Przesunięty przez: bidżej 22 Wrz 2010, 13:15 |
Układ chłodzenia : nie dogrzewa się przysłanianie chłodnicy |
Autor |
Wiadomość |
Darek s [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Lis 2005, 10:39 Układ chłodzenia : nie dogrzewa się przysłanianie chłodnicy
|
|
|
W związku ze zbliżającą się zimą mam pytanie czy jeśli jeżdze na krótkich dystansach<11 km> moge przysłonić chłodnice żeby szybciej robiło sie ciepło ? |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 22 Wrz 2010, 13:14, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Darekmk3

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 40 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 1 Lis 2005, 10:40 Re: przysłanianie chłodnicy
|
|
|
Darek s napisał/a: | W związku ze zbliżającą się zimą mam pytanie czy jeśli jeżdze na krótkich dystansach<11 km> moge przysłonić chłodnice żeby szybciej robiło sie ciepło ? |
odp tak ale nie cała powierzchnie chlodnicy |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 1 Lis 2005, 11:33 Re: przysłanianie chłodnicy
|
|
|
Darekmk3 napisał/a: | Darek s napisał/a: | W związku ze zbliżającą się zimą mam pytanie czy jeśli jeżdze na krótkich dystansach<11 km> moge przysłonić chłodnice żeby szybciej robiło sie ciepło ? |
odp tak ale nie cała powierzchnie chlodnicy |
może cała nic mu nie zaszkodzi. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Presto

Model: Ford Fiesta Mk2`89
Wersja: CL
Silnik: 1.6D/54KM
Imię: Jacek
Wiek: 45 Dołączył: 29 Paź 2005 Posty: 203 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 1 Lis 2005, 11:38 Re: przysłanianie chłodnicy
|
|
|
najbezpieczniej to 2/3 powierzchni chłodnicy - tak mi poleciło ze dwóch mechaników |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 1 Lis 2005, 11:41
|
|
|
Sa rózne szkoły - jedni mówią ze wcale nie powinno sie zasłaniać, inni ze połowe, inni ze 2/3. Tak naprawde jak jest sprawny układ chłodznia to nie ma potrzeby zasłaniania - jeśli ktoś chce to niech zasłania (nawet całą) bo w zimie i tak sinika nie ugotuje. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Grzegorz76 [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Lis 2005, 23:05
|
|
|
Jeżeli masz termostat szczelny to przysłanianie chłodnicy mija się z celem |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Lis 2005, 08:53
|
|
|
Grzegorz76 napisał/a: | Jeżeli masz termostat szczelny to przysłanianie chłodnicy mija się z celem |
Z przesłonięto chłodnicą będzie się szybciej silnik nagrzewał i bedzie trzymał wyższą temperaturę i dłuzej zostanie ciepły po wyłączeniu... dobry patent dla ludzi robiących krótkie traski, na dłuższe lepiej dyktę usunąc... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
bajer0 [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Lis 2005, 09:34
|
|
|
Wymien termostat, a nie bedziesz sie meczyl z zaslanianiem. Ja mialem niesprawny czujnik temp. (mocno zanizal) wiec przyslonilem chlodnice i co? Wydmuchalo uszczelke pod glowica :/ dlatego jestem sceptyczny przyslanianiu chlodnicy. Jezeli nie grzeje Ci sie, jak powinien to lepiej sprawdz wszystkie czujniki, termostat i inne srutututu.
JoeMix napisał/a: |
Z przesłonięto chłodnicą będzie się szybciej silnik nagrzewał i bedzie trzymał wyższą temperaturę i dłuzej zostanie ciepły po wyłączeniu... |
roznica nie bedzie duza (przeciez na zimnym silniku termostat zamyka sie i woda z bloku silnika wogole sie nie miesza z woda z chlodnicy - najprosciej mowiac
Co do dluzszego utrzymywania ciepla po wylaczeniu to na jakiej podstawie tak mowisz? Bo zasloniecie ochroni chlodnice od podmuchow zimnego wiatru? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Lis 2005, 09:46
|
|
|
Mówie na takej podstawie iż silnik HCS w Mk3 to zabytki kostrukcujne które były dobre kiedy je kłądziono do mk1... ten silnik jest w 70% chłodzony powietrze przepływającym przez komore silnika a także olejem chłodzonym w misce olejowej - dlatego fieste trudno zagrzać, dlatego we fieście rzadko włacza się wentylator, mówie tutaj cały czas o silnikach 1,1 i podobnych czyli OHVkach... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
bajer0 [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Lis 2005, 11:22
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Mówie na takej podstawie iż silnik HCS w Mk3 to zabytki kostrukcujne które były dobre kiedy je kłądziono do mk1... ten silnik jest w 70% chłodzony powietrze przepływającym przez komore silnika a także olejem chłodzonym w misce olejowej - dlatego fieste trudno zagrzać, dlatego we fieście rzadko włacza się wentylator, mówie tutaj cały czas o silnikach 1,1 i podobnych czyli OHVkach... |
Zwracam honor, nie podejzwelem Fieste o tak prehistoryczna konstrukcje
Tam pewnie chlodnica znajduje sie bezposrednio przed silnikiem...
ale do nowszych silnikow moja teza jest chyba dobra |
|
|
|
 |
garys [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Lis 2005, 13:15
|
|
|
Odpowie mi ktos.
Czy moge miec pewnosc ze mam dobry termostat jezeli np. zimą wlacze cieply nadmuch i juz po kilku chwilach od startu leci gorace powietrze?
Jest potrzeba zaslaniac chlodnice? |
|
|
|
 |
Paweł F
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 49 Dołączył: 27 Paź 2005 Posty: 71 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 5 Lis 2005, 13:44
|
|
|
garys napisał/a: | Odpowie mi ktos.
Czy moge miec pewnosc ze mam dobry termostat jezeli np. zimą wlacze cieply nadmuch i juz po kilku chwilach od startu leci gorace powietrze?
Jest potrzeba zaslaniac chlodnice? |
więc tak jesli zima leci ci bardzo szybko ciepłe powietrze to tak - termostat jest ok, u mnie miara tego że termostat się zwiesił było właczanie sie częste wentylatora - choc w tym wypadku może byc tez winny czujnik temperatur. Podczas okresu zimowego nigdy nie przesłaniam kartonem chłodnicy, na swoim przykładzie w 12 letniej Fieście ogrzewanie jest o niebo lepsze jesli chodzi o szybkość osiagania temperatury niz w 2 letnim Fockusie. znajomi też potwierdzaja że w ich starszych autach pgrzewanie było lepsze niz w nowych. tak więc jesli grzeje ci mocno daj sobie spokój z kartonem. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Lis 2005, 21:35
|
|
|
bajer0 napisał/a: | Zwracam honor, nie podejzwelem Fieste o tak prehistoryczna konstrukcje Tam pewnie chlodnica znajduje sie bezposrednio przed silnikiem... |
Prawie... jest trochę pustego miejsca
bajer0 napisał/a: | ale do nowszych silnikow moja teza jest chyba dobra |
Nowszych aut to bym nie polecał zasłaniać... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
motomarian [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Lis 2005, 08:01 ocieplanie chłodnicy
|
|
|
ja osobiśćie jestem za jezdze moją mk1 do dziewczyny i się sprawdza
coprawda ostatnio jak jechałem do gliwic temp była nieco wyższa jak normalnie ale do przegrzania to na wskazniku było jeszcze tak ze 8 mm i temp tak się trztmała.
ja zrobiłem to tak ,żę pod atrapą umieściłem przesłonę kturą mogę otwierać ui zamykać regulując w ten spos€b dopływ powietrza( matteriał guma zbrojona płutnem) |
|
|
|
 |
grzeste

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 91 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 15 Wrz 2010, 17:33
|
|
|
Znalazłem ten temat poprzez szukajkę, gdyż ....
w zimie jadąc ( przez miasto ) do pracy przez ~7 km mam syberię. Wracając z pracy ~9 km troszkę lepiej bo inną trasą i z większą prędkością ( poza miastem ). W zeszłym roku przysłoniłem grila, poprawa była minimalna. Teraz grila nie przysłoniłem ale wlot na chłodnicę:
Zobaczymy jak to będzie funkcjonowało w zimie.
PS.
Żeby nie było niedomówień - termostat sprawny. Pokonuję krótkie dystanse szczególnie w zimie. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Wrz 2010, 17:34
|
|
|
grzeste napisał/a: | termostat sprawny | Jeśli tak, to przesłonięcie niewiele da,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 15 Wrz 2010, 17:45
|
|
|
To jest tak jak masz niesprawny układ chłodzenia(walnięty termostat) to najpierw go napraw. W silnikach fiesty silnik utrzymuje poprawną temperaturę nawet przy -15.
Przysłanianie kartonem ma sens tylko jak temperatura spada poniżej zera i tylko połowę. Lecz to dla osób które robią krótkie dystanse. Bo jak ktoś robi dystanse więcej niż 10-12km to nie warto nawet przy -15. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
grzeste

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 91 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 15 Wrz 2010, 17:46
|
|
|
Ano właśnie jestem ciekawy, okaże się w zimie na malutkich dystansach. Przy obecnych temperaturach 15 - 20 st. C efekt jest za duży ! Po przejechaniu ok 5 km wskazówka wychyla się lekko za połowę, otwiera się duży obieg i wskazówka wraca na połowę skali stojąc tak aż do końca trasy ok 9 km.
edit.
Czy to prawda, że diesle nagrzewają się wolniej? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Wrz 2010, 18:01
|
|
|
grzeste napisał/a: | Czy to prawda, że diesle nagrzewają się wolniej? | |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|