
|
[CVH] Brak ciśnienia na 2 i 3 cylindrze |
Autor |
Wiadomość |
krzaq4
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Dołączył: 15 Kwi 2015 Posty: 76 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2 Cze 2016, 22:30 [CVH] Brak ciśnienia na 2 i 3 cylindrze
|
|
|
Hej, mam przedziwną sprawę, świeżo poskładane cvh, wszystko na nowych gratach, po poskładaniu, okazało się, że na 1 i 4 cylindrze jest śliczne 13 bar, a na 2 i 4 jest 0 bar (!), nic, totalne zero! Zaczynam podejrzewać, że ma to związek z rozrządem, ale pytanie czy to możliwe, żeby poskładać tak źle rozrząd, żeby uzyskać takie symptomy?
Dodano po 46 minutach 38 sekundach:
jeszcze pomyślałem, że może zacięły/zawiesiły się popychacze... |
_________________ rst conversion in progress |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 3 Cze 2016, 11:36 [CVH] Brak ciśnienia na 2 i 3 cylindrze
|
|
|
dorób ze starej świecy przyłącze do kompresora. Zdejmij pokrywę zaworów i odkręć dźwigienki 2 i 3 cylindra. Dmuchnij do 2 cylindra i zobacz czy nie wyleci świecą 3go. jeśli wyleci to problem uszczelki albo pękniętej głowicy. Jeśli wyleci do kolektora ssącego albo wydechowego to problem nieszczelności zaworów. Jeśli nie wyleci to znaczy, że przy składaniu nie opróżniłeś szklanek hydroregulacyjnych i one podpierają ci zawory. podczas prób silnik musi być na luzie, bo może cię przejechać trochę. |
|
|
|
 |
krzaq4
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Dołączył: 15 Kwi 2015 Posty: 76 Skąd: Opole
|
Wysłany: 3 Cze 2016, 13:54 [CVH] Brak ciśnienia na 2 i 3 cylindrze
|
|
|
dzięki, fajny sposób, tylko spawarki nie mam, chyba bez niej nie będę w stanie takiego fajnego przyłącza wykombinować... Ale po kilku próbach, kilku zdjęciach pokrywy zawrów, ściąganiu dźwigienek itp., zauważyłem wodę w głowicy (!) czyli uszczelka... albo coś spaprałem przy składaniu, albo coś gorszego jak właśnie pęknięcie głowicy, chociaż to o tyle dziwne, że przed zdjęciem nie było problemu, a była planowana, zawory docierane itd. O 15 będzie uszczelka, założę, poskładam i pomierzę, może faktycznie będzie ok. |
_________________ rst conversion in progress |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
|
|
|
 |
krzaq4
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Dołączył: 15 Kwi 2015 Posty: 76 Skąd: Opole
|
Wysłany: 3 Cze 2016, 20:21 [CVH] Brak ciśnienia na 2 i 3 cylindrze
|
|
|
Uszczelka założona, z pełnym namaszczeniem, spokojnie, delikatnie Przy okazji sprawdziłem czy domykają się zawory - domykają. Złożyłem wszystko pełen nadziei, pomiar i lipa... zero na 2 i 3 cylindrze.... to jakaś masakra, chyba spróbuję ogarnąć tą świecę przez którą mógłbym dmuchnąć do cylindrów, bo już mi ręce opadają... już kolejne 3,5L oleju, nowa uszczelka, kilka godzin wycięte z życiorysu... Porażka, znowu wracają myśli o porzuceniu tego złoma....
Dodano po 18 minutach 16 sekundach:
diodalodz napisał/a: | Sprawdź blok i głowicę w taki sposób jak na moim filmie
|
A co to za "linijka" ? :d |
_________________ rst conversion in progress |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 3 Cze 2016, 22:40 [CVH] Brak ciśnienia na 2 i 3 cylindrze
|
|
|
mogli ci źle splanować głowicę.
Linijka to zwykła linijka 50cm z aluminium. Może być też stalowa krawiecka. Pomiaru dokonujesz szczelinomierzem. Zmierz też wysokość głowicy z lewej, prawej i środka. Wtedy wiadomo czy została równo zebrana. Jak zdejmiesz głowice, obróć ją do górny nogami, na zamkniętych wszystkich zaworach i zalej komory spalania olejem napędowym. jeśli utrzyma się przez godzinę to jest w miarę ok.
Dodano po 3 minutach 2 sekundach:
od biedy można użyć wody,
i w drugą stronę też można, jedynie nie wolno takiej głowicy zostawić na kilka dni nieużywaną, bo mogą stanąć zawory w prowadnicach od wody.
https://www.youtube.com/watch?v=n7YXgJPmV5M |
|
|
|
 |
krzaq4
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Dołączył: 15 Kwi 2015 Posty: 76 Skąd: Opole
|
Wysłany: 4 Cze 2016, 09:02 [CVH] Brak ciśnienia na 2 i 3 cylindrze
|
|
|
ech... znowu ściągać głowicę :( :( nie mam siły już do tego samochodu... Ale za poradę jestem bardzo wdzięczny |
_________________ rst conversion in progress |
|
|
|
 |
krzaq4
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Dołączył: 15 Kwi 2015 Posty: 76 Skąd: Opole
|
Wysłany: 7 Cze 2016, 18:14 [CVH] Brak ciśnienia na 2 i 3 cylindrze
|
|
|
przyznam się, że nie ściągałem głowicy, nie sprawdzałem czy jest dobrze splanowana bo podejrzewam że jest prawidłowo. Dlaczego? Bo nie miesza się olej z płynem chłodniczym oraz nie ma innych typowych dla rąbniętej uszczelki pod głowicą objawów. Jednakże bardzo sobie cenię te porady, a tą z dmuchaniem kompresorem w cylinder przez świecę zastosuję, ale jeśli dobrze rozumiem, to w przypadku nieszczelności zaworów będzie dmuchać od strony kanałów dolotowych lub wydechowych ? A jeśli jest nie teges na połączeniu tłok <-> cylinder to do miski? Dobrze kombinuję? |
_________________ rst conversion in progress |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|