Jakie to silniki: 1,4 96KM oraz 1,4 90KM? |
Autor |
Wiadomość |
porosty
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Tomek
Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 109 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10 Lut 2015, 10:58 Jakie to silniki: 1,4 96KM oraz 1,4 90KM?
|
|
|
Witajcie koledzy.
Chciałem się dowiedzieć kilku rzeczy dot następujących silników: 1,4 96KM (Fiesta MK7 2013) oraz 1,4 90KM (B-max 2012).
1. Jaki system wtrysku paliwa one posiadają : wielopunkt/bezpośredni itp
2. Jak jest z regulacją luzów zaworowych.
Pytania te zadaję pod kontem gazowania silnika, słyszałem już masę sprzecznych informacji że wolę się zapytać na forum u ludzi którzy się znają.
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez Parzych 10 Lut 2015, 14:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 10 Lut 2015, 13:58
|
|
|
radzę poszukać czegoś w stylu instrukcja obsługi pojazdu bądź książkę serwisową typu Haynes. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
wojtekpl
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 18 Mar 2014 Posty: 161 Skąd: KR
|
Wysłany: 10 Lut 2015, 14:17
|
|
|
@porosty
1. MPI
2. Płytki co 160 tyś.
W Niemczech mk7 1,4i była/jest oferowana z fabrycznym? gazem. Różnica taka, że interwał kontroli/regulacji luzów zaworowych wynosi 60 tyś. km. |
_________________ Trend, GoldX; Copper Pulse; 1,4i LPG
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 10 Lut 2015, 14:35
|
|
|
te 60tys to i tak nieźle. W focusach 1.6 (znanych jako "nie do gazu") na forach zalecają kontrole co 30tys, żeby nic się nie stało silnikowi. |
|
|
|
 |
porosty
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Tomek
Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 109 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10 Lut 2015, 15:28
|
|
|
Koledzy i tu dziwna sprawa:
System forda moj silnik 1.4 96 widzi jako 90 konny
Mechanik forda mówi że mam w obu silnikach hydrauliczną regulację luzów
Na dodatek niby w obu mam bezpośredni wtrysk.... Dziwne bo widzę listwę z wtryskami... Ale może tak jest. Zatem pytanie czy da się go zagazować...
Nadnienię iż wolę się Was dopytać zanim zapytam gazownika |
|
|
|
 |
wojtekpl
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 18 Mar 2014 Posty: 161 Skąd: KR
|
Wysłany: 10 Lut 2015, 18:32
|
|
|
Gdzie ten mechanik urzęduje? Napisz, będę przynajmniej wiedział gdzie nie jechać
Tu sobie popatrz.
Popatrz na 3lata/60tyś. I z tymi płytkami też nie kłamię
Edycja
Po upływie gwarancji jestem zdecydowany na montaż instalacji lpg. Chyba, że cena gazu w stosunku do benzyny zmieni się w taki sposób iż nie będzie to opłacalne. |
_________________ Trend, GoldX; Copper Pulse; 1,4i LPG
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
porosty
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Tomek
Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 109 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10 Lut 2015, 18:52
|
|
|
Ford na Kamińskiego PGD.
Generalnie jestem zadowolony ale nic się nie działo ale męczy mnie fakt iż na fakturze a co za tym idzie w dowodzie rej mam 1.4 96 kucyków-72kw a w systemie forda po vinie mam 90km.
Ojciec ma taki sam silnik w B-Maxie i ma 90km-66kw.
W końcu nie wiem jaki mam silnik.
Idzie to jakoś obiektywnie sprawdzić/potwierdzić? Mogą kiedyś być z tego problemy np przy gwarancji/szkodzie... |
|
|
|
 |
wojtekpl
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 18 Mar 2014 Posty: 161 Skąd: KR
|
Wysłany: 10 Lut 2015, 19:06
|
|
|
To mnie zmartwiłeś, u nich kupowałem auto, ale cóż ślubu nie braliśmy, a gdyby nawet........
Co prawda kiedy byłem na serwisie po roku nie tyle mechanik, co człowiek, który przyjmował auto, sprawiał wrażenie kompetentnego.
B-max ma faktycznie mniejszą moc, a w fieście skąd się to bierze? Może sobie ktoś ułatwił? Przy lpg podają moc 68 kW/92,5 KM.
Hehe sprawdziłem swój vin w etisie i.................. też jest 90 koni, a w DR i homologacji 96 |
_________________ Trend, GoldX; Copper Pulse; 1,4i LPG
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
porosty
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Tomek
Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 109 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10 Lut 2015, 19:20
|
|
|
I to jest ciekawe ale nie powinno być w systemie różnic. |
|
|
|
 |
armo
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 20 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 16 Mar 2015, 13:08 Mk7
|
|
|
Hehehe widzę, że nie tylko ja mam taki problem u mnie w papierach jest 96KM, a na etisford po wpisaniu numeru Vin pokazuje 90KM. Przeglądałem plan obsługi swojej fiesty na etis, ale powiem szczerze, że nic nie znalazłem na temat kiedy należy dokonać ewentualnej kontroli/regulacji luzów zaworowych, oraz kiedy należy wymienić filtr paliwa. Jeżeli ktoś posiada takowe dane to proszę napisać. Z góry wielkie dzięki
[ Dodano: Pon Mar 16, 2015 13:23 ]
armo napisał/a: | Hehehe widzę, że nie tylko ja mam taki problem u mnie w papierach jest 96KM, a na etisford po wpisaniu numeru Vin pokazuje 90KM. Przeglądałem plan obsługi swojej fiesty na etis, ale powiem szczerze, że nic nie znalazłem na temat kiedy należy dokonać ewentualnej kontroli/regulacji luzów zaworowych, oraz kiedy należy wymienić filtr paliwa. Jeżeli ktoś posiada takowe dane to proszę napisać. Z góry wielkie dzięki |
Ok regulacje luzów zaworowych znalazłem co 160tys km, natomiast nigdzie nie ma kiedy należy wymienić filtr paliwa |
_________________ Armo |
|
|
|
 |
srs
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Gold
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Robert
Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 43 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 14 Kwi 2015, 12:00 Re: Mk7
|
|
|
armo napisał/a: | Ok regulacje luzów zaworowych znalazłem co 160tys km, natomiast nigdzie nie ma kiedy należy wymienić filtr paliwa |
a znalazłeś ten filtr paliwa w aucie bo ja nie, a jest tylko "filterek" przy pompie, dla tego nie masz podane przy jakim przebiegu należy wymienić filtr paliwa bo go tam nie ma. |
_________________
 |
|
|
|
 |
mehacz
Model: Ford Fiesta Mk7`15
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2015 Posty: 60 Skąd: Kosina
|
Wysłany: 17 Kwi 2015, 10:31
|
|
|
Wczoraj byłem w ASO i też mi powiedzieli że mam 90 koni a przy zakupie w ofercie było 96. czy może ktoś wytłumaczyć o co chodzi ? Dodam, że auto jest kupione 3 miesiące temu w ASO z teoretycznie silnikiem 1,4 duratec 96KM. |
|
|
|
 |
srs
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Gold
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Robert
Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 43 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 19 Kwi 2015, 22:31
|
|
|
jak kupujesz auto to dostajesz homologację i w niej wyszczególnione jest u mnie pisze że jest 1.4 96PS w etisie jest błąd i większość go powiela. |
_________________
 |
|
|
|
 |
armo
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 20 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 21 Kwi 2015, 14:09 Re: Mk7
|
|
|
srs napisał/a: | armo napisał/a: | Ok regulacje luzów zaworowych znalazłem co 160tys km, natomiast nigdzie nie ma kiedy należy wymienić filtr paliwa |
a znalazłeś ten filtr paliwa w aucie bo ja nie, a jest tylko "filterek" przy pompie, dla tego nie masz podane przy jakim przebiegu należy wymienić filtr paliwa bo go tam nie ma. |
Faktycznie nie ma filtr paliwa tylko jest "filterek" przy pompie i teraz sie zastanawiam czyścić to jakoś, rozbierać czy nic z tym nie robić???? |
_________________ Armo |
|
|
|
 |
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 40 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
|
|
|
 |
|