
|
Centralny zamek na pilota - co i jak? |
Autor |
Wiadomość |
stig44
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 11 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 24 Sie 2015, 19:32 Centralny zamek na pilota - co i jak?
|
|
|
Witam. Sprawa wygląda tak - w mojej Fieście z 2003 r. mam centralny zamek, ale bez pilota. Moduł GEM również takiego pilota nie obsługuje. Teraz co zrobić, aby móc sterować centralką z pilota? Myślałem nad zrobieniem czegoś takiego:
- wymienic moduł na taki z końcówką Cx lub Dx
- kupić kompletny używany pilot
- kupić surową obudowę takiego samego pilota i dorobić grot
- przełożyć elektronikę oraz immo z używanego pilota do nowej obudowy
- zaprogramować nowy pilot wg. fordowskiej instrukcji(4 razy z pozycji 0 na 2 itd...)
Dobrze myślę? Coś takiego mi zadziała?
Dzięki z góry za podpowiedzi |
|
|
|
 |
stig44
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 11 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 29 Sie 2015, 00:20 Re: Centralny zamek na pilota - co i jak?
|
|
|
Dobra, poradziłem sobie. Ale żeby było dla potomnych, to napiszę o tym co nieco.
A więc, żeby umożliwić otwieranie z pilota w MK6, potrzebujemy moduł 2S6T lub 4S6T dla wersji przed FL lub 6S6T po FL, wszystkie z końcówką Cx lub Dx(Dx posiadają dodatkowo podwójne ryglowanie drzwi). Wymiana tegoż modułu sprowadza się do odkręcenia dwóch wkrętów i przełożeniu 5 kostek, więc każdy sobie z tym poradzi. Znajduje się on po lewej stronie pod kierownicą, należy odkręcić najpierw plastik aby mieć do niego dostęp.
Gdy już mamy gotowy moduł, należy ogarnąć pilot. W moim przypadku zaopatrzyłem się w używany oryginalny pilot z 3 przyciskami oraz nową obudowę wraz z surowym grotem (nieoryginalną, ale taką do której można przełożyć elektronikę ze starej). Można również w tym oryginalnym pilocie wymienić sam grot i też będzie dobrze, aczkolwiek nie podoba mi się jego wygląd .
Następnie przełożyłem wszystko ze starego pilota do nowej obudowy. Niestety przez gapiostwo nie zauważyłem, że potrzebuję transponder 4D63 W1(mały prostokącik), a w kluczyku który kupiłem był starszy 4D60(podłużna kapsułka). Jednakże posiadam dwa oryginalne kluczyki i przełożyłem transponder z jednego z nich. Jeżeli nie masz możliwości podmianki, to sam transponder można kupić przez internet .
Teraz kwestia zaprogramowania pilota. Robimy wszystko jak w fordowskiej instrukcji, czyli:
Pamiętajmy, aby na czas programowania wszystkie drzwi były zamknięte.
Kiedy już sparujemy naszego pilota z modułem, przychodzi czas na immo. Oczywiście wpierw musimy dociąć nowy grot . W moim przypadku operacja kodowania była niepotrzebna, gdyż przełożyłem transponder z kluczyka zapasowego, ale jeśli pochodzi on z innego źródła, należy go zakodować. Do zakodowania nowego pilota, potrzebne są nam dwa oryginalne kluczyki. Tutaj również przychodzi z pomocą instrukcja:
No i gotowe. Możesz już odpalać silnik nowym pilotem .
Mam nadzieję, że pomogłem . |
|
|
|
 |
blazejm1
Wersja: Basic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 25 Dołączył: 25 Maj 2016 Posty: 1
|
Wysłany: 6 Cze 2016, 08:42 Centralny zamek na pilota - co i jak?
|
|
|
Czy posiadając GEM z funkcją centralnego zamka na pilota, ale nie posiadając oryginalnego pilota Fiesty, mogę zakodować w opisany wyżej sposób pilota jakiegokolwiek o nadającego na tej samej częstotliwości? |
|
|
|
 |
lakiernik175
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Wiek: 47 Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 240 Skąd: Kraśnik Lub.
|
Wysłany: 7 Cze 2016, 22:24 Centralny zamek na pilota - co i jak?
|
|
|
A jaki problem kupić używanego pilota i go zaprogramować? Po co komplikować sobie życie? |
_________________ Wyprzedaż części do mk6,głównie silnikowe(benzynowe),części zawieszenia,wnętrza,elektryka.
Zawsze gwarancja rozruchowa.Pytać na maila.Z braku czasu odpowiem wieczorem. |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|