Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] słabo pali na zimnym silniku 1.8D 98'
Autor Wiadomość
benekxy
[Usunięty]

Wysłany: 29 Gru 2008, 10:48   [MK4] słabo pali na zimnym silniku 1.8D 98'

Witam.. mam problem z moim autkiem.. gdy przyszły przymrozki nagle rano nie udało się odpalić mojej fiesty. Wymieniłem świece na nowe, filtr paliwa jest nowy, akumulator również nowy założyłem (bo słabo kręcił stary) i teraz jak zapalam gdy jest mróz, to grzeje świece 3-4 razy i kręce rozrusznikiem.. i na początku (1-3s) nic się nie dzieje.. potem niby chce załapać a nie może do końca i muszę go kręcić około 6-10s żeby wkońcu zaczął chodzić sam a nie na rozruszniku... w czym może tkwić problem ?? aut ssanie podciąga sobie do końca... i jak odpali to już jest wszystko ok i autko śmiga..
 
 
jonteczek 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 54
Skąd: Żywiec
Wysłany: 29 Gru 2008, 12:32   

mam identyczny problem... świece - nówki grzeją, aku nówka, ssanie zaciągnięte, zawór zwrotny założony, przewody paliwowe doprowadzające paliwo wymienione i uszczelnione (oprócz przewodu powrotu paliwa, ale czy to może mieć wpływ na zapowietrzanie się układu?) w najbliższym czasie pojadę, żeby mi sprawdzili kąt wyprzedzenia wtrysku

Tobie kolego radzę sprawdzić kompresje :) biędzie wiadomo, na czym stoisz i co dalej z silnikiem robić
_________________
"Ford może być w każdym kolorze, byle by był czarny" :)
 
 
buzz
[Usunięty]

Wysłany: 29 Gru 2008, 22:33   

W tym silniku bardzo wazne jest kilka rzeczy:
-swiece zarowe, to ze grzeja to jeszcze nic nie znaczy, liczy sie czas w jakim sie nagrzewaja,
-nielejace wtryski(jak samochod puszcza dymek warto sie udac do warsztatu na sprawdzenie)
-a nakoncu rozrosznik, mozecie sie zdziwic jakie cudy moze zdzialac regeneracja(mialem nowy akumulator lecz myslalem ze nadaje sie do reklamacji, krotko i wolno krecil okazalo sie rozrusznik regeneracja- inne auto, szyko kreci, ladnie odpala),

lecz jezeli silnik niema kompresji to nikt na to nie poradzi...
 
 
wczer
[Usunięty]

Wysłany: 30 Gru 2008, 15:51   

witam. moj pierwszy post.
Mam podobny problem. Podobnie jak chyba wszystkim ten silnik sprawia problemy. Długo sledzilem to forum i czytalem co najlepiej zrobic by palil lepiej, a jednak nie znalazlem do konca odpowiedzi. a u mnie tak to wyglada.
3 dni temu bylem u mechanika by sprawdzic cisnienia i wtryski. Cisnienia w cylindrach wachaja sie od 31 do 33 atm (wiec z tego co znalazlem na formum nie ma tragedii). Natomiast 2 z 4 wttryskow lekko leja. Wiec pasowaly by myslec o wymianie koncowek wtryskiwaczy. Znalazlem na allegro takiego kolesia: LINK-ALLEGRO. Jednak nie jestem pewien czy to sa dobre wtryski bo jednak firma Firds za duzo mi nie mowi. Druga sprawa to taka,ze moj oryginalny symbol koncowki to DNO SD 320, a na tej aukcji jest koncowka oznaczona numerem F-DNOSD 288 z opsiem ze jest to odpowiednik do tej mojej. Ktoś z szanowych forumowiczow zakladal te koncówki?? Pasują?? Ile wytrzymuja??...
Nastepna sprawa to mam podejrzenie ze jednak cofa mi paliwo do zbiornika, gdyz nie mam zamontowanego zaworu zwrotnego, Jutro bede robil taki test: bezposrednio do wężyka miedzy filtrem a pompa sproboje wlac paliwa, i zobaczy czy cos bedzie lepiej. - jak bede mial neta i wynik odpisze czy to pomoglo.
Kolejna sprawa ktora bydzi moje watpilwosci to przyspieszac wtrysku czy jakos tak, jak jest zimy silnik to wydaje mi sie ze linka powinna byc naciagnieta i pociagnac dzwingie tego przyspieszacza wtrysku. a umnie jest (przy zimnym silniku) jakies 4 mm od tej dzwigni. Tutaj moje pytanko czy tak powinno byc??
Dodam jeszcze ze 3 miesiace temy wymienilem filtr paliwa,powietrza i swiece (BERU).

pozdrawiam
waldek
Ostatnio zmieniony przez wczer 30 Gru 2008, 21:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jonteczek 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 54
Skąd: Żywiec
Wysłany: 30 Gru 2008, 16:13   

wczer napisał/a:
Kolejna sprawa ktora bydzi moje watpilwosci to przyspieszac wtrysku czy jakos tak, jak jest zimy silnik to wydaje mi sie ze linka powinna byc naciagnieta i pociagnac dzwingie tego przyspieszacza wtrysku. a umnie jest (przy zimnym silniku) jakies 4 mm od tej dzwigni. Tutaj moje pytanko czy tak powinno byc??


z tego, co mi wiadomo - to nie jest przyśpieszacz wtrysku, to tylko zwiększa obroty na zimnym silniku... cięgno powinno być zaciągnięte, jeśli tak nie jest - termostat woskowy do wymiany drogi kolego :|
_________________
"Ford może być w każdym kolorze, byle by był czarny" :)
 
 
wczer
[Usunięty]

Wysłany: 3 Sty 2009, 18:07   

hmmm. wiec tak. byla poprawa w paleniu jak bezposrednio do rzewodo paliwowego(miedzy filtrem a pompa)wlalem on, wiec dzisiaj zamontowalem zaworek zwrotny. mam nadzieje ze bedzie lepiej-na wyniki trzeba poczekac do jutra.
jednak na forum w jednym z watkow o podonym problemie co tutaj rozwijamy pojawily sie informacje na temat akumlatorow jakie najlepiej uzywac. wlasciwie to nie samych akumlatorow a ich parametrow. ludzie rzuciali tam 65Ah i mocy rozruchu do 720A. Ja wlasnie swojego laduje bo jutro maja byc przymrozki, a juz dawno nie byl ladowny i tak z ciekawosci sprawdzilem. Jest to akumlator o nastapujących parametrach: 60 Ah i 500A. Tutaj moje pytanko czy wystarczy taki akumlator?? Jesli nie to prosba o info kto jakich akumlatorkow uzywa do naszych fiescin, najlepiej 1.8D (mk4), 07'.

pozdro
waldek
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 3 Sty 2009, 18:56   

buzz dobrze prawi. W dziale elektryka jest temat o aku.

1. Temu samemu urządzeniu można przypisać prąd rozruchowy wg różnych norm, np: akumulator 92Ah posiada w/g: DIN = 450A, IEC = 530A, SAE = 715A, EN = 900A. Jest to cały czas ten sam akumulator. Warto więc uzyskać informację od sprzedawcy, według jakiej normy jest opisany i sprawdzić, czy katalog, według którego był dobierany stosuje tę samą normę.

2. Przy mocno zużytych elementach silnika i jego osprzętu, kierowcy chcą przedłużyć możliwość uruchamiania samochodu stosując mocniejszy akumulator (o większym prądzie rozruchu). Jest to nieporozumienie, zważywszy, że parametry rozruchowe przy tej samej pojemności różnią się w granicach do 30%, natomiast zużyty rozrusznik pobiera prąd do 300% większy niż normalnie.
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
wczer
[Usunięty]

Wysłany: 3 Sty 2009, 20:48   

dokladnie jest ten dzial i wlasnie on namieszal mi najbardziej w glowie. w tym dziale sa tez link do "automatycznego" wyszykiwania akumlatora dla naszego samochodu.

Jak pisalem mam akumlator o prądzie rozruchu 500A wg. EN(teraz spardzilem), a jak skorzystalem z tych automatow do wyszukiwania to znalazl mi akumlatory od 550A do 740A(wg. EN). wiec jest to troche duza roznica, druga sprawa, jak pisze tworca w/w tematu zawsze warto wziac akumlator z ciut wiekszym pradzie rozruchu niz sugeruje to katalog. wiec ponawiam moje pytanie . Czy do mojego autaka akumlator 60Ah i pradzie rozruchu 500A(wg.EN) jest wystarczajacy?? ja cos czuje ze nie, tymbardziej ze fiescine zakupilem od kolesia ktory, na tenmat ma jeszcze mniejsze pojecie niz ja.

pozdro
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Sty 2009, 03:29   

kolosalny wpływ to ma stan silnika wytrysków i kompresji . Sprawnego diesla odpalisz na akku 36Ah bez problemu w mrozy .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów Ciężko pali na zimnym silniku
Swistak1245 Mechanika silnika 1 12 Kwi 2014, 18:13
brewa7
Brak nowych postów [MK3] Nie pali na zimnym silniku
Gość Silniki diesla 10 11 Lut 2007, 20:15
Fordon


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.