Za duża siła hamowania na tylnej osi |
Autor |
Wiadomość |
KUI3A
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kuba
Wiek: 41 Dołączył: 31 Maj 2004 Posty: 290 Skąd: WaWa
|
Wysłany: 2 Cze 2008, 08:22 Za duża siła hamowania na tylnej osi
|
|
|
Mam pewien problem ze zbyt dużą siłą hamowania na tylnej osi (przu ostrzejszym hamowaniu blokuje tylne koła), z lewą na zakręcie jest wówczas całkiem ciekawie ale nie zawsze chcę jechać slajdem, czasem tylko przyhamować bym chciał |
_________________
RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje |
|
|
|
|
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2 Cze 2008, 10:46
|
|
|
niestety, fiesta tak ma, ma lekki tylek wiec raczej wchodzi w gre tylko dolozenie dodatkowego korektora w kabinie ktorym bedziesz sobie regulowal sile hamowania tylnych kol
albo zmien tylne opony na lepsze |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
|
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Cze 2008, 14:33
|
|
|
rozumie Cię w 100% ... tez to przerabiałem... ciężko płynnie i skutecznie sie dohamować... niestety bez korektora mało co zdziałasz...nawet oponami... |
|
|
|
|
KUI3A
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kuba
Wiek: 41 Dołączył: 31 Maj 2004 Posty: 290 Skąd: WaWa
|
Wysłany: 2 Cze 2008, 22:46
|
|
|
a to się na nadkolu pod akumulatorem się znajduje to co za wynalazek, te dwa takie walcowate na przewodach ham, za co to odpowiada? |
_________________
RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 3 Cze 2008, 07:54
|
|
|
to właśnie są korektory sił hamowania - raczej ich pozbycie sie może pogorszyć sprawę bo wzrośnie siła hamowania (lekkie naciśnięcie pedału może doprowadzić do blokowania sie kół) |
_________________
|
|
|
|
|
mss
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Marcin
Wiek: 35 Dołączył: 24 Kwi 2008 Posty: 31 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 10 Sie 2008, 16:59
|
|
|
akumulator do tylu przerzuc ;D |
_________________ 0-60 mph - 7.76 s
0-400m - 16.12 s
powered by Gtech |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 10 Sie 2008, 19:45
|
|
|
Kuba odloz ok 300zl i kup sobie porzadny regulowany korektor sily hamowania. A wtedy te 2 wywalasz i regulujesz sobie w srodku w aucie sile hamowania tylnych kol i juz Ja jakos mialem szczescie - w swojej mk III zalozylem klocki ferrodo performance do przodu i nie bylo zadnych problemow z dohamowywaniem nawet na sliskich partiach. |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
KUI3A
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kuba
Wiek: 41 Dołączył: 31 Maj 2004 Posty: 290 Skąd: WaWa
|
Wysłany: 10 Sie 2008, 23:12
|
|
|
może i będzie ok, jak założe przyzwoite opony na tył to może będzie trudniej zblokować tył, na razie poczynię inwestycję w opony, felgi i układ wydechowy, bo żeby auto hamować trzeba je najpierw rozpędzić porządnie, a z tym jest nie za różowo niestety...
powiem od razu, że wydech to pierwszy etap modyfikacji zwiększających moc
... no i cały czas lsd czeka na zamontowanie |
_________________
RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje |
|
|
|
|
mss
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Marcin
Wiek: 35 Dołączył: 24 Kwi 2008 Posty: 31 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 11 Sie 2008, 16:05
|
|
|
ja sie przekonalem, ze najlepiej zwieksza moc remont
tez mam odelzone xr2i, 820 kg.
i uwierz ze auta po 130-150 KM n/a... smiech |
_________________ 0-60 mph - 7.76 s
0-400m - 16.12 s
powered by Gtech |
|
|
|
|
KUI3A
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kuba
Wiek: 41 Dołączył: 31 Maj 2004 Posty: 290 Skąd: WaWa
|
Wysłany: 11 Sie 2008, 18:27
|
|
|
mss napisał/a: | ja sie przekonalem, ze najlepiej zwieksza moc remont
tez mam odelzone xr2i, 820 kg.
i uwierz ze auta po 130-150 KM n/a... smiech |
no ja rzekomo remont mam za sobą, tzn oleju nie bierze, pierścienie itp były wymieniane, jak będę robił głowicę to może coś zmienię, ale ogólnie nie mam jakchś niepokojących objawów typu zużycie oleju czy coś takiego, więc olewam remont po raz drugi |
_________________
RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje |
|
|
|
|
xr2fun
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625
|
Wysłany: 12 Sie 2008, 21:17 Re: Za duża siła hamowania na tylnej osi
|
|
|
KUI3A napisał/a: | Mam pewien problem ze zbyt dużą siłą hamowania na tylnej osi (przu ostrzejszym hamowaniu blokuje tylne koła), z lewą na zakręcie jest wówczas całkiem ciekawie ale nie zawsze chcę jechać slajdem, czasem tylko przyhamować bym chciał |
Ja nie wiem dlaczego pokutuje taki mit, że większość uparcie daje lewą nogę na hamulec aby dociążyć przód.
Spróbuj pojechać na "okrągło" parę odcinków testowych - mierzonych i zobaczysz wtedy różnicę.
Ja używam lewej nogi sporadycznie tzn. tam gdzie trzeba. I teraz uwaga, każda niesprawność układu hamulcowego ostro boli. Tak jak napisałeś, że tył blokuje i mnie "dostało" to w Poznaniu bo regulator obcinał za mało na tył a przez to dohamowanie musiałem robić zdecydowanie szybciej i delikatnie ( lekkie dotknięcie pedału przed nawrotem skutkowało ładnym obrotem na słupku ale trochę to trwało aby wyczuć ile dawkować lewą nogą) |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 12 Sie 2008, 22:40
|
|
|
mss napisał/a: |
tez mam odelzone xr2i, 820 kg.
|
to cos słabo ja zszedłem do 770 z dwu litrowym silnikiem |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
KUI3A
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kuba
Wiek: 41 Dołączył: 31 Maj 2004 Posty: 290 Skąd: WaWa
|
Wysłany: 12 Sie 2008, 23:36 Re: Za duża siła hamowania na tylnej osi
|
|
|
xr2fun napisał/a: | KUI3A napisał/a: | Mam pewien problem ze zbyt dużą siłą hamowania na tylnej osi (przu ostrzejszym hamowaniu blokuje tylne koła), z lewą na zakręcie jest wówczas całkiem ciekawie ale nie zawsze chcę jechać slajdem, czasem tylko przyhamować bym chciał |
Ja nie wiem dlaczego pokutuje taki mit, że większość uparcie daje lewą nogę na hamulec aby dociążyć przód.
Spróbuj pojechać na "okrągło" parę odcinków testowych - mierzonych i zobaczysz wtedy różnicę.
Ja używam lewej nogi sporadycznie tzn. tam gdzie trzeba. I teraz uwaga, każda niesprawność układu hamulcowego ostro boli. Tak jak napisałeś, że tył blokuje i mnie "dostało" to w Poznaniu bo regulator obcinał za mało na tył a przez to dohamowanie musiałem robić zdecydowanie szybciej i delikatnie ( lekkie dotknięcie pedału przed nawrotem skutkowało ładnym obrotem na słupku ale trochę to trwało aby wyczuć ile dawkować lewą nogą) |
no pokutuje... czy ja wiem czasem po prostu jak nie trzeba biegu zmieniać to po prostu lewą można normalnie sobie hamować, tak żeby nóg nie przenosić , a co do jazdy :na okrągło" to na torze asfaltowym to jak najbardziej się zgadzam, ale już na torze typu słomczyn gdzie nawierzchnia jest mieszana, a większość toru się jedzie na 2,3 biegu to lewa noga jest niezastąpiona |
_________________
RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje |
|
|
|
|
qrdesz87
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2006 Posty: 71 Skąd: sanok
|
Wysłany: 1 Lis 2008, 22:40
|
|
|
no to ja sie chetnie zamienie z wami bo w mojej aktualnej fiescie niedam rady wybalansowac sobie autka w zakrecie lewa moge cisnac hamulec w deske to i tak tzlko przod spowalnia natomiast w poprzedniej fiestce lewa robilem co chcialem, a na zatrzymanie to ladnie 4 kolka blokowalo i nienarzekalem
[ Dodano: Nie Wrz 06, 2009 01:23 ]
chłopaki, nie wiecie moze czy te korektory z mk3,5 da sie regulowac?
to są te zakręcone bezposrednio na pompie |
|
|
|
|
|