Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
21 Cze 2014, 23:37
[S] fiesta hillclimber pod młotek
Autor Wiadomość
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 11 Kwi 2008, 07:07   

Daras84 napisał/a:
chlodnica jest inna !! chodzi o czujnik ktory załacza wentylator

przecież czujnik co załącza wentylator jest na wężu co nie ?
mi raczej chodzi o wydajność obu chłodnic :)
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 11 Kwi 2008, 10:21   

a no zpaomnielaem ze ty masz escortowa ;)
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 12 Kwi 2008, 15:51   

jedziemy dalej :yes:
wydech a raczej początek z zeteca spasowany z resztą mojego od cvh (wydumka na maksa :ups: aż mi wstyd ale szczelny jest :yes: )

silnik wisi sobie sam :) wcześniej pokazywałem wam stab przechyłu ten z przodu silnika no i pech chciał że wyszedł mi wtedy w miejscu rozrusznika :ups: trzeba było przespawać mocowanie gdzie indziej...
założyłem też alternator (oczywiście mocowanie z CVH i altek z mk1 1.1) trzeba było przełożyć koło pasowe altka ziutka do altka od mk1 ale da się :yes:

a tu macie fotke ile to ja mam miejsca w mk1 :9:

dokładnie widać że jest go strasznie mało :9:
próbowałem też wkładać chłodnice od eśka dawcy ale jest dużo za duża :sad: z tego co patrzyłem po katalogach i allegro to chłodnice z xr2i mk3 a rs1800 są zamienne więc u mnie zagości taka z xr2i bo nie mam miejsca na nic większego...

Zabrałem sie też za wiązkę, m. in. naprawiłem wiązke po gazownikach i rozciąłem wiązke silnikową by zobaczyć co i gdzie leci i jak to wszystko pozapinać...
tu opis dla potomnych (głupszych odemnie co chcieliby ziutka pod maskę pchać :krzesłemgo: ) kolejność kabli w kostce nie została zachowana :P
brązowy - 22pin komp - przekaźnik pompy paliwa
czarny - cewka pin środkowy we wtyczce
zielony - nie podpięty
brązowo zielony - czujnik ciśnienia oleju
czarno zielony - + po stacyjce piny 37 i 57 w kompie (idzie to też do vss, edis-a, itp)
czerwony - 1 pin komp - stały + z aku
brązowo biały - 30pin komp - masa auta
czarno czerwony - sonda Lambda + do ogrzewania sondy

na dzis tyle :) teraz moge iść pić :yes:

[ Dodano: Sob Kwi 12, 2008 15:56 ]
Żółwik Tuptuś napisał/a:
NIe kombinuj z przesuwaniem zoespołu w lewo bo będzie sie dłuższa półoś mogła wypinać .
angole robią to tak że przesuwają o 2cm i krótsza półoś jest zakładana od mk1 xr2 (skręcana!) a dłuższa z mk2 xr2 (akurat jest dłuższa od mk1)

DziDzia napisał/a:
hMmm.. Chyba już jej nie sprzedajesz :p ..

tego jeszcze sam nie wiem :devil:
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
Ostatnio zmieniony przez Laskosz 13 Kwi 2008, 16:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Kwi 2008, 17:29   

Laskosz napisał/a:
czarno czerwony - sonda Lambda (nie wiem po co i co z tym zrobić)
Masz w zasadzie 2 rozwiązania, albo sondę wsadzisz w wydech i wszystko będzie jak oryginalnie, albo zapakujesz emulator który będzie udawał sondę w wydechu...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 13 Kwi 2008, 15:52   

Zdjęcia , które zrobiłem pokazują to co próbowałem przekazać posiadaczom mk3 przy okazji mojej roboty . W mk1 jest naprawde ciasssno i każda przeróbka musi być przemyślana i naprawde dokłądnie wykonana ( czasami opaski zaciskowe trzeba zakłądać pod odpowiednim kątem tak żeby ich główki nie raniły kabli lub czehoś innego ) Ale to zrozumei tylko ktoś kto dłubie mk1 :twisted:

Widzę że patent z altkiem od mk1 na płozie z CVH jest uniwersalny :) dobrze wiedzieć :)

Pal ją i przyjeżdzaj na Poznań . Co do lambdy - wyprowadź kabel i narazie olej . I tak będziesz robił wydech , więc jak stwierdzisz jakieś patologie to ją wstawisz , a auto i tak głównie na LPG będzie poginać więc powinno być ok . MAsz teraz większe problemy ;)

Powodzenia :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 13 Kwi 2008, 16:08   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
a auto i tak głównie na LPG będzie poginać więc powinno być ok
narazie będzie śmigać na PB <8> kiedyś założe sekwencje jak sie projekt nie rozpadnie
a co do kabelka od sondy to jest do grzania jej :yes: powoli szukam i dochodze co do czego, nazbierałem schematów mam pare programów i jak widać wiązka już rozpracowana :) tylko zastanawiam sie jak podłączyć ten kabel? sonda jest cały czas grzana ?

aaa no i potrzebuje chłodnice z xr2i z wyjściem na bok tym dolnym

brakuje mi jeszcze własnie chłodnicy i pompy paliwa żeby wszystko poskładać :sad:

jak mi strasznie brakuje tego twardego zawiasu i radosci z jazdy :sad:
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 13 Kwi 2008, 16:17   

JAk będziesz pompe montował ? tak jak ja w baku czy dajesz zewnętrzną ?
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 13 Kwi 2008, 18:44   

pompe chce dać zewnętrzną zamontuje ją gdzies w komorze silnika bo chyba można tak ?
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 13 Kwi 2008, 19:50   

może miec problemy z zassaniem paliwa ( będzie miał ponad 2 metry przewodu do wypełnienia i to pod górkę ) . Ja neistety nadal walczę z zasilaniem i jeżlei nei uda sie tego załatwic w sposób w jaki teraz to rzeźbię to albo będzie surge tank , albo customowy zbiornik ( tu też rozwarzam dwa projekty - albo aluminiowy kupiony ,albo sam ... ;) )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 13 Kwi 2008, 20:09   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
może miec problemy z zassaniem paliwa ( będzie miał ponad 2 metry przewodu do wypełnienia i to pod górkę )
ale znów w drugą stronę patrząc jak jest przy zbiorniku to ma do wytworzenia ciśnienie na długości tych 2 metrów w razie czego dam pompkę w bagażniku to mysle że będzie sobie radzic

w twoim przypadku też dałbym zewn pompkę :)

no to dzisiaj sprawa ma się tak:


założyłem kolektor, wsadziłem wiązkę silnikową komputer umieściłem wewn kabiny... heh ale poplątałem sobie wtyczki od wtrysków :głowąwmur: i znów będzie grzebanie po schematach zzz brak mi kasy bo kupiłbym już tą pompe paliwa i sklecił do końca elektryke i może odpalił notw
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 15 Kwi 2008, 18:33   

Laskosz napisał/a:
a co do kabelka od sondy to jest do grzania jej :yes: tylko zastanawiam sie jak podłączyć ten kabel? sonda jest cały czas grzana ?
Więc skoro tak, to tam pewnie pojawia się + do grzałki od sondy, i tam trzeba to podłączyć, nie wiem czy sonda jest grzana cały czas czy nie, ale tam powinno być napięcie odpowiednie (zapewne jak silnik jest zimny to sondę się grzeje, jak gorący, to grzeje ją wydech i spaliny, ale nie jestem pewny) - podłącz tam miernik i będzie wiadomo co i na jak długo się tam pojawia.

Laskosz napisał/a:
Żółwik Tuptuś napisał/a:
może miec problemy z zassaniem paliwa ( będzie miał ponad 2 metry przewodu do wypełnienia i to pod górkę )
ale znów w drugą stronę patrząc jak jest przy zbiorniku to ma do wytworzenia ciśnienie na długości tych 2 metrów w razie czego dam pompkę w bagażniku to mysle że będzie sobie radzic
Po pierwsze jak zamontujesz pompę przewidzianą do montażu wewnątrz zbiornika na zewnątrz, to ona się ugotuje - jest chłodzona paliwem i musi być w nim zanurzona bo ono ją chłodzi, dryga sprawa takie pompy śą zazwyczaj wirnikowe, i jak wirnik ma zanurzony w paliwie to siłą odśrodkową potrafi je wypchnąć na zewnątrz zbiornika i to pod sporym ciśnieniem, jak ją dasz powyżej poziou paliwa to raczej nie zassie - jak chcesz pompę na zewnątrz to musisz szukać takiej co oryginalnie jest na zewnątrz, najlepiej montowana na przewodzie, co potrafi zassać paliwo (tak jak mechaniczna, która jest przeponowa a nie turbinowa). -> PW
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Kwi 2008, 18:51   

hm
nie do końca . Wiele aut ma pompy wyprowadzone poza zbiornik . Np Bmw albo chociaż niektóre wersje naszego słynnego produktu o nazwie polonez truck :) Co do pomp to są chłodzone ale paliwem przepływającym przez nie i to jest ich główne chłodziwo .Dlatego muszą pracować w układzie pętli zamkniętej i ciągle mieszać paliwo . problem to jest
ale gdzie indziej . Przez to że nie ma studzienki w baku poruszające paliwo może doprowadzić do zassania powietrza , a dla instalacji wtryskowej to dramat bo silnik albo zgaśnie albo zakaszle .początkiem praco powinno być zaadaptowanie jakiejś studzienki do baku z tzw ślimakiem . do którego paliwo łatwo może się dostać ale już tak łatwo nie wypłynie .
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 15 Kwi 2008, 22:14   

pompe paliwa kupuj od escorta mk4 xr3i MFI, montowana na zewnatrz i jest bardzo wydajna, lub z jakiegoś mechanicnzego wtrysku.

Joe ma racje ze jak zmaontujesz pompe która jest wewnętrzna na zewnątrz to bedzie z tego kupa.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Kwi 2008, 23:15   

zdaje się że 80 gte / quattro też maja zewnętrzne i dają 5 bar bo tyle potrzebuje K-jet . Wiec puma dobrze myśli . trzeba zaczerpnąć z techniki przełomu 80/90 lat :)
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 16 Kwi 2008, 06:52   

nie wiem ile ma Audi ale escort xr3i/RST czy mercedes maja 6 barów cisniania pracy i wydajność 200l/h co daje nam wzasadzie wydajność słąwetnego Walbro czy Bosch-a za połowe ceny!!
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 17 Kwi 2008, 22:51   

Pompa ma być z audi na K-jet jak kumpel ją wreszcie znajdzie <szukaj> <bat>
dziś bawiłem się dalej w elektryka no i zostało mi połączyć wiązki ze sobą, jednakże w szale ulepszania :głowąwmur: powyrzucałem niepotrzebne rzeczy z wiązki w kabinie pod deską jak np ogrzewanie tylnej szyby (bo nie mam :P ) no i okazało się że kurna nie ma świateł stop i kierunków teraz :głowąwmur: <zakrecony> cóż jutro może zepnę wiązki i popatrze co spier-zepsułem :ups:
Pozdro
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 18 Kwi 2008, 09:13   

Laskosz, jak się nie mylę to tam wspólny plus idzie albo masa... to sprawdź wpierw
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 18 Kwi 2008, 21:21   

Swiatła uratowane :ok: przetrzepałem całą wiązkę a okazało się że miałem lekko przytopiony bezpiecznik :ups:
wiązka od eśka już spięta z wiązką mk1 :V: i co najważniejsze wszystko działa :) pompe spinałem narazie na krótko ale wiem że działa i pompuje paliwko :V: w sumie wiązka nie wygląda estetycznie bo nie skracałem jej (a jest dłuuuga :yes: ) więc poprostu zwinąłem ją pare razy i wyszło coś w kształcie duuużego czarnego ogórka pod maską :hahaha: w poniedziałek mam zamiar zabrać się za ukł. paliwowy czyli zamontować pompe i doprowadzić do niej przewody wszystkie no i musze pojeździć po szrotach za chłodnicą której wciąż mi brak :sad: no i zastanawiam się w sumie czy taka za 1.4 da rade :| niby wymiary rdzenia ma takie jak w xr2i hmmm czas pokaże.
Pozdro
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Kwi 2008, 21:32   

Da rade, wiem że będziesz miał ciasno pod maską, ale dobre wiatraki (u mnie jest dużo miejsca, weszły 2 sztuki) na chłodnicy i jeszcze ci zapas zostanie.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 18 Kwi 2008, 21:42   

to się nazywa fuks :V: znalazłem na allegro jedną jedyną i to nową chłodniczkę :V: no to teraz pozostaje czekać na przesyłkę i składać :devil:
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.