Jaki akumulator wybrać |
Autor |
Wiadomość |
barecki
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 26 Maj 2021 Posty: 3 Skąd: wroclaw
|
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Maj 2021, 23:32
|
|
|
Z tych dwóch Varta jest nieco mocniejsza,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
|
|
|
 |
barecki
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 26 Maj 2021 Posty: 3 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 12 Cze 2021, 12:26
|
|
|
diodalodz napisał/a: | https://www.youtube.com/c/mrAkumulator/videos
Tu znajdziesz więcej. Pomyśl o ukraińskim akumulatorze ... Masz tam bardzo dużo testów porównawczych podobnych akumulatorów. |
tak zrobiłem i postawiłem na ukraińską weste
https://specpart.pl/specpart-akumulator-60ah-600a-en-p-niska.html
mam nadzieję, że długo posłuży
dzięki za pomoc |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Cze 2021, 23:56
|
|
|
klucz to pilnowanie by zawsze był naładowany. Jeśli masz krótkie cykle miejskie, to trzeba mu czasami pomóc i doładować. |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19 Cze 2021, 18:50
|
|
|
diodalodz, zdefiniuj krótkie cykle miejskie, bo miałem 1 auto z silnikiem benzynowym, które praktycznie całe życie jeździło na odcinku ~2km i nie było problemu z 'niedoładowaniem' ;-) |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Cze 2021, 18:04
|
|
|
był tylko o tym nie wiedziałeś. To nie jest tak, że samochód ma problemy z odpaleniem, tylko ma za małą gęstość elektrolitu i postępuje przyspieszona degradacja płyt. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Cze 2021, 22:32
|
|
|
Naładowany akumulator który ma 12V czyli samochodowy, bez obciążenia ma napięcie 12,6V,,, napięcie 12,4V to już 50% sprawności i konieczność doładowania,,, auto zacznie się burzyć jak napięcie spadnie poniżej 12V, akumulator który w spoczynku ma 11,8V lub mniej uznaje się na niezdatny do użytku. (choć pewnie nie jedno auto odpali) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 21 Cze 2021, 15:58
|
|
|
diodalodz, czyli dla zwykłego zjadacza chleba nie był - auto odpalało i nie trzeba było wymieniać aku co 3-4 lata, elektronika nie wariowała podczas uruchamiania, nie łapała także błędów zbyt niskiego napięcia.
Ja jestem prawie pewien, że aku w żadnym z moich aut nie ma prawidłowej gęstości elektrolitu ;-)
czyli w sumie oprócz zdefiniowania, co uważasz za 'krótkie odcinki', należałoby także zdefiniować co rozumiesz pod pojeciem 'niedoładowany akumulator'.
Ja się najczęsciej spotykałem z takim opisem, że odpalenie auta zjada więcej prądu aniżeli alternator jest w stanie doładować podczas jazdy, więc za tydzień/miesiąc/pół roku nie odpalisz auta, bo masz ujemny bilans energetyczny.
A że aku się bardziej degraduje przy takich odcinkach... olej też się szybciej degraduje ;-P |
|
|
|
 |
Jaszczur

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1120 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 22 Cze 2021, 11:27
|
|
|
vegetagt napisał/a: | Ja się najczęsciej spotykałem z takim opisem, że odpalenie auta zjada więcej prądu aniżeli alternator jest w stanie doładować podczas jazdy, więc za tydzień/miesiąc/pół roku nie odpalisz auta, bo masz ujemny bilans energetyczny. |
Przez całe swoje motoryzacyjne życie nigdy nie spotkałem się z taką sytuacją na własnej skórze, w sytuacji gdy miałem w aucie sprawny alternator, wymuszający napięcie w instalacji (w trakcie jazdy) powyżej 13.9V. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22 Cze 2021, 15:40
|
|
|
dokladnie ;-) Częsciej problemem jest elektryka, aniżeli sam 'krótki odcinek' |
|
|
|
 |
fnowak
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i8V/110KM
Dołączył: 09 Maj 2023 Posty: 2 Skąd: kielce
|
Wysłany: 9 Maj 2023, 16:41
|
|
|
też szukam do tego silnika ale w moje oko wpadł taki
akumulator-exide-premium-61ah-600a-prawy-plus
czy korzystał ktoś z exide może się wypowiedzieć czy warto ? |
|
|
|
 |
barecki
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 26 Maj 2021 Posty: 3 Skąd: wroclaw
|
|
|
|
 |
fnowak
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i8V/110KM
Dołączył: 09 Maj 2023 Posty: 2 Skąd: kielce
|
Wysłany: 8 Gru 2023, 14:38
|
|
|
jest dobry |
|
|
|
 |
|