[MK3] Niema ładowania ? |
Autor |
Wiadomość |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 12 Lis 2008, 21:49
|
|
|
trochę słabo widać, ale na mój gust Bosch - jeśli od tyłu ma blaszany dekiel to na bank. odkręcasz 4 nakrętki trzymające ten dekiel, potem 2 śrubki mocujące regulator, czyścisz je, wkładasz nowy, składasz i gotowe. tylko kup odpowiedni!
BTW, czemu on taki zarzygany olejem? :yyy: |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
anjko

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 44 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 12 Lis 2008, 22:24
|
|
|
Na tej czerwonej naklejce na altku pewnie masz napisane ale na mój gust to bosch. |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? |
|
|
|
 |
tarantino
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 40 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 47 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12 Lis 2008, 22:39
|
|
|
bidżej86 pewnie jakiś jarząbek przy wymianie oleju gdzieś tam przybrudził, jutro jak znajdę czas to to przetre czyli jutro trzeba się położyć pod autem, wykręcić regulator, pójść do sklepu po nowy i poskładać to jak klocki lego do lat 3. Dzięki Wam za podpowiedzi, pzdr |
_________________ Chodziłeś po "Tatrach" ??
- zależy po ilu |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 12 Lis 2008, 22:43
|
|
|
tarantino, ja bym to raczej robił od góry, ale jak tam uważasz
chyba że nie dasz rady dotrzeć do nakrętek, to trzeba będzie ściągnąć altka - nic trudnego, 3 śruby i pasek, montaż w kolejności odwrotnej, tylko trzeba odpowiednio naciągnąć pasek (8-10mm ugięcia pod palcem, mierzone w połowie długości pomiędzy pompą wody a altkiem). I odłącz akumulator zanim zaczniesz |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12080 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Lis 2008, 23:16
|
|
|
ZSdjęcia altera robi się od dupy strony (czyli tylnej ścianki - przeciwnej do tej gdzi ejest wiatrak i pasek. Twoim problemem może nie być regulator tylko kończące się szczotki, ale to jest i tak w jednym kawałku... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
tarantino
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 40 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 47 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13 Lis 2008, 10:09
|
|
|
Dzisiaj zaglądałem pod auto i rzeczywiście jakiś "jarząbek" tylko przybrudził alternator wymieniajać olej. Dziś po pracy o ile sił starczy wezmę się za ten nieszczęsny regulator i szczotki. Zrobię jeszcze fotke alternatora od tej dupy strony , to może mi podpowiedzie jakiej jest firmy. |
_________________ Chodziłeś po "Tatrach" ??
- zależy po ilu |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 13 Lis 2008, 10:20
|
|
|
tarantino, przyjrzałem się fotkom i widać tam charakterystyczny kawałek blaszanego Boschowego dekla. Także jeśli masz ten dekiel na 4 nakrętki (bodajże pod klucz 8), to rozkręcaj śmiało
Tak sobie myślę że właściwie mógłbyś go ściągnąć całego, wyczyścić i zakonserwować przed zimą - na pewno mu nie zaszkodzi. A i łatwiej się do regulatora dostaniesz. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
stafcio

Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 13 Lis 2008, 10:39
|
|
|
troche nie wyrazne fotki. najlepiej jak zdejmiesz go z silnika. w 1,1 wymiana jest bardzo łatwa. poza tym jak chcesz zebysmy ocenili altka ze zdjeci to musza one byc wyrazne |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
 |
tarantino
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 40 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 47 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15 Lis 2008, 13:34
|
|
|
No i dziś wymieniłem wkońcu ten regulator. Ładowanko po przygazowaniu jest koło 13,7 V pod obciążeniem. Przez 2 czy 3 odpalenia auta nawet odrazu gasła kontrolka od akumulatora, teraz znowu gaśnie dopiero po lekkim przygazowaniu. Wezmę jescze popsikam sprayem do styków elektrycznyh przy diodzie wzbudzenia. To teraz zobaczymy jak będzie się jeździło |
_________________ Chodziłeś po "Tatrach" ??
- zależy po ilu |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 15 Lis 2008, 14:12
|
|
|
ściągaj altek i wyczyść go dokładnie, oprócz tego wszystkie styki na linii altek-rozrusznik-akumulator |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12080 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Lis 2008, 14:19
|
|
|
tarantino napisał/a: | Przez 2 czy 3 odpalenia auta nawet odrazu gasła kontrolka od akumulatora, teraz znowu gaśnie dopiero po lekkim przygazowaniu. | To jest akceptowalne, pod warunkiem że nie zapala się ponownie jak silnik zejdzie na wolne,,, cokolwiek z ładowaniem będziesz wiedział za kilka dni - niech szczotki się dotrą. Rada z wybebeszeniem altera i sprawdzeniem całości też nie jest zła. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 15 Lis 2008, 14:20
|
|
|
a tak btw, co z paskiem? nie jest przypadkiem stary? albo słabo naciągnięty? |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
tarantino
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 40 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 47 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15 Lis 2008, 15:59
|
|
|
Kontrolka świeci się tylko po odpaleniu, po przegazowaniu jak pisałem gaśnie. Jak fiestka stoi na wolnych obrotach to nigdy się nie zapaliła. Pasek jest nóweczka założony z miesiąc temu, jest założony tak jak trzeba, przepracował może z 650km. Altek jest poczyszczony, jeszcze w pracy psikne w niego sprężonym powietrzem, wszystkie styki sa tez poczyszczone i pryśnięte sprayem do styków. Narazie jest ok. Co do starych szczotek to były jeszcze w rześkim stanie. |
_________________ Chodziłeś po "Tatrach" ??
- zależy po ilu |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12080 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Lis 2008, 16:08
|
|
|
Może być taka uroda nowego regulatora że przy wyższych obrotach załącza dopiero altka,,, poczekaj trochę czasu,, jak masz dobre ładowanie do olej sprawę |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|