Przesunięty przez: LOY 10 Cze 2008, 00:08 |
Fiesta MK3 by kazi :) |
Autor |
Wiadomość |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 20 Maj 2008, 23:03
|
|
|
Pan Kazi sie zdenerwował słysząc ceny lakierników więc zdecydowałem ze kupie potrzebny sprzet i sam pomaluje zderzaki oraz lotke. Kupiłem ubranie specjalne do ochrony, buty, rekawice białe gumowe, kompresor dysze oraz lakiery, szpachle oraz rozpuszczalniki i podkłady, oto fotorelacja:
Zderzak został zeszlifowany na mokro papierem sciernym, pozniej został umyty, pozniej aceton techniczny, szpachel pozniej szlifierka mycie, podklad i czeka teraz na malowanie.
Lotka została wstepnie pomalowana podkladem zaszpachlowana tam gdzie pękło oraz pomalowana lakierem dostosowanym w lakierni do koloru nadwozia wyszło idealnie ale zdjec nie zrobilem jutro je wkleje bo akumulatorki kaput.
Przód fiesty jest w trakcie naciagania i klepania bedzie zdzierany lakier i robione zaprawki a pozniej bede malowac i to sam nie mówcie ze nie mam talentu i doświadczenia bo malowałem próbnie drzwi i wyszło bardzo dobrze bez zacieków i smug wyglada jak nowe i co najwazniejsze akryl czyli taki sam kolor jak w oryginale. |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
 |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 21 Maj 2008, 21:46
|
|
|
wbrew wszystkim gdybaniom kolor taki sam tylko ze wiadomo zywszy ale odcien ten sam wiec nikt sie w lakierni nie pomylił z dobraniem koloru oto zdjecia:
Zderzak przedni:
Lotka:
Dzisiaj troche wyklepałem przód wyciągnałem pas przedni a na błotniki przyjdzie czas wiec w miare możliwosci beda wyciagniete tez i malowane zgodnie z procedura lakiernicza. |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 52 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 21 Maj 2008, 22:05
|
|
|
kazi, nieźle Ci idzie, wielkie tak trzymaj... Rozumiem, że zamierzasz stopniowo polakierować całą Iskierkę, powodzenia, trzymam kciuki |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
Daras84
King of Bednary 2011


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 21 Maj 2008, 22:47
|
|
|
szkdoa ze tak pomalowales daszek z rs1800 /rst mogles zostawic ta czesc czarna |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
 |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 21 Maj 2008, 23:33
|
|
|
Daras84 napisał/a: | szkdoa ze tak pomalowales daszek z rs1800 /rst mogles zostawic ta czesc czarna |
ten daszek byl koloru srebrnego a ja pomalowałem go na czerwono bo srebrny nie klei sie z czerwonym a czarny owszem pasuje. |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
 |
amokk [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Maj 2008, 09:46
|
|
|
kazi napisał/a: | Daras84 napisał/a: | szkdoa ze tak pomalowales daszek z rs1800 /rst mogles zostawic ta czesc czarna |
ten daszek byl koloru srebrnego a ja pomalowałem go na czerwono bo srebrny nie klei sie z czerwonym a czarny owszem pasuje. |
Chodzi o to, że ta mniejsza cześć daszka za "rowkiem" miała być pomalowana na czarno.
Ja też bedę malował, ale kolor mniejszej części to czarny, a większej srebrny |
|
|
|
 |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 24 Maj 2008, 22:26
|
|
|
amokk napisał/a: | Chodzi o to, że ta mniejsza cześć daszka za "rowkiem" miała być pomalowana na czarno.
Ja też bedę malował, ale kolor mniejszej części to czarny, a większej srebrny |
Macie racje szkoda ze wczesniej tego nie wiedzialem kurde no ale niech tak juz zostanie bo nie mozna tyle lakieru kłaść a trzeba by było zaczynac od nowa
Jutro maluje tył samochodu czyli blachy oraz zderzak tylni i jak dam rade to bębny wiec bedzie roboty co nie miara.
Jak malowanie bedzie skończone podziele sie uwagami ze sposobem malowania oraz co wolno a czego nie wolno robic.
[ Dodano: Sob Maj 24, 2008 21:22 ]
Dzisiaj wlasnie mam przyjemność napisać iż pomalowałem zderzak z tyłu.Zdjęcia będą jak wszystko ładnie wyschnie. Pas tylni został wyprostowany po urwanym wydechu zeszłego lata, zeszlifowany z rdzy bo trochę tego było, pozniej został pomalowany specjalnym srodkiem do niszczenia rdzy (kwas) i spłynęła rdza. Pozniej to pomalowałem podkładem antykorozyjnym i tak zostało i schnie.
W miedzyczasie tylne nadkola, ktore miały dzióry na wylot bo rdza robiła swoje. Ładnie to zeszlifowałem, zakonserwowałem, na to podkład pozniej szpachel, szlif i jak wszystko wyschło znow podkład pod akryl a pozniej baza.
Efekt powiem Wam ze przeszedl moje oczekiwania jest suuuuuuuppppeerrrrr hopka
Pozdrawiam Tych co trzymają za mnie w kciuki |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
 |
amokk [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Maj 2008, 11:04
|
|
|
kazi napisał/a: | specjalnym srodkiem do niszczenia rdzy (kwas) i spłynęła rdza. Pozniej to pomalowałem podkładem antykorozyjnym i tak zostało i schnie. |
Jaki to środek do niszczenia rdzy
Jaki podkład antykorozyjny |
|
|
|
 |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 26 Maj 2008, 23:08
|
|
|
Dzisiaj kolejny dzien naprawy fiesty oto efekty:
Rysy na drzwiach tylnich oraz ruda, która zeszlifowałem do białej blachy
Z tym było najwiecej problemu bo troszke sobie zjadło blachy i były bąbelki, które nie chciały zejsc a w porach siedziała rdza ale jakos sobie z tym poradziłem. Zobaczcie tylne nadkole było dwa dni temu malowane.
Wlew paliwa w opłakanym stanie był robiony 2 lata temu zywica mimo iż nie poszerzyło sie to i tak postanowiłem to zdrapać była tam zle położona farba w spray-u i nie pod kolor blee i w dodatku na bazie żywic syntetycznych - nigdy wiecej takiej akcji. Juz jest kupiona repertuarka i bede w najbliższym czasie demontować bak paliwa i zabiore sie za wspawanie migomatem tej czesci.
A tutaj od razu po nałożeniu szpachlu, jeszcze przed szlifowaniem. Wcześniej był położony podkład a na niego poszedł szpachel do wyrównania.
Tutaj po szlifie szpachlu oraz wstępnie nałożony podkład:
Całkowite nałożenie podkładu:
Jak ten podkład wyschnie a ja nabiore sił to jutro maluje całe tylne drzwi. oby sie udało |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
 |
mamuten
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Bartłomiej
Dołączył: 11 Sty 2008 Posty: 314 Skąd: Kolbuszowa
|
Wysłany: 26 Maj 2008, 23:47
|
|
|
bardzo ładnie ja ze swoim trupem to teraz mam robotę bo muszę tą szpachle wygładzić ale i tak będzie trochę od stawało od normalnej linii całego boku od wlewu |
_________________ rekord pobity pełna butla 33.5 litra zrobiłem 380 kilosów z popitalaniem
Szatan i Kupidyn są kolegami, którzy idą razem w poszukiwaniu ludzi nie mających nic do roboty |
|
|
|
 |
LOY
Członek Honorowy FKP

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 47 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 27 Maj 2008, 03:01
|
|
|
kazi ...fajnie walczysz ...moze i popełniasz błedy ale respect ze działasz i idziesz naprzód ...juz widac ze auto zyskuje ..a ty zyskujesz doswiadczenie .
Natomiast wasza 'dopier$#$lanka" z Odyncem zaczyna mi działac na nerwy ...widze ze wszelka cene straracie sie sobie udowodnic który jest głupszy ...fajnie ale ..nie w topiku i nie w moim dziale ....zaczepki i riposty usunałem ...i uznaje temat utarczek za zakonczony ....jesli zobacze jakikolwiek komentarz Odiego w temacie zadbam zeby dostał bana który na tydzien pozwoli mu ochłonac ..
Sorry stary lubie ciebie Odi ale takie numery u mnie nie przejda ...wiec chłopaki dajcie sobie po mordzie lebo wypijcie flaszke ..cokolwiek ...ale ...nie powtarzajcie juz tych samych błedów |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
 |
amokk [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Maj 2008, 15:48
|
|
|
kazi, odpowiedz na moje poprzednie pytanie |
|
|
|
 |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 30 Maj 2008, 14:06
|
|
|
amokk napisał/a: | kazi, odpowiedz na moje poprzednie pytanie |
Odrdzewiacz to Cortanin. Podkład zapomniałem jak sie nazywa napisze pozniej nazwe.
Dzisiaj malowałem drzwi fajnie wyszło ale sie potknąłem i zrobiłem zaciek, niby sie naprawi ale kurde juz myslałem ze to dzisiaj skoncze.
A oto fotorelacja bez drzwi bo sie wstydze wiec malowałem dzisiaj drzwi i progi.
Najpierw badanie sytuacji i zeszlifowanie ognisk rdzy:
Pozniej szpachel gdyż byłem kiedys głupi i podnosnik hydrauliczny wsadziłem pod próg i wgniotłem ale wybilem go od środka i położyłem szpachel.
Po zeszlifowaniu szpachlu został próg przemyty i położyłem baranka na niego. Poźniej był podkład gdyż baranek był czarny a czerwona farba nie kryje dobrze czarnej. Podkład został zeszlifowany papierem sciernym i nałożona została czerwona farba. Zdjęc niestety nie mam gdyż sie bardzo wkurzyłem zaciekiem na drzwiach sorry beda zdjęcia jutro jak to poprawie.
[ Dodano: Pią Maj 30, 2008 14:08 ]
Dzisiaj prezentuje Wam efekty mojej pracy zdjecie jest zrobione od razu po położeniu lakieru a te białe miejsca to nie podkład ani szpachel tylko refleksy swietlne. Lakier sie znakomicie kładł poza ta wczesniejsza wpadką.
Oto zdjęcie drzwi i progów.
A tutaj zdjęcie zakupionej repertuarki wlewu paliwa, która właśnie spawam spawarką. Ehh czego sie człowiek nie nauczy Przed spawaniem blach wyćwiczyłem wiele godzin przy blachach oraz spaliłem kilkaset metrów drutu.
Została podjęta decyzja - maluje całą fieste, gdyż mam dosyć jej polerowania a po takim zabiegu jakim jest malowanie samochód ma żywszy, lepszy kolor i wyglada jakby przyjechała z fabryki wiec w miare czasu bedą malowane kolejne zewnętrzne elementy, a ja nabiore coraz wiecej wprawy i doświadczenia. |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
 |
Peedro
Klubowicz

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 30 Maj 2008, 15:21
|
|
|
wszystko fajnie ale... czemu nie ściągałeś listwy z drzwi, tylko ją okleiłeś? Jak będziesz kiedyś chciał ściągać listwy (w co wierzę, bo nijak przeca do pakietu xr nie pasują...) to będziesz miał nie tylko odcięcie ale i na pewno jakąś tam malutką różnicę w odcieniu... |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
 |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 30 Maj 2008, 21:29
|
|
|
Nie sciągnąłem listwy poniewaz to jest fiesta 5d wiec raczej cieżko do niej o pakiet boczny xr2i.
No i tutaj moje dzieło niedokonczone coprawda ale spawanie mi troszke zajelo czasu.
Po spawaniu i oszlifowaniu szlifierka.
tutaj kolejna faza nakładania szpachlu i równania do oryginalnej lini błotnika ponieważ repertuarka jej nie posiada wiec trzeba to spasować szpachlem tak aby bylo równo i z zachowaniem lini bocznej (tej co jest po środku).
Jutro dalsza czesc tym razem szpachlem wykończeniowym i położenie podkładu, niestety temp w dzien jest czasem zbyt wysoka i malowanie trzeba przełożyć. |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
 |
Ad@mus

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 30 Maj 2008, 22:29
|
|
|
maluj od razu calosc a nie pojedyncze elementy...taka moja rada,
a pozatym szacun kolego, nie wazne jak byle sam!! |
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
 |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 30 Maj 2008, 22:43
|
|
|
Ad@mus napisał/a: | maluj od razu calosc a nie pojedyncze elementy...taka moja rada,
a pozatym szacun kolego, nie wazne jak byle sam!! |
Dzieki Ad@mus za słowa otuchy Powiem Wam ze nie jestem blacharzem ani lakiernikiem sam jestem zaskoczony tym czego sie nauczylem ale zmusiła mnie sytuacja finansowa oraz szkoda kasy wydawac na lakiernika i blacharza skoro to co sie da zrobie sam. Spawac sie nauczylem zeszłego roku jak pracowałem w firmie budowlanej. Nie tylko konstrukcje stalowe ale rozwnież blachy w samochodach bo to troszke inne sa niż stal. Ja jestem elektronikiem ale nie myslalem nigdy ze zostane lakiernikiem choc do wprawy pewnie daleko ale czas robi swoje i z kazdym dniem idzie coraz sprawniej. |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
 |
Peedro
Klubowicz

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 31 Maj 2008, 09:26
|
|
|
jak sie chce to i do 5d sie założy pakiet od xr a tak pozatym to te listwy z boku nijak się komponują ze zdesiami z xr |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
 |
elvis25 [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Maj 2008, 15:07
|
|
|
Kazi czytam opisy Twojej pracy i powiem Ci że masz talent
Sam będę niedługo robił poprawki i usuwał bąble więc traktuję ten temat jak instrukcję i poradnik
Tylko zakup kompresora to coś co ciężko żone wytłumaczyć że jes niezbędne |
|
|
|
 |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 1 Cze 2008, 00:24
|
|
|
a oto moje cacko w całości niestety nie pomalowalem wlewu gdyz temp sięgała dzisiaj w słoncu to sie skala skonczyla ale w cieniu 28 oC wiec tylko podklad i szpachel ale i to cieżko sie kladło wiec nerwicy szło dzisiaj dostac musze poczekac az bedzie chłodniej Ale i tak jestem zadowolony.
hopka
 |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
 |
|