Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
1 Lis 2008, 20:16
mały prąd ładowania co się popsuło ???
Autor Wiadomość
gliniaczek
[Usunięty]

Wysłany: 16 Paź 2006, 21:17   mały prąd ładowania co się popsuło ???

Cze jestem posiadaczem fiest od 1.5 roku przedtem miałem 1.1 ale teraz kupiłem 1.6 Xr2i chodzi ładnie i niby wszystko oki ale mam problem z ładowaniem. a mianowicie:
Któregoś pięknego dnia zapomniałem wyłączyć radia a wspomnę że mam wzmacha 400W ale mniejsza o to. I musiałem odpalić na pych i później się zaczęło to że coraz częściej sie tak zdarzało że nie mogłem odpalić z rozrusznika. Zmierzyłem w końcu ładowanie i wyszło że bez obciążenia mam tylko 13.7 V a po włączeniu świateł i innych możliwych obciążeń ale akumulatora w tym radio na 75% głośności to prąd ładowania spada mi nawet do 11.9V i to mnie właśnie bardzo niepokoi. Jestem w technikum mechanicznym... a wiecie jak to w szkole niby teoria jest ale jak sam sie nie nauczysz w praktyce to nigdy nie załapiesz jak to działa. Nie znam się aż tak na tym wszystkim co mam w aucie ale w końcu po coś jest to forum, nie mam zbytnio kaski a chciałbym to sam naprawić bo wiecie kaska za robociznę zostanie w kieszeni. Jeżeli ktoś sie na tym zna to poproszę tak jak dla początkującego bo nigdy nie grzebałem w elektryce zbytnio. Z tego co przeczytałem na forum niezbyt mi to podchodzi bo ja mam xr-ke a tu jest wszystko trochę inaczej. Wiem że to może być regulator albo alternator ale nie wiem jak to posprawdzać.

Z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi. Jeżeli był już taki temat na forum a ja go nie znalazłem to wielki sorki, a jeżeli to już było to proszę o przekierowanie mnie na ten temat i usuniecie mojego tematu.

POZDRO DLA WSZYSTKICH FIESTO MANIAKÓW
Narka
 
 
stasiek49 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 105
Skąd: zawiercie
Wysłany: 16 Paź 2006, 21:25   

ładowanie masz OK wymień alternator na wikszy tz wiekszej mocy no i akumulator o większej pojemności ,alternator np. 70A
_________________
stasiek49
 
 
Parch 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16 Paź 2006, 21:28   

Ja bym obstawiał alternator. Pewnie Ci się "szczotki" kończą. Trzeba rozkręcić i sprawdzić.
 
 
silvercar 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 45
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 85
Skąd: Rybnik
Wysłany: 16 Paź 2006, 21:36   

Naładuj akumulator i zostaw na 2,3 dni sprawdź czy dobrze trzyma. Po dużym rozładowaniu akumulator może utracić na sprawności. Dodatkowo sprawdź jak wyglądają szczotki i komutator na wirniku. Zużycie szczotek (krzywo, lub zawieszanie) zmniejsza znacznie sprawność alternatora. Dodatkowo mocno wyeksploatowany komutator też nie daje dobrego styku zwłaszcza pod obciążeniem. Zgadzam się ze stasiek49 że warto by było podstawić mocniejszy alternator i akumulator. Każde urządzenie ma swoje parametry, być może przegrzewasz układ prostujący w alternatorze i uzwojenia, swoim poborem mocy.
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 16 Paź 2006, 22:41   

Powiedzcie tylko, dlaczego ma zmieniać oryginalny alternator na większy? Przecież ten co ma w zupełności wystarczy, i tak nigdy nie wykorzysta 100% jego mocy to w końcu jest 55 czy 60 A, a 700 Watt naraz raczej nie ciągnie! To mogą być szczotki, a równie dobrze padnięty mostek (albo jakś dioda w nim), albo najzwyczajniej w świecie jakieś luzy na kablach. Ja bym najpierw sprawdził naciąg paska, potem przewody przy altku, klemy w aku, a przede wszystkim najpierw dobrze naładował akusia. Jak to nie pomoże, to sprawdź szczotki , potem mostek prostowniczy.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Ostatnio zmieniony przez jackrzec 16 Paź 2006, 22:44, w całości zmieniany 1 raz  
Profil Facebook
 
 
stasiek49 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 105
Skąd: zawiercie
Wysłany: 16 Paź 2006, 22:44   

a dlatego że radi pobiera 400W a gdzie światła,akumulator i inne odbiorniki
_________________
stasiek49
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 16 Paź 2006, 22:46   

stasiek49 napisał/a:
a dlatego że radi pobiera 400W a gdzie światła,akumulator i inne odbiorniki
To że ma wzmacniacz 400 W nieoznacza że ciągnie tyle prądu! To jest moc muzyczna, a to kompletnie co innego! Zwykłe radio ma np 4x40 W, a jest zabezpieczone bezp. 5A czyli który ma max 60W, a radio wg twojego myślenia to by musiało ciągnąć 160, a bierze może ze 20!
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Parch 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16 Paź 2006, 22:53   

jackrzec napisał/a:
a przede wszystkim najpierw dobrze naładował akusia.


Jak mu ładuje do 11.9 to i tak się rozładuje.

Najpierw alternator - szczoty i łożyska.
Potem kable.

Akumulator do sprawdzenia. Naładować i sprawdzić czy od razu po naładowaniu nie ucieka.

Pasek raczej odpada.
 
 
sawcio1234 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 90
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Paź 2006, 11:42   

Zacznij odnaciągu paska i sprawdź czy nie siedzi głęboko w kole pasowym.Potem regulator napięcia Napięcie po odpaleniu zimnego silnika nie może być mniejsze niż 14.1V a nagrzanego i w pełni obciążonego 13.5V Jeżeli padnie mostek albo dioda to objawem jest stałe świecenie lub żarzenie kontrolki Ale przy zwarciu w uzwojeniu napięcie może być niższe jednak dopiero po nagrzaniu na zimnym wartość powinna być14.1(minimalnie) old
 
 
gliniaczek
[Usunięty]

Wysłany: 17 Paź 2006, 17:36   

Pasek jest nówka i na bank ma dobry naciąg, aku też i nie gubi energii bo zostawiłem go na tydzień w garażu i sie nie rozładował, sprawdze szczotki na alternatoże ale jakby ktos już to kiedyś robił to proszę o jakieś wskazówki. a tak na marginesie dzięki za odpowiedzi. narazie
 
 
sawcio1234 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 90
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Paź 2006, 17:20   

Same szczotki nie są winne bo jak by padły to by Ci się lampka cały czas świeciła Jeżeli już to wina samego regulatora
 
 
Parch 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18 Paź 2006, 18:18   

sawcio1234 napisał/a:
Same szczotki nie są winne bo jak by padły to by Ci się lampka cały czas świeciła Jeżeli już to wina samego regulatora


Nie masz racji. Właśnie bardziej przy złym naciągu paska się będzie lampka delikatnie palić, a nie przy zużytych szczotkach. Mi się kiedyś jedna szczotka urwała (tzn. kabelek) i akumulator mi się pięknie rozładował na trasie a lampka się nie świeciła.
 
 
jaco11 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 07 Wrz 2005
Posty: 1256
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 18 Paź 2006, 20:43   

Parch napisał/a:
Nie masz racji. Właśnie bardziej przy złym naciągu paska się będzie lampka delikatnie palić, a nie przy zużytych szczotkach. Mi się kiedyś jedna szczotka urwała (tzn. kabelek) i akumulator mi się pięknie rozładował na trasie a lampka się nie świeciła.
panowie przy złych szczotkach oderwanym kabelki złym naciągu i innych takich będzie się paliła sprawdź naciąg sprawdź wszystko na spokojnie jeszcze raz !!!! i powiedz spokojnie co jest ..... ale tutaj na gmatwaliście ;) opcja szukaj pomoze napewno jeszcze http://www.fiestaklubpols...ght=%B3adowanie
_________________
Córcia JOA11
 
 
 
gliniaczek
[Usunięty]

Wysłany: 18 Paź 2006, 22:29   

cłopaki bierzcie to na spokojnie. Wymieniłam dzisiaj regulator i szczotki. Mój poprzedni regulator wyglądał jakby się ktoś do niego dobierał ale dopuki nie zobaczyłem nowego to tego nie widziałem. od razu jak już wyjąłem altka to go przeczyściłem i wymieniłem łożyska (to większe i to małe). Bo mam nadzieje że więcej nie ma. Cała naprawa zmieściła się w 35-40 zł. a teraz najważniejsze po zmieżeniu trochę się zdziwiłem ale bez obciążenia mam 14.1-14,2 a z tego co wiem to powinno być ok 14,4-14,5
a po porządnum obciążeniu (światła, ogrzewania, itd ) spadło mi do 13.5-13.7
Ale z tego co przeczytałem to nie jest źle mogło by być lepiej ale coż....
Fiesty żyją swoim życiem ;)
Dzięki za wszystko i narazie
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 18 Paź 2006, 23:06   

gliniaczek napisał/a:
a po porządnum obciążeniu (światła, ogrzewania, itd ) spadło mi do 13.5-13.7
No i jest git!
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Mały regulamin działu.
Freeman Przed zakupem 0 7 Gru 2010, 01:04
Freeman
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Przyklejony: Chciałem/chciałam się przywitać....
Gość Hyde-Park 2071 17 Gru 2024, 10:00
SCHWARZ 1.4S
Brak nowych postów Przyklejony: CZYM SIĘ WOZI TEAM ZACHÓD
:) czyli nasza galeria i przywitalnia ;)
sowa Team Zachód 38 1 Maj 2013, 18:37
Howser
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi żarzy się kontrolka ładowania
Gość Elektryka 37 12 Sty 2008, 13:25
szynszyl


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.