Przesunięty przez: van 21 Cze 2014, 23:37 |
[S] fiesta hillclimber pod młotek |
Autor |
Wiadomość |
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 11 Kwi 2008, 07:07
|
|
|
Daras84 napisał/a: | chlodnica jest inna !! chodzi o czujnik ktory załacza wentylator |
przecież czujnik co załącza wentylator jest na wężu co nie ?
mi raczej chodzi o wydajność obu chłodnic |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 11 Kwi 2008, 10:21
|
|
|
a no zpaomnielaem ze ty masz escortowa |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 12 Kwi 2008, 15:51
|
|
|
jedziemy dalej
wydech a raczej początek z zeteca spasowany z resztą mojego od cvh (wydumka na maksa aż mi wstyd ale szczelny jest )
silnik wisi sobie sam wcześniej pokazywałem wam stab przechyłu ten z przodu silnika no i pech chciał że wyszedł mi wtedy w miejscu rozrusznika trzeba było przespawać mocowanie gdzie indziej...
założyłem też alternator (oczywiście mocowanie z CVH i altek z mk1 1.1) trzeba było przełożyć koło pasowe altka ziutka do altka od mk1 ale da się
a tu macie fotke ile to ja mam miejsca w mk1
dokładnie widać że jest go strasznie mało
próbowałem też wkładać chłodnice od eśka dawcy ale jest dużo za duża z tego co patrzyłem po katalogach i allegro to chłodnice z xr2i mk3 a rs1800 są zamienne więc u mnie zagości taka z xr2i bo nie mam miejsca na nic większego...
Zabrałem sie też za wiązkę, m. in. naprawiłem wiązke po gazownikach i rozciąłem wiązke silnikową by zobaczyć co i gdzie leci i jak to wszystko pozapinać...
tu opis dla potomnych (głupszych odemnie co chcieliby ziutka pod maskę pchać ) kolejność kabli w kostce nie została zachowana
brązowy - 22pin komp - przekaźnik pompy paliwa
czarny - cewka pin środkowy we wtyczce
zielony - nie podpięty
brązowo zielony - czujnik ciśnienia oleju
czarno zielony - + po stacyjce piny 37 i 57 w kompie (idzie to też do vss, edis-a, itp)
czerwony - 1 pin komp - stały + z aku
brązowo biały - 30pin komp - masa auta
czarno czerwony - sonda Lambda + do ogrzewania sondy
na dzis tyle teraz moge iść pić
[ Dodano: Sob Kwi 12, 2008 15:56 ]
Żółwik Tuptuś napisał/a: | NIe kombinuj z przesuwaniem zoespołu w lewo bo będzie sie dłuższa półoś mogła wypinać .
| angole robią to tak że przesuwają o 2cm i krótsza półoś jest zakładana od mk1 xr2 (skręcana!) a dłuższa z mk2 xr2 (akurat jest dłuższa od mk1)
DziDzia napisał/a: | hMmm.. Chyba już jej nie sprzedajesz :p .. |
tego jeszcze sam nie wiem |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
Ostatnio zmieniony przez Laskosz 13 Kwi 2008, 16:11, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Kwi 2008, 17:29
|
|
|
Laskosz napisał/a: | czarno czerwony - sonda Lambda (nie wiem po co i co z tym zrobić) | Masz w zasadzie 2 rozwiązania, albo sondę wsadzisz w wydech i wszystko będzie jak oryginalnie, albo zapakujesz emulator który będzie udawał sondę w wydechu... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 13 Kwi 2008, 15:52
|
|
|
Zdjęcia , które zrobiłem pokazują to co próbowałem przekazać posiadaczom mk3 przy okazji mojej roboty . W mk1 jest naprawde ciasssno i każda przeróbka musi być przemyślana i naprawde dokłądnie wykonana ( czasami opaski zaciskowe trzeba zakłądać pod odpowiednim kątem tak żeby ich główki nie raniły kabli lub czehoś innego ) Ale to zrozumei tylko ktoś kto dłubie mk1
Widzę że patent z altkiem od mk1 na płozie z CVH jest uniwersalny dobrze wiedzieć
Pal ją i przyjeżdzaj na Poznań . Co do lambdy - wyprowadź kabel i narazie olej . I tak będziesz robił wydech , więc jak stwierdzisz jakieś patologie to ją wstawisz , a auto i tak głównie na LPG będzie poginać więc powinno być ok . MAsz teraz większe problemy
Powodzenia |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 13 Kwi 2008, 16:08
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | a auto i tak głównie na LPG będzie poginać więc powinno być ok | narazie będzie śmigać na PB kiedyś założe sekwencje jak sie projekt nie rozpadnie
a co do kabelka od sondy to jest do grzania jej powoli szukam i dochodze co do czego, nazbierałem schematów mam pare programów i jak widać wiązka już rozpracowana tylko zastanawiam sie jak podłączyć ten kabel? sonda jest cały czas grzana ?
aaa no i potrzebuje chłodnice z xr2i z wyjściem na bok tym dolnym
brakuje mi jeszcze własnie chłodnicy i pompy paliwa żeby wszystko poskładać
jak mi strasznie brakuje tego twardego zawiasu i radosci z jazdy |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 13 Kwi 2008, 16:17
|
|
|
JAk będziesz pompe montował ? tak jak ja w baku czy dajesz zewnętrzną ? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 13 Kwi 2008, 18:44
|
|
|
pompe chce dać zewnętrzną zamontuje ją gdzies w komorze silnika bo chyba można tak ? |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 13 Kwi 2008, 19:50
|
|
|
może miec problemy z zassaniem paliwa ( będzie miał ponad 2 metry przewodu do wypełnienia i to pod górkę ) . Ja neistety nadal walczę z zasilaniem i jeżlei nei uda sie tego załatwic w sposób w jaki teraz to rzeźbię to albo będzie surge tank , albo customowy zbiornik ( tu też rozwarzam dwa projekty - albo aluminiowy kupiony ,albo sam ... ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 13 Kwi 2008, 20:09
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | może miec problemy z zassaniem paliwa ( będzie miał ponad 2 metry przewodu do wypełnienia i to pod górkę ) | ale znów w drugą stronę patrząc jak jest przy zbiorniku to ma do wytworzenia ciśnienie na długości tych 2 metrów w razie czego dam pompkę w bagażniku to mysle że będzie sobie radzic
w twoim przypadku też dałbym zewn pompkę
no to dzisiaj sprawa ma się tak:
założyłem kolektor, wsadziłem wiązkę silnikową komputer umieściłem wewn kabiny... heh ale poplątałem sobie wtyczki od wtrysków i znów będzie grzebanie po schematach brak mi kasy bo kupiłbym już tą pompe paliwa i sklecił do końca elektryke i może odpalił |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Kwi 2008, 18:33
|
|
|
Laskosz napisał/a: | a co do kabelka od sondy to jest do grzania jej tylko zastanawiam sie jak podłączyć ten kabel? sonda jest cały czas grzana ? | Więc skoro tak, to tam pewnie pojawia się + do grzałki od sondy, i tam trzeba to podłączyć, nie wiem czy sonda jest grzana cały czas czy nie, ale tam powinno być napięcie odpowiednie (zapewne jak silnik jest zimny to sondę się grzeje, jak gorący, to grzeje ją wydech i spaliny, ale nie jestem pewny) - podłącz tam miernik i będzie wiadomo co i na jak długo się tam pojawia.
Laskosz napisał/a: | Żółwik Tuptuś napisał/a: | może miec problemy z zassaniem paliwa ( będzie miał ponad 2 metry przewodu do wypełnienia i to pod górkę ) | ale znów w drugą stronę patrząc jak jest przy zbiorniku to ma do wytworzenia ciśnienie na długości tych 2 metrów w razie czego dam pompkę w bagażniku to mysle że będzie sobie radzic | Po pierwsze jak zamontujesz pompę przewidzianą do montażu wewnątrz zbiornika na zewnątrz, to ona się ugotuje - jest chłodzona paliwem i musi być w nim zanurzona bo ono ją chłodzi, dryga sprawa takie pompy śą zazwyczaj wirnikowe, i jak wirnik ma zanurzony w paliwie to siłą odśrodkową potrafi je wypchnąć na zewnątrz zbiornika i to pod sporym ciśnieniem, jak ją dasz powyżej poziou paliwa to raczej nie zassie - jak chcesz pompę na zewnątrz to musisz szukać takiej co oryginalnie jest na zewnątrz, najlepiej montowana na przewodzie, co potrafi zassać paliwo (tak jak mechaniczna, która jest przeponowa a nie turbinowa). -> PW |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Kwi 2008, 18:51
|
|
|
hm
nie do końca . Wiele aut ma pompy wyprowadzone poza zbiornik . Np Bmw albo chociaż niektóre wersje naszego słynnego produktu o nazwie polonez truck Co do pomp to są chłodzone ale paliwem przepływającym przez nie i to jest ich główne chłodziwo .Dlatego muszą pracować w układzie pętli zamkniętej i ciągle mieszać paliwo . problem to jest
ale gdzie indziej . Przez to że nie ma studzienki w baku poruszające paliwo może doprowadzić do zassania powietrza , a dla instalacji wtryskowej to dramat bo silnik albo zgaśnie albo zakaszle .początkiem praco powinno być zaadaptowanie jakiejś studzienki do baku z tzw ślimakiem . do którego paliwo łatwo może się dostać ale już tak łatwo nie wypłynie . |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 15 Kwi 2008, 22:14
|
|
|
pompe paliwa kupuj od escorta mk4 xr3i MFI, montowana na zewnatrz i jest bardzo wydajna, lub z jakiegoś mechanicnzego wtrysku.
Joe ma racje ze jak zmaontujesz pompe która jest wewnętrzna na zewnątrz to bedzie z tego kupa. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Kwi 2008, 23:15
|
|
|
zdaje się że 80 gte / quattro też maja zewnętrzne i dają 5 bar bo tyle potrzebuje K-jet . Wiec puma dobrze myśli . trzeba zaczerpnąć z techniki przełomu 80/90 lat |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 16 Kwi 2008, 06:52
|
|
|
nie wiem ile ma Audi ale escort xr3i/RST czy mercedes maja 6 barów cisniania pracy i wydajność 200l/h co daje nam wzasadzie wydajność słąwetnego Walbro czy Bosch-a za połowe ceny!! |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 17 Kwi 2008, 22:51
|
|
|
Pompa ma być z audi na K-jet jak kumpel ją wreszcie znajdzie
dziś bawiłem się dalej w elektryka no i zostało mi połączyć wiązki ze sobą, jednakże w szale ulepszania powyrzucałem niepotrzebne rzeczy z wiązki w kabinie pod deską jak np ogrzewanie tylnej szyby (bo nie mam ) no i okazało się że kurna nie ma świateł stop i kierunków teraz <zakrecony> cóż jutro może zepnę wiązki i popatrze co spier-zepsułem
Pozdro |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 18 Kwi 2008, 09:13
|
|
|
Laskosz, jak się nie mylę to tam wspólny plus idzie albo masa... to sprawdź wpierw |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 18 Kwi 2008, 21:21
|
|
|
Swiatła uratowane przetrzepałem całą wiązkę a okazało się że miałem lekko przytopiony bezpiecznik
wiązka od eśka już spięta z wiązką mk1 i co najważniejsze wszystko działa pompe spinałem narazie na krótko ale wiem że działa i pompuje paliwko w sumie wiązka nie wygląda estetycznie bo nie skracałem jej (a jest dłuuuga ) więc poprostu zwinąłem ją pare razy i wyszło coś w kształcie duuużego czarnego ogórka pod maską w poniedziałek mam zamiar zabrać się za ukł. paliwowy czyli zamontować pompe i doprowadzić do niej przewody wszystkie no i musze pojeździć po szrotach za chłodnicą której wciąż mi brak no i zastanawiam się w sumie czy taka za 1.4 da rade niby wymiary rdzenia ma takie jak w xr2i hmmm czas pokaże.
Pozdro |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Kwi 2008, 21:32
|
|
|
Da rade, wiem że będziesz miał ciasno pod maską, ale dobre wiatraki (u mnie jest dużo miejsca, weszły 2 sztuki) na chłodnicy i jeszcze ci zapas zostanie. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 18 Kwi 2008, 21:42
|
|
|
to się nazywa fuks znalazłem na allegro jedną jedyną i to nową chłodniczkę no to teraz pozostaje czekać na przesyłkę i składać |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
|