Fiesta kręci nie odpala | Prąd nie dochodzi do pompy paliwa |
Autor |
Wiadomość |
Ignacy
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 25 Dołączył: 09 Maj 2021 Posty: 23 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29 Lip 2021, 20:54 Fiesta kręci nie odpala | Prąd nie dochodzi do pompy paliwa
|
|
|
Pacjent to Ford Fiesta 1.1 C z 1990 roku zakupiony z dwa miesiące temu za 800zł.
Otóż tak, przy zakupie palił na gazie a na benzynie za którymś razem o dziwo ale raczej nie chciał. Teraz dziad nie chce palić w ogóle, na dodatek prąd nie dochodzi do pompy (na krótko działa i podaje paliwo).
Do czujnika uderzeniowego nie podaje prądu, przekaźnik sprawdzony, poruszałem nim i nadal nic, gdzie może leżeć problem? Kable zapłonowe też sprawdzałem na różne sposoby z forum jak może być w mojej fieście i nadal nic. Iskra nie jest jakaś tragiczna jak sprawdzałem.
Też mam odrazu pytanie jak mam podłączyć do tej cewki te kable (na pewno od lewej do prawej na górze ale w cewce patrząc od góry jak podłącząć?), bo piszą niby że jest oznaczone itd no ale u mnie wygląda to tak i robiłem to tak troche na czuja z tymi 1 4 2 3 itd.
Nie za piękne te zdjęcia bo ciężko tam cokolwiek wcisnąć no ale są w miare wyraźne (Nie, na tych kółeczkach nie ma napisane 1 2 3 4)
Młody 19 letni kierowca ze mnie i też mechanik nie jest ze mnie jakiś świetny aczkolwiek tyle ile $$ i przekleństw weszło w ten samochód skłoniło mnie do przywiązania się z tą 50 konną bestią . Więc proszę o pomoc jeśli może ktoś miał taką przypadłość i wie gdzie JESZCZE szukać problemu bo wrośnie w ten beton na parkingu w końcu. Bo na mechanika nie wydam więcej niż wartość tego skromnego grata. Tym bardziej na złom nie oddam.
Wybaczcie że zadaje tak wiele głupich i prostych pytań w tym i poprzednich postach aczkolwiek myślę że tutaj dowiem się dokładnie co i jak.
Po zakupie ze spraw "silnikowych" wymieniona została Przepustnica, Świece, Kable, Filtry, Uszczelka pokrywy zaworów, Pasek klinowy, jeśli to coś pomoże. |
|
|
|
 |
murgrabia
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 214 Skąd: metropolia
|
|
|
|
 |
Ignacy
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 25 Dołączył: 09 Maj 2021 Posty: 23 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30 Lip 2021, 15:39
|
|
|
Dzięki, bo nie byłem już pewny czy od innych silników będą pasować. |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 30 Lip 2021, 21:33
|
|
|
Czujnik uderzeniowy na wewnętrznej stronie słupka a, strona kierowcy |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 31 Lip 2021, 00:58
|
|
|
Ignacy napisał/a: | Do czujnika uderzeniowego nie podaje prądu, przekaźnik sprawdzony, poruszałem nim i nadal nic, gdzie może leżeć problem? | Przed przekaźnikiem prąd jest? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Ignacy
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 25 Dołączył: 09 Maj 2021 Posty: 23 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 8 Sie 2021, 20:16
|
|
|
W przekazniku pokazuje 12.30 przed zapłonem, po 11.70, może po prostu przekaźnik padł? Pewnie musiałbym szukać jakiegoś oryginalnego bo nawet nie wiem jaki zamiennik by pasował.
Odpowiada on też za wskazywanie poziomu paliwa? Bo leży wskazówka przez cały czas.
(Zamówiony już kolejny, mam nadzieję że posłucha się teraz na widok kluczyka.)
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Sie 2021, 23:51
|
|
|
Skoro na przekaźniku zasilanie jest a za nim nie ma to albo przekaźnik albo jego sterowanie,,, zdejmij obudowę i przekaźnik naciśnij zapałką,,, czy pompa ruszy,,,
Padnięty wskaźnik paliwa wskazuje lekko na przerwę w obwodzie,,, może kabel do zbiornika uszkodzony i temu pompa nie działa? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Ignacy
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 25 Dołączył: 09 Maj 2021 Posty: 23 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 9 Sie 2021, 01:28
|
|
|
Podłączyć przekaźnik bez obudowy i tam majstrować? Bo pogubiłem się troszeczke z tą zapałką, hah. Wcześniej jak jeszcze cham palił i miał stare zegary to normalnie pokazywał paliwo. |
|
|
|
 |
murgrabia
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 214 Skąd: metropolia
|
Wysłany: 9 Sie 2021, 10:59
|
|
|
Chodzi o to ramię/dźwignię co się rusza ze stykami. Abyś dopchał zapałką tak jak by to zrobił elektromagnes przekaźnika. I zwróć uwagę czy styki nie są po przypalane. Czasem wystarczy bardzo drobniutkim papierem przejechać styki. |
|
|
|
 |
Diuned
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Oskar
Dołączył: 14 Maj 2016 Posty: 165 Skąd: Żarki Letnisko
|
Wysłany: 19 Sie 2021, 11:40 Re: Fiesta kręci nie odpala | Prąd nie dochodzi do pompy pal
|
|
|
Ignacy napisał/a: | Wybaczcie że zadaje tak wiele głupich i prostych pytań w tym i poprzednich postach aczkolwiek myślę że tutaj dowiem się dokładnie co i jak.. |
Nie stresuj się, pomożemy Ci i dla nas nie ma głupich pytań. Każdy z nas, naprawiłby Ci to od strzała, pod warunkiem ze byłby na miejscu, ale nie jest.
Pomaganie przez internet jest niezwykle trudne, ale jak najbardziej możliwe. Musisz po prostu pytać o każdy najdrobniejszy szczegół.
Po podaniu napięcia słychać zarówno przekaźnik, jak i pompę paliwa. Pompę paliwa można podłączyć osobno, tylko musisz zwrócić uwagę na polaryzację.
Fiesta MK3 to bardzo dobry i trwały samochód, ale już po prostu kable nie wytrzymują, wystarczy ze będzie Ci się bujał kabel i już raz będzie stykał, a raz nie.
Możesz sobie podłączyć pompkę bezpośrednio do akumulatora, wtedy paliwo będzie podawane cały czas i samochód powinien Ci odpalić, jeżeli będziesz słyszał ze pompa paliwa pracuje i widział ze ciśnienie w układzie paliwowym narosło, to będziesz wiedział ze paliwo dochodzi do wtryskiwacza.
Jak zdejmiesz zacisk na filtrze paliwa, to przy włączonej pompie poleci ono ciurkiem, najlepiej jak wsadzisz wężyk do jakieś dużej butelki, aby nie poleciało ci na silnik. Jak to ustalisz, to będziemy szukać przyczyny dalej.
Napisz mi swój numer telefonu na PW, poprowadzę Cię za rękę co masz robić. |
_________________ Ford Fiesta mk3 1.3 60KM Fun
Ford Fiesta mk3 1.8 16V 130 KM
Ford Mondeo mk1 1.6 16V 90 KM
Ford Transit mk4 2.5D 80 KM |
|
|
|
 |
|