1.0 EcoBoost 125KM - mała elastyczność na niskich obrotach |
Autor |
Wiadomość |
FFDriver
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd
|
Wysłany: 3 Gru 2014, 09:49
|
|
|
MisiekT napisał/a: | wykresy trzeba umiec czytac - wcale z niego nie wynika, ze "jedzie" od 1400 obrotow... |
Z wykresu wynika, że maksymalny moment jest już osiągnięty przy 1400 czyli co najmniej od tego momentu auto powinno żwawiej przyśpieszać , czyż nie ??
MisiekT napisał/a: | a co do testu: gaz w podloge na 1000 obrotow - to tak nie dziala, turbo musi sie napedzic, nie ma cudow |
Dyskutujemy tutaj od jakich obrotów auto zaczyna "ciągnąc"
Taki test pokazuje to o czym mówię. Mam 1000, wciskam gaz i patrzę na obroty co się dzieje i czekam na moment kiedy wyczuwalnie auto zaczyna napierać, czyli turbina zaczyna pompować.
Więc co tak nie działa ?? |
_________________ --<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
|
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 3 Gru 2014, 10:20
|
|
|
FFDriver napisał/a: | od tego momentu auto powinno żwawiej przyśpieszać , czyż nie |
nie, jezeli turbina nie ma z czego sie napedzic... |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 3 Gru 2014, 13:22
|
|
|
MisiekT, w sensie dążysz do tego, że jeżeli robisz start od 1000 obrotów, to turbo już bedzie miało pewne obroty i zacznie jechać od 1400, a jak jadąc z prędkością obrotową silnika 1400-1500 (lub ruszając z takich obrotow - gdy gazy nie maja takiej prędkosci wylotowej jak pod obciążeniem), to będzie lag/turbodziura czy jak to tam sie zwie? |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 3 Gru 2014, 13:26
|
|
|
dążę do tego, ze gaz ma wiecej niz 2 pozycje - i wcisniecie w opor przy 1tys. i czekaniu na efekty nie jest poprawne...
wciskajac gaz w opor na malych obrotach zamulisz niepotrzebnie auto - silnik w tym zakresie generuje tylko minimalna moc |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 3 Gru 2014, 13:44
|
|
|
MisiekT napisał/a: | i wcisniecie w opor przy 1tys. i czekaniu na efekty nie jest poprawne... |
czemu w obecnym silniku ma to nie być poprawne? Jak jest elektroniczna przepustnica to i tak dawka będzie optymalna. W klasycznych, linkowych, owszem |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 3 Gru 2014, 14:19
|
|
|
no nie jest tak pieknie - pamietaj, ze soft to tylko soft, a dodatkowo jednym z zadan jest oszczedzanie podzespolow auta... wiec nagle pierdzielniecie nie byloby wskazane |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
FFDriver
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd
|
Wysłany: 5 Gru 2014, 09:12
|
|
|
Piszcie co chcecie i róbcie test jak chcecie. Istotne jest jedno, brakuje tutaj dołu okrutnie. Tak jak napisałem w innym aucie spokojnie pojedziesz w tej samej sytuacji z 2, a tutaj musi to już być 1.
Nie mówię tutaj o sytuacji gdzie jadę spokojnie i powiedzmy dobrze wszystko przewidziałem. Zróbmy przykład. Dojeżdżam powoli do skrzyżowania, analizuje sytuacje i widzę, że będę się musiał zatrzymać. Ale nagle sytuacje się zmienia bo jakieś auto skręca i robi się luka. Mogę szybko wystartować ale jeszcze nie byłem zatrzymany tylko powoli dojeżdżałem. Reakcja musi być szybka i wtedy właśnie normalnie wbiłbym 2 i wtedy właśnie gaz działa 0-1 Naciskam pedał zdecydowanie (nie mówię, że do dechy) i takiej zdecydowanej reakcji oczekuję. W Fieście jej nie będzie jeśli zrobię to z 2. Tyle w temacie od mnie. |
_________________ --<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
|
|
|
|
|
langolier
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Imię: Piotr
Dołączył: 18 Cze 2014 Posty: 170 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 5 Gru 2014, 10:16
|
|
|
Dokładnie potwierdzam to co pisze FFDriver. A wbicie 1 biegu jak auto się jeszcze nieźle toczy to się po prostu gryzie z moim sumieniem i zapalają mi się wszystkie możliwe czerwone lampki ostrzegawcze w głowie - spróbujcie zrobić tak w innych autach (mówię o wolnossących benzynach bo z takimi mam doświadczenie tylko) - skrzynia wyda z siebie mocno ostrzegawcze dźwięki. W nich wbija się 2 bieg i auto rusza natychmiast.
Jak dla mnie EcoBoost 1.0 to konieczność wdrożenia kompletnie innego stylu jazdy, manewrowania biegami i gazem - przeskok 1.6 TiVCT -> 1.0 EcoBoost jest dużo dużo większy niż 1.6 TiVCT -> 1.8TdCi które dostałem jako auto zastępcze na czas naprawy. |
_________________ Jest od listopada 2014 a druga od lutego 2018
|
|
|
|
|
mskgs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014 Posty: 86 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12 Lut 2015, 20:39
|
|
|
Wg mnie tak do ~1700obr./min. masakrycznie czuć drgania, tutaj chyba objawia się brak 4 cylindra... A to, że nie jedzie... norma, przy silnikach turbo zawsze jest takie odczucie... Moim zdaniem typowo do miasta nie ma sensu brać tego silnika i pewnie 1.25 / 1.4 w zupełności wystarczy. |
|
|
|
|
|