
|
Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:16 |
Problemy z elektryką w XR2i |
Autor |
Wiadomość |
trzeci
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 16 Sty 2007, 16:57 Problemy z elektryką w XR2i
|
|
|
Zaczęło się dość niewinnie i było krótkotrwałe.
W trakcie jazdy gasło radio, przygasały światła i kontrolki.
Wrzucenie na luz i lekkie przegazowanie pomagało.
Ładowanie alternatora na dobrym poziomie, sprawdzone w niedzielę przed południem.
Wczoraj po krótkim postoju na Orlenie auto już nie odpaliło i musiało iść na pych.
Rano w garażu odpaliło bez problemu, ale gdy chciałem w ciągu dnia odpalić je pod firmą to już nie dało rady.
Sprawdziłem i przeczyściłem główne masy, na karoserię i silniku.
Odpaliłem auto na pych ale zaczęły się grubsze problemy.
Na przykład:
- włączenie długich świateł powodowało gaśnięcie silnika
- bardzo wolna praca wycieraczek
- włączenie świateł = wyłączenie radia
Jak przytrzymałem długie to silnik zgasł i już nawet na pych nie chciał odpalić.
Bez elektryka się nie obejdzie, ale może macie sugestie co się mogło narobić ?
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Sty 2007, 00:03
|
|
|
koniec alternatora albo ukruszone przewody do altka . koniec tematu
Radio wyłącza sie jak jest za niskie zasilanie , silnik gaśnie dlatego od długich ze sa za duze spadki napięcia i brakuje prądu na pompe i sterowanie silnikiem . Prosta sprawa naładuj akumulator odpal jeśli wszystko wróci do normy na 100 % altek . albo regulator albo szczotki ze wskazaniem na szczotki . To nie jest majbach zeby oszalał od wilgoci . Tam jest taka elektronika ze można gołe przewody nawinąć na porcelanki i zrobić instalke jak na słupach energetycznych i wszystko musi działać . Jeszcze jedna myśl . Do skrzynki dochodzi główny przewód zasilający on też moze być problemem , jeśli po naładowaniu akku beda kaprawo świecić światła . Najlepsza opcja to podmiana akumulatora na inny na szybko z innego auta . |
|
|
|
 |
trzeci
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19 Sty 2007, 21:10
|
|
|
diodalodz napisał/a: | koniec alternatora albo ukruszone przewody do altka . koniec tematu
|
Druga część zdania okazała się trafną diagnozą.
Przyczyną był urywający się, aż w końcu oderwany przewód od alternatora.
Ten najcieńszy, niebieski idący do aku.
Trochę leżenia na glebie, trochę chłodu po nerach i obyło się bez elektryka.
Spadek znowu bryka po Szczecienie
Dzięki za sugestie Krzychu.
No i Tommur duuuużo pomógł swoim okiem i schematami wożonymi już na stałe w Xr-ce. ;-)
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|