Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: bledy, kody bledow, komputer, mk5

Przesunięty przez: szynszyl
28 Lip 2010, 08:15
[MK5] Prośba o kody błędów.
Autor Wiadomość
awilk 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gać
Wysłany: 20 Lut 2008, 13:19   [MK5] Prośba o kody błędów.

Witam, jezeli ktos posiada kody bledow odczytywane podaczas testu diagnostycznego za pomoca licznika to prosze o podzielenie sie :) Mi podczas testu wyskoczyly bledy 0115 i 9318 no i nie wiem co to jest. Dodatkowo mam pytanie o obroty na biegu jalowym jakie powinny byc, mi odczytujac z LCD podczas testu na cieplym silniku wyszlo ze mam 900 a przegladajac forum spotkalem sie z opiniami ze ma byc 850 a inni mowili ze 900.

[ Dodano: Sro Lut 20, 2008 16:07 ]
Problem obrotow juz rozwiazalem, zagladnalem do ksiazki WKŁ (zapomnialem ze mam ;p ) i tam pisza ze 850 +/-50 czyli niby by bylo w normie. Pozostaje jeszcze sprawa tych bledow :/
Ostatnio zmieniony przez bidżej 21 Mar 2011, 20:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
B@ART 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 39
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 3
Skąd: PL
Wysłany: 20 Lut 2008, 20:30   

0115 P0115 Engine coolant temperature (ECT) circuit malfunction
9318 B1318 Battery voltage low (less than 10)

Lista kodów -> TUTAJ
Niektóre kody z informacją o możliwej przyczynie [ENG] -> TUTAJ

Info: 9XXX = B1XXX

Pozdrawiam
 
 
awilk 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gać
Wysłany: 20 Lut 2008, 22:38   

Dzieki, naszukalem sie wczoraj tego z 2 godz :)

[ Dodano: Sro Lut 20, 2008 22:56 ]
No to wyglada na to ze ten test mi nie wyszedl, ewentualnie opisy sa niedokladne :( Mialem wymieniany licznik z innego samochodu i albo to sa bledy ktore sie nie wykasowaly ze starego samochodu albo musze sie na ASO przejechac zeby mi licznik dostroili czy cos, bo slyszalem ze tak sie powinno zrobic. Co do bledu 0115 to nie mam pewnosci ale 9318 odpada bo napiecie mi pokazywal 12V. Chyba ze... Ten samochod zanim go kupilem stal dosyc dlugi czas i nie dal sie odpalic, trzeba bylo go podpiac pod inny samochod. Mimo miniecia usterki ten blad nadal by byl w kompie?? No a blad 0115?? Z angielskiego jestem slaby a slowniki sobie nie radza, chyba w zargonie pociagneli ci co to pisali. Moze ktos z tym pomoc??
 
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 20 Lut 2008, 22:58   

Pozwoliłem sobie na przyklejenie odpowiedzi B@ART'a TUTAJ




pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
lesiokro 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Leszek
Wiek: 43
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 122
Skąd: Gdynia
Wysłany: 22 Lut 2008, 20:49   fiesta kod 5967

A moze ktoś mi powie co mi dolega bo na liczniku odczytuje 5967 takiego kodu niemoge sie doszukac
_________________
lesiokro
 
 
 
B@ART 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 39
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 3
Skąd: PL
Wysłany: 22 Lut 2008, 22:24   

lesiokro napisał/a:
A moze ktoś mi powie co mi dolega bo na liczniku odczytuje 5967 takiego kodu niemoge sie doszukac


Mam to samo, opis kodu mówi:
5967 - RDO (run dry output)
z tego co udało mi się znaleźć oznacza to że:
a) (kiedyś) w baku skończyło się paliwo,
b) jednoczesna awaria(problemy) pompy paliwa i cewki zapłonowej(?) ( ceil pack ; nieznam motoryzacyjnego angielskiego :) ) wklejam opis w oryginale, może ktoś sensownie przetłumaczy:

Cytat:
The code 5967 is in fact an RDO (run dry output) fault code that causes the car to run in 'Closed loop' fuelling mode. We believe that the cause of this is brought by two seperate faults occuring at the same time;

These are- Fuel pump failing
Coil pack failing

As with most Ford's these two components don't normally fail outright, but tend to get worse and worse over time, which is why the fault code appears with seemingly no actual problems, and eventually means that the car is almost impossible to drive at a constant speed (as the car jerks), and makes it difficult to pull away from a standing start- unless you hold the rev's above 3k rpm.

c) chyba najmniej prawdopodobny; błąd któregoś czujnika ABS,

Tak więc kod co najmniej tajemniczy :) Moim zdaniem chodzi najczęściej o wersję a).

awilk napisał/a:
Co do bledu 0115 to nie mam pewnosci ale 9318 odpada bo napiecie mi pokazywal 12V. Chyba ze... Ten samochod zanim go kupilem stal dosyc dlugi czas i nie dal sie odpalic, trzeba bylo go podpiac pod inny samochod. Mimo miniecia usterki ten blad nadal by byl w kompie?? No a blad 0115?? Z angielskiego jestem slaby a slowniki sobie nie radza, chyba w zargonie pociagneli ci co to pisali. Moze ktos z tym pomoc??


P0115 - Wadliwe działanie (obwodu) czujnika temperatury płynu chłodzącego

A w kwestii drugiego błędu, jeżeli kody nie były kasowane to raczej zostały z poprzedniego auta. Ale wydaje mi się ,że kody przechowuje komputer nie licznik (mogę się mylić).

Dodatkowe (wyszukane) informacje o kodach DTC (tłumaczenie z ENG):

Prefiks kodu:
B - Body ( Nadwozie )
C - Chassis ( Podwozie )
P - Powertrain ( Układ napędowy )
U - Network ( Układ elektryczny )

1 cyfra:
Typ kodu błędu:
0 - kod standardowy OBD, identyczny dla każdego samochodu
1 - kod typowy dla producenta samochodu,

2 cyfra:
Źródło pochodzenia błedu:
1 - Czujniki Paliwa i powietrza
2 - Czujniki Paliwa i powietrza - wtryskiwacze
3 - Systemy zapłonu
4 - Czujniki emisji (spalin?)
5 - Kontrola prędkości i biegu jałowego
6 - Obwody wyjściowe komputera
7 - Napęd
9 - Napęd

I na koniec link do wyszukiwarki kodów PXXXX -> LINK
 
 
awilk 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gać
Wysłany: 23 Lut 2008, 14:10   

Dzieki za pomoc. Czyli sprawa w zasadzie wyjasniona. Przez pewien czas mialem licznik nie z tej wersji silnikowej i nie dzialalo mi ogrzewanie przez to, wiec pewno o to chodzi z tym bledem 0115 bo temp plynu chlodzacego pokazuje mi na wskazowce z tego co widze prawidlowo.
 
 
 
jareczek1980 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 9
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 25 Sie 2009, 09:30   

błąd 5967 wyskoczył mi jakiś miesiąc temu. Po upływie miesiąca padła cewka zapłonowa, więc druga propozycja kolegi barta jest jak najbardziej prawdopodobna
 
 
Pawel_S 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 8
Skąd: Lublin
Wysłany: 12 Gru 2009, 13:09   

Witam,

Jestem Posiadaczem MK V od czerwca tego roku,
Zakupione od znajomego, przypadkiem natrafiłem na tego posta kilka miesięcy temu,
Poprzedni własciciel nawet nie miał pojęcia o istnieniu "ukrytego menu".

Ale do rzeczy:

Co jakiś czas robie sobie testy i wczoraj pojawiło się "9318"
Z tego co tu wyczytałem to słaby akumulator,
Sprawdziłem od razu na kompie ładowanie jest 14,2 = OK
Tak więc dzisiaj zaglądam pod maseczkę, a tam klemka zaśniedziała dosyć srogo.
Tak więc oczyściłem, odpalam komputer i błąd dalej widoczny,

Moje pytanie:

Czy błąd zresetuje się po poprawnym naładowaniu aku,
czy trzeba to resetować w jakiś inny sposób?


Pozdrawiam
 
 
ramses123 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 334
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 12 Gru 2009, 14:58   

A czy da się podpiąc pod komputer 1.8 d endure de 1999 r ?
 
 
 
pietrucha24 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 80
Skąd: Łódź
Wysłany: 26 Lip 2010, 10:32   

Podepnę się pod temat. Jak wykasować błędy z komputera?
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 26 Lip 2010, 12:14   

pietrucha24, z poziomu interfejsu diagnostycznego (tzn. za pomocą komputera na stacji diagnostycznej). z tego co się orientuję, błędy powinny też zniknąć po kilkudziesięciu cyklach pracy bez wystąpienia błędu.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Spike 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 35
Skąd: Polska
Wysłany: 7 Wrz 2011, 15:51   

O właśnie ja też mam błąd numer 5967 czy to znaczy że mam zepsuta cewke zapłonową? Dodam że mam wahania obrotów przy przyśpieszaniu, obroty skaczą do góry nieraz samochód nie przyśpiesza, dopiero jak trochę spadną to przyśpiesza(mechanik wykluczył dzisiaj zużyte sprzęgło. Czy ten błąd ma z tym coś wspólnego?
 
 
barkadius 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 1
Skąd: Kraków
Wysłany: 30 Lip 2012, 19:55   Kody błędów

Witam,

szukałem po całym forum, ale nie znalazłem identyfikacji następujących błędów
MK4 '99
1.25 l

2606 dtc
53FE lub S3FE

może ktoś pomóc ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FORD kody lakierów
Dla wszystkich fordów
Ryba88 Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 3 11 Wrz 2020, 21:45
JoeMix
Brak nowych postów Przyklejony: Prośba o sprawdzenie *VIN*
Gość Hyde-Park 2462 13 Kwi 2024, 00:35
vegetagt
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów [MK7] Prośba o kody błędów
gsmphone Elektryka 15 22 Sie 2012, 22:47
JoeMix


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.