Gaśnięcie silnika pod obciążeniem |
Autor |
Wiadomość |
ariachi
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Seba
Dołączył: 05 Lut 2012 Posty: 9 Skąd: Polska
|
Wysłany: 28 Lis 2015, 22:04 Gaśnięcie silnika pod obciążeniem
|
|
|
Witam,
jestem posiadaczem fiesty z pojedynczym wtryskiem paliwa i LPG. Od jakiegoś czasu miałem problem z jazdą na benzynie. Dodawałem gazu a auto jakby było hamowane, mimo wciśnięcia pedału do oporu. Po rozgrzaniu silnika i przełączeniu na LPG ten problem znika. Zauważyłem też przy dodawaniu gazu występowanie dziwnego syczenia spod maski... nie zauważałem tego wcześniej. Obecnie auto jak już odpali to przy większym obciążeniu silnik gaśnie (benzyna, temperatura otoczenia ok 3stC). Można kręcić rozrusznikiem aż do wyładowania akumlatora i nie zapali. Po dłuższym czasie losowo odpali. Dziś rano np w ogóle nie odpalił.
Podłączyłem się pod złącze diagnostyczne diodą - oto co odczytałem przy wyłączonym silniku po włączeniu stacyjki:
11 - brak błędów
11 - brak błędów
20 - kod separacji
27 - czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym
35 - czujnik położenia przepustnicy
27 - czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym
35 - czujnik położenia przepustnicy
10 - koniec testu
Wymieniłem wczoraj filtr paliwa. Świece i filtr powietrza nie były dawno wymieniane - no ale skoro na gazie nie było problemów to może to nie to. Proszę o radę.
Pozdrawiam
a. |
|
|
|
 |
DemptD
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 35 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 29 Lis 2015, 16:39 Gaśnięcie silnika pod obciążeniem
|
|
|
do podmiany CPP i Map sensor |
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
 |
ariachi
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Seba
Dołączył: 05 Lut 2012 Posty: 9 Skąd: Polska
|
Wysłany: 29 Lis 2015, 17:37 Gaśnięcie silnika pod obciążeniem
|
|
|
Dzięki za odpowiedź. Dziś przeczyściłem świece i auto odpaliło. A to syczenie podczas dodawania gazu? Może to być nieszczelność w jakimś wężyku doprowadzającym podciśnienie? Auto Ewidentnie jest słabsze niż zwykle... Odłączyłem map sensor i jechałem bez. Nie było różnicy. Na długiej prostej góra 80-85km/h na 4 biegu.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
DemptD
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 35 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 29 Lis 2015, 19:18 Gaśnięcie silnika pod obciążeniem
|
|
|
jak odłączyłeś map i nie było różnicy to już wiesz co sprawdzić w pierwszej kolejności |
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
 |
ariachi
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Seba
Dołączył: 05 Lut 2012 Posty: 9 Skąd: Polska
|
Wysłany: 29 Lis 2015, 20:01 Gaśnięcie silnika pod obciążeniem
|
|
|
Dziękuję za odpowiedź. Rozumiem, że mam zająć się czujnikiem położenia przepustnicy. Wydawało mi się, że ten potencjometr przy silniczku krokowym odpowiada za regulację "wolnych orbotów". Jaki to ma związek z brakiem mocy przy pedale gazu wciśniętym do oporu?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
DemptD
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 35 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 29 Lis 2015, 21:03 Gaśnięcie silnika pod obciążeniem
|
|
|
musisz zacząć od mapa, cpp jak nazwa wskazuje czujnik położenia przepustnicy i jak będzie uszkodzony to komp będzie dostawać błędne dane |
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
 |
ariachi
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Seba
Dołączył: 05 Lut 2012 Posty: 9 Skąd: Polska
|
Wysłany: 29 Lis 2015, 21:19 Gaśnięcie silnika pod obciążeniem
|
|
|
Dziękuję. Wolałbym sam sprawdzić poprawność działania tych elementów zanim zacznę wymieniać. Można prosić o jakieś wskazówki ? Chyba, że na forum znajdę prawidłowe informacje. Zrobiłem jeszcze test przy pracującym silniku zgodnie z opisem http://www.fiesta.abla.piwko.pl/por_tester/ otrzymałem kod 48 - stycznik regulacji biegu jałowego. Później zrobiłem powtórnie bez włączania silnika - tym razem miałem tylko 37 - czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym. Nie wiem czy to też czasem nie miało związku z moją jazdą bez map.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
DemptD
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 35 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 29 Lis 2015, 22:33 Gaśnięcie silnika pod obciążeniem
|
|
|
no raczej miało, bo błędy się kasują po iluśtam uruchomieniach silnika i każdorazowym ich odczytaniu, zrób reset kompa i adaptację i pojeździj z 2-3 dni i wtedy sprawdź błędy |
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.