Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: pompa wspomagania, wspomaganie kierownicy

[MK3] Wspomaganie - wymiana pompy
Autor Wiadomość
razmoos
[Usunięty]

Wysłany: 29 Lip 2007, 13:05   [MK3] Wspomaganie - wymiana pompy

Witam wszystkich. Mam problem ze wspomaganiem kierownicy w mojej Festce 1.3i kat. Otóż problem dotyczy głównie pompy wspomagania-gubi płyn. Przejechane ma 200 tys km więc myślałem że płyn był już tak wypracowany że należałoby go wymienić - choć dobrze wiem że tego się nie robi. Pomyślałem że nowy płyn, gęstszy i po sprawie. niestety do czasu. po jakimś czasie pompa zaczęła znowu gubić płyn. podejrzewam że ją szlak trafił. dowiadywałem sie o cenę nowej pompy to koszt ok 380 - 430zł a używana ok 170zł. słyszałem jeszcze że pompy fordowskie nie mogą chodzić na innym płynie niż zalecanym przez ASO. tylko że płyn zalecany przez ASO marki FORD ESD-M97b49-A kosztuje 120zł/litr a płyn który ja kupuję to HIPOL ATF II D -koszt jego to 15zł/litr. Pomóżcie co zrobić: zmienić płyn na zalecany przez ASO czy wymienić pompę.
Od razu mówię że pompa jest nierozbieralna więc niestety nie uda się jej zregenerować.
zapomniałem dodać że wycieki płynu są na wałku koła pasowego.
Ostatnio zmieniony przez bidżej 1 Wrz 2010, 14:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 29 Lip 2007, 18:30   

wymienić pompe zalać ATF 2 . przejechać 200 km spuścić zawartość i zalać świeży . Regeneracja nie wchodzi w grę bo w środku są bardzo delikatne łopatki .
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 29 Lip 2007, 19:33   

Hipol ATF jest dobry, bo spełnia te same normy co fordowski. Poszukaj nowej pompy (w sensie sprawnej), bo nic z tym nie zrobisz.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 29 Lip 2007, 19:54   

no tylko pamiętaj o płukaniu bo jeśli twoja pompa umierała to opiłki dostały się do przekładni i rurek i wymiana oleju ma na celu wypłukanie ich .
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 29 Lip 2007, 22:48   

diodalodz napisał/a:
no tylko pamiętaj o płukaniu bo jeśli twoja pompa umierała to opiłki dostały się do przekładni i rurek i wymiana oleju ma na celu wypłukanie ich .
Owszem, przpłukać nie zaszkodzi, ale opiłki i tak się niepowinny dostać do układu, bo w zbiorniku na płun na spodzie jest taki filtr siatkowy, który to dziadostwo zatrzymuje. Njalepiej by było odkręcić ten zbiornik i jego wypłukać (oczywiście instalację najpierw!)
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Lip 2007, 02:42   

on zbiera tylko niebezpiecznie grube części :) Ale pył lata po układzie aż miło .
 
 
 
mailo_86 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Michał
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 9
Skąd: Rybnik
Wysłany: 5 Sie 2007, 23:43   

ja rowniez mialem wycieki lecz z maglownicy(wymiana na uzywana po regeneracji i polroczna gwarancja 500zl + wymiana) i problem ustal. lecz mialem duzy problem bo HIPOL ktory tez lalem z mysla ustania wycieku spowodowal ze pompa byla tak zawalona ze ledwie chodzila. Musialem niezle plukac przewody i pompe aby wszystko bylo ok. Ale co gorsza zurzylem do tego 3 litry plynu + nowy co teraz mam a problem i tak ustal dopiero po przejechaniu 1tys km bo resztki zostaly i tak i tak a objawialo sie to, ze kierownica chodzi lekko a za chwilke bardzo ciezko ze jedna reka nie szlo krecic:\ ale juz jest ok wiec NIE POLECAM HIPOLU lepiej bedzie jak kupisz nowa pompa i nalejesz czerwonego plynu polecanego przez FORDA ( da sie kupic zamiennik w dobrej cenie )
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 10:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.