Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:16 |
Obrotomierz w fiescie 1.8D |
Autor |
Wiadomość |
piotr_r
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.6D/54KM
Wiek: 51 Dołączył: 24 Sie 2005 Posty: 37 Skąd: ok. Kolbuszowej
|
Wysłany: 14 Lis 2005, 10:04 Obrotomierz w fiescie 1.8D
|
|
|
Witam,
Jedno pytanie: czy w MK3 1,8D był fabrycznie zegar obrotomierza czy tylko predkosciomierz ?
Piotrek |
|
|
|
|
Jareczek [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Lis 2005, 11:42
|
|
|
Fabrycznie nie było obrotomierza i nie było tez montowanych 1,6D w mk3 |
|
|
|
|
oley
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Turbo
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43 Dołączył: 24 Sie 2005 Posty: 59 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 14 Lis 2005, 18:24 jak rozpoznac czy to diesel
|
|
|
Kupilem licznik z obrotkiem podlaczylem go zamiast mojego orginalnego (bez obrotka) i kiszka obrotomierz wogole niereaguje. Na kostce idacej do licznika fabrycznie sa przewody wszystkie oprocz nr 11 a z tego co sie orientuje obrotomierz jest na 10 wiec powinien dzialac. I teraz sa dwie opcje albo obrotek jest zjarany albo to jest licznik od diesla a skad ten wniosek ?? w momecie przekrecania kluczyka w starym liczniku zapala sie kontrolka poduszek a wtym niema takiej kontrolki ale na ulamek sekundy zapala sie zarowka od ladowania swiec a moj to nie diesel.
Ma ktos pomysl jak to sprawdzic czy to licznik od diesla czy jednak od bendzyny tylko zjarany ?? |
_________________ Tylko zdolność hamowania daje ci prawo do prędkości!! |
|
|
|
|
dday
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 43 Dołączył: 29 Gru 2004 Posty: 390 Skąd: wawa-anin
|
Wysłany: 14 Lis 2005, 18:30
|
|
|
zdaje siem ze w dislach mk3 nigdy nie montowano obrotomierzy wiec raczej powinien byc od benzyniaka. |
_________________
|
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 14 Lis 2005, 19:10
|
|
|
były obrotki w dieslach -ale to prawie białe kruki... |
_________________
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Lis 2005, 19:33
|
|
|
hm poznasz po tym ze nie ma kontrolki od świec żarowych . |
|
|
|
|
Radziu
Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: Inny
Imię: Radek
Wiek: 37 Dołączył: 19 Wrz 2005 Posty: 105 Skąd: Nakło n/ Not.
|
Wysłany: 14 Lis 2005, 19:54
|
|
|
Pali sie kontrolka od swiecy zarowej bo kupiles licznik ze starszego rocznika i w tym miejscu gzdie Ty miales poduszke kiedys byla kontrolka od ssania i swiecy zarowej. Ja tez mam ta kontrolke i mi sie zapala jak wyciagam ssanie! |
_________________ Była Fiesta MK3 89r. czerwona 1.1 LPG full wypas;)
Jest Focus 00r. kombi 1.8 TDDI
I Kaczka 99' 1.3 |
|
|
|
|
_-MoKrY-_
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 01 Lis 2005 Posty: 211 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14 Lis 2005, 21:01
|
|
|
czy trzeba dokonywać jakichś przeróbek...albo cos w tym stylu, czy wystarczy wymienić cyferblaty (cała tą cześć z licznikami) żeby przerobić diesla bez obrotka na diesla z obrotomierzem? |
_________________
|
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 15 Lis 2005, 06:53
|
|
|
Chyba ze kolega kupil czarna MK3 od Szpanera... a on mial 1.6 Diesla
Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
piotr_r
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.6D/54KM
Wiek: 51 Dołączył: 24 Sie 2005 Posty: 37 Skąd: ok. Kolbuszowej
|
Wysłany: 15 Lis 2005, 12:58
|
|
|
Witam,
Ciężko jest utrafić jakis obrotomierz do diesla z innej marki tak aby nie byl wbudowany w wyswietlacz. Mialem kiedys ale do benzyniaka - dzialal na zlicznie impulsow z zaplonu. Natomiast dislowskie dzialaja na zasadzie pomiaru częstotliwości z alternatora ( jest na nim nawet specjalne wyprowadzenie do tego). Moze kiedys uda mi sie trafic na gieldzie samochodowej wolnostąjący obrotomierz i sprobuje go zamontowac. Wtedy podziele sie z uwagami z jakiego auta i marki go wzialem.
Poraz kolejny informuje : mam fieste 92 r jest to bez wątpliwości MK3 a silnik jest 1,6 D i nie chce znow sluchac uwag ze w tych modelach byly tylko 1,8D. Silnik byl pol roku temu przekladany i pochodzi z fiesty MK2 87 , ktorej na oczy nie widzialem bo kupilem juz wyciągniety silnik.
Pozdrawiam.
Piotrek |
|
|
|
|
Fred [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Lis 2005, 16:53
|
|
|
Nówke obrotka wolnostojącego do diesla doatniesz za 200 zyli poszukaj na allegro albo w byle sklepie tuningowym. Weź pod uwagę to że alternatory w fiestach nie mają wyprowadzenia pod obrotomierz i musisz dać to komuś żeby to zrobił. U pana Henia/Mietka/Zdzisia czy innego szpeca od wszelkiej elektryczno-elektroniczno-mechanicznej roboty pojazdowej zapłacisz 50 zolek za to. |
|
|
|
|
piotr_r
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.6D/54KM
Wiek: 51 Dołączył: 24 Sie 2005 Posty: 37 Skąd: ok. Kolbuszowej
|
Wysłany: 15 Lis 2005, 17:18
|
|
|
2 tyg temu obrotomierz do diesla ale od mercedesa (mniejsza marka) na gieldzie w Lubinie gosciu chciał mi oddac z 30 zł - oryginalny w pudelku - widać, że nie używany, tyle tylko ze do zabudowy w kokpicie i niestety garbarytowo byl wielki. Przy obrotomierzu do diesla zawsze zostaje sprawa wyregulowania wskazań. Wszakże różne silniki maja różne przełożenia z alternatora - zakładając,że obrotomierz ma wewnętrzną regulację wskazań-zostaje kwestia jak zmierzyć aktualną wartość obrotow silnika.
Piotrek |
|
|
|
|
oley
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Turbo
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43 Dołączył: 24 Sie 2005 Posty: 59 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 15 Lis 2005, 17:43
|
|
|
a tak przy okazji chcialem sobie zrobic podswietlanie zegarow od spodu i tu zonk moje tarcze sa z aluminium.Tak jest tez w waszych czy tylko ja mam pecha ?? myslalem ze to plastiki |
_________________ Tylko zdolność hamowania daje ci prawo do prędkości!! |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 15 Lis 2005, 18:05
|
|
|
masz pecha - tylko tak u ciebie jest... |
_________________
|
|
|
|
|
GilU
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 42 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 24 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 22 Lis 2005, 15:26
|
|
|
Jesli chodzi o obrotomierz do diesla, kolega podeslal mi skan jak sobie zrobic takie cudo DLa zainteresowanych podaje link:
Jesli ktos z was w przyplywie czasu by to zmontowal, prosze o podzielenie spostrzezeniami
Pozdrawiam |
|
|
|
|
piotr_r
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.6D/54KM
Wiek: 51 Dołączył: 24 Sie 2005 Posty: 37 Skąd: ok. Kolbuszowej
|
Wysłany: 22 Lis 2005, 17:15
|
|
|
No fajna sprawa, jak ktoś siedzi aktualnie w elektronice . Może być trochę kłopotu ze zrobieniem plytki do tego, uruchomieniem i wyskalowaniem. Ale jak ktoś ma samozaparcie to może sie udać. Brat mi podesłał link do dość niedrogiego obrotomierza (no to ocena subiektywna) w stosunku np. do tego co oferuje sklep http://www.cyfronika.com.pl i w dodatku jak on wyglada !. Może kiedyś się na niego skuszę .
http://sklep.monster-tuni...products_id/221
Pozdrawiam
Piotrek |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Lis 2005, 20:34
|
|
|
piotr_r napisał/a: | Może być trochę kłopotu ze zrobieniem plytki do tego, uruchomieniem i wyskalowaniem. Ale jak ktoś ma samozaparcie to może sie udać. | Ale z tego schematu pięknie widac jak podpiąc gotowy obrotek od benzyny do alternatora! - zotaje tylko kwestja kalibracji wtedy... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
GilU
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 42 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 24 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 22 Lis 2005, 21:30
|
|
|
Joe mozesz rozwinac mysl z tym podlaczeniem? Bo nie kazdy chyba jest w temacie Np. ja nie jestem , co tu ukrywac (4 rok elektroniki na polibudzie heh - az wstyd!). Moze jakos rozpisac/rozrysowac ? |
|
|
|
|
piotr_r
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.6D/54KM
Wiek: 51 Dołączył: 24 Sie 2005 Posty: 37 Skąd: ok. Kolbuszowej
|
Wysłany: 23 Lis 2005, 16:07
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Ale z tego schematu pięknie widac jak podpiąc gotowy obrotek od benzyny do alternatora! - zotaje tylko kwestja kalibracji wtedy... |
Dla mnie wynika tyle że obrotomierz od diesla zawsze wsadzisz do benzyniaka - wystarczy podpiac pod alternator i wykalibrować. Ostatni obrotomierz od benzyny jaki mialem impulsy pobierał pośrednio z przewodu WN, przewód z kilkoma zwojami nawiniętymi na nim (jednozwojowy transformator). A z alternatora masz sinusoide - dodatnie i ujemne impulsy. NIe wiem - musze miec schemat benzynowego obrotmierza i wtedy można coś analizwoać co bedzie pokazywał.
Piotrek |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Lis 2005, 17:14
|
|
|
piotr_r napisał/a: | JoeMix napisał/a: | Ale z tego schematu pięknie widac jak podpiąc gotowy obrotek od benzyny do alternatora! - zotaje tylko kwestja kalibracji wtedy... |
Dla mnie wynika tyle że obrotomierz od diesla zawsze wsadzisz do benzyniaka - wystarczy podpiac pod alternator i wykalibrować. Ostatni obrotomierz od benzyny jaki mialem impulsy pobierał pośrednio z przewodu WN, przewód z kilkoma zwojami nawiniętymi na nim (jednozwojowy transformator). A z alternatora masz sinusoide - dodatnie i ujemne impulsy. NIe wiem - musze miec schemat benzynowego obrotmierza i wtedy można coś analizwoać co bedzie pokazywał.
Piotrek | No to wałsnie o to chodzi, na schamacie jest kawałek alternatora, i jest opisane który kawałek ukłądu kształtuje impulsy na poziomie 12V - w to miejsce trzeba podpiąć benzyniaka i wykalibrowac tylko mam wszystko paluchem pokazać? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|