[MK6] 1.6 100KM panther by Slawomirro |
Autor |
Wiadomość |
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 19 Paź 2016, 03:50 [MK6] 1.6 100KM panther by Slawomirro
|
|
|
--- |
Ostatnio zmieniony przez slawomirro 15 Gru 2023, 17:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1090 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 19 Paź 2016, 08:36 [MK6] 1.6 100KM panther by Slawomirro
|
|
|
Takie zachowanie trąci zbyt mocno trollowaniem, a nie chęcią pomocy. Nie możesz oczekiwać że nawet na forum, gdzieś w internecie, ludzie ot tak Ci uwierzą we wszystko co napiszesz, a już zwłaszcza w tak śmiałe, i (pozornie?) oderwane od rzeczywistości tezy.
To że wychodzisz na durnia w tym konkretnym momencie zawdzięczasz sam sobie, niestety. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 19 Paź 2016, 11:25 [MK6] 1.6 100KM panther by Slawomirro
|
|
|
--- |
Ostatnio zmieniony przez slawomirro 15 Gru 2023, 17:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1090 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 19 Paź 2016, 12:01 [MK6] 1.6 100KM panther by Slawomirro
|
|
|
slawomirro napisał/a: | Widzisz w tym sens? |
Nie, dlatego tym bardziej się dziwię Twojej postawie.
Ale generalnie nie moja sprawa, z mojej strony EOT |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
yoyo72
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Dziadek
Wiek: 51 Dołączył: 29 Kwi 2010 Posty: 1021 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20 Paź 2016, 09:11 [MK6] 1.6 100KM panther by Slawomirro
|
|
|
O ja pierd... ,ale afera!! O nawierzchni było, o paliwie było, o obrotach było.....chyba zapomnieliście się jeszcze pożreć o opony, bo chyba też mają znaczenie przy prędkości(czy nie?). Nie znam się kompletnie na tym, ale jak mi pokazuje na obrotomierzu np.3000 i na prędkościomierzu np.140 to znaczy ,że jadę około 140 i tyle. Granica błędu zawsze będzie. I o co się tu kłócić? A po piasku jak będę jechał 140 to nie będzie to 140 czy będzie?? Powodzenia panowie. |
_________________ Jest inne , ale tez Ford
Było MK3 1994r 1.1/2.0 136KM
Było MK3 1995 r.1.6 16v 90 KM Futura swap 2.0 136KM
Było MK3 1993 r.1.3 NEWPORT z klimą (ślimak)
Było MK3 1992 r.1.8 16v 130 KM (akwarium)
PRINCE OF RADOM 2016
|
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 20 Paź 2016, 09:57 [MK6] 1.6 100KM panther by Slawomirro
|
|
|
Dobra, to ja was pogodzę dzieciaki bo za dużo już tego a temat był nawet o całkiem fajnym autku ))
Co do prędkości, w praktyce nawierzchnia nie ma absolutnie żadnego wpływu na prędkość samochodu. Liczą się obroty silnika, przełożenie całkowite skrzyni i rzeczywisty promień koła.
Natomiast chyba wiem o co może koledze chodzić.
Załóżmy sytuacje całkiem teoretyczną, że mając na myśli nawierzchnie nie mówimy o mieszance asfaltu ale o jej stanie a dokładnie prostoliniowości. Jeśli asfalt nie jest idealnie równy a ma pagórki, lub nawet "kocie łby" to prędkość liniowa takiego pojazdu będzie o jakiś promil inna niż kalkulowana z powyższych danych. Takie czysto teoretyczne gdybanie gdy wykładowcy się na wykładach nudzi i chce przekazać coś co nigdy się w praktyce nie przyda jak nie pracujesz w NASA
Natomiast co do wyników z hamowni, tak jak było napisane wcześniej, różnica paru koni to może być zwykły błąd a nawet nie do końca błąd hamowni. I nie chodzi tu o powtarzalność wyników raz za razem ale chociażby o ponowna wizytę przy innej temperaturze, wilgotności powietrza, a nawet z innym paliwem w baku czy tez przeniesieniu tej samej hamowni na inną wysokość NPM Także wynik wyszedł Ci bardzo fajny i realny.
Co do wskazań prędkościomierza, dlatego różnice poniżej 100 są pomijalne bo liczniki są skalowane tak aby ok 3-5% zawyżały wskazania. Im mniejsza prędkość tym odchyłka mniejsza. Nie mam pojęcia czy jest to po to aby uchronić nas przed mandatami czy może żeby pochwalić się wyższym V-max |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
Pablosss
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Paweł
Wiek: 30 Dołączył: 29 Mar 2013 Posty: 120 Skąd: Lubin
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 20 Paź 2016, 11:33 [MK6] 1.6 100KM panther by Slawomirro
|
|
|
Pany, ale tu jest rozmowa o prędkości wskazywanej przez licznik, a nie rzeczywistej. Rzeczywista zalezy od rozmiaru opon, "pagórkowatości" drogi itede, to oczywiste. |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 20 Paź 2016, 11:38 [MK6] 1.6 100KM panther by Slawomirro
|
|
|
Veget, drążysz. Mowa była i o rzeczywistej prędkości, na obliczenie której załączona została tabelka i o którą potem poszły wywody jak i o różnicy wskazania versus prędkość rzeczywista.
Odnośnie nawierzchni szło o to ze może mieć ona wpływ na prędkość pojazdu. Koniec, end mojej strony. Melisy niech się napiją i już |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 20 Paź 2016, 11:49 [MK6] 1.6 100KM panther by Slawomirro
|
|
|
Qzyn, pytalem sie strone wczesniej, czy my na prawdę rozmawiamy o licznikowej a nie rzeczywistej... Pare razy inni wspominali, że dla tych samych obrotow silnika, licznik zawsze wskaże to samo, bo przełożenia... |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 20 Paź 2016, 11:56 [MK6] 1.6 100KM panther by Slawomirro
|
|
|
Ok, niech Ci będzie. Ale nawet jeśli to dokładnie tak samo przy prędkości licznikowej, jak i matematycznie wyliczonej wynik względem prędkości liniowej może być różny na różnych nawierzchniach. Jadąc po małych wzniesieniach czy kocich łbach, licznik jak i matematyka policzą całą drogę przebyta przez koło w dwóch wymiarach a prędkość liniowa będzie liczona wg przemieszczenia wektorowego.
Wtedy uzyskasz 3 wyniki: prędkość liniowa, rzeczywista i wskazywana przez licznik. Natomiast na drodze idealnie płaskiej uzyskasz dwa wyniki: prędkość liniowa równa prędkości obliczonej z przełożeń i drugi wynik prędkość wskazana przez licznik.
Przypominam jednak, że obracamy się w rzeczywistości bliskiej do rzeczywistości w jakiej obraca się obecna podkomedia ds. katastrofy smoleńskiej |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 20 Paź 2016, 12:00 [MK6] 1.6 100KM panther by Slawomirro
|
|
|
Dokładnie, ale licznik nadal wskaże 60km/h przy 2tys obrotow. Bez różnicy, czy pale kapcia na lodzie, mam auto w powietrzu, jade po szutrze, asfalcie, lesie czy betonie I z tego co zrozumiałem, to o tą kwestie chodziło.
No nic, miłego dnia |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 20 Paź 2016, 12:07 [MK6] 1.6 100KM panther by Slawomirro
|
|
|
Tak, jeśli chodzi jedynie i wskazanie licznika vs. obroty silnika na tym samym biegu to nawierzchnia nie ma nic do tego. Tu jest stale polaczenie, szczególnie w przypadku liczników linkowych i czysta matematyka - od wału korbowego, przez wałek sprzęgłowy, przekłanie ślimakową, linke, prosto do licznika |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 22 Paź 2016, 01:02 [MK6] 1.6 100KM panther by Slawomirro
|
|
|
--- |
Ostatnio zmieniony przez slawomirro 15 Gru 2023, 17:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 2 Gru 2016, 02:17
|
|
|
--- |
Ostatnio zmieniony przez slawomirro 15 Gru 2023, 17:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 6 Lut 2017, 15:32
|
|
|
--- |
Ostatnio zmieniony przez slawomirro 15 Gru 2023, 17:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 7 Mar 2017, 10:11
|
|
|
--- |
Ostatnio zmieniony przez slawomirro 15 Gru 2023, 17:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 20 Mar 2017, 14:35
|
|
|
--- |
Ostatnio zmieniony przez slawomirro 15 Gru 2023, 17:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
dirty.73
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 21 Lut 2017 Posty: 139 Skąd: Lubań
|
|
|
|
|
slawomirro
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa
|
Wysłany: 26 Mar 2017, 15:37
|
|
|
--- |
Ostatnio zmieniony przez slawomirro 15 Gru 2023, 17:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|