Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 30 Sty 2009, 21:22 |
1.4 CVH na podzespołach od 1.6 |
Autor |
Wiadomość |
RKRman

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 51 Dołączył: 06 Cze 2004 Posty: 454 Skąd: z podkarpacia
|
Wysłany: 14 Sie 2005, 17:37 1.4 CVH na podzespołach od 1.6
|
|
|
HEJ
...kombinuje z większym dawkowaniem mieszanki....a mianowicie :
... wersia wyjściowa to 1.4 na pełnym wtrysku 75 KM z przepływomierzem zaraz za filtrem powietrza..........planuje zastąpić cały dolot który w tej wersji jest zdecydowanie węższy na oryginalny z XR .......dla porównania podam : wlot przepustnicy 1.4 to ok. 40 mm ....natomiast XR 1.6 to ok 70 mm..........inne mocowanie większej przepustnicy z XR wymusza montarz kompletnego kolektora dolotowego z tej wersii .....mam cały takowy zestaw ..
a teraz 2 pytania dla kogoś kto przerabiał podobne rozwiązanie :
1. czy regulator ciśnienia na listwie wtryskowej i pompa paliwa z wersii 1.4 " dadzą rade" utrzymać odpowiednie ciśnienie w układzie ?
2. czy zamiana kompa na ten z XR umożliwi spokojne wymontowanie przepływomierza ?
...co prawda planuje zrobić próby i zapewne zobacze efekty , ale ewentualne wskazówki i wiedza innych użytkowników mocniejszych fiest pomoże wyeliminować jakiegoś "kiksa" :lol:
POZDRAWIAM ;-) |
_________________ fajnie było ją mieć
 |
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 30 Sty 2009, 21:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 14 Sie 2005, 21:07
|
|
|
2 pytanie jest dla mnie oczywiste. w 1,6 nie ma przepływomierza i komp tego nie będzie odczytywał. oczywiście komp z 1.6. pierwsze pytanie jest też oczywiste - wsadź listwe od 1.6.
to oczywiście piszę pod wpływem 2 promili, ale jestem pewny swoich racji
pompa paliwa nie wydoli. muszę swoją obejrzeć, jak działa to ci podrzucę...
jak pitolę to pewnie postawię flaszkę - mam w barku stocka... |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
RKRman

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 51 Dołączył: 06 Cze 2004 Posty: 454 Skąd: z podkarpacia
|
Wysłany: 14 Sie 2005, 22:52 przeróbki
|
|
|
HEJ
..Wojtuś ...takie podpowiedzi mnie troszke rozbawiają ....hehe ale fajnie że wogóle ktoś sie zainteresował tematem ...
.... znam budowe silnika i osprzętu z XR więc wiem że wystarczy tylko podmienić sam regulator ciśnienia na listwie , co do pompy - też nie wielki problem - podmianka - jazda próbna - i wszystko jasne:lol: ..........
..pytania swoje kierowałem raczej do osób które już " testowały " takie rozwiązania .. lub bardzo podobne i ZNAJĄ EFEKTY lub SKUTKI UBOCZNE...................czyli po prostu chciałem zaoszczędzić czasu korzystając z doświadczeń innych .......
POZDRAWIAM ;-) |
_________________ fajnie było ją mieć
 |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 15 Sie 2005, 01:11
|
|
|
Co wy tam bredzicie - moim zaniem regulator i pompa dadzą rade. Przecież po tych modyfikacjach na 100% nie bedzie tyle mocy co w XR2i - jak bedzie ok 90KM to Piotrek możesz mi stawiać flaszke. |
_________________
 |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 15 Sie 2005, 08:22 Re: przeróbki
|
|
|
piotr-RKRmann napisał/a: | ...takie podpowiedzi mnie troszke rozbawiają .... |
to bardzo dobrze.........
piotr-RKRmann napisał/a: | wiem że wystarczy tylko podmienić sam regulator ciśnienia na listwie , |
na listwie od której wersji?? z przepływomierzem??
a tak wogóle to rano mam już tylko 0.5 promila .. czuję się lepiej...
|
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
RKRman

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 51 Dołączył: 06 Cze 2004 Posty: 454 Skąd: z podkarpacia
|
Wysłany: 15 Sie 2005, 11:40 podmianka
|
|
|
Łokmen napisał/a: | Co wy tam bredzicie - moim zaniem regulator i pompa dadzą rade. Przecież po tych modyfikacjach na 100% nie bedzie tyle mocy co w XR2i - jak bedzie ok 90KM to Piotrek możesz mi stawiać flaszke. |
Pawełku ..nie bredzimy tylko grzecznie ..PYTAMY.. :lol: ..bo podobno kto pyta ten nie błądzi.....wiem że całkowitej Xr nie zrobie bo zawsze zostanie różnica w pojemnośći ale jak podniose o 10 KM to na pewno będzie sie milej rozpędzać hehe w końcu MK-3 to lekka buda...
POZDRAWIAM ;-) ..i pewno zostanie zrobić próby na "żywca" hehe ...ale lubimy takie historie
PS ...skutecznie LOY mnie zaszczepił...tyle tylko że w 100-u % wyleczył z chęci posiadania wersi 130 KM........takim diabłem po prostu nie można na codzień spokojnie pomykać....... hehe |
_________________ fajnie było ją mieć
 |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 15 Sie 2005, 13:53 Re: podmianka
|
|
|
piotr-RKRmann napisał/a: | .....wiem że całkowitej Xr nie zrobie bo zawsze zostanie różnica w pojemnośći ale jak podniose o 10 KM to na pewno będzie sie milej rozpędzać .....
PS ...skutecznie LOY mnie zaszczepił...tyle tylko że w 100-u % wyleczył z chęci posiadania wersi 130 KM........takim diabłem po prostu nie można na codzień spokojnie pomykać....... hehe |
Stary dla tych 10KM to ja nie widze sensu wymiany pompy paliwa i regulatora cisnienia od XR2i
A LOY nie ma przypadkiem 105KM |
_________________
 |
|
|
|
 |
RKRman

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 51 Dołączył: 06 Cze 2004 Posty: 454 Skąd: z podkarpacia
|
Wysłany: 16 Sie 2005, 00:31 Re: podmianka
|
|
|
Łokmen napisał/a: | piotr-RKRmann napisał/a: | .....wiem że całkowitej Xr nie zrobie bo zawsze zostanie różnica w pojemnośći ale jak podniose o 10 KM to na pewno będzie sie milej rozpędzać .....
PS ...skutecznie LOY mnie zaszczepił...tyle tylko że w 100-u % wyleczył z chęci posiadania wersi 130 KM........takim diabłem po prostu nie można na codzień spokojnie pomykać....... hehe |
Stary dla tych 10KM to ja nie widze sensu wymiany pompy paliwa i regulatora cisnienia od XR2i
A LOY nie ma przypadkiem 105KM |
..hehe już NIE .............Paweł - nie będe sie mądrzył i głupoty opowiadał że MOC przybędzie wprost nieprawdopodobnie błeeehhehehehe...po prostu.....ile będzie tyle będzie zobaczymy co "robi" cały " dolot mieszanki z XR przy mniejszej pojemności...w Jaśle jest hamownia- więc opisze " ile nabroiłem "
POZDRAWIAM ;-) |
_________________ fajnie było ją mieć
 |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 16 Sie 2005, 06:52
|
|
|
O i to jest rozsądne wyjście - czekam z niecierpliwością na wyniki |
_________________
 |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 16 Sie 2005, 10:55
|
|
|
Witam, pozwolicie że zabiore głos:
Sprawa Pierwasza dotycząca podania paliwa: nie jestem w 100% ale z tego co wiem wtryski, rególator jak i cała listwa jest ta sama. Powiem wiecej ostatnio oglądałem Escorta Cossi z 1995 roku i rególator miał ten sam co fiesta Ford dawał seryjnie bardzo wydajnie regulatory. Co do pompy jesli masz od wielopunktu to nie zmieniaj bo we wszystkich wersjach z wielopunktowym wtryskiem jest taka sam pompa choc mogą być różnice w numerze katalogowym ale na to nie patrz. ta sam pompa wydoli w 1,4 8v jak i FRST i rs1800.
Sprawa druga: Przepływka. jesli posiadasz komputer i całą wiązke od xr2i to ja zmień i problem rozwiązany, ja raczej bym nie podpinał kompa od xr2i do elektryki od auta z przepływką bo mogą być różnice w wiązce i w pinach w kompie (żeby niczego nie spalić). A jak wymienisz to bedzie napewno chodzić!!!!! Niema z tym wiele roboty tym bardziej że masz wyciągniety silnik.
Sprawa Trzecia i według mnie najważniejsza. Jesli chcesz osiągnąć jakis sensowny wyniuk wymień głowice na od xr2i bo tam sa wieksze zawory niż w zwykłym 1,4 lub 1,6. tu najwięcej zyskasz.
to chyba na tyle co mam do powiedzenia. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
RKRman

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 51 Dołączył: 06 Cze 2004 Posty: 454 Skąd: z podkarpacia
|
Wysłany: 16 Sie 2005, 11:03 przepływka
|
|
|
PUMA napisał/a: | Witam, pozwolicie że zabiore głos:
Sprawa Pierwasza dotycząca podania paliwa: nie jestem w 100% ale z tego co wiem wtryski, rególator jak i cała listwa jest ta sama. Powiem wiecej ostatnio oglądałem Escorta Cossi z 1995 roku i rególator miał ten sam co fiesta Ford dawał seryjnie bardzo wydajnie regulatory. Co do pompy jesli masz od wielopunktu to nie zmieniaj bo we wszystkich wersjach z wielopunktowym wtryskiem jest taka sam pompa choc mogą być różnice w numerze katalogowym ale na to nie patrz. ta sam pompa wydoli w 1,4 8v jak i FRST i rs1800.
Sprawa druga: Przepływka. jesli posiadasz komputer i całą wiązke od xr2i to ja zmień i problem rozwiązany, ja raczej bym nie podpinał kompa od xr2i do elektryki od auta z przepływką bo mogą być różnice w wiązce i w pinach w kompie (żeby niczego nie spalić). A jak wymienisz to bedzie napewno chodzić!!!!! Niema z tym wiele roboty tym bardziej że masz wyciągniety silnik.
Sprawa Trzecia i według mnie najważniejsza. Jesli chcesz osiągnąć jakis sensowny wyniuk wymień głowice na od xr2i bo tam sa wieksze zawory niż w zwykłym 1,4 lub 1,6. tu najwięcej zyskasz.
to chyba na tyle co mam do powiedzenia. |
hmmmmmmm ..no z tą głowicą to raczej na razie nie dam rady - ale wałek z popychaczami mam też od XR - czy wymiana samego wałka to dobre rozwiązanie ?
...a tak na szybko - przyszło mi do łba - po cholere wywalać przepływke - spasuje ją do tunela z XR - wiązka i komp zostaną te same.................zrobie próby i sie przekonam czy ewentualnie jest różnica w " mocy kompów"
POZDRAWIAM
POZDRAWIAM ;-) |
_________________ fajnie było ją mieć
 |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 16 Sie 2005, 11:11
|
|
|
Zeby sie nie okałało ze wałek od xr2i bedzie jak wałek typu GT i elektronika nie zacznie dychac a wiec uzyskasz jedynie strate a nie zysk, znam i takie przypadki!!!!! |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Jareczek [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Sie 2005, 20:54
|
|
|
Jak poprawisz dolot, to i wydech musisz poprawić
Zrób, pomierz i pochwal się wynikami, ja tez myslę nad mocą, ale ja ide w inna strone, szczegóły jak chcesz to na gg |
|
|
|
 |
|