[MK3] XR2i - zawieszające się i wolno opadające obroty |
Autor |
Wiadomość |
darg [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Sty 2006, 10:58 [MK3] XR2i - zawieszające się i wolno opadające obroty
|
|
|
Witam
Fiestę (xr2i) mam od niedawna, więc dopiero ją poznaję.
Ogólnie kupiłem auto troszkę zaniedbane, musiałem tu i ówdzie coś poprawić, dokręcić wymienić itp., ale raczej drobiazgi.
Mam dość poważny problem z obrotami:
Po uruchomieniu silnika obrotomierz wskazuje 2,5 tys, po kilku sekundach obroty wiolno opadają i na biegu jałowym utrzymują się na poziomie 1,3-1,5 tys. (częściej 1,5).
Sprawdziłem elektrozawór i jest ok. Podłaczyłem tester do złączki diagn. i o ile dobrze odczytałem wskazuje kod 42. W książce przeczytałem że to wina czujnika ciśnienia kolektora dolotowego, ale mam też wątpliwości odnośnie jednego z elementów .
Właśnie nie bardzo wiem co to jest. Postaram się go opisać: Walec (ok. 5 cm wysokości, średnica ok. 2,5 cm) powiązany z powietrzem i z elektryką.
Jedna z rurek jest połącznona z kolektorem dolotowym tuż nad elektrozaworem, a druga jest połączona z trójnikiem na ścianie grodziowej (jedna z pozostałych rurek trójnika dochodzi w okolice prawego reflektora i tam jest zaślepiona, a druga pod samochód przy maglownicy, gdzie dalej niestety nie udało mi się jeszcze ustalić).
Jeśli chodzi o elektrykę to z tego elementu wychodzą 2 żyły po kilku cm zakończone wtyczką. Właśnie jedna żyła była urwana przy czujniku (?), ale po naprawie nic się nie zmieniło. W ogóle to "coś" było już naprawiane i (obłożone jakomś klejem króćce).
Problem w tym, ze nie wiem co to jest i czemu służy.
Jak już wspomniałem fiestę mam króciutko, więc prosze o wyrozumiałość oraz jesli to możliwe pomoc.
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 28 Lut 2010, 18:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 22 Sty 2006, 11:22
|
|
|
Mnie by tez interesowalo co to jest za ustrojstwo - na serio nikt tego nie wie??? |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 22 Sty 2006, 11:50
|
|
|
Qzyn napisał/a: | Mnie by tez interesowalo co to jest za ustrojstwo - na serio nikt tego nie wie??? | pewnie każdy wie, ale.. nikt nie ma nawet aparatu w komórce?? |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 22 Sty 2006, 15:51
|
|
|
Chodzi o zawór przewietrzania zbiornika paliwa - ten trójnik z tego zawrou idzie ze zbiornika paliwa do kolekotra ssącego oraz pochłaniacza oparów paliwa. Jeśli kalbe są ucięte to dobrze jest zdjąc przewód z kolektorą ssącego i zaślepić kolektor. |
_________________
 |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 23 Sty 2006, 07:14
|
|
|
łokmen jesteś wielki... pochłanaiacz faktycznie kiedys tam mogł byc. faktem jest, że większość xr2 jakie widziałem miały zaślepiony dolot na kolektorze. ale obroty chyba nie z tego wariują . zobaczymy co da zaslepienie... |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 23 Sty 2006, 08:54
|
|
|
Szybszyl - do tego gowienka dochodza jakies kabelki elelktryczne wiec moze to i miec jakis wplyw na prace silnika na wolnych obrotach |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 23 Sty 2006, 09:12
|
|
|
qbzyn, ja tez to miałem - a nie mam i jako.s wolne obroty sa the best.... |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 23 Sty 2006, 14:18
|
|
|
Qzyn napisał/a: | Szybszyl - do tego gowienka dochodza jakies kabelki elelktryczne wiec moze to i miec jakis wplyw na prace silnika na wolnych obrotach |
tak to ma wpływ na obroty ja sie zdejmie ten wężyk z kolektora nie zaślepi sie otworu w kolektorze... |
_________________
 |
|
|
|
 |
darg [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Sty 2006, 21:34
|
|
|
Zawór odłączony i od strony elektryki i wężyków, króciec w kolektorze zaślepiony. Obroty bez zmian. Macie może jakiś pomysł, gdzie tego mógłbym szukać? Czy może to powodować czujnik położenia przepustnicy? |
|
|
|
 |
tomeka

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 48 Dołączył: 29 Wrz 2005 Posty: 48
|
Wysłany: 24 Sty 2006, 09:35
|
|
|
darg napisał/a: | Czy może to powodować czujnik położenia przepustnicy? |
Może.
Odepnij na chwile czujnik położenia przepustnicy, odpal samochód, zobacz czy będzie tak samo się zachowywał.
Możesz sprawdzić miernikiem czujnik, było to już opisywane.
Sprawdź też przewody a dokładnie to stan izolacji.
Wyczyść też styki na kostce łączeniowej i nakońcu mocno wciśnij tą wtyczkę jak będziesz podpinał musi zaskoczyć zatrzask.
Powodzenia. |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 24 Sty 2006, 12:47
|
|
|
nie chce mi siepowtarzać:
- kable
- świece
- czujnik położenia przepustnicy
- zawór bocznikowy powietrza (nie krokowy, bo go tam nie ma)
- serwo hamulca padło
- filtr powietrza
- niewydajna pompa paliwowa
albo milion innych bzdur, które przerabiałem
amen |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 24 Sty 2006, 16:17
|
|
|
wałek rorządu.... |
_________________
 |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 24 Sty 2006, 16:49
|
|
|
Łokmen napisał/a: | wałek rorządu.... | sorry, tez wymieniłem.. zapomniałem.. mea culpa |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
maerik

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 41 Dołączył: 14 Kwi 2005 Posty: 722 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25 Sty 2006, 12:51
|
|
|
szynszyl napisał/a: | Łokmen napisał/a: | wałek rorządu.... | sorry, tez wymieniłem.. zapomniałem.. mea culpa |
A czy zly walek moze owocowac "gubieniem iskry"? Zarowno przy niskich obrotach jak i przy trzymaniu na ok. 1500, 2000 obrotow? Slychac co jakis czas takie "pyk" i szarpniecie... |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 26 Sty 2006, 15:25
|
|
|
iskra, która się gubi.. pomyślmy co to jest iskra.. przepływ prądu w zjonizowanym powietrzu... ruch nosników ładunku elektrycznego - jonów - w silnym polu elektrycznym.. czytaj pod wpływem wysokiego napięcia.. może ona, ta iskra, poszła i za chwile wróci |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
maerik

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 41 Dołączył: 14 Kwi 2005 Posty: 722 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26 Sty 2006, 15:52
|
|
|
Wraca, w rzeczy samej... ale nie powinna uciekac |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Sty 2006, 18:55
|
|
|
maerik napisał/a: | szynszyl napisał/a: | Łokmen napisał/a: | wałek rorządu.... | sorry, tez wymieniłem.. zapomniałem.. mea culpa |
A czy zly walek moze owocowac "gubieniem iskry"? | Nie, co ma piernik do wiatraka? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
maerik

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 41 Dołączył: 14 Kwi 2005 Posty: 722 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27 Sty 2006, 08:44
|
|
|
JoeMix napisał/a: | maerik napisał/a: | szynszyl napisał/a: | Łokmen napisał/a: | wałek rorządu.... | sorry, tez wymieniłem.. zapomniałem.. mea culpa |
A czy zly walek moze owocowac "gubieniem iskry"? | Nie, co ma piernik do wiatraka? |
No to o co Łokmen Ci chodziło z wałkiem?
No dobra chlopaki - moze zle napisalem, nie chodzi o gubienie iskry tylko o podobny objaw do gubienia iskry |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 27 Sty 2006, 08:58
|
|
|
wałek -> krzywki na wałku (ich stan - konkretenie ich wznios) -> długośc otwarcia/zamknięcia zaworu -> kompresja-> spalanie = obroty |
_________________
 |
|
|
|
 |
maerik

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 41 Dołączył: 14 Kwi 2005 Posty: 722 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27 Sty 2006, 08:59
|
|
|
Łokmen napisał/a: | wałek -> krzywki na wałku (ich stan - konkretenie ich wznios) -> długośc otwarcia/zamknięcia zaworu -> kompresja-> spalanie = obroty |
Dzieki, a czujnik obrotow walka jakbys tam pomiedzy wlozyl?
Jest opcja ze auto odpali bez zalozonego czujnika? |
|
|
|
 |
|