Szarpie, wysokie obroty, zalewa go.. |
Autor |
Wiadomość |
DanielŻ
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 32 Dołączył: 27 Lis 2015 Posty: 150 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 16 Mar 2016, 17:17 Szarpie, wysokie obroty, zalewa go..
|
|
|
Witam witam.. jeżeli jest ktoś tu komu szkoda mojej Fiesty to proszę o pomoc!! Fiescina zaczęła szczecin obroty zrobiły się wysokie itp. Myślałem że to uszczelka pod kolektorem ssacym-wymieniłem i dalej nic. Potem okazało się że może to być regulator cisnienia paliwa na listwie wtryskowej. Wymieniłem oba oringi i dalej to samo. Może to być wina przeplywki? Na wolnych zostaje na 2k obrotów. Czuć że go przylewa itp. A jak dam mu w pałe to jest okej. Jakieś pomysły? Proszę bo jeszcze trochę i rozpędze się i wjade w drzewo.. siły już brak ^^ silnik 1.8 130 km z xr2i. |
_________________ Peace!!
vegetagt napisał/a: | plakiem takich rzeczy sie szuka :p | - jednak człowiek uczy się całe życie :d |
|
|
|
 |
Peedro
Klubowicz

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 16 Mar 2016, 19:44 Szarpie, wysokie obroty, zalewa go..
|
|
|
Wymrugaj błędy... już kilka razy ci to koledzy pisali, bo tak to wróżenie z fusów jest. |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
 |
DanielŻ
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 32 Dołączył: 27 Lis 2015 Posty: 150 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 16 Mar 2016, 19:56 Szarpie, wysokie obroty, zalewa go..
|
|
|
Ale błędów może nie pokazać np na przeplywce kiedyś niby było okej wg komputera a przeplywka była do wymiany ^^ no ale może masz rację. Ale oprócz tego to jest jakiś pomysł co to może być? ^^ itak jutro będę działał także każdy pomysł mi się przyda ;d |
_________________ Peace!!
vegetagt napisał/a: | plakiem takich rzeczy sie szuka :p | - jednak człowiek uczy się całe życie :d |
|
|
|
 |
Peedro
Klubowicz

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 16 Mar 2016, 20:21 Szarpie, wysokie obroty, zalewa go..
|
|
|
Jak zalewa to może być sonda, czujnik temp powietrza, a równie dobrze coś innego ci tam nie działa odpowiednio. |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
 |
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 36 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 16 Mar 2016, 22:51 Szarpie, wysokie obroty, zalewa go..
|
|
|
Walnięta sonda raczej poza wysokim spalaniem nie daje specjalnych objawów. Przynajmniej ja się nie spotkałem
Pamiętaj, że przy aluminiowym kolektorze są w sumie dwie uszczelki, jedna na styku flanszy z głowicą, a drugą między flanszą, a kolektorem już właściwym. Plak nic nie wykazuje?
Generalnie może być wszystko, od TPS'a przez krokowy, lewe powietrze, przepływkę, po uszkodzoną wiązkę, czy nawet ECU. Wymigaj błędy, żeby mieć punkt zaczepienia. |
|
|
|
 |
DanielŻ
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 32 Dołączył: 27 Lis 2015 Posty: 150 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 16 Mar 2016, 23:09 Szarpie, wysokie obroty, zalewa go..
|
|
|
Uszczelke tą między kolektorem a listwą wymieniłem na nową i jeszcze dolozylem silikonu a co do tej między listwa a blokiem to była jak nowa to zostawiłem. Ale chyba itak silikonu dołożę żeby mieć pewność. Podciśnieniowe wszystkie okej. Regulator cisnienia paliwa - wymieniłem dwa oringi i gra. Krokowy jutro będę szukał i podmienial, tak samo przeplywke. A cała reszta już sprawdzona. A co do błędów to jak wymagać te błędy? |
_________________ Peace!!
vegetagt napisał/a: | plakiem takich rzeczy sie szuka :p | - jednak człowiek uczy się całe życie :d |
|
|
|
 |
DanielŻ
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 32 Dołączył: 27 Lis 2015 Posty: 150 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 18 Mar 2016, 17:58 Szarpie, wysokie obroty, zalewa go..
|
|
|
Halo halo? Ktoś wie do czego dokładnie służą te metalowe podkładki? Pod wtryskami i cz y one mają tak luźno latać? |
_________________ Peace!!
vegetagt napisał/a: | plakiem takich rzeczy sie szuka :p | - jednak człowiek uczy się całe życie :d |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 18 Mar 2016, 22:37 Szarpie, wysokie obroty, zalewa go..
|
|
|
ja nie mialem niczego metalowego pod wtryskami |
|
|
|
 |
DanielŻ
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 32 Dołączył: 27 Lis 2015 Posty: 150 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 19 Mar 2016, 01:01 Szarpie, wysokie obroty, zalewa go..
|
|
|
Jak nie jak pod wtryskami od strony tej listwy całej między kolektorem a blokiem silnika są takie metalowe podkładki;d może nie zwrociles uwagi; d ale są na pewno ^^ i się zastanawiam czy może te podkładki robią tak że mi wtrysk syczy i zalewa ^^ bo wczoraj rozebralem pół silnika i złożyłem kolektor cały na nowo razem z tą listwa gdzie wtryski wchodzą i odpaliłem i było okej wszystko. 5 min pochodził, usłyszałem takie pykniecie i znowu to samo ;d czyli coś z tą listwą :d tylko jeszcze nie wiem co :p teraz wróciłem z piwka i jutro będę jeszcze raz rozbieral i składał żeby dojść co to może być :d |
_________________ Peace!!
vegetagt napisał/a: | plakiem takich rzeczy sie szuka :p | - jednak człowiek uczy się całe życie :d |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19 Mar 2016, 11:32 Szarpie, wysokie obroty, zalewa go..
|
|
|
http://fordpartsuk.com/sh... ... 851339.htm take coś powinno być pod wtryskiem. Może któryś kawałek jest metalowy, ale ogólnie wspominam te uszczelki jako gumowe. |
|
|
|
 |
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 36 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 19 Mar 2016, 13:09 Szarpie, wysokie obroty, zalewa go..
|
|
|
Uszczelki pod wtryskiwacze są metalowo-gumowe. Plakiem psikałeś w okolicach listwy paliwowej? Uprzedzam, że nowe uszczelki to chyba tylko ASO w cenie dwudziestu kilku złotych za sztukę.
Możesz jeszcze sprawdzić, czy wtryskiwacze nie leją (leją ciurkiem zamiast dawać mgiełkę), ale nie podejrzewam.
Wymigałeś błędy w końcu? Info jak jest na forum. |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
 |
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 36 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 19 Mar 2016, 13:54 Szarpie, wysokie obroty, zalewa go..
|
|
|
Jeszcze jakbyś miał kupować te uszczelki. Brązowe są do aluminiowego kolektora, a zielone do plastikowego i nie pasują zamiennie.
vegetagt Specjalnie rozebrałeś auto, żeby sprawdzić? |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19 Mar 2016, 14:09 Szarpie, wysokie obroty, zalewa go..
|
|
|
blood_brother, to mnie teraz zdziwiles, bo w katalogu numer ten sam i mało tego... Do swojego alu przelozylem uszczelki z plastikowego i jest ok
edit: w sumie śmietnik w katalogu jest... |
|
|
|
 |
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 36 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 19 Mar 2016, 16:10 Szarpie, wysokie obroty, zalewa go..
|
|
|
U mnie nie chciały podejść z alu do plastiku. Któreś były minimalnie większe. Może w drugą stronę działa |
|
|
|
 |
DanielŻ
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 32 Dołączył: 27 Lis 2015 Posty: 150 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 19 Mar 2016, 17:49 Szarpie, wysokie obroty, zalewa go..
|
|
|
A ja widzicie.. ;d a odpowie mi ktoś teraz?:d czyli do czego to służy dokładnie? I czy to może być przyczyną takiego syczenia i zalewania? Ta właśnie uszczelka?
Dodano po 13 minutach 53 sekundach:
Bo wlasnie o to mi chodzi ;d a jak rozbieralem ten kolektor to tą listwe zająłem całą i od środka widziałem te podkładki i zastanawiam się czy one tak mają latać luźno przód tył? Czy to coś jest nie halo i tak samo w różnych miejscach były, na każdym wtrysku inaczej mniej lub więcej wysuniete i jedną z nich popchnalem do środka - w stronę wtrysku i rozkminiam czy to to było takie głośne pykniecie że popchnelo tą podkładkę czy co :d czy to kolektor który złożyłem jeszcze raz gdzieś rozszczelnilo i to że ruszyłem tą podkładkę nie miało znaczenia. Nie wiem :p jak sądzicie? ^^ |
_________________ Peace!!
vegetagt napisał/a: | plakiem takich rzeczy sie szuka :p | - jednak człowiek uczy się całe życie :d |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19 Mar 2016, 18:34 Szarpie, wysokie obroty, zalewa go..
|
|
|
mi zielone podkladki (z plastiku) weszły w alu dość ciasno, nic sie nei ruszało. Przy montażu tylko jedna mi sie przesunela pod wtrysk i musialem poprawiac. |
|
|
|
 |
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 36 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 19 Mar 2016, 18:59 Szarpie, wysokie obroty, zalewa go..
|
|
|
Uszczelki służą do uszczelniania I tak, jeśli są uszkodzone, bądź mocno zmęczone czasem, mogą przepuszczać lewe powietrze. Plak Ci prawdę powie.
Uszczelki te siedzą dosyć ciasno, natomiast przy wyjmowaniu mogę się pokrzywić, w sensie ich pozycja. Ja zakładałem je najpierw na wtryski, a potem całość ostrożnie do kolektora. |
|
|
|
 |
DanielŻ
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 32 Dołączył: 27 Lis 2015 Posty: 150 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 19 Mar 2016, 20:52 Szarpie, wysokie obroty, zalewa go..
|
|
|
Blood~ czyli wg Ciebie one powinny siedzieć ciasno? Bo jak rozebralem kolektor razem z flansza to właśnie zwróciłem uwagę na te podkładki bo były w różnych pozycjach tzn jakby jedna bardziej wysunieta od drugiej itp. I teraz pytanie czy one mają mieć tyle skoku? I tak luźno chodzić? Bo palcem popchnalem i wcisnalem ją w stronę wtrysku. Potem wszystko złożyłem do kupy odpaliłem fure i kurw*a szok! Chodzi wszystko dobrze. Tak z 5 min i po chwili usłyszałem taki mały "wybuch" głośne pykniecie i nagle znowu zaczęło syczeć i szarpać, podnosić obroty.. i nie wiem teraz czy to te podkładki czy gdzieś nieszczelnosc między flansza a blokiem :> dlatego pytanie brzmi czy te podkładki tak mają mieć dużo skoku i chodzić przód tył?
Dorzucam zdjęcia na przybliżeniu będzie widać w tej flanszy te podkładki itp. Szkoda że jakość musiałem zepsuć żeby móc je dodać ^^ |
_________________ Peace!!
vegetagt napisał/a: | plakiem takich rzeczy sie szuka :p | - jednak człowiek uczy się całe życie :d |
|
|
|
 |
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 36 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 19 Mar 2016, 22:58 Szarpie, wysokie obroty, zalewa go..
|
|
|
Powinny siedzieć ciasno, ale też powinny dać się ruszyć.
Ostatni raz podpowiadam. Złóż wszystko do kupy, odpal auto i psikaj plakiem wszędzie gdzie może wpadać lewe powietrze. Jeśli auto podniesie obroty, to masz miejsce gdzie jest "przeciek".
Do tego też wymigaj w końcu błędy. |
|
|
|
 |
|