Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 17:55 |
[MK3] Nie odpala - 1.8 D |
Autor |
Wiadomość |
Hillt [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Lut 2006, 16:58 [MK3] Nie odpala - 1.8 D
|
|
|
Witam!!!
Mam duzy problem, mianowicie moja fiesta 1.8 diesel przestala palic, jak byly te duze mrozy to tez byla lipa ale po jakims czasie zaskakiwal, a tu dzisaj przy 0 stopni lipa!!!!!
przedwczoraj zatankowalem paliwo na jakiejs syfnej stacji ale tylko za 10!!!czy to przez to???
probowalem zapalic bezposrednio z karnistra(rope kupilem na shelu!!),wsadzilem ten wezyk przed filtrem i nic!!!!kreci kreci cos niby zaskakuje ale wyladowuje sie akum i lipa(mam nowa baterie)
co to moze byc??? zalezy mi zebym go odpali bo musze jutro jechac do pracy???
a i wlalem jeszcze ostatnio troche bezyny do baku, czy to przez to???
POmocy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:-/ :-/ :-/ :-/ :-/ :-/ :-/ :-( :-( :-( :-( :-/ :-( :-/ :-( |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 12 Lut 2010, 14:08, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
_-MoKrY-_
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 01 Lis 2005 Posty: 211 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 8 Lut 2006, 17:42
|
|
|
a wogole probuje zaskoczyć? z rury leci dymek? probowales palić z gazem do dechy?
jak dymi z wydechu podczas kręcenia (takie delikatne pomruki spalin ), to sprobuj zapalic na pych, |
_________________
|
|
|
|
|
Hillt [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Lut 2006, 17:52
|
|
|
no wlasnie kopci z rury!!!ale na pych nie probowalem, boje sie ze nie zaskoczy a wtym momencie nie ma mnie kto zacholowac wrazie czego, jest jeszcze jakis inny sposob na odpalenie tej piekielnej maszyny!!! |
|
|
|
|
_-MoKrY-_
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 01 Lis 2005 Posty: 211 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 8 Lut 2006, 18:05
|
|
|
sprobuj urzyć samostartu, taki spray co sie psika w dolot, można też urzyć czegoś innego w spray łatwopalnego, podobno plak się dobrze sprawuje, psik na filtr, nie za duzo i probujesz palić,
w jakim stanie masz wogile silnik ile km naklepane? świece dobre? sprawdź przekaźnik od świec może coś siadło i wogóle nie grzeje, chociaż to nie dysklasyfikuje silnika i tak powinien zapalić, w najgorszym wypadku padła ci pompa :( od tych smieci z paliwa, zdejmij przewod paliwowy, ten kawałek od pompy do wtrysku pierwszego, i od filtra do pompy, moze jakiś bebech w nim siedzi po tym jak paliłeś z karnistra, przedmuchaj wężyk,
jak masz pod ręką przezroczysty przewod paliwowy to założ go pomiędzy filtr a pompe bedziesz widział czy paliwo ciągnie
no i same świece można by obejrzeć czy nie są zjarane, jak motor nie jest w dobrej kondycji to bez grzania może być naprawde trudno odpalić |
_________________
|
|
|
|
|
BigHead [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Lut 2006, 18:19
|
|
|
posprawdzaj wezyki co mansz na wtryskach (odprowadzenie nadmiaru ropy) czy gdzies nie jest dziurawy czy cos takiego ja mailem tak samo palil i przestal okazlo sie ze wezyk sie przetarl i zapowietrzal sie, wyymienilemi pali mi elegeancko |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 8 Lut 2006, 18:52
|
|
|
Sprawdz weze czy niegdzi esie nie zapowietrza, jesli nie to pozniej zobacz czy swiece nie zdechly bo taka mozliwosc tez istnieje, a na koniec zerknij czy przypadkiem nie przeskoczyl ci pasek a raczej paski rozrzadu bo i tak tez bywa czasem... jesli sie znasz to sprawdz a jak nie to popros kolega mechanika zeby ci zerknol czy nie przeskoczyly paski bo to juz jest gorsza sprawa...
Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
Hillt [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Lut 2006, 20:14
|
|
|
Bylem teraz w garage i proboalem odpalic niestety nic
sprawdzilem jedynie czy prad dochodzi do swiec, i dochodzi
ale zauwazylem jedna sprawe ktora mnie zaniepokoila bardzo
pod ciegnem od gazu ktore jest w pompie wtryskowej zaczela se wydobywac ropa, niegdy w czesniej tego nie mialem, ale boje sie ze moze to byc cos powaznego!!!(moze stalo sie to od czestego krecenia przez dzisejszy zien???) |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 8 Lut 2006, 20:38
|
|
|
czyli masz przyczyne... rozszczelniona pompa i to wszystko... |
_________________
|
|
|
|
|
Hillt [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Lut 2006, 21:25
|
|
|
NO i co w takim wypadku mam zrobic???? |
|
|
|
|
_-MoKrY-_
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 01 Lis 2005 Posty: 211 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 8 Lut 2006, 21:41
|
|
|
uszczelnić pompe oddaj do regeneracji, |
_________________
|
|
|
|
|
szwadron3 [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Lut 2006, 21:42
|
|
|
witam. mi tez niestety siadla najprawdopodobniej pompa wtryskowa. jutro jade do gościa co naprawia pompy ( nie ma ich za wielu ) , mam nadzieje że sie tylko rozregulowała bo kapitalny remont to tani nie jest. musisz Hillt popytać w jakimś zakładzie naprawczym tam Ci napewno dadzą namiar na "pompiarza". |
|
|
|
|
Misior
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 44 Dołączył: 19 Sty 2006 Posty: 20 Skąd: Czechówka
|
Wysłany: 21 Lut 2006, 23:09
|
|
|
Odświerzam temat bo mam podobny problem.
rano jeździłem i spoko po poludniu chcę odpalić i lipa kręci a tak jakby paliwo nie dochodzilo.
wogóle od jakiegoś czasu coraz slabiej pali. potem zapalał i gasł.
jutro zmienie świece(pewnie mnie zaraz opieprzycie jak się zapytam jakie kupić) ale słyszałem też że może wtryski leją czy coś takiego. jak się za to zabrać? dodam że auto pali mi ok 10L Ropy!!! jezdze sam razem z powietrzem chłodnica zaslonięta. |
|
|
|
|
MATEUSZ
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: mateusz
Wiek: 42 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 103 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22 Lut 2006, 09:09
|
|
|
oo 10 l ropy to masakra sprawdz wtryski kopci ci?? na czarno??
kurde chłopaki co wy macie za pomyśly na odpalenie diesla na zapych chyba tu kogoś po....ło
samostarter w dolot to już mi ręce opadają co wy macie traktory i jesteście farmerami jak tak to rozumiem teą pomoć w odpaleniu forda 1.8 diesel
a ci co słuchają tych podpowiedzi to życze powodzenia spróbujcie wstrzyknąć samostartu przy minus 10 stopni to głowica pęka odrazu przy przekręceniu kluczyka |
_________________ Fiesta rok 1990 1.8 D sprzedany
VW T4 rok 1991 2.4 D
Seat Toledo 1994 1.8 B+LPG |
|
|
|
|
Misior
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 44 Dołączył: 19 Sty 2006 Posty: 20 Skąd: Czechówka
|
Wysłany: 22 Lut 2006, 09:48
|
|
|
MATEUSZ napisał/a: | oo 10 l ropy to masakra sprawdz wtryski kopci ci?? na czarno?? |
wlasnie chodzi o to że nie kopci nawet przy odpalaniu. jestem laik i diesla nigdy nie mialem i nie wiem czy poradze sobie ze sprawdzeniem wtryskow |
|
|
|
|
MATEUSZ
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: mateusz
Wiek: 42 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 103 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22 Lut 2006, 13:41
|
|
|
sam nie sprawdzisz wtrysków
jak masz klucz do wtrysków to je wykręć i pojeć do gościa który to robi w towim terenie |
_________________ Fiesta rok 1990 1.8 D sprzedany
VW T4 rok 1991 2.4 D
Seat Toledo 1994 1.8 B+LPG |
|
|
|
|
szwadron3 [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Lut 2006, 14:33
|
|
|
wez sobier sprawdz najpierw przewody od paliwa czy czasem który nie leje albo nie zasysa sobie powietrza. tam gdzie są wyjścia od filtra paliwa może łapać powietrze. te przewody na mrozie sztywnieją i sie odkształcają na końcach. u mnie tak było i nie chciał palić nawet na ciepłym silniku. wtrysk też może ci lać. jak na zimnym nie chce palić a na ciepłym pali od sztycha to sprawdz świece
jak nie grzeją to wymień wszystkie na nowe. |
|
|
|
|
Misior
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 44 Dołączył: 19 Sty 2006 Posty: 20 Skąd: Czechówka
|
Wysłany: 22 Lut 2006, 22:38
|
|
|
przewody sprawdzone. zostały tylko wtryski i świece(to to co ewentualnie moge sam sprawdzić)
jakis czas miałem tak że po jeździe nie chciał gasnąć. kluczyk w łape a auto dalej pali |
|
|
|
|
szwadron3 [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Lut 2006, 00:28
|
|
|
jak ci nie chciał zgasnąc to musisz sobie sprawdzić czy działa elektro zawór odcinający (chyba sie to tak nazywa fachowo ale nie wiem czy na pewno tak) , musisz u mechanika to sprawdzic , on go wykręci i sprawdzi czy działa jak nie to znaczy ze nie działa i nie odcina ci paliwa po próbie wyłączenia silnika. (to własnie to może powodowac ciężkie palenie auta) |
|
|
|
|
WRiTTeR
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 37 Dołączył: 13 Maj 2005 Posty: 38 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 24 Lut 2006, 13:39
|
|
|
moja staneła przy -33, w czasie jazdy ropa mi zamarzala ale dojechalem do domu z inowroclawia z malymi modyfikacjami podgrzewnaia filtra paliwa w bydgoszczy razem z Fordonem z FKP (przy okazji jeszcze raz dziękówki za pomoc)
na drugi dzien auto martwe :/
z -20 tylko a tu dupa nie chce zapalic, tez jakby paliwa nie miala, tankowałem na BP Diesel Ultimate ale i tak kisiel sie z tego zrobił. problem tkwil w zamarznietym filtrze,. rozmrozilem, pozniej kompresorem dmuchalem w bak paliwo przyleciało wszyskto poskręcałem i o na dwa akusy nie chcial brac. wtedy linka i na zaciag tak mnie kumpel ciągnął z kilometr dobry i dopiero wziela.
diesel na pych normalna sprawa, przeciez nic sie nie stanie!
samostart to rpzegiecie bo fkat ze zawory dostają po dupie a raz probowalem to moja na samostarcie wogole cholernie ciężko kręci.
uroki zimy i diesla |
_________________ -=FrAkCjA BYDGOSZCZ=-
Kurde ta Emilka mi wszystkie wyrazy pozabierała!
Kiedyś MK3 1992 1.4i 71 kM; Obecnie:
VW GIII 1992 1,9 GTD 75 kM;
VW T4 1999 2,5 TDi 102 kM;
Octavia L&K 2001 1,8 20V Turbo 160 kM; |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 24 Lut 2006, 14:09
|
|
|
WRiTTeR napisał/a: | moja staneła przy -33, w czasie jazdy ropa mi zamarzala ale dojechalem do domu z inowroclawia z malymi modyfikacjami podgrzewnaia filtra paliwa w bydgoszczy razem z Fordonem z FKP (przy okazji jeszcze raz dziękówki za pomoc)
uroki zimy i diesla |
Heh mowilem ze to przez to ze filtr paliwa jest na przelocie zimna i kisiel sie robil... wazne ze dojechales do domu bez wiekszego problemu... a fakt ze diesel w odruznieniu od bezyny ma ciezki temat w zime zwlaszcza przy temperaturach -30*C
Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
|