2 pytania dotyczace silnika i klimatyzacji |
Autor |
Wiadomość |
MrMocny
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Patryk
Dołączył: 29 Sie 2017 Posty: 35 Skąd: Słw
|
Wysłany: 29 Sie 2017, 23:22 2 pytania dotyczace silnika i klimatyzacji
|
|
|
Witajcie. Jestem nowym użytkownikiem forum, a także od 3 tygodni nowym nabywcą Fiesty z 2006 roku
Silniczek 1.3 wersja 69 konna v8 .
Mam w sumie jeden dość duży problem.. Podczas włączania klimatyzacji autko traci mi na mocy.. :( Wiatrak od chłodzenia chodzi dość głośno.. Nie wiem czy to wada czy jak.., ale nie jest to zbyt fajne podczas podróżowania.. Nie wiem jak to jest z tymi biegami.. ile ich ma i jak je sprawdzić..
Dodatkowo podczas jazdy od 1 do 2 tys obrotów.. słychać grzechotanie.. na każdym biegu.. łańcuch ? Rolki ? Bardzo proszę o jakieś porady / sugestie. Później jest cisza, auto jeździ bardzo fajnie i dość zwinnie.. Spalanie normalne od około 5 litrów w trasie do 8 litrów w miescie.
Nie palą sie żadne checki czy ikony. |
|
|
|
 |
AccessX
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 669 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29 Sie 2017, 23:50
|
|
|
Odnośnie klimy to niestety to normalne że samochod traci moc bo on bierze napęd z paska przy silinku...lepsza byłaby klima z elektryki no ale my mamy mechaniczna... |
|
|
|
 |
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 30 Sie 2017, 01:06 Re: 2 pytania dotyczace silnika i klimatyzacji
|
|
|
MrMocny napisał/a: | Witajcie. Jestem nowym użytkownikiem forum, a także od 3 tygodni nowym nabywcą Fiesty z 2006 roku
Silniczek 1.3 wersja 69 konna v8 .
Mam w sumie jeden dość duży problem.. Podczas włączania klimatyzacji autko traci mi na mocy.. :( Wiatrak od chłodzenia chodzi dość głośno.. Nie wiem czy to wada czy jak.., ale nie jest to zbyt fajne podczas podróżowania.. Nie wiem jak to jest z tymi biegami.. ile ich ma i jak je sprawdzić..
Dodatkowo podczas jazdy od 1 do 2 tys obrotów.. słychać grzechotanie.. na każdym biegu.. łańcuch ? Rolki ? Bardzo proszę o jakieś porady / sugestie. Później jest cisza, auto jeździ bardzo fajnie i dość zwinnie.. Spalanie normalne od około 5 litrów w trasie do 8 litrów w miescie.
Nie palą sie żadne checki czy ikony. |
Prawdopodobnie masz 1-biegowy wentylator chłodnicy. Poszukaj rezystora w jednym z rogów obudowy wentylatora. Jak go nie ma, będzie włączał się zawsze po starcie klimy i to się zmienić nie da.
Co do biegów to skrzynia/sprżegło mówią papa, jak na jakimś biegu innym niż góra 2 jeślisz mniej niż 2tys obr. Niszczysz sobie auto. |
|
|
|
 |
MrMocny
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Patryk
Dołączył: 29 Sie 2017 Posty: 35 Skąd: Słw
|
Wysłany: 30 Sie 2017, 08:52
|
|
|
Oki. Pojde i spraqdze czy mam rezystor czy nie.
Co do drugiego..
Grzechot pochodzi z silnika.. nie ze skrzyni biegow sprzeglo mowi papa? Mysle ze raczej nie. Nie slizga sie.. przyspiesza tak jak powinno na niskich obrotach przy 5 tym biegu.. po drugie powiem tak.. na 2 biegu. Krece do okolo 3.5 tys obrotow, potem wrxucam trojke obroty sa powyzej 2.5 tys i zadnego grzechotania nie ma.. tak samo 1 bieg do 2 wchodzina okolo 2.5 tys obrotow i tez nie slychac. Sprawdzilem 2 inne fiesty.. bylo to samo.. moze to ich wada
Edit. Obroty nie od 1 do 2 tylko od 1.2 tys do 1.8 tys obrotow. |
|
|
|
 |
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 30 Sie 2017, 11:36
|
|
|
MrMocny napisał/a: | przyspiesza tak jak powinno na niskich obrotach przy 5 tym biegu.. po drugie powiem tak.. na 2 biegu. Krece do okolo 3.5 tys obrotow, potem wrxucam trojke obroty sa powyzej 2.5 tys i zadnego grzechotania nie ma.. tak samo 1 bieg do 2 wchodzina okolo 2.5 tys obrotow i tez nie slychac. Sprawdzilem 2 inne fiesty.. bylo to samo.. moze to ich wada |
ekodriving, bo rozumiem, że to uprawiasz nie jest dobry dla auta.
Żaden silnik i skrzynia tego nie lubią jak się przyśpiesza od bardzo niskich obrotów.
Czy to Fiesta, czy inne auto beznzynowe, to jadąc poniżej 2000 obr (no powiedzmy poniżej 1700) przy próbie przyśpieszenia silnik będzie rzęził. To nie diesel.
Z ciekawości jeździłem kilkoma Fiestami 1.3 by mieć porównanie do mojego 1.6 i absolutnie niżej 2500 obr nic się nie dzieje, żadnego wyraźnego przyśpieszenia nie ma, a dopiero powyżej 3000 czuć jakąś moc w 1.3. |
|
|
|
 |
MrMocny
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Patryk
Dołączył: 29 Sie 2017 Posty: 35 Skąd: Słw
|
Wysłany: 30 Sie 2017, 12:13
|
|
|
Tak tak.. Ekonomiczna jazda..
Fakt.. auto rzęzi.., ale nawet na 1 biegu podczas startu ? ( obr od 1.2 do 1.8, potem nagle cisza w silniku? ) Na wolnych obrotach.., dodajac gaz do powiedzmy 5 tysiecy obrotow.., w silniku nie rzezi NIC.. NIC KOMPLETNIE NIC, a podczas jazdy rzezi...
Powiem koledze, że przed kupnem mojej Fiesty, sprawdzilem inne 3 fiesty. Od 1.2 do okolo 1.8-2 Tys bylo to samo.., auto ma kopniaka u mnie mniej wiecej od 2.5 tyss obrotów. |
|
|
|
 |
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 30 Sie 2017, 15:23
|
|
|
MrMocny napisał/a: | w silniku nie rzezi NIC.. NIC KOMPLETNIE NIC, a podczas jazdy rzezi...
|
No i sam sobie odpowiedziałeś. Silnik to nie jest.
Może też to być jakas głupotka Moze mocowanie wydechu lub jego osłon termiczych wpada w jakieś wibracje? Albo jakiś element wydechu się skończył? A jeśli nie, to skrzynia biegów... |
|
|
|
 |
Jaszczur

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1120 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 30 Sie 2017, 21:33
|
|
|
AccessX napisał/a: | lepsza byłaby klima z elektryki |
A co za różnica że silnik będzie obciążany przez alternator napędzający sprężarkę elektryczną, czy sprężarka klimatyzacji będzie napędzana bezpośrednio z silnika? Jeśli wydajność końcowa klimatyzacji miała by być podobna, obciążenie silnika również będzie podobne. A może nawet większe, bo z alternatorem będą dodatkowe straty. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
 |
MrMocny
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Patryk
Dołączył: 29 Sie 2017 Posty: 35 Skąd: Słw
|
Wysłany: 30 Sie 2017, 23:01
|
|
|
slawomirro napisał/a: | MrMocny napisał/a: | w silniku nie rzezi NIC.. NIC KOMPLETNIE NIC, a podczas jazdy rzezi...
|
No i sam sobie odpowiedziałeś. Silnik to nie jest.
Może też to być jakas głupotka Moze mocowanie wydechu lub jego osłon termiczych wpada w jakieś wibracje? Albo jakiś element wydechu się skończył? A jeśli nie, to skrzynia biegów... |
Martwie sie :( Nie wiem.. Dziwne to, ze od 1.2 tys do okolo 2 rzezi a potem nagle cisza i auto chodzi idealnie. Nie mam pomyslu :( |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 30 Sie 2017, 23:36
|
|
|
gdybając, to wg mnie rezonans wydechu czy czegoś powinien również występować przy deptaniu gazu bez obciążenia (tj na luzie).
Natomiast widziałem multum silników (w tym moje byłe 1.6), gdzie np przy depnięciu z niższych obrotów odzywała się hydraulika. |
|
|
|
 |
gruby907
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Miłosz
Dołączył: 08 Sie 2015 Posty: 200 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 31 Sie 2017, 15:52
|
|
|
silnikiem benzynowym w tym wypadku w fieście nie jeździ się poniżej 2tys chyba, że tylko utrzymujesz prędkość ogólnie u mnie nic nie rzęzi w skrzyni, ale jak zejde poniżej 1500 i chce przyspieszyć to auto wyraźnie sie dusi, więc redukcja i powoli przyspieszam w mieście w trasie żeby sie rozpędzić to deptam auto nie do dechy, ale ciągne do ok 4k obrotów i następny bieg, z czwórki na piątke oczywiście mozna wczesniej, ale też nie za wcześnie bo spalimy więcej paliwa dając mu gaz w podłoge i powoli przyspieszając na piątce generalnie jazdy tym autem trzeba sie nauczyć, wyczuć w jakiej sytuacji możemy wrzucić wyższy bieg i że nie warto na wysokim biegu pod górke jechać chyba , że rozpędzony już jesteś podsumowując: jak dusisz silnik to nie dziw sie, że rzęzi, dusi sie i telepie całą budą. Rozsądne minimum do rozpędzania sie to 1800-2000rpm i ciągniesz dalej. To nie diesel że wrzucisz wyższy bieg, dasz gaz i jedzie |
_________________ Pozdrawiam
 |
|
|
|
 |
MrMocny
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Patryk
Dołączył: 29 Sie 2017 Posty: 35 Skąd: Słw
|
Wysłany: 31 Sie 2017, 18:53
|
|
|
vegetagt napisał/a: | gdybając, to wg mnie rezonans wydechu czy czegoś powinien również występować przy deptaniu gazu bez obciążenia (tj na luzie).
Natomiast widziałem multum silników (w tym moje byłe 1.6), gdzie np przy depnięciu z niższych obrotów odzywała się hydraulika. |
Chyba trafiłeś z ta hydraulika. Mam 2 nagrania. Nie wiem jak by je wam tu podrzucic.
Wstepnie powiem tak. Byl u mnir znajomy kolega mechanik. Sprawdzil sprzeglo, mowi ze jest dobre a nawet bardzo. Na drugim biegu pod gorke ciagnie bez gazu i wystaczy lekko puscic sprzeglo i juz czuc jak "bierze". Po drugie. Mowi, ze moze byc juz lekko wyfobiony wysprzeglik, poniewaz przy uruchamianiu silnika nawet juz na rozgrzanym cos szelesci a jak wciska sprzeglo to ucicha. Po 3 jakas "rolka". Nie wiadomo ktora bo trzeba osluchac. A z tymi obrotami to jest znak zapytania, bo moze byc od rolek. |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 31 Sie 2017, 21:00
|
|
|
tylko ja nie wiem, czy u ciebie jest hydro Bo kosiarki 1.1/1.3 to w mk2 miały regulacje zaworów śrubami |
|
|
|
 |
MrMocny
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Patryk
Dołączył: 29 Sie 2017 Posty: 35 Skąd: Słw
|
Wysłany: 31 Sie 2017, 21:10
|
|
|
Tylko powiedz mi co mowisz poprzez slowo hydraulika? Ja odebralem to jako hydraulika w sprzegle.
Ja obstawiam rolki tylko nie wiem gdzie.. mam nadzieje ze od napinacza a nie od innej czesci.., łańcuch :/ lub też wysprzeglik itp. Slychac to glownie z lewej strony auta lub lekko na srodku od strony kierowcy podczas przyspieszania do 2 tys obr. |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 31 Sie 2017, 21:50
|
|
|
na myśli miałem hydrauliczne popychacze w głowicy. |
|
|
|
 |
MrMocny
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Patryk
Dołączył: 29 Sie 2017 Posty: 35 Skąd: Słw
|
Wysłany: 31 Sie 2017, 21:58
|
|
|
Oj to raczej nie.. Tutaj akurat nie ma stukania czy pukania.. moge Ci podrzucic nagranie na Twojego prywatnego emaila? Zobaczysz o co mi chodzi... to jest odglos wlasnie takiej kosiarki przez chwile... |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 31 Sie 2017, 22:01
|
|
|
poślij na Ukryta Wiadomość: | Jeśli jesteś *zarejestrowanym użytkownikiem* musisz odpowiedzieć w tym temacie żeby zobaczyć tą wiadomość --- If you are a *registered user* : you need to post in this topic to see the message --- | to gdzies wrzuce, zeby reszta tez zobaczyla |
|
|
|
 |
MrMocny
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Patryk
Dołączył: 29 Sie 2017 Posty: 35 Skąd: Słw
|
Wysłany: 31 Sie 2017, 22:35
|
|
|
Poszło na email. |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
 |
MrMocny
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Patryk
Dołączył: 29 Sie 2017 Posty: 35 Skąd: Słw
|
Wysłany: 1 Wrz 2017, 09:42
|
|
|
Yyyyy.. to jest masakra :/ Zaczynam juz lysiec..
W 13 raczej wysprzeglik.. łożyska ponoc w nim niema...
Avco do 15 to niexmam zielonego pojecia. |
|
|
|
 |
|