Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 4 Sty 2007, 21:25 |
LPG - duże spalanie |
Autor |
Wiadomość |
futro1983 [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Sty 2007, 12:04
|
|
|
Witam
A w jaki sposób wykrył Pan ze memrany nie mają luzu. jakie były tego objawy prócz zwiekszonego apetytu. |
|
|
|
|
tymin [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Sty 2007, 15:36
|
|
|
futro1983 napisał/a: | Witam
A w jaki sposób wykrył Pan ze memrany nie mają luzu. jakie były tego objawy prócz zwiekszonego apetytu. |
To w moim przypadku było proste. Ponieważ membranę i inne flaki wymieniałem SAM (na starej już nie chciałą palić - była całkiem sztywna) to kiedy spalanie mi wzrosło stwierdziłem , że gdzieś strzeliłem byka . Doszedłem do wniosku , że po nagrzaniu reduktor minimalnie się powiększa napinając membranę , a ona nie pozwala na domknięcie się zaworka . Poluzowałem śruby po obwodzie reduktora i przez otwór ( ten pośrodku ) włożyłem śrubokręt naciągając membranę , śruby skręciłem i od tego momentu wszystko gra. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Sty 2007, 01:45
|
|
|
Tymin mówisz o membranie niskiego ciśnienia ?? Bo właśnie też się nad tym głowiłem robiłem membranki 30 tyś temu i od tego czasu mi zaczeła wiecej palić , po regulacji albo muł albo spalanie pow 12 l . teraz jest mini kompromis 10 L na 100 może troszke wiecej . Od mojej zabawy minął rok wiec ruszanie membranki to średni pomysł bo może sie na mnie szczelność pogniewać Powiem tak Elpigaz fajne osiągi , krótkie życie . Eksperymentował ktoś na zamiennikach membranek do elpigaza ?? |
|
|
|
|
tymin [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Sty 2007, 05:58
|
|
|
No właśnie- ja kupiłem zamiennik (jakoś rok temu , bo przy mrozach w ogóle nie chciała chodzić na gazie) . Instalację mam Polgas ( z reduktorem Bedini 120 chyba - zapomniałem ale póżniej napiszę muszę iść do garażu , a jestem mocno przeziębiony:). Nad całością czuwa sterownik Polgas (Warszawa) wielkości podełka od zapałek. Jeżeli chodzi o spalanie : na trasie ok. 6,5 litra , po mieście : 9,5 litra. Praktycznie nigdy nie udało się zejść poniżej tej liczby . Regulację robię u kolegi pasjonata , który ma przeróżne oprzyrządowanie ; ale generalnie tę najprostszą w odniesieniu do pracy sondy lambda . Zmieniłem membranę i w pierwszy dzień było wszystko O.K. natomiast później pieron strzelił i nie dało się nawet wolnych obrotów ustawić. Wspólnie z kumplem doszliśmy do wniosku , że membrana MUSIAŁA się napręzyć i trzyma lekko uchylony zawór. Nie było innego wytłumaczenia i okazało się ,że mieliśmy rację. Myślę ,że to wina słabych materiałów na zamienniki. |
|
|
|
|
futro1983 [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Sty 2007, 21:21
|
|
|
Witam, a jak Pan poznał to za membrany sa za sztywno. Bardzo proszę o podpowiedz bo moja fiestka1.3 po wymianie membran pali 11 litrów a wczesniej paliła mniej.
[ Dodano: Sro Sty 24, 2007 21:36 ]
Przepraszam za wczesniejsze pytanie ale jestem poczatkujący na tego rodzaju forach i nie doczytałem wszystkich informacji . Ma Pan racje ja również sam wymienilem membrany i moglem skrecic za mocno sprawdze to i napewno napisze jaki jest tego efekt. |
|
|
|
|
tymin [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Sty 2007, 22:40
|
|
|
Oczywiście ,że trzeba skręcić mocno , ale przed skręceniem należy membranę naprężyć ( w moim przypadku wkładając np śrubokręt w centralnie umieszczony otwór w pokrywie membrany). Otwór jest po to , aby po przeciwnej stronie niż jest umieszczony zaworek uruchamiany przez membranę , nie wytwarzała się "poduszka" nadciśnieniowa ... i tyle. Jednak nie wszystkie reduktory mają taki otwór . Jeżeli więc kupimy tani zamiennik możemy się spodziewać (tak jak było u mnie) , że kilka dni pojeździmy spokojnie , a potem membrana się minimalnie skurczy i będziemy mieli permanentnie uchylony zawór. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Sty 2007, 15:48
|
|
|
też z tym skręcaniem to nie do końca mocno . ELpigaz ma na rantach przetłoczenia coś ala zamek i którym kleszczy sie membrana jak sie za mocno dokręci to może sie poprzecinać . w org zestawach naprawczych jest podany moment dokręcania wszystkich śrubek . |
|
|
|
|
tymin [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Sty 2007, 08:25
|
|
|
W moim Bedini nie ma tego rantu tylko płaskie powierzchnie i dwie papiórkowe uszczelki - dlatego napisałem , że raczej mocno .
A może napisze ktoś komu 1,3 OHV pali po mieście mało , tzn . 6-8 l/100 ? I na jakiej instalacji jeździ ? |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Sty 2007, 00:24
|
|
|
Elpigaz 1.1 OHV gaźnik miasto ok 10-11 l/100 trasa 5.4 l/100 4 biegowa skrznynia bo to trzeba dodać |
|
|
|
|
smigloblo
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Marek
Wiek: 42 Dołączył: 08 Maj 2007 Posty: 6 Skąd: Police
|
Wysłany: 15 Maj 2007, 16:58
|
|
|
Moja Fiestka 1.3/44KM pali 10l gazu na 100 |
_________________ Smiglo&blondi |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15 Maj 2007, 17:51
|
|
|
smigloblo napisał/a: | Moja Fiestka 1.3/44KM pali 10l gazu na 100 |
patrz pan jakie cuda 8|
moje 2,8 V6 pali tyle samo ....a ma 160km przynajmniej było tyle |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
|