Duże ciśnienie w zbiorniczku płynu chłodzącego. |
Autor |
Wiadomość |
saimon214
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 17 Lut 2017 Posty: 24 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12 Sty 2020, 15:17 Duże ciśnienie w zbiorniczku płynu chłodzącego.
|
|
|
Witam.
Ostatnio zauważyłem że znika mi płyn chłodniczy, podejrzewałem uszczelkę pod głowicą więc kupiłem taki tester do głowic. W między czasie obejrzałem sobie silnik i zauważyłem że spod termostatu coś cieknie. Więc pomyślałem że to napewno to ale test i tak zrobiłem, okazało się że z głowica wszystko ok. I to było jakiś tydzień temu.
Wczoraj chciałem sprawdzić poziom płynu po oatatnim dolaniu. Otwieram maskę, patrzę, a tam poniżej minimum (delikatnie krzywo auto stało ale to nie ma znaczenia bo płynu i tak ubyło). Więc dolalem tak do połowy między minimum a maksimum bo tylko tyle miałem. I to wszystko było robione zawsze przed jazdą (zimny silnik).
Dziś jak wróciłem od kolegi, na rozgrzanym już silniku stwierdziłem że sprawdzę jak tam ten płyn. Więc otwieram maskę a tam znów minimum. No co jest grane, sobie myślę i otwieram zbiorniczek płynu chłodzącego. A tam jak zaczęło się gotować i przybywać płynu to po czwili był już prawie max.
I teraz pytanie do was, co może być tego przyczyną że po otwarciu zbiorniczka, nagle z minimum zrobiło się Maks? Dodam że wyciek pod termostatem czy tam w jego okolicy się nieznacznie powiększył. Ale to muszę jeszcze dokładnie sprawdzić co jest nie tak(na obecną chwilę dopatrzylem się jedynie sylikonu pod obudowa termostatu).
Ma ktoś jakiś pomysł? |
|
|
|
 |
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12 Sty 2020, 18:19
|
|
|
Jedź usuń wyciek spod termostatu i przy okazji wymień termostat. W układzie jest duże ciśnienie żeby zwiększyć temperaturę wrzenia płynu |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
 |
saimon214
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 17 Lut 2017 Posty: 24 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12 Sty 2020, 20:33
|
|
|
To wiem że ciśnienie musi być ale niepokoi mnie fakt, że przy odkreceniu zbiornika płynu chłodzącego, zrobiło się z minimum maksimum. |
|
|
|
 |
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12 Sty 2020, 21:01
|
|
|
Jak otworzyłeś zbiorniczek na gorącym silniku, to jest to normalne |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Sty 2020, 21:23
|
|
|
saimon214 napisał/a: | To wiem że ciśnienie musi być ale niepokoi mnie fakt, że przy odkreceniu zbiornika płynu chłodzącego, zrobiło się z minimum maksimum. | Jest OK,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
saimon214
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 17 Lut 2017 Posty: 24 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12 Sty 2020, 21:32
|
|
|
W takim razie spoko, dzięki za pomoc |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.