ESC alternatywny sterownik? |
Autor |
Wiadomość |
martus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 08 Lip 2021 Posty: 3 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 8 Lip 2021, 11:10 ESC alternatywny sterownik?
|
|
|
Witam,
wszystkich forumowiczów. Jestem nowym na forum posiadaczem silnika z 1,3 Forda fiesty.
Nie wiem gdzie to umieścić - może ADMIN pomoże. Z góry dziękuję.
Silnik pracował w wózku widłowym i do rzeczy:
Przerzutka silnika z powodu nieszczelności pierścieni.
VL 1.1 1.3 96BM-6015-AD na VL 1.1 1.3 96BM-6015-AC
Wózek gaźnikowy zasilany gazem z butli LPG.
ESC – rozpadał się w rękach gniazdo wtykowe wyłamane.
Instalacja przewody wymienione na nowe (stare się łamały) według schematu i kabel do kabelka. Pomierzone wszystko ok.
Zasilanie na cewkę i ESC dochodzi masa na ESC również
No i iskry brak.
Czujnik magnetyczny na kole wymieniony właściwie w obu silnikach były. Dodatkowo trzy cewki podmienione, przewody do świecy sprawdzone. Opory czujnika magnetycznego i cewki sprawdzone. Cewka zasilana trzema przewodami + no i dwa minusy (88SF-12029-A2A 0277A).
Znalazłem używanego złotego grala ESC i podmieniłem na 89FB-12A297-BB (ma czerwony pasek) z rozwalonego 89FB-12A297-GA (ma zielony pasek). I że tak brzydko powiem D…
Podejrzewam, że ESC jest uszkodzony i nowo zakupiony również.
Pomysłów bark.
A co jakiś czas iskra pyka jak wyłączę kluczyk ale nie zawsze.
Czy da się jakoś wywalić- zastąpić tego ESC. Znalazłem wątek na forum, ale on jest do silnika z regulowanym aparatem zapłonowym (rozdzielaczem).
http://fiestaklubpolska.p...ic.php?p=713113
Generalnie szału nie potrzeba dla takiego wózka widłowego byle odpalał i trzymał obroty bez wielkich osiągów he he.
Jest jeszcze czujnik temp w kolektorze dolotowym i wsio.
Wybaczcie jak kogoś czymś obraziłem nie było to moim celem .
UFF... I teraz pytanie czy ktoś może poratować pomysłem? Ewentualnie podzielić się odpłatnie jakimś ESC, lub innym fajnym rozwiązaniem ?
 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Lip 2021, 13:13
|
|
|
zastąpić to nie problem. Nawet trysk da sie dołożyć.
Ale na początek spróbuj zamienic 2 z 3 miejscami. W starych modułach polaryzacja czujnika magnetycznego czasami miała znaczenie.
2 wg schematu jest masą i zarazem ekranowaniem przewodu czujnika. Trzeba by zmierzyć czy któryś pin z czujnika też nie ma bezpośredniego połączenia do masy pod metalowy otworek w czujniku.
Trzeba jeszcze zmierzyć odległość koła zamachowego od powierzchni bloku gdzie siedzi czujnik.
Czujnik musi być krótszy o ok 0,5-1mm.
Musisz też zobaczyć czy otworek czujnika pokrywa się z rowkiem w kole zamachowym . |
|
|
|
 |
martus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 08 Lip 2021 Posty: 3 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 8 Lip 2021, 13:42
|
|
|
diodalodz napisał/a: | zastąpić to nie problem. Nawet trysk da sie dołożyć.
Ale na początek spróbuj zamienic 2 z 3 miejscami. W starych modułach polaryzacja czujnika magnetycznego czasami miała znaczenie.
2 wg schematu jest masą i zarazem ekranowaniem przewodu czujnika. Trzeba by zmierzyć czy któryś pin z czujnika też nie ma bezpośredniego połączenia do masy pod metalowy otworek w czujniku.
Trzeba jeszcze zmierzyć odległość koła zamachowego od powierzchni bloku gdzie siedzi czujnik.
Czujnik musi być krótszy o ok 0,5-1mm.
Musisz też zobaczyć czy otworek czujnika pokrywa się z rowkiem w kole zamachowym . |
Dziękuje za wskazówkę. Dzisiaj wieczorem sprawdzę. Jest światełko . |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Lip 2021, 16:46
|
|
|
jest jeszcze jedna opcja. Weź wyjmij czujnik i przykładaj i odejmuj klucz stalowy do czoła czujnika. można go przesuwać umieszczając czujnik w dłoni na równo. jeśli trafisz 2-3 iskry losowo to moduł i czujnik jest ok a problem masz odległością/ położeniem czujnika względem koła zamachowego. Tam chyba jest wersja 36 ząbków minus jeden, więc losowo dokładają klucz czasami udaje sie trafić i strzelić iskrą z cewki. Położysz sobie 2 świece z kablami na masie , pozostałe trzeba zdjąć ze świec byś się sam nie przejechał. |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 8 Lip 2021, 18:28
|
|
|
Na module z pomyloneza da się to odpalić |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Lip 2021, 20:58
|
|
|
bez aparatu nie odpalisz.
ESC to taki protoplasta EEC4 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Lip 2021, 23:00
|
|
|
martus napisał/a: | A co jakiś czas iskra pyka jak wyłączę kluczyk ale nie zawsze. | Zanika pole magnetyczne na cewce i stąd iskra przy odłączaniu zasilania,,,
Dioda dobrze gada, ale najszybciej to oscyloskopem sprawdzić na aucie czujnik położenia koła zamachowego,,, bo na 95% on nie daje sygnału jak trzeba,,,
Schemat z kolorami kabli,,,
 |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
martus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 08 Lip 2021 Posty: 3 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 25 Sie 2021, 14:07
|
|
|
Dziękuje wszystkim za pomoc!
diodalodz napisał/a: |
Ale na początek spróbuj zamienic 2 z 3 miejscami. W starych modułach polaryzacja czujnika magnetycznego czasami miała znaczenie. |
I tu tkwił problem z polaryzacją czujnika - trza zamienić kabelki .
Jeszcze raz dziękuję za pomoc. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Sie 2021, 11:45
|
|
|
Super, że się udało !
Powodzenia ! |
|
|
|
 |
|