Zamknięty przez: DziDzia 20 Kwi 2014, 09:46 |
[Mk3] Xr2i rally |
Autor |
Wiadomość |
michalck
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 35 Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: kielce
|
Wysłany: 21 Gru 2008, 15:37 [Mk3] Xr2i rally
|
|
|
Autko dla nie wielu forumowiczow pewnie dobrze znane ale mimo wszystko najwyzszy czas zeby sie pochwalic
MODEL: Ford Fiesta [Mk3]
WERSJA: xr2i
ROCZNIK: Mk3 90r
SILNIK: 1600 8v 104km
OPIS AUTA: Autko przygotowane typowo pod amatorski sport motorowy Kjs itp jak kazde uzywane auto do doinwestowania;)
DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
wizualne: 14calowa fordoska felga, wspawana klatka bezpieczenstwa (samorobka podobno bardzo solidna), rozpurki kilichow przod i tyl, wybebeszony caly srodek z auta wstawione dwa kubelki sparco, pasy szelkowe sparco, sportowa kierownica i takie tam bajery:-P
mechaniczne: silnik seria wstawiona tylko wkladka filtra K&N, wydech to: kolektor seria a reszta to przelot na dwoch tlumikach noname, zawias z przodu to BILSTEIN b4 + eibach tyl: WITECH + eibach, Hamulce: przod: nacinane tarcze noname + klocki FERODO, tyl seria
audio: brak
PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
wizualne: nic w planach, moze wymiana kierownicy na taka z odsadzeniem
mechaniczne: remont silnika;)
audio: niepotrzebne
FOTKI AUTA:
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 21 Gru 2008, 16:31
|
|
|
Dobrze że ją opisałeś ( zresztą tak jak pisał Puma - mam nadzieje że to miejsce to przejściówka do Projektów FKP )
Mam prośbę - czy mógłbyś obfotografować klatkę - ale najbardziej zależy mi na miejscach łączeń rur oraz wygięć - sam zaczynam się przymierzać do takiego czegoś i chcę zebrać jak najwięcej informacji na temat tego jak zrobili to inni . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
michalck
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 35 Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: kielce
|
Wysłany: 21 Gru 2008, 16:42
|
|
|
nie ma problemu w przyszlym tygodniu podesle ci zdjecia klatki |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 22 Gru 2008, 11:46
|
|
|
Zrob silnik, lekko poprawcie glowice i uklad wydechowy, a bedziesz sie cieszyl fajnym autem
Czy to nie jest przypadkiem byla Fiesta Herkama ?? |
_________________
|
|
|
|
|
Tommy
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 37 Dołączyła: 25 Sty 2007 Posty: 521 Skąd: Zielsko-Białe
|
Wysłany: 22 Gru 2008, 13:26
|
|
|
Przychylam sie do prośby o fotki klatki |
_________________
|
|
|
|
|
michalck
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 35 Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: kielce
|
Wysłany: 22 Gru 2008, 14:37
|
|
|
zdjecia klatki beda lada dzien:) ale panowie dzisiaj bylem troche podlubac i natchnolem sie na dwa smieszne problemy: 1. w ktora strone sie odkreca kolo rozrzadu z walka:P bo w zadna nie chce sie odkrecic:/ 2. walek rozrzadu z glowicy sie wyjmuje od strony kola rozrzadu czy od tej drugiej? bo od strony kola wychodzi do polowy i dalej tak jakby krzywki mu nie pozwalaly wyskoczyc:/ |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 22 Gru 2008, 17:34
|
|
|
ad1) normalny gwint czyli odkręcasz w lewo
ad2) wychodzi przez zaślepke pod cewką czyli w strone skrzyni |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
michalck
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 35 Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: kielce
|
Wysłany: 22 Gru 2008, 19:12
|
|
|
tak tez myslalem z tym ze mam problem z odkreceniem kola rozrzadu:/ no ale nic cos sie wymysli |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 22 Gru 2008, 19:18
|
|
|
łyżka do opon , albo zaprzyjaźniony warsztat wulkanizacyjny z dobrym kluczem pneumatycznym . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
michalck
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 35 Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: kielce
|
Wysłany: 23 Gru 2008, 19:57
|
|
|
Obiecane zdjecia klatk na niektorych malo co widac ale mysle ze w pewien sposob da sie wyobrazic jak ona wygladai:
napis OMP na klatce to tylko naklejka
No i pare fotek z przebiegu remontu silnika;-)
|
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 24 Gru 2008, 08:00
|
|
|
widze że prace ruszyły pełną parą i dobrze bo sezon w CK bedzie długi i bedziesz miał gdzie sie ścigać.
BTW: Herrkam zrobił mocne auto tyle lat juz mineło jak je sprzedał a ona nadal żyje i cieszy kolejnego właściciela |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
michalck
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 35 Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: kielce
|
Wysłany: 24 Gru 2008, 21:48
|
|
|
moze nie pelna para ale ruszyly, czesci dopiero bede ogarnial po nowym roku
[ Dodano: Pon Sty 19, 2009 15:51 ]
prace nareszcie ruszyly pare dni temu : wypolerowane kanaly w glowicy i zaworki na lusterko, dotarte zawory do gniazd zaworowych i wszystkie graty juz w garazu czekaja na montaz;) lada dzien oddaje glowice do planowania i bede skladal wszystko do kupy.
Jeszcze kilka fotek (sorki ze tak malo ale mi sie aparat rozladowal )
|
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 16 Lut 2009, 21:18
|
|
|
i jak postępy?? |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
michalck
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 35 Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: kielce
|
Wysłany: 17 Lut 2009, 11:21
|
|
|
autko zlozone z tym ze klepanie nie ustapilo:/ obecnie serce wyjete i sprawdzam jak dol silnika mam nadzieje ze tam lezy przyczyna bo jak nie to sie wku...... |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 17 Lut 2009, 20:12
|
|
|
tak jak ci na Pw pisze musicie opróżnic szklanki bo inaczej zawsze bedzie klepal na zaworach. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18 Lut 2009, 10:40
|
|
|
Przeciez nowe chyba zalozyl, sadzac po fotkach.
A korzystajac z okazji - ja niestety mialem zle doswiadczenia z walkiem Febi - byl wykonany z gownianego materialu i po 10tys zuzyl sie bardziej niz orginalny po 140tys |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 18 Lut 2009, 10:52
|
|
|
squadak napisał/a: | Przeciez nowe chyba zalozyl, sadzac po fotkach.
A korzystajac z okazji - ja niestety mialem zle doswiadczenia z walkiem Febi - byl wykonany z gownianego materialu i po 10tys zuzyl sie bardziej niz orginalny po 140tys |
nowe też sa napełnione olejem i też trzeba opróżniać, a co do wałka to ja byłem z niego zadowolony co wiecej Żółw nadal ma go w swoim silniku (50tyś juz nalatane) |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 18 Lut 2009, 20:31
|
|
|
Od Żółwiego wałka sie odczepcie
Co do klepania - po opróżnieniu opinia kolegi , który się na tym zna jest taka że przez pewien czas mogą jeszcze postukać ( tzn parę cykli odpalenia i rozgrzewania zimnego silnika )
Dla pewności - zobacz jaki luz ma 8 szklanka od rozrządu siedząc w gnieździe . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 18 Lut 2009, 23:01
|
|
|
Żółw oni wsadzili szklanki bez opróżniania iwc musi klepać |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19 Lut 2009, 09:22
|
|
|
Wybaczcie, ale wtrace jeszcze swoje 3 grosze.
Co ma klepac jesli popyhacze bylyby napelnione za bardzo (czyli nie oproznione)? jakby byly napelnione za malo to wtedy moze klepac dopuki sie nie uzupelnia olejem. A przy za bardzo napelnionych nic by nie klepalo chyba ze zawory o tloki a przy okazji nie bylo by kompresji.
Dodatkowo mialem przyjemnosc przeczytac instrukcje do nowych popyhaczy jakie kiedys kupowalem i wkladalem do swojego silnika - pisalo tam ze fabrycznie sa napelnione zadkim olejem i po zamontowaniu i dokreceniu walka i dzwigienek zaworowych nalezy odczekac 30 min aby sie oproznily do pozadanego poziomu za pomoca sily sprezyn zaworowych.
W kwestii walka - moze ja mialem z jakiejs innej partii - ewidentnie jego material nie byl lity tylko widac bylo cos jakby babelki powietrza na zuzytych krzywkach, przy tym popyhacze byly nie zuzyte i idealnie plaskie od spodu. |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
|
|