Przesunięty przez: szynszyl 17 Kwi 2006, 11:38 |
MK3 RS 2000 |
Autor |
Wiadomość |
Piesek

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 25 Maj 2006, 10:39
|
|
|
i co Darku dowiedziałeś się cosik na temat tego 2.3 galaxy? |
|
|
|
 |
Daras84
King of Bednary 2011


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 26 Maj 2006, 16:57
|
|
|
no wlasnie nikt nie potrafi mi udzielic odpowiedzi na to pytanie.. :( z amalo jest tych 2.3 nawet zeby porownac wizualnie |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
 |
marcus_87

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Sie 2005 Posty: 464 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 26 Maj 2006, 17:42
|
|
|
z tego co ja wiem to ludzie narzekaja na 2.3 w galaxy |
|
|
|
 |
Bongo
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Mateusz
Wiek: 38 Dołączył: 18 Maj 2005 Posty: 467 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 25 Lip 2006, 20:35
|
|
|
ten sam silnik jest w scorpio |
_________________ Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
FULL CZESCI MK3
Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
Fiesta mk3 2.0 Zetec +
C-Max mk1 2.0 TDCI + |
|
|
|
 |
Piesek

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 27 Lip 2006, 01:27
|
|
|
ojjj bongo... w scorpio owszem jest silnik 2.3 ale diesel |
|
|
|
 |
kratek

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Michał
Wiek: 42 Dołączył: 14 Sie 2005 Posty: 146 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 27 Lip 2006, 09:56
|
|
|
Cytat: |
ojjj bongo... w scorpio owszem jest silnik 2.3 ale diesel
|
zgadza sie 2,3 benzyna był w scorpio...a 2.3 diesel montowany był w sierrkach - ale juz bardzo dawno wyginął a jedynym montowanym dieslem w scorpio byl 2.5 td - ale to raczej do fiesty sie nie zmiesci |
_________________ ..:::Projekt Futura:::.
..:::Diesel TEAM:::...
..:::Fabka TDI:::.....
..::WIELKOPOLSKI SQUAD FKP::.. |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 27 Lip 2006, 12:58
|
|
|
Scorpio MK1- silniki:
2.0 Motor mit 85kW (115PS)
2,4 V6 motor mit 92kW (125PS)
2.9l 12V V6 motor mit 107kW (145PS)
2,5 Turbodiesel mit 85kW (115PS)
2.9 24V Motor mit 143kW (195PS)
silniki 2,4V6 i obie odmiany 2.9V6 wystepowaly rozniez z napedem4x4
W razie czego mam prospekty 1994r z niemiec z dokladnymi danymi
Scorpio MK2- silniki:
2.0 DOHC motor mit 85kW (115PS)
2.0 16Ventil-triebwerk mit 100kW (136PS)
2.9V6-Triebwerk mit 24Ventilen und einer leistung von 152kW (207PS)
2,5 Turbodiesel 85kW (115PS)
Dane pochodza z prospektu forda na rok 1996 oferta silnikow pozniej zostala rozszezona o silnik 2.3l bezyna 4 cyl... wiecej dowiem sie pozniej od kumpla bo on ma taki silniczek w swojim skorupiaku
A i jak by kogo to interesowalo to wg niemieckiego jak i polskiego prospektu silnik 1.8TDi ma dokladnie 88KM przy 4600obr/min i 178Nm przy 2200obr/min
Pozdrawiam
[ Dodano: Czw Lip 27, 2006 15:03 ]
Dane silnika 2.3
http://www.fordscorpio.ee/eng/?page=engines
http://www.fordscorpio.ee/eng/?page=dohc
aaa i silnik Scorpio 2.3 oraz Galaxy to to samo jedyne co je rozni to plastki w kolo silnika, oraz ulozenie silnika w Scorpio wzdlozne a w Galaxy poprzeczne... wiec skoro ktos wstawil to do escorta a odleglosci miedzy podluznicami sa takie same jak w Fiescie to czemu by nie zrobic pomiarow i przemyslec nad 2.3 w fiescie... |
_________________
 |
|
|
|
 |
deejay
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 36 Dołączył: 17 Wrz 2006 Posty: 82 Skąd: Myślachowice
|
|
|
|
 |
WooYownik
Prince of Rally Land 2010

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: T.
Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 1130 Skąd: Pluton
|
|
|
|
 |
easy [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Wrz 2006, 23:08
|
|
|
Oba autka juz były na tym forum pokazywane |
|
|
|
 |
Piesek

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 20 Wrz 2006, 07:51
|
|
|
Piesek napisał/a: | wiem co to... ale z chęcią bym przeczytał jeszcze raz artukuł... ale trzeba się zalogować. Może ktoś zapoda opis i fotki? | Proszę bardzo - pierwszy link
"Bez zmarszczek
Ford Fiesta 2.0/140 KM
Z nadwozia 14-letniej Fiesty zniknęły wszelkie nierówności, co kompletnie zmieniło jej imageHistoria przedstawionej Fiesty od początku była trudna. W pierwszej wersji auto miało jaskrawozielony kolor lakieru i napędzał je silnik 1.8 16V z modelu XR2i/130 KM (choć z fabryki wyjechało jako 1.1). Jednak właściciel tylko dwa lata cieszył się samochodem. Pewnego weekendu, jesienią 2001 roku, kiedy zamienił się na auto z kolegą, Opel Astra wjechał z ogromną prędkością w jego Fiestę. Zniszczony pojazd nadawał się właściwie na złom.
Początkowo chciał auto zezłomować, ale przyjaciele przekonali go, żeby tego nie robił. Wtedy postanowił zająć się przebudową. Pojazd powstawał według nowego projektu. Auto miało być bardziej lśniące i lepiej wyposażone od poprzedniczki.
Mocno zdeterminowany fanatyk Fiesty oddał pojazd w ręce specjalisty. Tuner miał zająć się odnowieniem karoserii i dopasowaniem nowych blach. Nie robił jednak tego należycie. Samochód stał cały czas na powietrzu, nieosłonięty nawet od deszczu. Poszerzenia błotników nie zostały ocynkowane, jak wcześniej planowano, a jedynie zaszpachlowane. Rozczarowany właściciel zabrał Fiestę z warsztatu, udał się do przyjaciela, który po raz kolejny zachęcił go, żeby zrobić wszystko od nowa.
Zabrali się do roboty. Zespawano nowy dach. Nieznacznie poszerzono błotniki - z przodu o 2 cm, z tyłu o 4 cm. Aby zachować jednolitą, nienagannie gładką powierzchnię na obu błotnikach, wlew paliwa przeniesiono do bagażnika, a całe nadwozie ocynkowano. Rynienki w dachu i poszerzenia błotników zostały tak solidnie ocynkowane, że nie było potrzeby ich szpachlować. Następnie na przedłużonej masce, która nachodzi na przednie reflektory, nadając autu groźniejszy wygląd, wycięto wlot powietrza. Z drzwi usunięto klamki i zamki. Podobnie z wygładzonej klapy bagażnika zniknąły wszelkie oznaczenia i wytłoczenie na tablicę rejestracyjną. Przedni zderzak powstał z połączenia części z Forda i Audi RS. Uroku dodaje mu błyszczące wypełnienie z siatki. Tak właśnie "odrodził się" Ford Fiesta bez zmarszczek. Lakiernik naniósł ostatecznie kilka litrów "złota Azteków" - specjalnego lakieru, który mieni się w kolorach fioletu i złota.
Zamontowano sportowe, gwintowane zawieszenie z katalogu FK (koszt około 800 euro). Auto stoi nisko na kołach, dzięki sprężynom obniżającym o 80 mm. Na koła przygotowano 3-częściowe, 14-calowe felgi X-Dream.
Długie tygodnie trwały prace nad komorą silnika, gdzie pojawił się 2-litrowy fordowski motor o mocy 140 KM. Mocniejsze serce połączono z seryjną skrzynią biegów z modelu XR2i. O większą siłę zadbał zmieniony układ wydechowy. Sportowy kolektor (cztery oddzielne rury schodzące się w jedną) przejęto z Escorta RS 2000. Dalsza część wydechu pochodzi z katalogu Jetex/Fortex, właściciel wydał na nią ponad 600 euro. Przerobiony układ dolotowy otrzymał stożkowy filtr powietrza. Zadbano o szczegóły, elementy motoru są polakierowane (kanały dolotowe w kolorze nadwozia, pozostałe części na żółto) i wypolerowane.
Zewnętrzny wizerunek auta uszlachetniły chromowane dodatki i błyszczący lakier. Wnętrze dwuosobowego pojazdu upiększyły m.in. kubełkowe fotele pokryte dwukolorową skórą z XR2i, mała kierownica firmy Victor (o średnicy zaledwie 30 cm) oraz proszkowo lakierowana żółta klatka bezpieczeństwa.
W tym roku planowana jest przeróbka mechaniczna silnika. Wstawienie turbosprężarki ma podnieść moc jednostki do 210 KM.
http://grafika.redakcja.p...77258184766.jpg
http://grafika.redakcja.p...77258184780.jpg
http://grafika.redakcja.p...77258184790.jpg
http://grafika.redakcja.p...77258184797.jpg
http://grafika.redakcja.p...84812.jpg"
- drugi link:
"Ford po diecie
Ford Fiesta XR2i 2.2/190 KM
Gruby jest powolny. Ford Fiesta po odchudzeniu waży 880 kg - to ważne dla zwolenników dobrych osiągówNa co dzień właściciel auta ma do czynienia z wielkimi mocami. Jako zawodowy żołnierz jest dowódcą czołgu z 1500-konnym silnikiem. Jednak masa "służbowej" maszyny nie pozwala na wiele. Dlatego swoje idee Mario musi realizować w życiu prywatnym.
Sercem projektu jest silnik. Nowy układ wydechowy emituje hałas na poziomie przekraczającym 100 dB. Frezowana przez firmę Suhe- -Motorsport jednostka napędowa 1.8 nie potrzebuje tak głośnego wydechu, aby dobrze pracować. Zwiększenie pojemności motoru do 2,2 litra początkowo wymagło od kierowcy dyscypliny. Do czasu dotarcia silnika musiał on przestrzegać limitu 6000 obr./min. Przy tych obrotach Fiesta osiągała wspaniałą wartość 180 KM (seryjnie 130 KM). Po dobrym dotarciu moc wzrosła do 190 KM!
Bolid może wprawić w kompleksy właścicieli większych i potencjalnie mocniejszych samochodów, nawet tych legitymujących się mocą 300 KM. Stosunek wagi do mocy auta wynosi tu 4,63 kg na KM (np. Nissan 350 Z ma 5,1 kg/KM, a Su- baru Impreza 280 KM - 5,03 kg/KM). Obniżone zawieszenie oraz rozpórki Wichersa zmieniły samochód wagi muszej właściwie w gokarta. Z całością wspaniale komponują się lakierowane, 16-calowe alufelgi. Szersze opony wyglądałyby lepiej, ale pogorszyłyby osiągi, dlatego pozostał rozmiar 195/45.
Wszystko wykonano starannie, akcesoria pochodzą od znanych tunerów. Zadbano również o bezpieczeństwo. Podróżujących chroni aluminiowa klatka, a należyte trzymanie boczne zapewniają siedzenia Sparco z 6-punktowymi pasami. Wyczynowe są także hamulce.
Właściciel planuje kolejne modyfikacje nadwozia, m.in. mają być skrzydłowe drzwi i reflektory ksenonowe. Silnik otrzyma kompresor.
http://grafika.redakcja.p...06897816472.jpg
http://grafika.redakcja.p...06897816473.jpg
http://grafika.redakcja.p...16474.jpg"
To wszystko - więcej tam nic nie ma |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
Bongo
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Mateusz
Wiek: 38 Dołączył: 18 Maj 2005 Posty: 467 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 1 Paź 2006, 19:02
|
|
|
widzisz piesek jednak miałem racje bo mam scorpio w domu i wiem co tam sie dzieje
[ Dodano: Nie Paź 01, 2006 18:09 ]
a i sierre tez miałem i tam byl stary diese l 2.3 jeszcze z czasow PSA |
_________________ Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
FULL CZESCI MK3
Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
Fiesta mk3 2.0 Zetec +
C-Max mk1 2.0 TDCI + |
|
|
|
 |
Piesek

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
|