[MK3] Swap z 1.3i na 1.6 gaźnik - nie chce odpalić |
Autor |
Wiadomość |
Bongo
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Mateusz
Wiek: 38 Dołączył: 18 Maj 2005 Posty: 467 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 30 Lis 2006, 20:41 [MK3] Swap z 1.3i na 1.6 gaźnik - nie chce odpalić
|
|
|
Witam.Wiec Swapujemy Fieste A-Tigera z 1.3 Automat na monowtrysku na silink 1.6 z oriona na gaźniku manual.Problem jest w tym że silnik po podlaczeniu cewki zaplonowej i modułu na przerywaczu wedlug schematu haynesa z escorta silnik niechce odpalic :( Co jest powodem ?? Czy złe połączenie czy jakis czujnik czy moduł ?? Z modułu wychodza 3 kable...ziel. braz. czar. do cewki idzie ziel. i czar. z czego czarny z cewki i modulu idzie do plusa brazowy do masy a zielony z modułu do cewki i obrotka. Czemu niechce nam zagadac ?? czy to wina zaplonu ?? |
_________________ Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
FULL CZESCI MK3
Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
Fiesta mk3 2.0 Zetec +
C-Max mk1 2.0 TDCI + |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 27 Mar 2010, 15:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 30 Lis 2006, 22:20
|
|
|
jak w gaźniku nie ma paliwa, to wina zapłonu. czy aparat jest w tej samej pozycji co był wcześniej ? (przed swapem?) jeśli nie to przekręćcie nim w prawo tak aby zostało jakieś 0.5- 1 cm regulacji, sprawdźcie czy paliwo jest podawane i czy iskra pojawia sie na świecach.
Pozdro. |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
A-Tiger [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Lis 2006, 23:16
|
|
|
paliwo jest podawane i iskra też jest... to cos innego |
|
|
|
 |
Bongo
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Mateusz
Wiek: 38 Dołączył: 18 Maj 2005 Posty: 467 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 30 Lis 2006, 23:28
|
|
|
byc moze przestawilismy kolejnosc zaplonu...ale czy to mozliwe ze by silnik niechcial kaszlnac ?? :/ |
_________________ Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
FULL CZESCI MK3
Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
Fiesta mk3 2.0 Zetec +
C-Max mk1 2.0 TDCI + |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 30 Lis 2006, 23:29
|
|
|
kompresja?? zle ustawiony zaplon, za bogata mieszanka i zalewa swiece, obrucony aparat o 180* bo juz takiego szpeca tez mialem.... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bongo
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Mateusz
Wiek: 38 Dołączył: 18 Maj 2005 Posty: 467 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 1 Gru 2006, 10:19
|
|
|
kompresja...nie bo dawna przyjechal na włąsnych koląch i normalnie chodzil zaplon źle ustawiony...owszem mogłbyc ale najlepsze jest to ze nic tam nie bylo przestawiane bo wyciagnelismy cały zespoł napedowy (silnik z osprzetem i skrzynia) i wsadzilismy go tak do fiesty.Swiece słąbo mokre po dlugim kreceniu..jest problem jeszcze ze gaźnik strzela w góre a jak kaszlnie raz to tez dym z gaźnika idzie |
_________________ Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
FULL CZESCI MK3
Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
Fiesta mk3 2.0 Zetec +
C-Max mk1 2.0 TDCI + |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Gru 2006, 12:21
|
|
|
to wina zapłonu albo zawory staneły w prowadnicach . Zdejmijcie pokrywe zaworowa ustawcie silnik tak zeby tłok był w górnym położeniu (1) i sprawdzcie czy oba zawory na 1 cylindrze sa pozamykane . Jeśli beda pozamykane to znaczy ze w tym momencie na tym cylindrze ma być zapłon . Wiec musicie tak wcelować aparatem zapłonowym zeby na ten przewód leciała iskra
Dołączam rysunek aparatu i cylindrów . kolejność zapłonu 1-3-4-2 kat 12 stopni przy 900 obrotach . Przerwa na świecach 0,7-1 mm
 |
|
|
|
 |
A-Tiger [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Gru 2006, 16:16
|
|
|
przyczyna rozpoznana.. walczylismy dlugo dzis i okazalo sie ze przy wyciaganiu silnika z Orion'a peklo kawalek oslony od paska rozrządu.. nastepnie kawalek plastiku wlecial w pasek, pasek przeskoczyl na kole o pare ząbków.. z tad nie chcial sie odezwac wogole silnik... wyciagnelismy juz resztki plastiku.. ustawilismy pasek na swoje miejsce wg kropek na kołach zebatych.. i i no i pali na 2 gary tylko ale to juz postęp.. teraz kombinujemy ksiazke jak ma byc tak wlasciwie ustawiony ten pasek.. kurr jak jutro mi auto nie odpali normalnie to sie poddaje |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 1 Gru 2006, 16:53
|
|
|
Nie chce cie martwić ale benzyna 1,6 należy jak najbardziej do silników kolizyjnych - prawdopodobnie możesz mieć już skrzwione kilka zaworów... |
_________________
 |
|
|
|
 |
A-Tiger [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Gru 2006, 17:09
|
|
|
ale to by az rozrusznik szarpało chyba jakby krzywilo zawory chyba.. hm.. |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 1 Gru 2006, 22:21
|
|
|
jak rozrzad przeskoczy to silnik tylko gasnie nie ma zadnego glupiego odglosu ani nic...i chyba lokmen dobrze gada jesli ten silnik ma takie same tloki jak XR2i to macie pozamiatane z zaworami... :? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 1 Gru 2006, 22:39
|
|
|
zależy o ile przeskoczył 8) nie poddawać sie tam 8) |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Gru 2006, 23:12
|
|
|
sprawdźcie czy jest kompresja na tych 2 garach to sie dowiecie czy zawory sa całe . |
|
|
|
 |
Bongo
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Mateusz
Wiek: 38 Dołączył: 18 Maj 2005 Posty: 467 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2 Gru 2006, 00:00
|
|
|
tak szczerze nie wiadomo czy pasek przeskoczył...bo nasz pomocnik niezamadra głowa nie patrzył na ten znaczek co trzeba na kole wału...tylko czy jesli wszystkie zawory chodza normalnie to moga byc pokrzywione ?? i czy tłoki moga byc inne niz we wtrysku ?? bo to ogolnie jest gaźnik 90 KM. Bo oczywiscie w madrej ksiazce wielkie G.... pisze :/ :( jutro powtarzamy walke. |
_________________ Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
FULL CZESCI MK3
Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
Fiesta mk3 2.0 Zetec +
C-Max mk1 2.0 TDCI + |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Gru 2006, 16:48
|
|
|
hm po cholere myślicie co sie stało z tłokami i zaworami . Powiedziałem ustawcie dobrze rozrząd wykołujcie manometr i zmierzcie ciśnienia na cylindrach . Jak na którymś bedzie totalna lipa to odrazu wiadomo ze trzeba zaingerować w silnik . |
|
|
|
 |
Bongo
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Mateusz
Wiek: 38 Dołączył: 18 Maj 2005 Posty: 467 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2 Gru 2006, 23:16
|
|
|
rozrzad dobrze ustawiony i po przytknieciu palca do dziury od swieci na 1 i 4 cylindrze inewypycha palca takze cos jest z zaworami bo niema sprezania ...to tyle...w poinedzialek zrzucamy glowice...zobaczymy co dalej |
_________________ Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
FULL CZESCI MK3
Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
Fiesta mk3 2.0 Zetec +
C-Max mk1 2.0 TDCI + |
|
|
|
 |
|