Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:17 |
Siadła elektryka |
Autor |
Wiadomość |
zyrafa [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Sty 2006, 14:24 Siadła elektryka
|
|
|
Miałem wczoraj przykre doświadczenie- na początku zaczeła się palić kontrolka ładowania, ale kiedy dodawało się gazu (obroty powyżej 2500) gasła kontrolka.
Potem stopniowo wyłańczały się urządzenia elektyczne- podświetlaanie zegarów, wycieraczki zaczeły pracować dużo wolniej, światła drogowe zgasły - a na koniec zgasł silnik.
Samochód oddałem do warsztatu, wymieniłem pasek do alternatora, popsutą diodę w alternatorze a kontrolka braku ładowania dalej świeci.
:cry:
Pomimo że mam nowy akumulator, ciągle mam jakieś problemy z elektryką, akumulator szybko sie rozładowuje, wystarczy posłuchać trochę radia albo postać w korkach.
otwieranie klapy bagażnika działa tylko wtedy kiedy silnik jest wyłączony, przy włączonym nigdy jeszcze się nie otworzyła.
jaka jest tego przyczyna? pomóżcie. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 3 Sty 2006, 14:40
|
|
|
po pierwsze to w fiescie nie da sie wymienić samej diody w mostku , mozena zmienić cały mostek ale to koszt ok 70-100 zł sam mostek. Hm ja proponuje pożyczyć/kupić inny alternator i zobaczyć czy problemy sie skończa . jeśli sie skoncza ta mozesz swojemu mechanikowi wybić szybe tym strym alternatorem . |
|
|
|
 |
Rycho
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 50 Dołączył: 26 Maj 2004 Posty: 203 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 4 Sty 2006, 10:26
|
|
|
Według mnie to należy sprawdzi połączenie kabla prądowego na odcinku alternator rozrusznik. Możliwe, że coś się utleniło lub ułamało. Maiłem kiedyś podobnie,ułamany przewód tuż przy alternatorze, i wyglądąło to podobnie jak u Ciebie.
A klapa ,fabrycznie, otwiera się tylko przy wyłączonym silniku więc w tym temacie masz wszystko OK.
Rycho |
_________________ JetCar XR2
I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
Robią syf i w tym syfie się tarzają
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę |
|
|
|
 |
piotr_r
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.6D/54KM
Wiek: 52 Dołączył: 24 Sie 2005 Posty: 37 Skąd: ok. Kolbuszowej
|
Wysłany: 4 Sty 2006, 12:10
|
|
|
Naładuj akumulator do pełna i pomierz napięcia na zaciskach akumulatora :
- przy wyłączonym silniku
- przy włączonym silniku
- przy włączonym silniku z obciązeniem np światła, dmuchawa, ogrzewanie szyby
i podaj to na forum. |
|
|
|
 |
Rafal1504 [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Sty 2006, 19:04
|
|
|
Wygląda na to że nie masz ładowania, sprawdź szczotki, połączenia przewodów (czy nie są luźne - to podstawa) |
|
|
|
 |
zyrafa [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Sty 2006, 11:54
|
|
|
dzięki za podpowiedzi,
skorzystałem z nich i okazało się że jednak mam alternator do wymiany. i teraz fiestka śmiga jakby zyskała z kilka koni :lol:
naprawde czuje różnice, albo sobie wmawiam, bo jestem tak zadowolony, że fiestka juz na chodzie.
pozdrawiam w nowym roku |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 5 Sty 2006, 12:09
|
|
|
wystarczy ze pojawi sie przebicie na wirniku i nie dojdzie sie do ładu z alternatorem co mu jest |
|
|
|
 |
zyrafa [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Sty 2006, 22:25
|
|
|
dokładnie miałem przebicie na wirniku
dzięki za pomoc |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Sty 2006, 22:55
|
|
|
sie robi sie wie to dla niedowiarków i ludzi którzy daja rady a nigdy alternatora nie robili . |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 8 Sty 2006, 09:52
|
|
|
Rycho napisał/a: |
A klapa ,fabrycznie, otwiera się tylko przy wyłączonym silniku więc w tym temacie masz wszystko OK.
Rycho |
A wcale nie! Elektryczne otwieranie klapy działa cały czas! Przy wyłączonym silniku mam kluczyki zazwyczaj w ręku i el otw klapy niejest mi potrzebne, jest to po to, że gdy masz odpalony silnik móc otworzyc bagażnik - wtedy kluczyk jest w stacyjce!(chyba że nosisz dwa ze sobą ) A zresztą w niektórych modelach po 92 roku pod ten sam bezpiecznik (nr 26) podłączali fabrycznie immobiliser, który ma zasilanie ciągłe!
Mówiąc krótko: Klapa ma działać cały czas i tyle! |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 8 Sty 2006, 11:16
|
|
|
jackrzec, co ci na to poradzę. jak zapalę tomogę klękać i tak nie otworzy sie klapa przyciskiem. pomieszali ci kable tym immobiliserem |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Sty 2006, 11:17
|
|
|
Też mi się nie wydaje zeby kalpa która we fieście jest zatrzaskowa mogła byćp przypadkiem otwarta np. w czasie jazdy.... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Jareczek [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Sty 2006, 12:57
|
|
|
Fabrycznie powinno byc, ze klapę można otworzyć przyciskiem tylko gdy silnik jest wyłączony, ale widziałem juz patenty, ze możnabyło kiedy sięchciało i powiem, ze to uważam za lepsze rozwiązanie
A klapa nie powinna sie sama otworzyć do góry, przynajmniej u mnie tka nie ma - kiedyś przejechałem 50 km z otwartą klapą, tzn. nie była zatrzaśnięta i kapnąłem sie dopiero przy niedużej predkości na dziurach jak coś mi stukało z tyłu (tyle ze ja mam spojler i może mi ją dociskało :lol: ) |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 9 Sty 2006, 08:11
|
|
|
szynszyl napisał/a: | jackrzec, co ci na to poradzę. jak zapalę tomogę klękać i tak nie otworzy sie klapa przyciskiem. pomieszali ci kable tym immobiliserem |
Nie mi pomieszali, tylko tak robili!
A zresztą jak działa i jest OK, to po co tyle krzyku... |
|
|
|
 |
|