Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
21 Cze 2014, 22:41
Uklad hamulcowy w mk1
Autor Wiadomość
Bazyli
[Usunięty]

Wysłany: 23 Cze 2005, 23:11   Uklad hamulcowy w mk1

Witam.
Od 3 dni wymieniam/naprawiam z kumplem hamulce w mojej fiesciorze.
Zaczeło sie od wymiany tarcz i klockow (Brembo/Lucas), potem do pompy ruszyla reperaturka (Autofren), z tylu zagniezdzily sie nowe cylinderki i komplet szczek (Ferodo).
Całosc zostala zalana plynem DOT-4 i odpowietrzona. Zaznaczam, ze plyn zostal wymieniony - poszyly 3 butelki.

Problem jest nastepujacy: pomimo wymiany tych wszystkoch elementow i szczelnosci wszystkiego pedal na postoju nadal schodzi do polowy skoku a z dzialajacym serwem na wlaczonym silniku jeszcze nizej. W czasie jazdy nie ma mozliwosci zablokowania kol. Recznego tez nie ma ale to chyba bedzie wina wyciagnietej na maxa linki (regulacja nie pomaga). Fachowcy, blagam o pomoc bo juz mnie cholera bierze z tymi hamulcami.
Co jeszcze moze miec udzial w takim zachowaniu sie pedalu hamulca? Czy serwo jest regulowane? Bo po sciagnieciu pompy widzialem tam bolec ktory krecil sie w obie strony i mial na koncu (od strony pompy znaczy sie) cos w rodzaju koronki.

Czytalem kiedys ze do przodu pasuja czesci z FSO 1500. Jakie to czescie? Kompletne cylinderki? Czy zestaw naprawczy? Da sie taki zestaw (gumki) kupic do fiesty?

Pozdrawiam :)
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Cze 2005, 23:17   

hm stary pojedz na jakaś rozwalona droge zeby było duzo dziur i zrób sobie ostra jazde i duzo hamowań . W mk1 jest defekt pompy która nie chce sie odpowietrzyć w 2 sekcji zostaje troche powietrza . po paru kilometrach po rozwalonej drodze powinien sie pojawić pedał . HM z dnia na dzień bedzie lepszy . Odpowietrzałeś pompe ??

[ Dodano: Czw Cze 23, 2005 11:18 pm ]
ps oringi z fso pasuja gumki mniej wiecej ale najlepsze nie sa tłoczki 0 szlif tez wchodza ale sa gorsze od orginału ale z braku laku moga być.
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 23 Cze 2005, 23:19   

co do serwa -> Dioda

co do tyłu : jeżeli masz belkę z ręcznym na jednąlinkęto praktycznie całkowite działanie tyłu jest uzależnione od działąnia ręcznego ( czyli całośćna ogół nie działa lub działa szczątkowo )

Z przemyśleń na szybko : węże elastyczne ( zarówno [przód jak i tył ) , średnica bębnów z tyłu
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Bazyli
[Usunięty]

Wysłany: 23 Cze 2005, 23:33   

Dzieki chlopaki za expresowe odpowiedzi na apel :)

dioda: odp. pompy, hmm po jej zlozeniu chiwile nad tym myslalem ale nie doszedlem do tego jak to uczynic, a w planie byla zmiana plynu wiec zalalismy nowym i odpowietrzalismy kilka razy w kolko. To dobrze czy zle ? ;-(

żólwik: co do recznego to na tylej belce jest kolko...juz wiesz o co chodzi zapewne.. No i na tym zlomie pracuje linka do lewego kola a u góry jest zlapana linka do prawego. Reczny podciagniety na maxa. Lewa strona nie do ruszenia lapami, prawa da sie ruszyc. Co tam wymienic zeby bylo ok?

Weże lookne. Czego szukac? Pekniec? Pryszczy? Zlota? :-)

Pozdrawiam i dzieki za pomoc :brawo:

PS. a tak apropo przodu. Czy te gumki w cylinderkach mozna gdzies kupic? tzn. czy jest gdzies (jesli tak to pod jaka nazwa) zestaw naprawczy przednich cylinderkow/tloczkow do fiesty mk1 ? Bo jakos tylko do pompy udalo mi sie dorwac.
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 24 Cze 2005, 00:06   

Bazyli napisał/a:
co do recznego to na tylej belce jest kolko...juz wiesz o co chodzi zapewne.. No i na tym zlomie pracuje linka do lewego kola a u góry jest zlapana linka do prawego. Reczny podciagniety na maxa. Lewa strona nie do ruszenia lapami, prawa da sie ruszyc. Co tam wymienic zeby bylo ok?.


no to czeka cie rozbiórka wszystkiego , czyszczenie , rozruszanie i oliwienie - ręczny pod autem powinien daćsie ruszyć jednym palcem ( kółko , wysięgnik prawego koła na tulei , linka w przelotkach teflonowych , dźwignie w obu bębnach - aha na nich na ogół nie ma gumek i brud powoduje zatarcie , a to dżwignie od ręcznego regulują zasadniczy )

Bazyli napisał/a:
Weże lookne. Czego szukac? Pekniec? Pryszczy? Zlota? :-) .


Złota ;)

wymienić - puchnąz powodu mikropęknięć i częśćpłynu zamiast na tłoczek idzie na rozdymanie węża ( czasmi puchnąi sięblokują ) i wtedy pedal pokonuje częśćskoku zanim wogole płyn zacznie ruszac tłoczek .

twoje mająponad 20 lat i z pół miliona km w kościach - chyba czas na emeryturę ( przy okazji wymień węże stalowe na miedziane :) )

Bazyli napisał/a:
PS. a tak apropo przodu. Czy te gumki w cylinderkach mozna gdzies kupic? tzn. czy jest gdzies (jesli tak to pod jaka nazwa) zestaw naprawczy przednich cylinderkow/tloczkow do fiesty mk1 ? Bo jakos tylko do pompy udalo mi sie dorwac.


w fordzie są dwa rozmiary tłoczków i reparaturek ( o ile pamiętam 48 i 56 - ty kupujesz te mniejsze i cześć )

co do pompy - miałem takąw aucie ostatni raz 8 lat temu więc musisz poczekać na Diodę .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Bazyli
[Usunięty]

Wysłany: 24 Cze 2005, 00:18   

Dzieki.

Co do recznego to wszystko jest rozruszane. Koleczko lekko sie kreci. linki swobodnei chodza. Rozpieracze tez wyczyscilem i prsynolem leciutko wd40. Bebny sa do dupy a nie do hamowania moim zdaniem. Nawet nie chce mierzyc ich srednicy. Z tyly wystarczy mi tylko reczny.

Co do wezy. Wygladaly OK (czyt. jakgby byly wymieniane wczesniej niz dekade temu). Przewody wszedzie sa miedziane.

Gdzie kupis reperaturkido przodu ? Chyba nie w ASO ?! :yyy: Nie moge niczego w on-line sklepach znalezc.
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 24 Cze 2005, 00:30   

Bazyli napisał/a:
Dzieki.

Co do recznego to wszystko jest rozruszane. Koleczko lekko sie kreci. linki swobodnei chodza. Rozpieracze tez wyczyscilem i prsynolem leciutko wd40. Bebny sa do dupy a nie do hamowania moim zdaniem. Nawet nie chce mierzyc ich srednicy. Z tyly wystarczy mi tylko reczny..


wd 40 nie smaruje tylko rozrusza - nasmaruj wszystko .

kółeczko się kręci a dżwignie i ten skurwiały mechanizm od prawego koła ?
Nie masz bębnów - nie masz hebli z tyłu -> nie masz ręcznego -> nie masz hebli wogóle - nie ma półśrodków .

Bazyli napisał/a:
Co do wezy. Wygladaly OK (czyt. jakgby byly wymieniane wczesniej niz dekade temu). Przewody wszedzie sa miedziane..


a jak sprawdziłeś jak wygląda wężyk tam gdzie to ważne czyli w środku ?

przewody miedziane - ok :)

Bazyli napisał/a:
Gdzie kupis reperaturkido przodu ? Chyba nie w ASO ?! :yyy: Nie moge niczego w on-line sklepach znalezc.


hmm pomyślmy - poza aso i sklepami online sa jeszcze na szczęście sklepy gdzie można pogadaćze sprzedawcą - nazywane sklepami motoryzacyjnymi - może tam sprobuj ;)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Bazyli
[Usunięty]

Wysłany: 24 Cze 2005, 00:45   

wszystko co bylo skurwiale zapieczone rozruszalem. Kuleczko sie kreci, dzwignie leciutko chodza, nad kuleczkiem ten "zabawny" wlacznik prawego recznego tez chodzi (chodzi czyli zajebiscie sie kreci i jest rozruszane na maxa ale zgodnie z ww. sugestia jutro to przesmaruje :D ). Tylko linki jagby troche byly luzne :-/ tzn. mam takie wrazenie, jagby "wisialy", a reczny jest na maxa podciagniety. Wychodzi na bebny tak czy inaczej. Skoro grzebales przy tym to czy zdazylo Ci sie wymianiac te linki od recznego ? Jest sens? Czy olac to i szukac odrazy bebnow?

PS. popytam jutro ludzi ile sosenek jest do tej szopy gdzie pan Alojz wciska ludziom shit ktory sam w pocie czola zbiera na zlomie :devil: Dobra, dam rade :-)
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Cze 2005, 00:52   

hm ja ci powiem tak . jeździłem na zestawie z FSO 1500 i problemów nie było tylko jak była ulewa stulecia czasmi sie zacieraly tłoczki . Hm wyeliminowała ten problem pasta miedziana . HM co do pompy to musisz odkręcić wszystkie przewody i poczekać az delikatnie popłynie z pod nich płyn zakręcić wszystkie i potem jedna osoba pompuje ty odkręcasz przewód wpada pedał zakręcasz . i tak po 2-3 razy na każde wyjscie z pompy . Potem sie bierzesz za koła dopiero . Hm a jak pojawia sie choc troche hamulce to reszta wróci do normy po jakimś czasie . Hm co do hamulców z tyłu aby zadziałał mechaniz samoregulacji trzeba go wstępnie ręcznie podciągnać do granicy wejścia bebna . Potem odkręcić linki od ręcznego przy kołach przymocować je zeby w koła sie nie wkręciły . i cofnać dzwignie wahliwe do samego końca pojeździć chwile i dopiero podłaczać linki od ręcznego . hm cały problem polega na tym ze wyrabia si prowadniac tego bloczka i w rezultacie zamiast zaciągać linke bloczek dostaje skręcenia na bok i dupa - rada hm olać to narazie . jak masz koniec bebnów to raczej i tak reczny sie nie pojawi . Reperaturki sa w klepach do przednich zacisków same gumki za zdaje sie 26-30 zł za sztuke . Produkuje i ma w katalogu autofren . WAZNE szukaj tylko tych 1976-1983 bo w mk2 wszystko jest inaczej . zdaje sie ze widnieje to w katalogu pod nazwa system LUCAS .
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 24 Cze 2005, 01:03   

i na koniec - bębny nie mogą posiadac rantów a ich powierzchnia wewnętrzna musi być płaska ( podobnie jak okładziny )

[ Dodano: Pią Cze 24, 2005 1:07 am ]
ps : zapomniałem dodać . jak jużci sieznudzi szukanie ręcvznego w mk1 to wsadź tylną belkęod mk2 - to jedyny sposób uzdrowienia ręcznego - tym bardziej takiego na którym chcesz pojeździć :)

ps2 : przednie zaciski też wsadźod mk2 - jeżeli je dobrze pskładasz są bezobsługowe w porównaniu z tymi od mk1 i wydajniejsze . To chyba tyle na temat hebli w mk1 :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Bazyli
[Usunięty]

Wysłany: 24 Cze 2005, 01:22   

Ja piernicze..... sorry za kolokwializm ale to teraz juz zupelnie padlem na cyce.

Dobra.

Odp. 1: rentow nie ma, beben do przetoczenia z uwagi na rowki na powierzchni ale boje sie ze jak go roztocze to juz wogole bedzie latal .

Odp. 2: Recznego uzywam tylko do postoju lub jak musze ruszyc pod/z gorki ( "z" czyli na R :P )

Pyt nr 1: Co musze dorwac do zmiany przodu na ten z mk2? (kompletny hampel czy wystarczy ten element z tloczkiem - zacisk jak mniemam :D )

Pyt nr 2: Czy klocki z mk1 podejda pod sprzet z mk2?

Pyt nr 3: Ma ktos takie cos i chcialby mi to opchnac ?

To tyle.

Dzieki wielkie chlopaki za pomoc. Wiem teraz co mnie czeka wiec pojde upoic sie wiedza, ktora tu nabylem i popelnie rytualne samobójstwo w garażu z ksiazka naprawcza fiesty w reku....

PS. dioda: wiesz, ze prawie kazde zdanie zaczynasz pisac od zwrotu "hm" ? :ok:

pozdr.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Cze 2005, 15:08   

wiem o moim hm . tak juz mam . co do hebli to klocki w mk1 sa inne niz w mk2 . co do wydajności to właśnie ja testuje i nieco lepiej ale gra nie warta świeczki . co do hamulców w mk1 nie zakaładaj tanich klocków bo wtedy nie hamuje . Polecam LUCAS bardzo dobrze sie na nich hamuje ale małe przebiegi sie robi bo sa miękkie . Ja mam z mk2 teraz zaciski i jakisz szit a nie klocki ale były tanie :) . generalnie hantle w mk1/2 dobre nie sa jak na rasowego kierowce przy silniku 1,1 sie za bardzo nie wyrabiaja . teraz mam inny styl jazdy emeryt tour i wyrabiaja sie z zapasem . przekładanie ma sens tylko ze wszystkim tzn serwo pompa zaciski przód . pompa jest o wiekszej wydajności i mocniejsze serwo . ale nie pasuja stare przewody bo inaczej wyjscia sa i na inne gwinty . moje zdanie . Reczny do niewielkich górek bedziesz miał . Hamulce można na dobrych klockach zrobić żyletki .
 
 
 
Bazyli
[Usunięty]

Wysłany: 24 Cze 2005, 15:43   

Dioda: dzieki, no to teraz wiem na czym stoje.

Z prodzu mam nowki tarcze Brembo i nowki klocki Lucasa. Z tylem cos powalcze zeby reczny miec. Ja tez jezdze jak emeryt - szkoda mi auta.
Odnosnie przodu to wymienie weze gumowe ( z tylu tez jak dam rade), zaloze nowe gomki na cylinderki i odpowietrze pompe tak jak pisales a potem na jakies wertepy pojade.
Zobaczymy co wtedy bedzie. Narazie pedal przy wlaczonym silniku wchodzi do polowy jak nie lepiej i o pisku mozna zapomniec.

Dzieki i pozdrawiam.

[ Dodano: Pon Cze 27, 2005 12:24 ]
jest zonk. zamowilem reperaturki do przednich cylinderkow i weze. Ale jeste problem, koles sie mnie zapytal czy mam zacisk formy ATE czy LUCAS-BOSH. Roznica w cenie jest znaczna ale to i tak nie sa wielkie pieniadza. Zacik wyglada jak ten poznizej. Kotry zestaw mam wziasc z takim razie?

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK1] Fiesta MK1
Fordy Fiesta I generacji (1976-1983)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:38
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK1] Fordopedia
encyklopedia elementów z jakich składa się MK1
van Mechanika ogólna 1 25 Cze 2013, 12:00
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Wszystko o mk1/2
dane, opisy, porady
Laskosz Mechanika ogólna 2 7 Kwi 2010, 20:54
markos2101
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.