[MK3] Hamuje kiera idzie w lewo, ruszam kiera idzie w prawo. |
Autor |
Wiadomość |
Kuleczka

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 39 Dołączyła: 21 Lip 2008 Posty: 146 Skąd: masz tą Fieste?
|
Wysłany: 21 Lip 2008, 15:27 [MK3] Hamuje kiera idzie w lewo, ruszam kiera idzie w prawo.
|
|
|
zauwazylem ze przy 15 letnim fordzie fiesta, bez wspomagania, ktory jest bezwypadkowy dzieje sie taka dziwna rzecz ze przy gwałtownym ruszaniu na 1 biegu ale bez pisku opon kierownica przekręca sie w prawo tak o 1/8 obrotu wiec jest to nie wiele ale martwi mnie to. A przy hamowaniu kierownica przekreca sie w lewo tez o taka sama wartosc obrotu. Ten ruch kierownicy nie jest mocny, tak że kiedy trzymam rece na kierownicy to tego ruchu nie ma, pojawia sie tylko kiedy nie trzymam kierownicy. Auto jest świezo po przegladzie, a diagnosta nic nie mowil na temat zbieznosci, przeguby sa dobre, a po za tym jadąc szybko na prostej drodze auto nie ściąga na zadna strone. Tak jak wspominalem wczesniej, problem pojawia sie tylko przy gwaltownym ruszaniu i mocniejszym hamowaniu ale bez pisku opon. Furka jest juz troche stara wiec wiem ze takie problemy to normalka, ale liczę na wasza porade |
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 19 Gru 2008, 18:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 21 Lip 2008, 15:44
|
|
|
Zauważ, że jak depniesz, to przód auta się podnosi, a jak zahamujesz, to opada. I z tym wiązałbym te ruchy - gdzieś jest nieduży luz i ujawnia się on zarówno przy obciążeniu (ściąga w jedną stronę), jak i przy rozluźnieniu (ściąga w drugą stronę)
Stawiałbym na wyrobioną gumę trzymającą maglownicę, bo podobny problem miałem w Micrze i tam przyczyną takiego stanu rzeczy była właśnie wyrobiona guma. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
Staszku

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: S
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 14 Skąd: Stryków
|
Wysłany: 21 Lip 2008, 19:18
|
|
|
mój mechanior przy przeglądzie podwozia stwierdził że niedługo szykuje się wymiana tulejek drążków kierowniczych (o ile dobrze pamiętam) przy czym zapytał czy przy hamowaniu nie ściąga mnie na jedną stronę. Sprawdź może o to chodzi
pzdr |
|
|
|
 |
mss

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Marcin
Wiek: 36 Dołączył: 24 Kwi 2008 Posty: 31 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 22 Lip 2008, 00:35
|
|
|
przekladnia, mam to samo |
_________________ 0-60 mph - 7.76 s
0-400m - 16.12 s
powered by Gtech |
|
|
|
 |
Kuleczka

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 39 Dołączyła: 21 Lip 2008 Posty: 146 Skąd: masz tą Fieste?
|
Wysłany: 22 Lip 2008, 07:15
|
|
|
Wiec jak to jet z tym chłopacy???
Moge z tym bezpiecznie jeździć czy mam się raczej udać do mechaniora? |
|
|
|
 |
marian

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 43 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 183 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 22 Lip 2008, 15:33
|
|
|
u mnie jest taki warsztat,który zajmuje się tylko zawieszeniami i się na prawde chłopaki znają na rzeczy sprawdzenie całego zawiasu ok 50(przód) zata kosztuje jak masz koło siebie taki warsztat to tam podjedź i ci powiedzą co i jak |
_________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem |
|
|
|
 |
mss

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Marcin
Wiek: 36 Dołączył: 24 Kwi 2008 Posty: 31 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 22 Lip 2008, 18:14
|
|
|
jak na postoju machasz fajera lewa prawa tak energicznie to stuka ? |
_________________ 0-60 mph - 7.76 s
0-400m - 16.12 s
powered by Gtech |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 22 Lip 2008, 18:43
|
|
|
ja bym obstawiał za wybitą tuleją wahacza.. |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
Kuleczka

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 39 Dołączyła: 21 Lip 2008 Posty: 146 Skąd: masz tą Fieste?
|
Wysłany: 22 Lip 2008, 20:32
|
|
|
mss napisał/a: | jak na postoju machasz fajera lewa prawa tak energicznie to stuka ? |
Nie stuka, wogóle luzów na kierownicy niema. Tylko zauwazylam jak jade powoli po jakis wiekszych dziurach na zakrecie to cos skrzypi w podlodze z przodu, tak jakby na tych gumach co sa w wachaczu z przodu... Więco moze to jest to |
|
|
|
 |
jez733

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Sebastian
Wiek: 36 Dołączył: 23 Cze 2007 Posty: 201 Skąd: Pogorzela
|
Wysłany: 22 Lip 2008, 21:01
|
|
|
u mnie takie objawy ustały po wymianie tulei na wahaczu i krzyżaka.. Dodatkową usterką u mnie było to że jak startowałem ostro z krzyżówki i miałem skręcone koła to jak auto rwało do przodu to nie szło kierownicy wyprostować, dopiero po puszczeniu gazu można było wyprostować koła... |
_________________
 |
|
|
|
 |
marian

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 43 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 183 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 22 Lip 2008, 21:31
|
|
|
Kuleczka napisał/a: |
Tylko zauwazylam jak jade powoli po jakis wiekszych dziurach na zakrecie to cos skrzypi w podlodze z przodu, tak jakby na tych gumach co sa w wachaczu z przodu... Więco moze to jest to |
miałem to samo wymień tuleje wachacza(silentbloki)to skrzypienie to bo ta guma w tulei się rusza a nie powinna tak u mnie było |
_________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem |
|
|
|
 |
Jacek4200

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 40 Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 91 Skąd: Wrocław/okolice
|
Wysłany: 22 Lip 2008, 21:52
|
|
|
Może trzeba dokręcić piastę? U mnie się rozkręciło i biło w kierownice... |
_________________ Była Fiesta mk3 1.1i jest Seat Ibiza 1.4i |
|
|
|
 |
Radkalkin

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: konrad
Wiek: 45 Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 157 Skąd: EL
|
Wysłany: 18 Gru 2008, 22:49
|
|
|
pozwoliłem sobie odświeżyć temat.
mam dziwną sytuację.
auto podczas przyspieszania ściągało na prawo, podczas hamowania na lewo.
dziś wymieniłem łożysko i wahacz prawego przedniego koła i sytuacja jest odwrotna!
przyspieszam ściąga na lewo, hamuję - na prawo!
co to może być?
fakt, zbieżności jeszcze nie zrobiłem. |
_________________ PUNKY RS -> ZOŁZA RS :]
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34771
http://barylski.daportfolio.com/
 |
|
|
|
 |
mamuten
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Bartłomiej
Dołączył: 11 Sty 2008 Posty: 314 Skąd: Kolbuszowa
|
Wysłany: 18 Gru 2008, 22:54
|
|
|
albo podjedz pod warsztat to wy wybadają czemu tak się dzieje |
_________________ rekord pobity pełna butla 33.5 litra zrobiłem 380 kilosów z popitalaniem
Szatan i Kupidyn są kolegami, którzy idą razem w poszukiwaniu ludzi nie mających nic do roboty |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 19 Gru 2008, 08:46
|
|
|
łożyska najlepiej parami wymieniać! |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
Radkalkin

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: konrad
Wiek: 45 Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 157 Skąd: EL
|
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Gru 2008, 20:37
|
|
|
Tak,,, jak hamujesz to układ różnicowy ma najwiecej do powiedzenia,,, zwyczajnie jedno koło kręci Ci się lżej niż drugie i zapewne z tąd to ściąganie w jedną i drugą stronę... o ile reszta jest ok.
Unieś przód wrzuć luz i zapal silnik zobacz co się będzie działo (przynajmniej jedno koło się powinno kręcić!) zatrzymaj ręką, poobracaj,,, potem zapnij jedynkę i tak samo,,, i będziesz wiedział co i jak. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|