Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] XR2i - zawieszające się i wolno opadające obroty
Autor Wiadomość
darg
[Usunięty]

Wysłany: 20 Sty 2006, 10:58   [MK3] XR2i - zawieszające się i wolno opadające obroty

Witam

Fiestę (xr2i) mam od niedawna, więc dopiero ją poznaję.
Ogólnie kupiłem auto troszkę zaniedbane, musiałem tu i ówdzie coś poprawić, dokręcić wymienić itp., ale raczej drobiazgi.
Mam dość poważny problem z obrotami:
Po uruchomieniu silnika obrotomierz wskazuje 2,5 tys, po kilku sekundach obroty wiolno opadają i na biegu jałowym utrzymują się na poziomie 1,3-1,5 tys. (częściej 1,5).
Sprawdziłem elektrozawór i jest ok. Podłaczyłem tester do złączki diagn. i o ile dobrze odczytałem wskazuje kod 42. W książce przeczytałem że to wina czujnika ciśnienia kolektora dolotowego, ale mam też wątpliwości odnośnie jednego z elementów .
Właśnie nie bardzo wiem co to jest. Postaram się go opisać: Walec (ok. 5 cm wysokości, średnica ok. 2,5 cm) powiązany z powietrzem i z elektryką.
Jedna z rurek jest połącznona z kolektorem dolotowym tuż nad elektrozaworem, a druga jest połączona z trójnikiem na ścianie grodziowej (jedna z pozostałych rurek trójnika dochodzi w okolice prawego reflektora i tam jest zaślepiona, a druga pod samochód przy maglownicy, gdzie dalej niestety nie udało mi się jeszcze ustalić).
Jeśli chodzi o elektrykę to z tego elementu wychodzą 2 żyły po kilku cm zakończone wtyczką. Właśnie jedna żyła była urwana przy czujniku (?), ale po naprawie nic się nie zmieniło. W ogóle to "coś" było już naprawiane i (obłożone jakomś klejem króćce).
Problem w tym, ze nie wiem co to jest i czemu służy.
Jak już wspomniałem fiestę mam króciutko, więc prosze o wyrozumiałość oraz jesli to możliwe pomoc.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez trzeci 28 Lut 2010, 18:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 22 Sty 2006, 11:22   

Mnie by tez interesowalo co to jest za ustrojstwo - na serio nikt tego nie wie???
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 22 Sty 2006, 11:50   

Qzyn napisał/a:
Mnie by tez interesowalo co to jest za ustrojstwo - na serio nikt tego nie wie???
pewnie każdy wie, ale.. nikt nie ma nawet aparatu w komórce??
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 22 Sty 2006, 15:51   

Chodzi o zawór przewietrzania zbiornika paliwa - ten trójnik z tego zawrou idzie ze zbiornika paliwa do kolekotra ssącego oraz pochłaniacza oparów paliwa. Jeśli kalbe są ucięte to dobrze jest zdjąc przewód z kolektorą ssącego i zaślepić kolektor.
_________________
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 23 Sty 2006, 07:14   

łokmen jesteś wielki... pochłanaiacz faktycznie kiedys tam mogł byc. faktem jest, że większość xr2 jakie widziałem miały zaślepiony dolot na kolektorze. ale obroty chyba nie z tego wariują . zobaczymy co da zaslepienie...
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 23 Sty 2006, 08:54   

Szybszyl - do tego gowienka dochodza jakies kabelki elelktryczne wiec moze to i miec jakis wplyw na prace silnika na wolnych obrotach ;)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 23 Sty 2006, 09:12   

qbzyn, ja tez to miałem - a nie mam i jako.s wolne obroty sa the best....
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 23 Sty 2006, 14:18   

Qzyn napisał/a:
Szybszyl - do tego gowienka dochodza jakies kabelki elelktryczne wiec moze to i miec jakis wplyw na prace silnika na wolnych obrotach ;)

tak to ma wpływ na obroty ja sie zdejmie ten wężyk z kolektora nie zaślepi sie otworu w kolektorze...
_________________
 
 
 
darg
[Usunięty]

Wysłany: 23 Sty 2006, 21:34   

Zawór odłączony i od strony elektryki i wężyków, króciec w kolektorze zaślepiony. Obroty bez zmian. Macie może jakiś pomysł, gdzie tego mógłbym szukać? Czy może to powodować czujnik położenia przepustnicy?
 
 
tomeka 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 48
Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 48
Wysłany: 24 Sty 2006, 09:35   

darg napisał/a:
Czy może to powodować czujnik położenia przepustnicy?


Może.
Odepnij na chwile czujnik położenia przepustnicy, odpal samochód, zobacz czy będzie tak samo się zachowywał.
Możesz sprawdzić miernikiem czujnik, było to już opisywane.
Sprawdź też przewody a dokładnie to stan izolacji.
Wyczyść też styki na kostce łączeniowej i nakońcu mocno wciśnij tą wtyczkę jak będziesz podpinał musi zaskoczyć zatrzask.
Powodzenia.
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 24 Sty 2006, 12:47   

nie chce mi siepowtarzać:
- kable
- świece
- czujnik położenia przepustnicy
- zawór bocznikowy powietrza (nie krokowy, bo go tam nie ma)
- serwo hamulca padło
- filtr powietrza
- niewydajna pompa paliwowa

albo milion innych bzdur, które przerabiałem

amen
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 24 Sty 2006, 16:17   

wałek rorządu....
_________________
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 24 Sty 2006, 16:49   

Łokmen napisał/a:
wałek rorządu....
sorry, tez wymieniłem.. zapomniałem.. mea culpa
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
maerik 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 41
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 722
Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Sty 2006, 12:51   

szynszyl napisał/a:
Łokmen napisał/a:
wałek rorządu....
sorry, tez wymieniłem.. zapomniałem.. mea culpa


A czy zly walek moze owocowac "gubieniem iskry"? Zarowno przy niskich obrotach jak i przy trzymaniu na ok. 1500, 2000 obrotow? Slychac co jakis czas takie "pyk" i szarpniecie...
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 26 Sty 2006, 15:25   

iskra, która się gubi.. pomyślmy co to jest iskra.. przepływ prądu w zjonizowanym powietrzu... ruch nosników ładunku elektrycznego - jonów - w silnym polu elektrycznym.. czytaj pod wpływem wysokiego napięcia.. może ona, ta iskra, poszła i za chwile wróci :-P
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
maerik 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 41
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 722
Skąd: Kraków
Wysłany: 26 Sty 2006, 15:52   

Wraca, w rzeczy samej... ale nie powinna uciekac :D
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12076
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Sty 2006, 18:55   

maerik napisał/a:
szynszyl napisał/a:
Łokmen napisał/a:
wałek rorządu....
sorry, tez wymieniłem.. zapomniałem.. mea culpa

A czy zly walek moze owocowac "gubieniem iskry"?
Nie, co ma piernik do wiatraka?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
maerik 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 41
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 722
Skąd: Kraków
Wysłany: 27 Sty 2006, 08:44   

JoeMix napisał/a:
maerik napisał/a:
szynszyl napisał/a:
Łokmen napisał/a:
wałek rorządu....
sorry, tez wymieniłem.. zapomniałem.. mea culpa

A czy zly walek moze owocowac "gubieniem iskry"?
Nie, co ma piernik do wiatraka?


No to o co Łokmen Ci chodziło z wałkiem? :|
No dobra chlopaki - moze zle napisalem, nie chodzi o gubienie iskry tylko o podobny objaw do gubienia iskry :hihihi:
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 27 Sty 2006, 08:58   

wałek -> krzywki na wałku (ich stan - konkretenie ich wznios) -> długośc otwarcia/zamknięcia zaworu -> kompresja-> spalanie = obroty
_________________
 
 
 
maerik 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 41
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 722
Skąd: Kraków
Wysłany: 27 Sty 2006, 08:59   

Łokmen napisał/a:
wałek -> krzywki na wałku (ich stan - konkretenie ich wznios) -> długośc otwarcia/zamknięcia zaworu -> kompresja-> spalanie = obroty


Dzieki, a czujnik obrotow walka jakbys tam pomiedzy wlozyl?
Jest opcja ze auto odpali bez zalozonego czujnika?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Przyklejony: Chciałem/chciałam się przywitać....
Gość Hyde-Park 2071 17 Gru 2024, 10:00
SCHWARZ 1.4S
Brak nowych postów Przyklejony: CZYM SIĘ WOZI TEAM ZACHÓD
:) czyli nasza galeria i przywitalnia ;)
sowa Team Zachód 38 1 Maj 2013, 18:37
Howser
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.