Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Podświetlenie cyfr zegarów i zegarka- instrukcja wykonania
Autor Wiadomość
kmb 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 38
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 150
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Sty 2008, 15:01   

byl kiedys temat ale nie moge go znaleźć wiec spytam tutaj. Jak odróznic linik wykonany z blachy a ten z pleksji? Patrzylo sie jakos miejsce gdzie pokazywane sa kilometry przejechane. Moglby mi ktos podpowiedziec?
 
 
 
amokk
[Usunięty]

Wysłany: 13 Sty 2008, 16:05   

Sam chcę kupić taki licznik z obrotomierzem :)

Licznik z plexi ma kontrolki "P" i "!" blisko siebie (jedna wspólna żarówka) dlatego, że musi być jeszcze dodatkowa kontrolka na AIRBAG :ra:



W starszym liczniku z blachy kontrolki te są oddalone od siebie (osobne żarówki do obu kontrolek), bo nie ma wtedy kontrolki AIRBAG :ra:



Można jeszcze odczytać numer seryjny, który jest na papierowym pasku przyklejony do licznika.
Jeśli zaczyna się od 94, 95 to licznik jest z plexi, chociaż i to nie jest regułą, ponieważ w rocznikach 1994 były liczniki z tarczami z blachy i z plexi (dodatkowa kontrolka AIRBAG czy wspólna kontrolka "P" i "!" nic nie znaczy).
Natomiast w rocznikach 1995 wszystkie już miały tarcze z plexi.
Wystarczy też spojrzeć na zdjęcia i dostrzec, że jest różnica jaką spowodował błysk aparatu od odbijających się tarcz :)
Ostatnio zmieniony przez amokk 8 Lut 2008, 00:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kmb 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 38
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 150
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Sty 2008, 16:25   

aha czyli ja mam metalowe - tak podejrzewałem

mam bardziej oddalone od siebie te dwa symbole
 
 
 
pawelo06 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 148
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16 Gru 2008, 18:13   

dziś właśnie zasiadłem i zaczołem sie bawić tymi diodami w przełącznikach od podgrzewania i tylnej lampy

MAM PYTANIE co będzie jeśli nie dam rezystora czy po podłączeniu wtyczek od instalacji w aucie nie bedzie chodzić???????????????bo na zasilaczu w domuświoecą jak cholera


Abla ty to robiłeś więc może wiesz poratuj podpowiedzia :kaput: [/b]
_________________
FORD FIESTA 1.3i Endura-E JJB 60KM z 1996r już sprzedana- teraz Honda Civic 1.4iS Ej9
w pracy Peugeot Boxer 2,2L HDI 2008r 110 KM
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3110
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 16 Gru 2008, 18:29   

jeśli dioda jest na napięcie ~3V to po podłączeniu do 12V zobaczysz błysk i więcej nie zaświeci, wiec rezystor musi być. w przełącznikach jak są diody to i są rezystory, żeby zbić napięcie.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
pawelo06 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 148
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16 Gru 2008, 20:21   

MARCIN słuchaj a nie wiesz jakie konkretnie diody tam idą bochyba w tym jest problem umnie założyłem opornik fakt na zasilaczu dioda słabiej swieci ale w aucie nadal ciemność
_________________
FORD FIESTA 1.3i Endura-E JJB 60KM z 1996r już sprzedana- teraz Honda Civic 1.4iS Ej9
w pracy Peugeot Boxer 2,2L HDI 2008r 110 KM
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3110
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 16 Gru 2008, 20:36   

ja wstawiałem zwykłe 5mm które znamionowe napięcie pracy mają chyba 3,6V i do tego rezystor chyba 670ohm nawet spokojnie 1k można dać, a jak nie świeci to zmień polaryzacje, bo tylko w jednej pozycji dioda świeci.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
pawelo06 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 148
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16 Gru 2008, 20:49   

znaczy co przestawic nózki diody tojest ta polaryzacja?

ja mam rezystor 550om i 1-2 kilooma tak jak opisywal ablana pocztku tego tematu też coś wspominał o polaryzcji ale nie jaże wyjsnij mi co.......
_________________
FORD FIESTA 1.3i Endura-E JJB 60KM z 1996r już sprzedana- teraz Honda Civic 1.4iS Ej9
w pracy Peugeot Boxer 2,2L HDI 2008r 110 KM
 
 
 
ohnedich 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Family
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Wojtek
Wiek: 35
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 91
Skąd: Skwierzyna
Wysłany: 16 Gru 2008, 21:19   

Tak zamień nóżki . podlacz na odwrót poprostu. Polaryzacja to jest wlasnie anoda(-) - krótsza nóżka i katoda(+) - dłuższa nóżka
_________________
Siła to My, a My to Jedność . . .
 
 
 
pawelo06 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 148
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16 Gru 2008, 21:28   

dobra thx sprawdz i sobie poćwicze lutowanie:)

[ Dodano: Wto Gru 16, 2008 22:37 ]
no fakt nie tak diody były ustawione ale co sie trzeba na ustawiać ten rezystor żeby całość chodziła to moje male to gó....ko ucieka
_________________
FORD FIESTA 1.3i Endura-E JJB 60KM z 1996r już sprzedana- teraz Honda Civic 1.4iS Ej9
w pracy Peugeot Boxer 2,2L HDI 2008r 110 KM
 
 
 
ohnedich 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Family
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Wojtek
Wiek: 35
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 91
Skąd: Skwierzyna
Wysłany: 17 Gru 2008, 12:05   

Tez miałem z tym rzeźbe:) ale zawsze mozesz kupic diody z wbudowanym rezystorem:)
_________________
Siła to My, a My to Jedność . . .
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 17 Gru 2008, 15:56   

ohnedich napisał/a:
Tez miałem z tym rzeźbe:) ale zawsze mozesz kupic diody z wbudowanym rezystorem:)

Nie ma takich diod. A jak na Allegro piszą, że są przystosowane do pracy na 12V, to mają do nóżki dolutowany opornik.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3110
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 17 Gru 2008, 19:37   

a ja mam takie na 12V bez zewnętrznego opornika :-P nie wiem co jest w środku, ale są takie diody.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
pawelo06 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 148
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17 Gru 2008, 20:43   

podświetlenie jest jeszcze ok do zalutowania ale ta mała dioda sygnalizująca że włączona jest funkcja to tam dopiero weź ułóż rezystor bo jak coś nie gra to zaraz sie ten dekielek nie domyka albo wyrywa spoiny i nie łączy i sie lipnie włącza ale efekt fajny jeżeli jeszcze sie fajne radio ma z podświetleniem np niebieskim to wypas
_________________
FORD FIESTA 1.3i Endura-E JJB 60KM z 1996r już sprzedana- teraz Honda Civic 1.4iS Ej9
w pracy Peugeot Boxer 2,2L HDI 2008r 110 KM
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 17 Gru 2008, 20:46   

Marcin - może kwestia wysokooporowych nóżek? nie wiem. W każdym razie każde złącze pn (każde emitujące światło) zostanie przebite przy takim napięciu.
Z ciekawości spytam się profka jak oni to robią, pewnie wyrzuci mi pełny raport na 30 minut zamiast krótkiego info, ale dla potencjalnych zainteresowanych będzie jak znalazł ;]

Znalazłem info w międzyczasie: diody na 12V mają wtopiony (wlutowany?) przed złącze rezystor SMD. Miałbyś odpowiedź na to dlatego je szlag nie trafia - jakkolwiek będę szukał potwierdzenia u profka.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
pawelo06 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 148
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17 Gru 2008, 21:00   

a słuchajcie można dostać te małe kwadratowe diody z podświetlenia zegarka w mk4
bo powiem szczerze ze nie ma tam dużo miejsca na lutowanie dwóch diód i jeszcze rezystora a zastępienie tych org. na jakieś o innym kolorze byłoby super
na napocztku tego tematu jest fotorelacja jak podswietlić w mk3 ale tam jest chyba większy ten zegar i więcej miejsca co? a macie jakies informacje czy jes fotorelacja z podświetlenia mk4 zegarka bo nie znalazłem.........
_________________
FORD FIESTA 1.3i Endura-E JJB 60KM z 1996r już sprzedana- teraz Honda Civic 1.4iS Ej9
w pracy Peugeot Boxer 2,2L HDI 2008r 110 KM
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3110
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 17 Gru 2008, 21:09   

ja do zegarka wstawiłem dwie 5mm i jakoś weszły :P

Dawid :)
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
pawelo06 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 148
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20 Gru 2008, 18:58   

dziś zabrałem sie za podświetlenie w stylu Abla z początku tego tematu i powiem że wychodzi całkiem całkiem MAM JEDNAK DO WASPYTANIE DO KTÓRY CH PINÓW MAM PODŁĄCZYĆ TE KABLE OD DIÓD????? DO TEJ BIAŁEJ CZY NIEBIESKIEJ KOSTKI BO ABLA PISAŁ ALE O LICZNIKU DO MK3 NIE WIEM ĆZY BĘDZIE TAK SAMO BO NIE PODŁĄĆZE NARAZIEDO AUTKA BO NIE MAM JAK STARY LICZNIK SIEDZI JESCZE

POMÓŻCIE Z TYMI PINAMI CO GDZIE PODPIAĆ BO NIE WIEM CZY BYŁO OPISYWANE
DO MK4

[ Dodano: Sob Gru 20, 2008 19:04 ]
TAK TO WYGLĄDA W 1/3

Dodano: Sob Gru 20, 2008 20:20
http://albumik.pl/albumy/...20233115540.jpg

Dodano: Wto Gru 23, 2008 20:55
http://albumik.pl/albumy/...30825331525.jpg

[ Dodano: Nie Mar 15, 2009 16:21 ]
w koncu założyłem licznik choć sie umęczyłem z tą linką bo to cholerstwo tak nie dostępne jest ale jakoś od spodu ciągnąć i od góry za licznik zeskoczyła linka i teraz wiem ze jest to wysiłek ale nie trzeba odkręcać przy silniku a wytrwale walczyć kierownicy nie sciągałem bo licznik wyszedł jak chciałem, tylko mam doła bo instalacji od obrotka nie mam w mojej fofi :(...... ale mam opis jak podłączyć takze jakoś damy rade efekt jest super zwłaszcza jak już sie ciemno robi do tego srebrna obudowa deski efekt powal naprawde polecam taką przeróbke

[ Dodano: Nie Mar 15, 2009 21:03 ]


[ Dodano: Wto Mar 24, 2009 18:30 ]
jakby co pod te gniazda mozna podpiać przewody od podświetlenia wtedy włącz sie razem ze światłami mijania lub postojówkami

_________________
FORD FIESTA 1.3i Endura-E JJB 60KM z 1996r już sprzedana- teraz Honda Civic 1.4iS Ej9
w pracy Peugeot Boxer 2,2L HDI 2008r 110 KM
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 6 Sie 2009, 03:41   

Ma ktos moze diody UV?
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 36
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 7 Sie 2009, 05:58   

@Marcinowaty

Wszystko jest na allegro. Jak nie wiesz co zrobić to kup sobie zwykłą diodę zamiennik do podświetlania licznika, albo samą oprawkę, diodę uv i rezystor do tego odowiedni, a tego już trzeba wyliczyć. Jest masa kalkulatorów w necie jak obliczać oporność elementu wspólpracującego z diodą.
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Podświetlenie zegarka oraz panelu od nawiewu
ohnedich Tuning stylistyczny 10 19 Cze 2008, 22:19
kaczoro
Brak nowych postów Podświetlenie zegarów
lehu8 Elektryka ogólna 0 29 Sty 2018, 22:17
lehu8
Brak nowych postów podświetlenie zegarów
romek48 Elektryka ogólna 1 15 Lip 2018, 20:18
slawomirro
Brak nowych postów Podświetlenie zegarów
malsow Elektryka ogólna 2 8 Sie 2022, 22:58
malsow
Brak nowych postów niedziałające podświetlenie zegarów
fiestunia Elektryka ogólna 4 3 Wrz 2014, 22:43
pmbmn


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.