Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 13 Lis 2008, 18:41 |
Co to za kabelki i czemu ktos je obciął? |
Autor |
Wiadomość |
macziom

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 41 Dołączył: 25 Lip 2005 Posty: 97 Skąd: północ
|
Wysłany: 19 Sie 2005, 23:20 Co to za kabelki i czemu ktos je obciął?
|
|
|
Witam!
Czy ktos może mi powiedzieć do czego służyły kabelki wskazane niżej na zdjęciu? Znajdują się chyba przy wejściu "zębnika napędu prędkościomierza". Jest ich 3 sztuki: czarny, żółty i brązowy. Czarny idzie sobie normalnie, ale żółty i brązowy ktoś po chamsku obciął (widać u góry zdjęcia).
Dodam tylko, ze w prawym górnym rogu zdjęcia jest pompa hamulcowa, lewy dolny róg to pokrywa zaworów. Jutro postaram się, dla lepszej orientacji, dorzucić zdjęcie z większej odległości.
Z góry dzękuję.
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Sie 2005, 23:25
|
|
|
Proądniczka tachograficzna czyli czujnik prędkości jazdy - informuje komputer / sterownik silnika z jaką prędkością jedzie samochód... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
macziom

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 41 Dołączył: 25 Lip 2005 Posty: 97 Skąd: północ
|
Wysłany: 19 Sie 2005, 23:33
|
|
|
Dzięki, za tak szybką odpowiedź.
Czy mocno przeszkadza, że są one obcięte?? Może je zlutować?? Dlaczego ktoś mógł je obciąć?? |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 20 Sie 2005, 00:45
|
|
|
teoretycznie bez tych przewodów samochód nie ma prawa jechac - ale skoro jeździsz i nic ci nie warjuje to olej to |
_________________
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Sie 2005, 09:21
|
|
|
Na podstawie prędkości pojazdu elektronika ustawia sobie kilka żeczy... np. noga zdjęta z gazu - samochód jedzie - zero paliwa dla silnika bo auto hamuje... jeżeli czujnik ten jest odłaczony to silnik bedzie dostawał paliwo potrzeba do utrzymania predkości jaławej silnika - co jest oczywiście w tej sutuacji zupłenie zbędne... gdyż elektronika przyjmuje ze auto stoi w miejscu... możesz spróbowac podłaczyć przewody i zresetowac elektronikę... ktoś mugł to odłaczyć bo czujnik jest popsuty i/lub miła problemy z gasnącym silnikem podczas dojazdu do skrzyżowania np. czesto tak sie naprawia silniki, odłączając uszkodony czujnik... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23 Sie 2005, 16:06
|
|
|
hm jest to zakładane tylko i wyłącznie po to zeby silnik mugł sobie pracować (i nie gasł) przy poruszaniu sie na luzie . Hm ma to niewielki wpływ na dynamike jazdy . bez tego szmelcu sterownik jest w trybie awaryjnym . |
|
|
|
 |
Intruder [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Sie 2005, 16:58
|
|
|
Panowie... nie wiem czy ktos kojazy ale ja zakladalem wczesniej temat o gasnieciu auta podczas wciskania sprzegla...
otuz ja tego czujnika w temacie wogole nie mam podlaczonego. Wisial na kablach i odlaczylem go wogole. Czy to moze miec wplyw ??? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Sie 2005, 17:42
|
|
|
Może... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
macziom

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 41 Dołączył: 25 Lip 2005 Posty: 97 Skąd: północ
|
Wysłany: 23 Sie 2005, 19:27
|
|
|
W końcu znalazłem chwilę na połączenie kabelków. W trakcie pracy okazało się, że czarny jest w rzeczywistości czarno-brązowy . Również był przecięty i wisiał na samej izolacji. Prowizorycznie zostało skręcone kostką, teraz wygląda to tak:
Wszystko fajnie tylko, że w zasadzie nic sie nie zmieniło. Autko "turla" się tak samo jak wcześniej. Przed "naprawą" nie miałem problemów z gaśnięciem i teraz też nie mam.
Ponieważ trzeba wykożystać mozliwość zaoszczędzenia paru groszy na hamowaniu biegiem nasuwa się pytanie: Jak sprawdzić, czy ten czujnik w ogóle działa? Jeżeli ktoś ma pomysł jak to sprawdzić to będę wdzięczny za wszelkie wskazówki. |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25 Sie 2005, 16:38
|
|
|
Podczas jazdy na luzie powinieneś mieć lekko podwyższone obroty silnika zaraz po zatrzymaniu spadają do normalnych. Łatwo to zauważyć jak masz obrotomierz. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Sie 2005, 22:24
|
|
|
hm można też próbowac sprawdzić czy na czujniku indukuje sie prąd . choc moze byc np kontaktronowy wtedy nie dojdziesz . |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Sie 2005, 06:27
|
|
|
Ktoś mi kiedyś powiedział ze to prądniczka tachograficzna (czy jakochś tak) czyli daje jakieś tam impulsy napięcia podobno.... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Sie 2005, 09:20
|
|
|
Czyli wykręcić prądniczkę na wiertarkę ją i pod miernik. Gdyby udało ci się przeprowadzić taki eksperyment daj znać o efektach. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 43 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26 Sie 2005, 09:53
|
|
|
tylko jak bedziesz krecil wiertarka to nie zapomnij podlaczyc + i - do czujnika niestety nie wiem ktore to kabelki |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
 |
macziom

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 41 Dołączył: 25 Lip 2005 Posty: 97 Skąd: północ
|
Wysłany: 26 Sie 2005, 10:40
|
|
|
Może źle myślę, ale skoro jest to "prądniczka tachograficzna" to czy działa jak alternator, (dynamo rowerowe)? Idąc za ciosem jeżeli działa podobnie do powyższych urządzeń to kręci się cały czas kiedy pracuje silnik (chyba, że wysprzęgla się na luzie) i raczej mogło polecieć jakieś uzwojenie. Jeżeli kręci się cały czas to może nie być potrzebne wyciąganie jej ze środka, tylko wystarczyłoby przyłożyć woltomierz (:?:) do śrubek z kostki i spróbować przygazować. Zobaczyć czy wskazówka się przemieszcza.
Jeżeli ta "prądniczka" wysprzęgla się na luzie to całą moją teorie trafi szlak. Niemniej spróbuje najpierw pójść tym śladem. Jeżeli moja teoria okaże się być "do bani" przejdziemy na metodę z wiertarką . Pierwszymi efektami będę mógł pochwalić się albo jutro albo dopiero w poniedziałek.
Póki co zająłem się uszczelnieniem wydechu "kochanego" autka i tu też będę miał pytanie, ale to w innym wątku. Dziękuje za wszelkie sugestie. |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Sie 2005, 10:57
|
|
|
Kręci się tylko podczas jazdy przecież jest podłączona do napędu prędkościomierza!!!!!!!!!
A co do napięcia to ona ma je wytwarzać a więc nie trzeba jej zapodawać +-. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
macziom

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 41 Dołączył: 25 Lip 2005 Posty: 97 Skąd: północ
|
Wysłany: 26 Sie 2005, 11:27
|
|
|
MARIUSZBAGAZJA napisał/a: | Kręci się tylko podczas jazdy przecież jest podłączona do napędu prędkościomierza!!!!!!!!! |
Racja! Mój błąd.
Więc sposób "na leniwca" odpada. Będę próbował z wiertarką. Dam znać jak poszło. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Sie 2005, 12:03
|
|
|
hm ale zastanawia mnie dlaczego macie taka potrzebe sprawdzenia tego . ja zaczynam rzeźbić dopiero jak coś nie działa . |
|
|
|
 |
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 43 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26 Sie 2005, 15:20
|
|
|
MARIUSZBAGAZJA napisał/a: | Kręci się tylko podczas jazdy przecież jest podłączona do napędu prędkościomierza!!!!!!!!!
A co do napięcia to ona ma je wytwarzać a więc nie trzeba jej zapodawać +-. |
to po cholere bylyby tam 3 przewody?, mi sie wydaje ze jest to zwykly impulsator, przykladasz + i - i jak sie kreci to daje impulsy trzecim przewodem jak wentylator na procku |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
 |
oley

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Turbo
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43 Dołączył: 24 Sie 2005 Posty: 59 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 26 Sie 2005, 16:05
|
|
|
Ja również mam te przewody zerwane w serwisie koles powiedzial mi ze to jest jakis tam czujnik ktory informuje komputer ze samochod jedzie na biegu i podaje mu jakie sa obroty. Stwierdzil ze jak tego niepodepne to moze sie zdazyc ze przy wiekszej predkosci przy wrzuceniu na luz samochod mi moze zgasnac. Niewiem dokladnie o co chodzi ale tak mi mowil i tak powtarzam moze ktos to zrozumie i przelozy na nasze |
_________________ Tylko zdolność hamowania daje ci prawo do prędkości!! |
|
|
|
 |
|