Problem z alternatorem i kontrolka ładowania |
Autor |
Wiadomość |
Boss

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Imię: Tomasz
Wiek: 35 Dołączył: 01 Wrz 2007 Posty: 30 Skąd: EPJ
|
Wysłany: 13 Mar 2008, 20:22 Problem z alternatorem i kontrolka ładowania
|
|
|
Witam.Ostatnio moja fiesta ma 2 bolączki.Pierwsza z nich to alternator...Odpalam auto i wiec alternator tez chodzi ale nie daje pradu :yyy: Musze przygazowad do 3tys. i wtedy dopiero zaczyna spelniac swoja funkcje odrazu podswittlanie licznika staje sie wyrazniejsze swiatla mocniej swieca...Jesli nie przygazuje go na poczatku to po 2-3km jazdy gasnie po koleij wszystko konczac na silniku.
Druga dolegliwosc to kontrolka ładowania...Dziala normalnie ale ostatnimi czasu cos sie z nia stalo i nie dziala obadlem temat idzie na nia tylko 1,2V a to za malo nawet na to by sie zazyla Ale auto odpala chodziaz aku jest slaby ok 12,2V.
Co zrobic zeby pozbyc sie ww usterek... |
_________________ Była Fiesta 1,1C
Fiat Marea Weekend 1,6 16v
Jest Vw Passat B5 FL 1.8T & Fiesta MK7 1.2 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Mar 2008, 20:25
|
|
|
na początek odłączyć kostkę od alternatora i niebieski przewód przywrzeć kawałkiem drutu do masy . Wsiaść do auta i przkręcić kluczyk i zobaczyć czy się zapali . A potem sprawdzić co masz za alternator bosch czy magneti i bedziemy dalej myśleć nad diagnozą i leczeniem . |
|
|
|
 |
Boss

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Imię: Tomasz
Wiek: 35 Dołączył: 01 Wrz 2007 Posty: 30 Skąd: EPJ
|
Wysłany: 15 Mar 2008, 11:36
|
|
|
Do kabli jeszcze sie nie dostałem brak czasu Ale zdejcia alternatora zrobiłem
 |
_________________ Była Fiesta 1,1C
Fiat Marea Weekend 1,6 16v
Jest Vw Passat B5 FL 1.8T & Fiesta MK7 1.2 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Mar 2008, 16:37
|
|
|
w moim poście o zapalenie chodzi mi w sensie kontrolki ładowania bo nie było to oczywiste jak 2 raz przeczytałem swoją wypowiedź
Co do altka to wygląda to na boscha wiec już jest dobrze . |
|
|
|
 |
Boss

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Imię: Tomasz
Wiek: 35 Dołączył: 01 Wrz 2007 Posty: 30 Skąd: EPJ
|
Wysłany: 20 Mar 2008, 14:02
|
|
|
diodalodz napisał/a: | na początek odłączyć kostkę od alternatora i niebieski przewód przywrzeć kawałkiem drutu do masy . Wsiaść do auta i przkręcić kluczyk i zobaczyć czy się zapali. |
Dzisiaj miałem troche czasu wiec wziołem się za zabawe z altkiem.Przynosze smutne wiesc po polaczeniu niebieskiego kabla do masy miernik pokazala 10,5V ale niestety nie idzie tyle na zarowke dostaje ona tylko 1V Wiec po przekreceniu kluczyka naldal nic sie nie dzieje... |
_________________ Była Fiesta 1,1C
Fiat Marea Weekend 1,6 16v
Jest Vw Passat B5 FL 1.8T & Fiesta MK7 1.2 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Mar 2008, 21:23
|
|
|
hm
wiec uszkodzenie jest albo w liczniku albo w wiązce prawdopodobnie koło rozrusznika . |
|
|
|
 |
Boss

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Imię: Tomasz
Wiek: 35 Dołączył: 01 Wrz 2007 Posty: 30 Skąd: EPJ
|
Wysłany: 27 Kwi 2008, 23:01
|
|
|
Pojeździłem następny miesiąc bez zmian..Kontrolka nie świeci a ładowania nie ma od niskich obrotów...Po instalacji obrotna stwierdzam że aby załączyć alternator muszę przycisnąć maszynę do 3,5tys inaczej przejadę 5-10km i zgaśnie bo prąd w aku sie skończy. Według mojego mechanika to regulator napięcia jest zepsuty i potrzebuje wysokich obrotów do wybudzenia ale czy mogę mu wieżyc?? Co do kontrolki to kabel jest uszkodzony kolo alternatora ale tylko pancerz czy to może być przyczyna nieświecącej kontrolki??? |
_________________ Była Fiesta 1,1C
Fiat Marea Weekend 1,6 16v
Jest Vw Passat B5 FL 1.8T & Fiesta MK7 1.2 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Kwi 2008, 01:03
|
|
|
to ewidentna przyczyna , nie ma kontrolki alternator nie może się wzbudzić . Altek jest sprawny wina jest w instalacji . |
|
|
|
 |
Boss

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Imię: Tomasz
Wiek: 35 Dołączył: 01 Wrz 2007 Posty: 30 Skąd: EPJ
|
Wysłany: 28 Kwi 2008, 08:31
|
|
|
Czyli wymiana samego regulatora nic nie da??Musze naprawić tez kabel żeby działało?? |
_________________ Była Fiesta 1,1C
Fiat Marea Weekend 1,6 16v
Jest Vw Passat B5 FL 1.8T & Fiesta MK7 1.2 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Kwi 2008, 12:41
|
|
|
dokładnie . uszkodzenie bedzie między alternatorem a rozrusznikiem . |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 29 Kwi 2008, 22:30
|
|
|
Boss napisał/a: | Według mojego mechanika to regulator napięcia jest zepsuty i potrzebuje wysokich obrotów do wybudzenia ale czy mogę mu wieżyc?? Co do kontrolki to kabel jest uszkodzony kolo alternatora ale tylko pancerz czy to może być przyczyna nieświecącej kontrolki??? | Mechanik dobrze Ci gada - to regulator, nie włacza alternatora, ale nie ruszaj go puki nie naprawisz kontrolki, bo przeznią on się załacza, Zasada jest prosta jak but, przy alternatorze (jak dioda pisał - niebieski - przewód) idzie prosto na kontrolke, z drugiej strony +12V ze stacyjki... jak silnik stoi, właczasz zapłon, kontrolka za stacujką dostaje 12V, alternator (i silnik) stoi więc z drugiej strony jest 0V i kontrolka świeci, jednocześnie płynie przez nią prad i regularor napięcia włacza alternator... jak silnik się kręci... to na alternatorze powstaje napięcie, i z jednej mam12V za stacyjką z drugiej 12V z alternatora - kontrolka gośnie. Jak obwud jest zepsuty to alternator sam się włącza na wysokich obrotach bo powstaje samoindukcja labo jest tam jakiś niewielki magnesik... naprawiaj szybko bo to (praca bez regulatora) jest niezrowe dla niego.
Rozbierz licznik - sprawdz czy na kontrolce po przekręceniu kluczyka pojawia się 12V, jesli tak to najszybciej z kontroli do alrernatora zrób obejście nowym przewodem. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Boss

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Imię: Tomasz
Wiek: 35 Dołączył: 01 Wrz 2007 Posty: 30 Skąd: EPJ
|
Wysłany: 27 Maj 2008, 16:36
|
|
|
Owy mechanik juz poradził..Wymienił 10cm przewodu od altka to załatwiło sprawe kontrolki a co do samego altak to padły 2diody altek juz dziala jak należy ale jestem biedniejszy o 150PLN |
_________________ Była Fiesta 1,1C
Fiat Marea Weekend 1,6 16v
Jest Vw Passat B5 FL 1.8T & Fiesta MK7 1.2 |
|
|
|
 |
|