Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

1.0 EcoBoost 125KM - mała elastyczność na niskich obrotach
Autor Wiadomość
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 3 Gru 2014, 09:49   

MisiekT napisał/a:
wykresy trzeba umiec czytac - wcale z niego nie wynika, ze "jedzie" od 1400 obrotow...

Z wykresu wynika, że maksymalny moment jest już osiągnięty przy 1400 czyli co najmniej od tego momentu auto powinno żwawiej przyśpieszać , czyż nie ??

MisiekT napisał/a:
a co do testu: gaz w podloge na 1000 obrotow - to tak nie dziala, turbo musi sie napedzic, nie ma cudow

Dyskutujemy tutaj od jakich obrotów auto zaczyna "ciągnąc"
Taki test pokazuje to o czym mówię. Mam 1000, wciskam gaz i patrzę na obroty co się dzieje i czekam na moment kiedy wyczuwalnie auto zaczyna napierać, czyli turbina zaczyna pompować.
Więc co tak nie działa ??
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 3 Gru 2014, 10:20   

FFDriver napisał/a:
od tego momentu auto powinno żwawiej przyśpieszać , czyż nie

nie, jezeli turbina nie ma z czego sie napedzic...
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 3 Gru 2014, 13:22   

MisiekT, w sensie dążysz do tego, że jeżeli robisz start od 1000 obrotów, to turbo już bedzie miało pewne obroty i zacznie jechać od 1400, a jak jadąc z prędkością obrotową silnika 1400-1500 (lub ruszając z takich obrotow - gdy gazy nie maja takiej prędkosci wylotowej jak pod obciążeniem), to będzie lag/turbodziura czy jak to tam sie zwie?
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 3 Gru 2014, 13:26   

dążę do tego, ze gaz ma wiecej niz 2 pozycje - i wcisniecie w opor przy 1tys. i czekaniu na efekty nie jest poprawne...
wciskajac gaz w opor na malych obrotach zamulisz niepotrzebnie auto - silnik w tym zakresie generuje tylko minimalna moc
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 3 Gru 2014, 13:44   

MisiekT napisał/a:
i wcisniecie w opor przy 1tys. i czekaniu na efekty nie jest poprawne...



czemu w obecnym silniku ma to nie być poprawne? Jak jest elektroniczna przepustnica to i tak dawka będzie optymalna. W klasycznych, linkowych, owszem :)
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 3 Gru 2014, 14:19   

no nie jest tak pieknie - pamietaj, ze soft to tylko soft, a dodatkowo jednym z zadan jest oszczedzanie podzespolow auta... wiec nagle pierdzielniecie nie byloby wskazane
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 5 Gru 2014, 09:12   

Piszcie co chcecie i róbcie test jak chcecie. Istotne jest jedno, brakuje tutaj dołu okrutnie. Tak jak napisałem w innym aucie spokojnie pojedziesz w tej samej sytuacji z 2, a tutaj musi to już być 1.
Nie mówię tutaj o sytuacji gdzie jadę spokojnie i powiedzmy dobrze wszystko przewidziałem. Zróbmy przykład. Dojeżdżam powoli do skrzyżowania, analizuje sytuacje i widzę, że będę się musiał zatrzymać. Ale nagle sytuacje się zmienia bo jakieś auto skręca i robi się luka. Mogę szybko wystartować ale jeszcze nie byłem zatrzymany tylko powoli dojeżdżałem. Reakcja musi być szybka i wtedy właśnie normalnie wbiłbym 2 i wtedy właśnie gaz działa 0-1 :-P Naciskam pedał zdecydowanie (nie mówię, że do dechy) i takiej zdecydowanej reakcji oczekuję. W Fieście jej nie będzie jeśli zrobię to z 2. Tyle w temacie od mnie.
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
langolier 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Imię: Piotr
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 170
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Gru 2014, 10:16   

Dokładnie potwierdzam to co pisze FFDriver. A wbicie 1 biegu jak auto się jeszcze nieźle toczy to się po prostu gryzie z moim sumieniem i zapalają mi się wszystkie możliwe czerwone lampki ostrzegawcze w głowie - spróbujcie zrobić tak w innych autach (mówię o wolnossących benzynach bo z takimi mam doświadczenie tylko) - skrzynia wyda z siebie mocno ostrzegawcze dźwięki. W nich wbija się 2 bieg i auto rusza natychmiast.
Jak dla mnie EcoBoost 1.0 to konieczność wdrożenia kompletnie innego stylu jazdy, manewrowania biegami i gazem - przeskok 1.6 TiVCT -> 1.0 EcoBoost jest dużo dużo większy niż 1.6 TiVCT -> 1.8TdCi które dostałem jako auto zastępcze na czas naprawy.
_________________
Jest od listopada 2014 a druga od lutego 2018
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 12 Lut 2015, 20:39   

Wg mnie tak do ~1700obr./min. masakrycznie czuć drgania, tutaj chyba objawia się brak 4 cylindra... A to, że nie jedzie... norma, przy silnikach turbo zawsze jest takie odczucie... Moim zdaniem typowo do miasta nie ma sensu brać tego silnika i pewnie 1.25 / 1.4 w zupełności wystarczy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK7] 1.0 Ecoboost 125KM Sport
Gość Nasze auta 40 21 Maj 2013, 23:54
Pietrekk
Brak nowych postów [MK7] 1.0 EcoBoost 125KM - filtr powietrza
LefQ Mechanika ogólna 6 13 Sty 2014, 19:18
LefQ
Brak nowych postów Jak odróżnić EcoBoost 100KM od 125KM ?
langolier Mechanika silnika 70 17 Maj 2016, 18:48
Puff
Brak nowych postów [MK7] EcoBoost 1.0 125KM dwa pytania eksploatacyjne
jak wysoko kręcić obroty, użycie gazu przy ruszaniu
langolier Porady eksploatacyjne 1 2 Sie 2017, 09:03
mskgs
Brak nowych postów [MK7] Fiesta 1.0 ecoboost zmiana mapy z 100KM na 125KM
adams502 Tuning mechaniczny 1 29 Sty 2020, 19:11
bocheno


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.