OPIS CZUJNIKÓW ZNAJDUJĄCYCH SIĘ Z TYŁU SILNIKA. |
Autor |
Wiadomość |
Diuned
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Oskar
Dołączył: 14 Maj 2016 Posty: 165 Skąd: Żarki Letnisko
|
Wysłany: 18 Paź 2020, 13:48 OPIS CZUJNIKÓW ZNAJDUJĄCYCH SIĘ Z TYŁU SILNIKA.
|
|
|
OPIS CZUJNIKÓW ZNAJDUJĄCYCH SIĘ Z TYŁU SILNIKA.
ELEMENTY ELEKTRYCZNE:
1. N17 C1359 Czujnik ciśnienia oleju, to jest właśnie ten czujnik, który odpowiada za zapalanie się i gaśnięcie kontrolki ciśnienia oleju.
2. T3 C911 Wtyczka 3 pinowa odpowiedzialna za zasilanie cewki wysokiego napięcia.
3. Y3 C1652 Wtyczka od zasilania czujnika temperatury, który pokazuje zakres temperatury w kabinie (od białego pola, potem jest NORMAL i czerwone pole.)
4. N169 C1357 Wtyczka koloru niebieskiego, od termo-włącznika wentylatora.
Rysunek B. To kolumna wtryskowa widziana od tyłu.
Mamy tutaj dwa czujnik.
1. B10 C1349 Czujnik temperatury cieczy w kolektorze ssącym.
JAK SPRAWDZAĆ?
*Zapłon musi być wyłączony.
*Zdjąć złącze wielostykowe z czujnika temperatury płynu chłodzącego.
*Opuścić pozostałe ciśnienie z układu chłodzenia.
*Stronę pomiarową zanurzyć w cieczy o określonej temperaturze
*Zmierzyć oporność
*Czujnik można mierzyć bez demontażu, sprawdzając uprzednio temperaturę płynu chłodzącego
Zakres rezystancji
0 stopni - 88 Kiloom [kΩ] - 102 Kiloom [kΩ]
20 stopni - 35 Kiloom [kΩ] - 40 Kiloom [kΩ]
40 stopni - 15 Kiloom [kΩ] - 17 Kiloom [kΩ]
60 stopni - 7,1 Kiloom [kΩ] - 8 Kiloom [kΩ]
80 stopni - 3 Kiloom [kΩ] - 4,5 Kiloom [kΩ]
2. B5 C1348 Czujnik temperatury zasysanego powietrza w kolumnie wtryskowej nad przepustnicą.
ORYGINALNE KODY:
FORD: 1629085
FORD: 6740335
FORD: E0AE-12A697-AA
FORD: E0AZ-12A697-A
FORD: E1AZ-12A697-A
FORD: E4AF-12A697-AA
FORD: E7AZ-12A697-A
FORD: F1AF-12A697-BA
FORD: F2DE-12A697-AA
FORD: F2DF-12A697-AA
JAK SPRAWDZAĆ?
*Zapłon musi być wyłączony.
*Zdjąć złącze wielostykowe z czujnika temperatury płynu chłodzącego.
*Zmierzyć temperaturę otoczenia
*Zmierzyć oporność na końcach czujnika
Zakres rezystancji
0 stopni - 88 Kiloom [kΩ] - 102 Kiloom [kΩ]
20 stopni - 35 Kiloom [kΩ] - 40 Kiloom [kΩ]
40 stopni - 15 Kiloom [kΩ] - 17 Kiloom [kΩ]
60 stopni - 7,1 Kiloom [kΩ] - 8 Kiloom [kΩ]
80 stopni - 3 Kiloom [kΩ] - 4,5 Kiloom [kΩ]
1.SPOSÓB DZIAŁANIA CZUJNIKA TEMPERATURY POWIETRZA ZASYSANEGO: ZASADA DZIAŁANIA
Czujnik temperatury powietrza zasysanego mierzy temperaturę panującą w rurze dolotowej i przekazuje sygnały napięcia wygenerowane na podstaie działającej na czujnik temperatury do sterownika. Ten analizuje te sygnały i wpływa na ich podstawie na sposób wzbogacania mieszanki paliwowej i kąt wyprzedzenia zapłonu.
Rezystancja czujnika temperatury zmienia się w zależności od temperatury powietrza zasysanego. Przy rosnącej temperaturze rezystancja maleje – spada wskutek tego napięcie na czujniku. Sterownik ocenia te wartości napięcia, które stoją w bezpośredniej zależności od temperatury powietrza zasysanego (niskie temperatury powodują wysokie, a wysokie temperatury niskie napięcie czujnika).
2.DEFEKT CZUJNIKA TEMPERATURY POWIETRZA ZASYSANEGO: OBJAWY
Defekt czujnika temperatury powietrza zasysanego może być zauważalny wskutek niewłaściwej reakcji sterownika i przejście w tryb pracy awaryjnej.
Częstymi objawami usterki są:
zapisanie kodu usterki i ewentualne świecenie lampki kontrolnej silnika
problemy z uruchomieniem silnika
niska moc silnika
zwiększone zużycie paliwa
PRZYCZYNY DEFEKTÓW CZUJNIKA TEMPERATURY POWIETRZA ZASYSANEGO: PRZYCZYNA AWARII
Awarie wynikają z różnych przyczyn:
zwarcia wewnętrzne
przerwania przewodu
zwarcie wewnątrzprzewodowe
uszkodzenia mechaniczne
brudny czubek czujnika |
|
|
|
 |
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19 Paź 2020, 18:36
|
|
|
W kfórym silniku kolektor ssący był opatulony płynem ? |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Paź 2020, 22:11
|
|
|
BuMeL napisał/a: | W kfórym silniku kolektor ssący był opatulony płynem ? | Np 1,1 czy 1,3 |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21 Paź 2020, 21:59
|
|
|
Ok, z ciekawości pytam bo miałem kiedyś 1,1 ale nie mogłem sobie przypomnieć czy tak było. |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
 |
lepio
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: piotr
Wiek: 37 Dołączył: 21 Paź 2020 Posty: 7 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Paź 2020, 16:24
|
|
|
witam,
Ja mam fiestę 1.3 cat mk3 gfj j6b i mam 2 czujniki temp w termostacie
jeden jest od wentylatora
drugi ma wtyk z jednym kabelkiem i pokazuje temp w stacyjce
jest w takiem u mnie razie jescze trzeci taki jak na rysunku
B10 C1349 Czujnik temperatury cieczy w kolektorze ssącym. ? |
_________________ Fiesta i Maluch rulez ! |
|
|
|
 |
lepio
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: piotr
Wiek: 37 Dołączył: 21 Paź 2020 Posty: 7 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Paź 2020, 16:52
|
|
|
|
_________________ Fiesta i Maluch rulez ! |
|
|
|
 |
Diuned
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Oskar
Dołączył: 14 Maj 2016 Posty: 165 Skąd: Żarki Letnisko
|
Wysłany: 22 Paź 2020, 20:25
|
|
|
lepio napisał/a: | witam,
Ja mam fiestę 1.3 cat mk3 gfj j6b i mam 2 czujniki temp w termostacie
jeden jest od wentylatora
drugi ma wtyk z jednym kabelkiem i pokazuje temp w stacyjce
jest w takiem u mnie razie jescze trzeci taki jak na rysunku
B10 C1349 Czujnik temperatury cieczy w kolektorze ssącym. ? |
To o czym piszesz przy termostacie to nie jest czujnik płynu chłodzącego, tylko termo-włącznik wentylatora. Wtyczka ma niebieski kolor oznaczona jest jako N169 C1357. |
|
|
|
 |
lepio
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: piotr
Wiek: 37 Dołączył: 21 Paź 2020 Posty: 7 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Paź 2020, 21:05
|
|
|
Diuned napisał/a: | lepio napisał/a: | witam,
Ja mam fiestę 1.3 cat mk3 gfj j6b i mam 2 czujniki temp w termostacie
jeden jest od wentylatora
drugi ma wtyk z jednym kabelkiem i pokazuje temp w stacyjce
jest w takiem u mnie razie jescze trzeci taki jak na rysunku
B10 C1349 Czujnik temperatury cieczy w kolektorze ssącym. ? |
To o czym piszesz przy termostacie to nie jest czujnik płynu chłodzącego, tylko termo-włącznik wentylatora. Wtyczka ma niebieski kolor oznaczona jest jako N169 C1357. |
No właśnie juz doszedłem do tego;) bo odpiąłm i się wyłączył i znalazłem ten pod kolektorem wypiąłem to obroty szalały.
Myślicie, że może być tak, że choć trochę jest coś z czujnikiem pod kolektorem nie tak że ma problemy z odpalaniem na ciepłym?
Link do mojego problemu
http://fiestaklubpolska.p...pic.php?t=80000 |
_________________ Fiesta i Maluch rulez ! |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.