 70 stopni. |
|
|
|
 |
arecki
Człowiek Whisky

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 28 Lut 2009, 11:32
|
|
|
moze masz zasyfiałą nagrzewnice i nic przez nia nie płynie?? a może elektrozawór? |
_________________
Była Fiesta jest Focus  |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 28 Lut 2009, 11:36
|
|
|
fordzik502, po prostu są różne nawet do tych samych silników. a co do zimnego nawiewu to raczej właśnie elektrozawór albo płytka sterująca - typowa przypadłość mk4/mk5. szczegóły w wątkach podwieszonych w elektryce. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
fordzik502 [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Lut 2009, 21:33
|
|
|
Proszę o wyrozumiałość, bo jest to mój pierwszy samochód:) Po dzisiejszych bojach z fiestą zwracam się z pytaniami..Nie miałem ogrzewania w samochodzie po wymianie termostatu, mechanik powiedział że może to być wadliwa nagrzewnica,podczas jazdy i włączeniu ogrzewania było lekkie ciepło przez 2 sekundy i dalej wiało zimnem. Termostat miałem wymieniony, ale chyba nie powinno tak być, że po odpaleniu wąż dolny od chłodnicy robi się ciepły (wentylator jeszcze nie chodzi, a temp na zegarach jest przy literce 'O' około 70 stopni) Powinno być tak że jak silnik zagrzeje do 90 stopni wtedy termostat się otwiera i płyn leci do chłodnicy? Wąż powinien być zimny do tego momentu? Muszę dosyć długo gazować w miejscu, żeby wskaźnik stał pionowo, a co za tym idzie włączył się wentylator. Niepasującą dla mnie kwestią jest jeszcze to, gdyby termostat był ciągle otwarty to podczas jazdy temperatura nie trzymała by się na 70 stopni. Dlaczego tak się dzieje? Może termostat jest odwrotnie założony? Jeśli jest to w ogóle możliwe? Zapomniałem dodać, że czekając na włączenie wentylatora odkręciłem zaworek z niebieską zakrętką na silniku. Może przez to "naprawiło" się ogrzewanie? Do czego on służy? I druga sprawa jak w środku przestawię temp na zimno to leci gorące powietrze. (tak jak powinno być) Jak na ciepłe to robi się po paru sekundach chłodne. Obstawiałem, zapowietrzeniu układu, ale po tym wszystkim już nie wiem..proszę o poradę:) |
|
|
|
 |
MARO 124 [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Mar 2009, 21:37
|
|
|
czesc moze mi ktos pomoze mam problemik z rosnaca temperatura az do czerwonej kreski a nawet za nia wentylator sie nie zalancza a chlodnica jest zimna co naciekawsze na postoju probowalem zauwazyc co sie dzieje, wiec go prtzegrzalem az do czerwonej kreski wentylator znowu sie nie wlaczyl a ku mojemu zdziwieniu plyn w zbiorniczku zaczal sie podnosic .gdy wskazowka byla na czerwonej kresce plyn zaczal sie wydostawac przez mocno dokrecony korek wlewu plynu nie wiem co to moze byc czy;termostat,czujnik temperatury , jakis zator czy jakies inne cholerstwo prosze o pomoc bo jestem bezradny |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 1 Mar 2009, 21:56
|
|
|
Na początek wymień termostat zacieła się chyba ch....a |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 1 Mar 2009, 21:58
|
|
|
ale że nie włącza się wentylator to trochu dziwne... sprawdź sobie termowłącznik (zmostkuj kawałkiem przewodu) |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
|